Skocz do zawartości

E32 750 Wyrejstrowanie Auta-pytania?


TC

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jak wyrejestrować auto? chodzi o to czy nie będzie żadnych problemów z wyrejestrowaniem ? szykuje się do remontu całego silnika , malowanie auta , ogólnie to wszystko sporo potrwa i nie opłaca mi się płacić ubezpieczenia....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie rozwiązanie czyli "czasowe wyrejestrowanie auta" jest niemożliwe już od dobrych kilku lat

 

obowiązauje ustawa o rychu drogowym w myśl której ubezpiecznie OC jest obowiązkowe dla wszystkich (poza kilkoma precyzyjnie określonymi warunkami które akurat w tym przypadku nie dotyczą) i jest obowiązek zachowania jego ciągłosci pod dość sporą karą - kary są nakłądane przez organ o nazwie Fundusz Gwarancyjny w którym kara naliczna jest w zależnosci od tego ile dni auto nie było ubezpieczone, a kwoty obowiązują w Euro

 

auta nie da się więc wyrejestrować czasowo, bez wzgledu na to czy jest ono w czasie remontu czy jakiejkolwiek innej czynnosci wyłączajacej je z ruchu

 

można wypowiedzieć umowe OC na jedeń dzień przed jej końcem, umożliwia to zmianę ubezpieczyciela - nie wykupienie nowej polisy może się skończyć nałożeniem kary z Funduszu - o braku ciągłości Fundusz zostanie powiadomiony przy okazji wykupienia nowej polisy OC przy której nie bedzie ciągłości z poprzednią

 

wyrejestrowanie auta (a ściślej zwolnienie zobowiązku opłacania OC) możliwe jest w przypadku jego kasacji, utraty bądź sprzedaży (przy sprzedaży obowiązek ubezpieczenia przechodzi na kupujacego), w każdym innym przypadku OC musi być zapłacone, nawet jeśli auto fizycznie już nie istnieje bo np. zostało pocięte ale nie ma na to dokumentu z koncesjonowanej stacji demontazu pojazdów

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ktorego roku masz E32? Wprawdzie jeszcze sie nie załapujesz ale jak masz 1987 rok to juz niewiele Ci brakuje. Chodzi o to, ze jak zarejestrujesz auto jako zabytek to jak sie nie myle bedziesz mial dozywotni przeglad i bedziesz mogl wykupowac czasowe OC. Przy okazji taki maly detal, nie bedziesz mogl przekraczac 50km/h (lub cos kolo tego), bedziesz musial pytac konserwatora zabytkow o zgode na przekroczenie granic RP i nie bedziesz mogl nigdy sprzedac auta poza terenem RP. Bezsens :duh:

Potraktuj to jako ciekawostke, ze jednak jakos mozna ominac przepisy o ktore pytasz w pierwszym poscie :D

Przy okazji: mozna natrafic na E32 z 1986 roku :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety e32 raczej nie da się zarejestrować jako zabytek,nawet te z końcówki 86 roku.Muszą być spełnione trzy warunki.

Pojazd zabytkowy powinien:

 

 

mieć co najmniej 25 lat,

być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,

posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym główne podzespoły).

Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisze marek1132 niestety e32 nie lapie sie jeszcze jako auto zabytkowe dla ktorego musi uplynal 25 lat od daty produkcji tego auta i 14 lat od daty zakonczenia produkcji tego modelu

 

 

do LEGALNEGO zaprzestania oplacania ubezpiecznia OC auto musi spelniac warunki rocznikowe o ktorych mowa powyzej i musi byc zachowane w 75% w oryginale, zeby zaprzestac oplacania OC trzeba zlecic sporzadzenie zaswiadczenia ktore wydaje uprawniony rzeczoznawca, orzeczenie to przedstawia sie w ubezpieczalni wraz z drukiem wypowiedzenia umowy OC (sklada sie na jeden dzien przed koncem polisy)

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety e32 raczej nie da się zarejestrować jako zabytek,nawet te z końcówki 86 roku.Muszą być spełnione trzy warunki.

Pojazd zabytkowy powinien:

 

 

mieć co najmniej 25 lat,

być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,

posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym główne podzespoły).

 

 

To jest na papierze bo on jest cierpliwy i wszystko przyjmie ....

 

Druga sprawa KTO wyda Ci papier (rzeczoznawca) ... i będziesz mógł zrobić "Białą Kartę" czyli kartę wozu .... :lol:

 

 

Wystarczy ,że na alledrogo.pl widziałem auta z przodami po FL-u (innych marek ),z siatkami i dziwnymi kołami od innych aut na "żółtych" ... więc daje ogólne pojęcie o "tych" rzeczoznawcach i ich wiedzy :shock: .... Oczywiście nie osądzam wszystkich .... Są wyjątki od reguły ...

Auta unikatowe , jednostkowe, rarytasy w swoim modelu .... :mrgreen:

 

Żyjemy w polsce trzeba przyznać .... A to dużo ułatwia /utrudnia .... napewno daje do myślenia .... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest na papierze bo on jest cierpliwy i wszystko przyjmie ....

 

Druga sprawa KTO wyda Ci papier (rzeczoznawca) ... i będziesz mógł zrobić "Białą Kartę" czyli kartę wozu .... :lol:

 

Wystarczy ,że na alledrogo.pl widziałem auta z przodami po FL-u (innych marek ),z siatkami i dziwnymi kołami od innych aut na "żółtych" ... więc daje ogólne pojęcie o "tych" rzeczoznawcach i ich wiedzy :shock: .... Oczywiście nie osądzam wszystkich .... Są wyjątki od reguły ...

Auta unikatowe , jednostkowe, rarytasy w swoim modelu .... :mrgreen:

 

Żyjemy w polsce trzeba przyznać .... A to dużo ułatwia /utrudnia .... napewno daje do myślenia .... :lol:

 

wybacz ale nie trafiony ten twoj post

 

jaka karta wozu? jakie przody po FLu?

 

zbierz moze garstke rzeczowych argumentow na konkretnych przykladach bo bić piany raczej nie ma sensu

 

w tym co napisales nie znajduje zadnych konkretow - wynika z tego tyle ze na żółte tablice można bez problemu zarejestrowac nawet niepelnoletnia pralke franie tylko dlatego bo "Żyjemy w polsce"?

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest na papierze bo on jest cierpliwy i wszystko przyjmie ....

 

Druga sprawa KTO wyda Ci papier (rzeczoznawca) ... i będziesz mógł zrobić "Białą Kartę" czyli kartę wozu .... :lol:

 

Wystarczy ,że na alledrogo.pl widziałem auta z przodami po FL-u (innych marek ),z siatkami i dziwnymi kołami od innych aut na "żółtych" ... więc daje ogólne pojęcie o "tych" rzeczoznawcach i ich wiedzy :shock: .... Oczywiście nie osądzam wszystkich .... Są wyjątki od reguły ...

Auta unikatowe , jednostkowe, rarytasy w swoim modelu .... :mrgreen:

 

Żyjemy w polsce trzeba przyznać .... A to dużo ułatwia /utrudnia .... napewno daje do myślenia .... :lol:

 

wybacz ale nie trafiony ten twoj post

 

jaka karta wozu? jakie przody po FLu?

 

zbierz moze garstke rzeczowych argumentow na konkretnych przykladach bo bić piany raczej nie ma sensu

 

w tym co napisales nie znajduje zadnych konkretow - wynika z tego tyle ze na żółte tablice można bez problemu zarejestrowac nawet niepelnoletnia pralke franie tylko dlatego bo "Żyjemy w polsce"?

 

 

 

 

Kolego zapoznaj się z tym jak się rejestruje auto i będziemy rozmawiać ... Skoro nie wiesz co to Biała Karta ... to o czym czesz rozmawiać ????

 

 

Kur.... np Mr Fiat 125p jest po FL-u ....... w stosunku do 67-68 r z chromem a potem z przejściówką w palastiku .... np ..... Skoro ktoś resjestruje fiata z 77 czyli MR-a z plastikowymi zderzakami to raczej przegięcie .... (dopwiedz sie coś o polskiej motoryzacji np .... ) Był camaro z przodem z tesco .... znaczy siatex z wydechami z boku od ...hmmm sami nie wiem od czego ......

 

Co bicie piany tfuj post coś wnosi ......

 

 

A co do franii to tylko pierwsze wersję ..... :duh: :duh: :duh: :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego wlasnie sie spodziewalem...

 

spuszcze zaslone milczenia na ten skonfundowany merytorycznie i gramatycznie gniot ktory popelniles probujac cokolwiek wytlumaczyc, tak sie jednak sklada ze w tym temacie mnie tlumaczyc nic nie trzeba

 

- poruszona tutaj kwestia dotyczyla mozliwosci wyrejestrowania czasowego pojadzu celem nie placenia OC przez jakis czas - takiej mozliwosci na dzien dzisiejszy po prostu nie ma

 

- zwolnienie z obowiazku placenia OC mozna dostac dla auta ktore skonczylo 25 lat i minelo 15 lat od daty zakonczenia produkcji tego modelu, oraz jest ono zachowane w 75% w oryginale - do tego potrzebna jest opinia od rzeczoznawcy techniki samochodowej - przedstawienie tego dokumentu ubezpieczycielowi pozwala na nie oplacanie OC po wypowiedzeniu istniejacej polisy / dokument ten nie ma zadnego znaczenia prawnego i jego wydanie nie skutkuje niczym poza mozliwoscia zwolnienia pojazdu z obowiazku ubezpieczania

 

- wspomniania tutaj "biala karta" czyli karta ewidencyjna ruchomego zabytku techniki, jest sporzadzana na tych samych warunkach co opinia o ktorej mowa wyzej, karta taka przedlozona do wojewódzkiego konserwatora zabytków pozwala na wpisanie auta do wojewodzkiej ewidencji zabytków

 

od momentu przyjecia wniosku wraz z biala karta i wpisania auta do wojewodzkiego rejestru zabytkow nabiera ono charakteru auta zabytkowego czyli w ogolnym rozumieniu "auta zarejestrowanego na zoltych blachach" z zaznaczeniem ze posiadanie zoltych blach jest fakultatywne i nic wiecej nie wnosi, mozna przyjac ze jest to po prostu kaprys wlasciciela, auto wpisane do rejestru i posiadajace biale blachy jest tak samo zabytkiem jak auto na blachach zoltych, wiaza sie z tym takze ograniczenia i korzysci: bezterminowy przeglad, bezterminowa rejestracja...

 

ale niestety ograniczen jest bardzo wiele bo auto staje sie zabytkiem wiec pozwolenia wymaga wyjazd tym pojazdem za granicę, wlasciciel jest zobowiazany do utrzymania auta w jak najlepszym stanie, konserwowania go, zachowania go w niezmienionym stanie, natomiast kazda zmiana musi sie wiazac z pozowleniem wydanym przez wojewodzkiego konserwatora zabytkow

 

na zakonczenie podsumuje to o co chyba chodzilo w dziwnym bulgocie ktorego dopuscil sie przedmowca - "plastikowe zderzaki" czy zmieniony grill prawdopodobnie nie dyskwalifikuja auta przed wydaniem zarowno opinii o zabytkowym charakterze, czy bialej karty i wpisu do ewidencji zabytkow czy wreszcie zarejestrowania na zolte blachy - o zachowaniu oryginalnosci w 75% decyduje rzeczoznawca / i konserwator

 

nie podejmuje tematu polskich fiatow czy czegokolwiek w tym rodzaju - przepisy sa dla mnie jasne i w ich swietle temat wydaje sie klarowny

 

wracajac do kwestii rozpoczynajacej temat - e32 nie spelnia jeszcze warunkow o ktorych mowa powyzej dlatego nikt i nic nie jest w stanie wydac jakiejkolwiek opinii czy wniosku dzieki ktoremu w chwili obecniej moznaby zwolnic je z obowiazkowej oplaty OC w mysl tego co o aucie zabytkowym mowi ustawa o ruchu drogowym

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już tak się dorwałeś do słownika i piszesz "MNIE" .... :lol: :lol:

 

Widzę ,że wujek "google" pomógł ..... :lol: :lol:

 

Koleszko sympatyczny chodziło w pierwotnym zarysie ,że prawo prawem .... a zarejestrować można na"żółte" prawie wszystko ......

 

 

Masz przykład ile procent auta jest z ori w tych "tfoich" książkowych 75% .... żółte tablice ..... :lol:

Co w tym aucie jest , zostało z ori :lol: pewnie blacha .... :duh:

 

Już kumasz o co chodzi ... mimo moich wypocin ...????

 

Ja już mama złożone papiery na e34 87 rok ... czekam na wolny termin pana X na opinie ..... :mrgreen:

 

 

Auto będzie pojazdem historycznym na białych z "prawami zabytku " ....

 

Widzę ,że pan praworządny .... zawszwe postępuje wg zasad ..... :mad2:

 

 

 

Ech ..... widzę ,że albo jesteś z PIS-u ...... albo z Mocherów ..... :doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Webuch525td, prosze grzeczniej i bez wycieczek osobistych.

Nie chce ani Tobie, ani nikomu innemu piszacemu w tym topicu dawac ostrzezen.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już tak się dorwałeś do słownika i piszesz "MNIE" ....

 

Widzę ,że wujek "google" pomógł .....

 

Koleszko sympatyczny chodziło w pierwotnym zarysie ,że prawo prawem .... a zarejestrować można na"żółte" prawie wszystko ......

 

 

Masz przykład ile procent auta jest z ori w tych "tfoich" książkowych 75% .... żółte tablice .....

Co w tym aucie jest , zostało z ori pewnie blacha ....

 

Już kumasz o co chodzi ... mimo moich wypocin ...????

 

Ja już mama złożone papiery na e34 87 rok ... czekam na wolny termin pana X na opinie .....

 

 

Auto będzie pojazdem historycznym na białych z "prawami zabytku " ....

 

Widzę ,że pan praworządny .... zawszwe postępuje wg zasad .....

 

 

 

Ech ..... widzę ,że albo jesteś z PIS-u ...... albo z Mocherów .....

 

 

 

zaimek osobowy "mnie" może być użyty w środku zdania gdy kładzie się na niego akcent... (bez wątpienia dotyczy to właśnie mojej wypowiedzi)także do czego pijesz?

 

no cóż - pomny uwagi moderatora zadam konkretne i rzeczowe pytanie, jak najbardziej związane z tematem (czasowego zwolenienia pojazdu z obowiązkowego OC):

 

jakie to papiery złożyłeś celem zgłoszenia swojego e34 '87 do ewidencji zabytków ruchomych czy rejestru pojazdów histoycznych ?

 

bardzo chętnie się dowiem jaka jest procedura zgłoszenia 22 letniego auta któremu od daty zakońćzenia produkcji modelu pyknęło latek 13 do rejestru pojazdów historycznych?

 

myślę że ciekawi będą też pozostali forumowicze i klubowicze BKP, gdyż wielu to pionierskie rozwiązanie pozwoli nadać posiadanym w tym momecnie e34 wspomniane "prawa zabytku" oraz da możliwośc zwolnienia z obowiązkowego ubezpieczenia OC... weźmy chociażby użytkownika "solaris520" - na pewno będzie zainteresowany!

 

ubieram więc swój moherowy berecik i z niecierpilością czekam na relacje z tego procesu!

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jakie to papiery złożyłeś celem zgłoszenia swojego e34 '87 do ewidencji zabytków ruchomych czy rejestru pojazdów histoycznych ?

 

bardzo chętnie się dowiem jaka jest procedura zgłoszenia 22 letniego auta któremu od daty zakońćzenia produkcji modelu pyknęło latek 13 do rejestru pojazdów historycznych?

 

 

Z ciekawości sam chciałbym się dowiedzieć jak coś takiego załatwić :mrgreen: będę obserwował temat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.