Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś wie jaka jest fabryczna grubość lakieru w E60 ?

Interesuje mnie max wartość w [um].

Wiem, że beemki maja dość grubą oryginalną warstwę lakieru w porównaniu z innymi popularnymi markami. Tylko jakie to są konkretne wartości ?

Opublikowano

A minimalna wartosc już Cie nie interesuje?

Dziwne jest, jak mierzyłem parę sztuk i wszedzie 100-120um, a pewny element pokazuje 20-40um...

To tez o czymś świadczy.

Opublikowano
A minimalna wartosc już Cie nie interesuje?

nie interesuje :wink:

na moim aucie nie ma mniej niż 130um

Opublikowano

bossmir

ar_w napisał:

A minimalna wartosc już Cie nie interesuje?

 

nie interesuje Wink

na moim aucie nie ma mniej niż 130um

 

jak masz wiecej niz 130-140 to znaczy, ze było coś grzebane/lakierowane, jak jest wiecej niż 200-300 to juz szpachla.

 

np. w E46 kombi powinno byc wszedzie 140 po powierzchni, jedynie w 2 miejscach powinno byc 50. jak jest inaczej to znaczy, ze jest nie fabrycznie - takie info z serwisu.

Opublikowano
A minimalna wartosc już Cie nie interesuje?

Dziwne jest, jak mierzyłem parę sztuk i wszedzie 100-120um*), a pewny element pokazuje 20-40um...

To tez o czymś świadczy.

 

Górną granicą grubości powłoki lakierniczej na zewnętrznych poszyciach nadwozia jest ok. 130 um (dotycz aut europejskich i amerykańskich, w japończykach bywa ok. 90 um). Natomiast elementy, które nie są poszyciami (szkielet) są tylko "przypylony" i dlatego ma tylko 30-60 um.

Niektóre mierniki posiadają opcje pomiaru na elementach nie wytkonanych z Fe (aluminium) i trzeba uważać, bo można się zaskoczyć wynikami pomiaru jak się mierzy w/g różnych kryteriów (pomiar na elemencie aluminiowym przy ustawieniach jak dla stalowych i odwrotnie)

 

*) - um=mikrometr

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
jedynie w 2 miejscach powinno byc 50.

 

Czyli... ? :wink:

 

Natomiast elementy, które nie są poszyciami (szkielet) są tylko "przypylony" i dlatego ma tylko 30-60 um.

Niską wartość pokazało mi na ktorymś błotniku. Czasem na ćwiartce z tyłu.

 

Zastanawiający jest dla mnie wynik równy 0um, pomimo że widać warstwę farby :?: :roll:

Opublikowano

w kombi E46 lata 2004-2005 powinno byc 140 po calej karoserii z wyjątkiem słupków tylnich przy klapie powinno byc 50 i to na krótkim odcinku od dachu do błotnika. wszedzie na calym aucie powinna byc ta sama grubosc - w autach po polerce moze byc mniej o 10 po dwóch polerkach nawet o 20. w starych autach mytych w automatycznych myjniach i polerkach może grubość spasc nawet do 110-120.

najważniejsze aby miec dobry skalibrowany miernik.

 

jezeli masz inna grubosc na blotniku mniejsza albo wieksza niz na reszcie auta to nie ma bata byl malowany.

Opublikowano
Zastanawiający jest dla mnie wynik równy 0um, pomimo że widać warstwę farby :?: :roll:

jak mierzyłem wybierając materiał Fe (stal) to też takie dziwne wyniki bliskie 0um mi wyświetlało.

należy wybrać stal ocynkowaną i wówczas wyniki są prawidłowe.

Opublikowano

jak masz wiecej niz 130-140 to znaczy, ze było coś grzebane/lakierowane, jak jest wiecej niż 200-300 to juz szpachla.

coś za szybko tą szpachlą straszysz.

a nie jest tak że jeżeli używany element jest ponownie lakierowany to wychodza wartości rzedu 200-300um skoro oryginalna powłoka to ok140um ?

szpachli bym sie dopatrywał przy wartościach pow 300um.

ale to tylko moje domysły.

czekam na wypowiedzi fachowców (najlepiej lakierników, pracowników ASO)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli wartość jest zbyt mała to często też wynik lakierowania ale tandetnego bez zastosowania prawidłowego podkładu.

 

Mnie kiedyś zaskoczyła grubość lakieru w BMW X3 (wersja z USA), która miała fabrycznie między 200 a 300 mikrometrów.

Opublikowano

mmw:

Jeżeli wartość jest zbyt mała to często też wynik lakierowania ale tandetnego bez zastosowania prawidłowego podkładu.

 

ogladałem raz bmke i miała po całej budzie 130, niestety gołym okiem było widać, że była malowana i to bardzo kiepsko. zaskoczyło mnie jedynie to, że lakiernik idealnie położył lakier w grubosci 130 tak jak na elementach nie malowanych (miała robiony przód)

 

w granicach do 200-300 jest prawdopodobnie drugi lakier wiecej to już musi być kilka warstw lakieru albo szpachla.

 

ja mam miernik ktory automatycznie wykrywa FE i AL czy blacha ocynkowana czy nie nie ma znnaczenia pod spodem jest FE - a grubość ocynku to mieści się w błedzie tolerowanym miernikiem (ocynk jest tak cienki, że raczej go nie zmierzysz)

 

najlepszym miernikiem są "oczy - muszą być odpowiednie warunki - auto musi być umyte suche bez wosku i dobre jest białe sztuczne światło" późnej trzeba sprawdzić też miernikiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.