Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jaka jest różnica w silnikach V12 M73 a M73N? Wiem, że ten drugi był pod koniec produkcji, palił sporo mniej i nie wiem czy to prawda, miał odłączaną część cylindrów przy spokojnej jeździe? Może ktoś zna więcej szczegółów co do spalania, awaryjności i budowy obydwu silników, i od kiedy były montowane?

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam, jaka jest różnica w silnikach V12 M73 a M73N? Wiem, że ten drugi był pod koniec produkcji, palił sporo mniej i nie wiem czy to prawda, miał odłączaną część cylindrów przy spokojnej jeździe? Może ktoś zna więcej szczegółów co do spalania, awaryjności i budowy obydwu silników, i od kiedy były montowane?

Pozdrawiam

 

M73N od 1999 roku montowany

Opublikowano

M73N montowany od stycznia 1998

 

"palił sporo mniej i nie wiem czy to prawda, miał odłączaną część cylindrów przy spokojnej jeździe?"

 

to "odłaczanie cylindrów" to system zmiennej pojemności czynnej MDS. System ten działa w taki sposób, że nie zauważalnie włącza czterocylindrowy, ekonomiczny tryb pracy w momencie, jeśli wystarczająca do jazdy jest mniejsza moc silnika,dotyczy to silnika v8 HEMI 5,7.takie silniki sa montowane w Dodge'ach, Chrysler'ach i chyba Jeep"ach

Rozwiązanie to pozwala na obniżenie zużycia paliwa ok 20 procent> Z tego co wiem nie dotyczy to BMW moze dlatego ze kazda BMKA musi swoje spalic... :twisted2:

Opublikowano

różnice polegają na zmianach w systemie wydechowym - nie jestem ekspertem, ale "wężyki" w tym nowszym silniku (próżnia etc) idą trochę inaczej - w celu spełnienia norm emisji spalin - prawdopodobnie chodziło o normy wprowadzone w Californi.

 

Moc ta sama , spalanie to samo.

 

Natomiast często przewija się informacja o odłączanych cylindrach - to jest chyba nawet napisane w instrukcji że w trybie awaryjnym samochód jedzie na 6 cylindrach.... ALE nie ma czegoś takiego, prawdopodobnie chodzi o tryb awaryjny, i napisali ze jedzie na 6 żeby nie tłumaczyć klientowi-idiocie na czym to tak naprawdę polega.

 

W V12 e38 zawsze pracują wszystkie gary.

 

K.

www.specops.pl
Opublikowano
W V12 e38 zawsze pracują wszystkie gary.

 

i całe szczęście! :mrgreen:

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

ok, chodził na 6..... ale one są korbowodem na sztywno podłączone... więc najwyżej mogły nie dostawać iskry... i w jaki sposób to miało by pomóc silnikowi w trybie awaryjnym?

 

Co to miało dać?

 

 

w e38 skrzynia biegów może wejść w tryb awaryjny i wtedy jest zablokowana na 2 bodajże...

www.specops.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.