Skocz do zawartości

320i M52TU Stuka na ciepłym silniku Zestaw naprawczy VANOS !


GrZ3

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ja wymieniałem zarówno oringi, jak i spręzyny talerzowe. Pisałem o tym w tym temacie w poprzednim poscie. Niczego jesli chodzi o terkotanie to nie zmieniło. Silnik jest tylko troszeczke elastyczniejszy w niższym zakresie obrotów i moze ciutke mniej pali. Ale terkotanie jak było tak jest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniałem zarówno oringi, jak i spręzyny talerzowe. Pisałem o tym w tym temacie w poprzednim poscie. Niczego jesli chodzi o terkotanie to nie zmieniło. Silnik jest tylko troszeczke elastyczniejszy w niższym zakresie obrotów i moze ciutke mniej pali. Ale terkotanie jak było tak jest

ale to od kilku tygodni jest dopiero w stanach mówie o "Double Vanos Rattle" a ty pisałeś dobre kilka miesięcy temu o wymianie.

Edytowane przez GrZ3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Zbyl czy moglbys wskazac (fotka lub realoem) element "sprezyny talezowe" bo nie jestem pewny czy jest to ten sam element co w "vanos repair kit". Jesli nie, to skad masz pewnosc ze to nie vanos? Ja jednak mysle ze to bedzie wlasnie to. Niestety ktos musi byc pierwszy i wymienic ten element - wtedy sie okaze.

ps. Skad wzioles te sprezyny talezowe? Vanos w ASO wystepuje tylko w calosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vanos w ASO wystepuje tylko w komplecie, ale mozna wymienic elementy 7, 8 i 9 z tego obrazka:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM31&mospid=47638&btnr=11_2182&hg=11&fg=25

oraz wymieniałem Double Vanos Seals Repair Kit (6-cyl). Po tej operacji troszke jakby ciszej było, ale raczej to moze byc bardziej siła sugestii

Wtedy faktycznie nie było jeszcze dostępnego Double Vanos Rattle Repair Kit (6-cyl), wiec tego nie robiłem, wygląda na to, ze to są bieżnie łożysk w vanosie.

Ktoś mógłby spróbowac to wymienic i zobaczyc czy cos to da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zbyl musze powiedzieć że kombinujesz dobrze ale te pierścienie to nie są bieżnie:) Bieżniami tam są "podkładki" i nie wiedzieć czemu powstaje tam luz. Nie widać wyrobień na owych bieżniach ani same łożyska są ok(gdyby szpilki byly wyrobione to wypadałyby z koronki. Temat dawno dawno temu przerabiany przeze mnie. Faktem jest że poestaje tam luz na łożyskowaniu. Te pierścienie to są tylko dystanse i powiem wam szczerze że nie warto ich kupować za te cene bo w waszych vanosach jest to samo tylko odrobinę dłuższe. Jeśli jest ktoś zainteresowany mimo wszystko mam taki zestaw jeden do podwójnego vanosa. Rozwiązanie jest proste ale odrobine bardziej pracochłonne niż sama wymiana tych pierścienie, które zreszta też nie są p2p bo w większości przypadków trzeba je planować albo co gorsze planować jedną z bieżni łożysk(koniecznośc tej czynności występuje częściej). Jeśli chce ktoś dokładne info to na priv.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbowałem poruszać ten temat w innych postach ale bez odpowiedzi może jak założe nowy ktoś mi pomoże

Silnik M52TU podwójny Vanos przebieg 140500 tys

Tylko na ciepłym silniku wydobywa sie taki dźwięk (tylko skąd)?

http://www.youtube.com/watch?v=8qKglygqExE&feature=channel_page

-na zimnym OK

-na gorącym OK

na ciepłym (wskaźnik temp. powyżej niebieskiego pola a 1/4 )!!!

W związku z tym problemem WYMIENIŁEM:

- pompa wody

- łożyska alternatora

- pierścienie na Vanosie http://www.beisansystems.com

- napinacz łańcucha głównego (długi http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM11&mospid=47636&btnr=11_1339&hg=11&fg=25 9,10,11,12

- łańcuch rozrządu na 2 wałkach napinacz i ślizg http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM11&mospid=47636&btnr=11_2171&hg=11&fg=25 1,2,3

 

Silnik jeździ na castrolu 0w30 chodzi bez zarzutów mocny zbiera się, BRAK błedów parametry bierzące Vanosa Idelane sprawdzone na Modicu II

Walcze 4 miesiące do dziś bez rezultatów

:mad2:

 

witam i jak tam kolega poradzil sobie z tym problemem bo u mnie jest identyczny problem i zaden warsztat nie zabardzo wie co z tym zrobic pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ostatnio bylem ze swoja bunia w warsztacie to poowiedzieli ze to moga byc kolektory wydechowe podobne skladaja sie z kilku warstw i podczas etapu nagrzewania wystepuje ten dziwiek ale jakos mi sie niechce w to wierzyc u drugiego jak bylem to sluchawkami lekarskimi obsluchal i powiedzial ze to z vanosa dochodzi ten dziwiek tylko tak on sie rozchodzi po calym silniku tak czy siak bedzie to trzeba kiedy zrobic bo zaczyna mnie to draznic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pisałęm z tego wzgędu że byłem na urlopie :P każdy ma prawo do odpoczynku.

 

Do Zbyl'a: Chodzi o to że nawet jeśli kupisz te pierścienie to wydasz na nie pieniądze a i tak trzeba będzie poddać je obróbce. Takiej samej obróbce jak te które już masz w swoim vanosie;> wiec wystarczy rozebrać swój vanos(wyjąć tłoki) przykręcić je najlepiej do tego "wałka" z wielowypustami, który zostaje w zębatkach i wakach rozrządu i wtedy sprawdzić luz osiowy. Promieniowy luz będzie ale nim się nie przejmujemy. Interesuje nas tylko osiowy, to on powoduje terkotanie. Trzeba taki tłok "unieuchomić" ale tak żeby nie podrapać go więc "gołe" imadło odpada. nasadka 24mm i odkręcamy "kapsel". no i tam w środku już znajdziecie pierścień, owy "...rattle kit". Ufam że wyobraźnie każdy ma więc po otwarciu tłoka każdy będzie wiedział co trzeba zrobić. WAŻNE: nie obracamy bieżni łożysk(w niektórych były utwardzane jednostronnie) no i jeśli coś robimy to z głową. łożysko ma pracować swobodnie po naszej ingerencji. Jeśli luzu nie zdiagnozujemy to NIE ROZKRĘCAMY tłoka.

 

 

miłej zabawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elmo0104: to masakra jakas jest... znam w sumie tylko jednego mechanika, który EWENTUALNIE mógłby sie tego podjąć, ale on ma warsztat 250km ode mnie no i nie wiem czy by sie tego podjął...

a ja sam nie jestem mechanikiem i tego nie zrobie...

tak na marginesie to ten mechanik mówił mi kiedys ze wymieniał juz całego double vanosa z serwisu (jak wiadomo to regenerowany jest a nie nowy) i terkotanie nie ustało. Moze cały proces regeneracji vanosa w serwisie polega tylko na wymianie oringów uszczelniajacych i potem sprzedaja to za 2000pln... tego nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyl

 

jeśli kupujesz z serwisu ASO to tam części są nowe, nie znają tam natomiast owych uszczelniaczy bo firma beisansystems, która sprzedaje te uszczelniacze nie współpracuje z bmw. Wygląda to tak że po rozebraniu tłoków NIE widać żadnego zyużytego elementu(bierżnie są idealnie płąskie. a same łożyska, igiełki które są w koronkach, gdyby były zużyte to owe igiełki powypadałyby z koronki). taki luz musi być zadany już w fabryce. Nie pytaj czemu tego nie słychać jak auto jest nowe bo nie mam pojęcia. Robiłem już kilka vanosów i każdy oglądałęm dogłębnie w celu zweryfikowania zużytego elementu. Nie ma takiej części.

 

Kupując nowy vanos z ASO dostajemu nową część ale z istniejącymi już luzami. uszczelniacze po kilku tysiącach są do wymiany.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elmo0104: ale z Twoich wypowiedzi wynika, ze po skorygowaniu luzu osiowego terkotanie ustaje, tak? I sam kilka vanosów juz w ten sposób wyciszyłes, tak?

czyli jest na to metoda, tylko trzeba łębskiego mechanika z duza wyobraźnia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadza się . Jest na to metoda. Widzisz opisywani etego na forum tak na szybko nie ma sensu. a i tak jak rozkręcisz tłok to sam przekonasz się o co chodzi, jeśli nie masz wprawnej ręki to przyprowadź auto do mnie:P:P Nie no najlepiej jakby był to jakiś zaprzyjaźniony mechanik tak żebyś mógł mu "truć" i siedzieć przy nim i patrzeć mu na ręce(zaprzyjaźniony da sobi epatrzeć na ręce, u innego nie próbuj :P)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, widzisz, ja tez jestem w serwisie, tylko nie samochodowym i tez nie lubie jak mi sie na ręce patrzy

do Ciebie mam 400kmw jedna strone, wiec to byłaby dla mnie wycieczka na caluteńki dzień i kosztowna ta wycieczka by była

ale fajnie wiedziec ze jest na to metoda, jak bede cos przy silniku robił to potruje mechanikowi głowe z tym

dzieki za wszystkie informacje w takim razie :) rozjaśnił sie troche problem "nie do rozwiązania"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jest sposob na to ponoc ale trzeba calego vanosa slac do USA i naprawa kosztuje 1500zl plus koszty przesylki. Strona nazywa sie Dr.Vanos. www.drvanos.com. Oni miaja tam patent polegajacy na tym ze zmniejszaja tolerancje luzu lozysk w vanosie czy cos takiego przez co eliminuja dozywotnio to klekotanie, plus wymieniaja wszystkie uszczelki o-ringi na zrobione z o wiele trwalszego materialu niz oryginalne BMW. Na stronie sa nawet filmy pokazujace dzialanie vanosa przed i po naprawie przez Dr.Vanos. Sam sie do tego przymierzam o ile okaze sie ze M3 ktora chce kupic w sobote bedzie miala tylko ten problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyślij do mnie (pojedyńcze i podwojne vanosy, nie m3 nie m5) to CI zrobie to samo za polowe tej ceny ;) heh :P Jeśli chodzi o m3 to dr vanos się sprawdza;)

witam zebym mial blizej to bym podjechal do Ciebie z tym vanosem a tak na serio za ile bys zrobil mi tego klekota jak bym podjechal pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.