Skocz do zawartości

Powietrze w układ chłodzenia TDS


Marekkg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

wiem, że ten temat był już wałkowany, ale zawsze jest tak, że sa inne objawy. Przepraszam za pytanie, ale już nie mam siły. Mam problem z niedawno kupioną BMW E39 TDS. Wytwarza mi się cisnienie w ukladzie. Przyjeżdżając z pracy pod maską wąż twardy. Odkręcam korek ze zbiornika wyrównawczego i oczywiście powietrze (niestety dużo) po czym wąż wchodzący do chłodnicy..staje się miękki (zrozumiałe..powietrze zeszło). tak jest codziennie. Oczywiście nie zastanawiając się wymienilem pompę wody z metalowym wirnikiem i termostat. Niestety nie pomogło? teraz jest mniej twardy, ale dlatego, że bardzo ostroznie jeżdżę..max. 2000 obr. gdyż już boję się. Następnie stwierdziłem, że jeżeli temp.nie podnosi się a powietrze jest ..to może ten typ..tak ma.Niestety w sobotę rano jadę i nawiew zimny? brak ciepla. Zobaczylem z zbiorniku wyrównawczym i brak wody? dolalem aż 2 litry? jednak po powrocie w garażu zobaczyłem na ziemi plamę z plynem, ale z prawej strony gdzie wąż wchodzi do chlodnicy od dolu? nie wiem czy te 2 litry wylało się? trochę dużo? może takie cisnienie było, że wywaliło? ale powinno górą? przez korek? BARDZO PROSZĘ O RADĘ będę bardzo dziękować. Boję się, że uszczelka pod glowicą, ale sprawdzał kuzyn (mechanik) tzn. odkręcił korek od zbiornika wyrównawczego i ścisnął ten cienki wężyk między chlodn/zbiornik wyrow. Tak, aby dochodziła woda od nagrzewnicy i silnika..i nicby nic się nie dzialo?? nie wiem?

BARDZO proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam TDSa i tez mam ciśnienie w układnie i wszystko jest w poządku bo tak ma być. Każde auto wytwarza cisnienie w układzie. jezeli masz bardzo twarde weze to masz za dużo płynu ale mowa o przesadnie twardych wężach... bo normalnie musza byc twarde:)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam TDSa i tez mam ciśnienie w układnie i wszystko jest w poządku bo tak ma być. Każde auto wytwarza cisnienie w układzie. jezeli masz bardzo twarde weze to masz za dużo płynu ale mowa o przesadnie twardych wężach... bo normalnie musza byc twarde:)

pozdrawiam

 

to powinny byc twarde? ale skąd to ciśnienie? a dlaczego znikła woda? :| tyle gdziś "poszło"? a może jeszcze bylo powietrze w układzie? po wymianie pompy wody? ale 2 litry? :| ? chyba nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam TDSa i tez mam ciśnienie w układnie i wszystko jest w poządku bo tak ma być. Każde auto wytwarza cisnienie w układzie. jezeli masz bardzo twarde weze to masz za dużo płynu ale mowa o przesadnie twardych wężach... bo normalnie musza byc twarde:)

pozdrawiam

 

to powinny byc twarde? ale skąd to ciśnienie? a dlaczego znikła woda? :| tyle gdzieś "poszło"? a może jeszcze bylo powietrze w układzie? po wymianie pompy wody? ale 2 litry? :| ? chyba nie... odpowietzrająć dałem cieplo do kabiny...

 

Czy ktoś ma jeszcze radę/pomysł? a kto może sprawdzić? w okolicy Kołobrzegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje chłopie to pierwsze co bym w tej sytuacji zrobiłto odkręcił korek od oleju i zobaczył czy nie ma sera, bo mnie to wygląda na klasyczny przypadek pękniętej głowicy i tyle w temacie.

Jeżeli o tej porze roku ktoś mało jeździ to i w pełni sprawnym silniku może znaleźć majonez pod korkiem.

Odnośnie twardych przewodów: w BMW jest ciśnieniowy układ chłodzenia który zwiększa temp wrzenia wody (poprzez wytworzenie ciśnienia ok 2,5bara woda zagotuje się przy ok 120'C a nie przy 100').

Jeżeli ucieka Ci płyn to na początek znajdź miejsce wycieku i je napraw. Jak już z tym się uporasz uzupełnij płyn, porządnie odpowietrz układ i powinno być po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje chłopie to pierwsze co bym w tej sytuacji zrobiłto odkręcił korek od oleju i zobaczył czy nie ma sera, bo mnie to wygląda na klasyczny przypadek pękniętej głowicy i tyle w temacie.

Jeżeli o tej porze roku ktoś mało jeździ to i w pełni sprawnym silniku może znaleźć majonez pod korkiem.

Odnośnie twardych przewodów: w BMW jest ciśnieniowy układ chłodzenia który zwiększa temp wrzenia wody (poprzez wytworzenie ciśnienia ok 2,5bara woda zagotuje się przy ok 120'C a nie przy 100').

Jeżeli ucieka Ci płyn to na początek znajdź miejsce wycieku i je napraw. Jak już z tym się uporasz uzupełnij płyn, porządnie odpowietrz układ i powinno być po kłopocie.

 

Witam,

nie ma majonezu, ponieważ sprawdzałem. Dzisiaj przejechalem z domu do pracy okolo 10 km i podnoszę maskę .. i znow twarde :| Ok moze tak powinno być. To moze xle ten uklad odpowietrzyłem? niby pompę wody i termostat wymienilem? i poduszka powietrza jest w silniku? a jak to sprawdzić? gdzie jest miejsce do odpowietrzania silnika? czy wogole jest? chyba samo powinno sie odpowietrzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

nie ma majonezu, ponieważ sprawdzałem. Dzisiaj przejechalem z domu do pracy okolo 10 km i podnoszę maskę .. i znow twarde :| Ok moze tak powinno być. To moze xle ten uklad odpowietrzyłem? niby pompę wody i termostat wymienilem? i poduszka powietrza jest w silniku? a jak to sprawdzić? gdzie jest miejsce do odpowietrzania silnika? czy wogole jest? chyba samo powinno sie odpowietrzyć?

Samo to się odpowietrza we wszystkich innych autach tylko nie w BMW :mrgreen:

Jak poprawnie wymienić płyn i odpowietrzyć układ znajdziesz w linku poniżej:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=100832&highlight=odpowietrzanie+uk%B3adu+ch%B3odzenia

Moja dodatkowa uwaga: Przy odpowietrzaniu warto ustawić tak auto by jego przód był nieco wyżej od poziomu - to ułatwi usunięcie "poduszki powietrznej" z głowicy i chłodnicy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam chetnie przylacze sie do tematu

mialem dokladnie ten sam problem podczas jazdy wszystko bylo ok po zgaszeniu silnika wyzucalo plyn poprzez wezyk przy zbiorniczku chlodnicy po przejechaniu nawet 20-30 km problem juz wystepowal na cale szczescie trafilem na dobrego mechanika i okazalo sie ze jest nieszczelnosc na plastikowym kolanku gdzie laczy sie chlodnica ze zbiorniczkiem wyrownawczym i pekniety korek zbiorniczka po uszczelnieniu tego kolanka i wymianie korka wszystko wrucilo do normy i niema problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam chetnie przylacze sie do tematu

mialem dokladnie ten sam problem podczas jazdy wszystko bylo ok po zgaszeniu silnika wyzucalo plyn poprzez wezyk przy zbiorniczku chlodnicy po przejechaniu nawet 20-30 km problem juz wystepowal na cale szczescie trafilem na dobrego mechanika i okazalo sie ze jest nieszczelnosc na plastikowym kolanku gdzie laczy sie chlodnica ze zbiorniczkiem wyrownawczym i pekniety korek zbiorniczka po uszczelnieniu tego kolanka i wymianie korka wszystko wrucilo do normy i niema problemu

 

czyli kolanko gdzie wchodzi rurka z płynem od zbiornika wyrównawczego? no u mnie wczesniejszy właściciel pokleił czymś? patrzyłem na to, ale nie widziałem wycieków? a co do korka..to juz wiem, że mam założony od benzyny??? na 2.0 bara!? niepoprawnie..powinno być 1.4 bara. Nie wiem czy celowo ten właściciel założył? czy z braku wiedzy? co myślicie o tym!

proszę o info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie ten sam przypadek i ten sam problem wymienilem korek i uszczelnilem ten wezyk z kolankiem i jest wszystko ok z tego co widze w ukladzie chlodniczym jest cisnienie ktore reguluje korek i odpowietrznik jezeli uklad zasysa lewe powietrze poprostu wyrzuca plyn i zastepuje go powietrzem wiec sprawdz dokladnie to kolanko i wymien korek na orginalny do tds
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie ten sam przypadek i ten sam problem wymienilem korek i uszczelnilem ten wezyk z kolankiem i jest wszystko ok z tego co widze w ukladzie chlodniczym jest cisnienie ktore reguluje korek i odpowietrznik jezeli uklad zasysa lewe powietrze poprostu wyrzuca plyn i zastepuje go powietrzem wiec sprawdz dokladnie to kolanko i wymien korek na orginalny do tds

 

a czym kleiłeś to kolanko? wczoraj wieczorem oglądałem i zacząłem skrobać...nie jest to powłoka jednolita..lecz łatwo zaczeło się skrobać. Może oczyścić do twardosci i zalać jakimś klejem? a czym Ty to zalałeś?

co do korka właśnie zamowilem i jutro będę mieć. koszt 52 zł.

Dla Wszystkich korek do TDS-a to kod 17 11 1 742 232 i 1.4 bara.

 

to napisz czym zalałeś..jakim klejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.