Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Robię remont silnika w E-28 528iA. Silnik M30 2800. Pękła mi głowica i zakładam drugą. Będę zmieniał tłoki z innego silnika, to te które są w moim nie pasują do nowej głowicy. A jak tłoki to od razu pierścienie.

 

Tak sobie pomyślałem, że jak już będzie rozebrany cały silnik to moze jeszcze coś przy okazji zrobić. Może jakieś modyfikacje. Nie wiem ... Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

 

Ewentualnie mam do kupienia silnik 3500 od "siódemki", ale nie wiem czy to dobry pomysł.

 

Pozdrawiam

MAX

Opublikowano

Myśle że jak rozbebeszasz silnik to po drodze możesz pójść w strone lekkich mod'ów mechanicznych typu zmiana wałków rozrządu na wałki o bardziej agresywnej charakterystyce i planowanie głowicy. Przy okazji możesz też pobawić się z kolektorami :).

Zakładać silnik od siódemki też można, ale jest tu dużo roboty mechanicznej i blacharskiej bo prawdopodbnie mocowania nie będą Ci pasować. Zresztą o swapach i związanych z nimi następstwami poszukaj bo już było i to nie raz :wink:

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano

Jaki wałek byś proponował i jaki może być jego koszt?

Jeżeli chodzi o planowanie głowicy, to myślałem o tym, tylko nie wiem ile maksymalnie można zjechać.

Słyszałem o polerowaniu kolektora ssącego. Czym to się wykonuje, bo chyba zbyt głęboko nie da się tego wypolerować?

 

Jeżeli chodzi o silnik od "7" to przemyślałem to sobie i jednak zostaję przy moim.

 

Dzięki za odpowiedz

 

MAX

Opublikowano

Ewentualnie mam do kupienia silnik 3500 od "siódemki", ale nie wiem czy to dobry pomysł.

ja sprzedaje 2.8i m30, jak jestes zainteresowany daj znac.. to taki sam jak ty masz zapewne

 

jeszcze ewentualnie mozemy pogadac o m30 3.0 z e32, jakbys chcial, to moze zostawie swoje 2.8, bo lamie sie w decyzji.. tak wiec jakbys cos chcial wiedziec to pisz tu, email albo zadzwon, kontakty do mnie w razie co masz na 7e23.com

 

Zakładać silnik od siódemki też można, ale jest tu dużo roboty mechanicznej i blacharskiej bo prawdopodbnie mocowania nie będą Ci pasować. Zresztą o swapach i związanych z nimi następstwami poszukaj bo już było i to nie raz

m30 z e28/e23 to ten sam silnik, zadnych przerobek... ja wsadzam m30 z e32, nieco inaczej wyglada i osprzet nieco inny i tez nie bedzie zadnych przerobek blacharskich wiec nie wiem o czym mowisz... zamiana z tego samego na to samo nie wymaga przerobek

 

Słyszałem o polerowaniu kolektora ssącego. Czym to się wykonuje, bo chyba zbyt głęboko nie da się tego wypolerować?

ostatnio na pogaduszce przy herbatce u mojego mechaniora gadalismy o tych sprawach, i sie dowiedzialem ze po polerowaniu kanalow mozesz stracic wolne obroty (bedzie telepalo), co do jazdy po miescie raczej nie jest przyjemne...

 

ogolnie odezwij sie z silnikiem jakbys chcial wymieniac, bo tak czy siak jeden z nich musze sprzedac, oba sa na pelnym chodzie. pozdr

Opublikowano

Witam, po modyfikacjach z wałkiem i planowaniem głowicy pomyśl o aparacie zapłonowym i kącie wyprzedzenia zapłonu, nie posiadasz motronica prawda tylko klasyczny aparat ustawiany na stroboskop?O ile się nie mylę to po planowaniu głowicy wzrośnie stopień sprężania a po wymianie wałka zmienią sie troszkę fazy rozrządu??? Prawdopodobnie trzeba będzie powalczyć z zapłonem żeby potem nie dzwonił lub nie spalał mieszanki w wydechu. Na twoim miejscu wstawiłbym silnik M30 3.0 lub 3.5 na motroniku.

Pzdr.

Opublikowano
wsadzaj 3.5 :) i fura bedzia latala bez zadnych tuningow :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Witam. Proponuję Żebyś kupił cały taki sam motor niekombinuj bo przekombinujesz, przecierz ten motor jeżeli się nie mylę ma 184 konie, to wcale nie mało-zrobisz jak uważasz.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Zakładać silnik od siódemki też można, ale jest tu dużo roboty mechanicznej i blacharskiej bo prawdopodbnie mocowania nie będą Ci pasować. Zresztą o swapach i związanych z nimi następstwami poszukaj bo już było i to nie raz

m30 z e28/e23 to ten sam silnik, zadnych przerobek... ja wsadzam m30 z e32, nieco inaczej wyglada i osprzet nieco inny i tez nie bedzie zadnych przerobek blacharskich wiec nie wiem o czym mowisz... zamiana z tego samego na to samo nie wymaga przerobek

Nie wiem juz o jaki silnik Ci chodzi 3,0 czy 3,5 :?: :?: Mnie się wydawało,że 2,8 to było R a 3,5 to V- jeżeli tak to mocowania się trochę różnią, a jak nie to mnie poprawcie....

Co do wałków rozrządu to Świątek takowe robi tzn. dajesz mu stare a on bierze i je nadlewa do określonych kątów wzniosu krzywki.Z tego co pamiętam to koszt wałka wynosi ok 750zł z przeróbką dźwigni zaworowch-czyli de facto mniej więcej tyle ile nowy.Zależy jeszcze jaki chcesz wałek bo oferuje "drogowe" do jazdy codziennej i rajdowo o nieco bardziej hardcorowej charakterystyce.

Sam wałka nie mam zamontowanego,więc się osobiście nie wypowiadam,ale większość ludzi z którymi gadałem są z nich zadowoleni.

Co do planowania głowicy to lepiej pogadać z jakimiś fachurami odnośnie planowania bo do każdego silnika podchodzi sie indywidualnie. Jest nawet wzór ,z którego się liczy ile można splanować głowice (jest on związany z pojemnością cylindra,chyba stopniem sprężania i jeszcze jakimis pierd****kami)-jak jesteś ciekawy to moge go odszukać....

Acha ,jeszcze mi się przypomniała jedna kwestia odnośnie głowicy - powiększanie gniazd zaworowych :mrgreen:

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano
3.5 i 3.0 bylo V bodajze po 92, w e32 i e34 a nie e23 i e28, a V to nie m30, m30 to R6, pierwsze V8 nazywa sie m60

M30 to R6

V8 to M60 (3.0l i 4.0l) i pojawiły się w '92 (montowane w E34, E32, E31 oraz pierwszych E38), potem (w '96) pojawiła się modernizacja M60, o nazwie M62 - 3.5l i 4.4l (E38 i E39)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.