Skocz do zawartości

różnica w silnikach V12


JOKEROW750

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jaka jest różnica w silnikach V12 M73 a M73N? Wiem, że ten drugi był pod koniec produkcji, palił sporo mniej i nie wiem czy to prawda, miał odłączaną część cylindrów przy spokojnej jeździe? Może ktoś zna więcej szczegółów co do spalania, awaryjności i budowy obydwu silników, i od kiedy były montowane?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jaka jest różnica w silnikach V12 M73 a M73N? Wiem, że ten drugi był pod koniec produkcji, palił sporo mniej i nie wiem czy to prawda, miał odłączaną część cylindrów przy spokojnej jeździe? Może ktoś zna więcej szczegółów co do spalania, awaryjności i budowy obydwu silników, i od kiedy były montowane?

Pozdrawiam

 

M73N od 1999 roku montowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M73N montowany od stycznia 1998

 

"palił sporo mniej i nie wiem czy to prawda, miał odłączaną część cylindrów przy spokojnej jeździe?"

 

to "odłaczanie cylindrów" to system zmiennej pojemności czynnej MDS. System ten działa w taki sposób, że nie zauważalnie włącza czterocylindrowy, ekonomiczny tryb pracy w momencie, jeśli wystarczająca do jazdy jest mniejsza moc silnika,dotyczy to silnika v8 HEMI 5,7.takie silniki sa montowane w Dodge'ach, Chrysler'ach i chyba Jeep"ach

Rozwiązanie to pozwala na obniżenie zużycia paliwa ok 20 procent> Z tego co wiem nie dotyczy to BMW moze dlatego ze kazda BMKA musi swoje spalic... :twisted2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnice polegają na zmianach w systemie wydechowym - nie jestem ekspertem, ale "wężyki" w tym nowszym silniku (próżnia etc) idą trochę inaczej - w celu spełnienia norm emisji spalin - prawdopodobnie chodziło o normy wprowadzone w Californi.

 

Moc ta sama , spalanie to samo.

 

Natomiast często przewija się informacja o odłączanych cylindrach - to jest chyba nawet napisane w instrukcji że w trybie awaryjnym samochód jedzie na 6 cylindrach.... ALE nie ma czegoś takiego, prawdopodobnie chodzi o tryb awaryjny, i napisali ze jedzie na 6 żeby nie tłumaczyć klientowi-idiocie na czym to tak naprawdę polega.

 

W V12 e38 zawsze pracują wszystkie gary.

 

K.

www.specops.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W V12 e38 zawsze pracują wszystkie gary.

 

i całe szczęście! :mrgreen:

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W M70 wkladanym do E32 i E31 faktycznie silnik w trybie awaryjnym chodzil na 6 cylindrach. Ale nie chodzilo o oszczedzanie paliwa, tylko wlasnie o tryb awaryjny.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, chodził na 6..... ale one są korbowodem na sztywno podłączone... więc najwyżej mogły nie dostawać iskry... i w jaki sposób to miało by pomóc silnikowi w trybie awaryjnym?

 

Co to miało dać?

 

 

w e38 skrzynia biegów może wejść w tryb awaryjny i wtedy jest zablokowana na 2 bodajże...

www.specops.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.