Skocz do zawartości

330xi brak mocy


tdobe

Rekomendowane odpowiedzi

O nawet znalazłem ten temat. Rzeczywiście nie 180 :P A co do filtra paliwa to mógłbyś napisać jaki kupiłeś ? Właśnie zakupiłem w aso wszystkie filtry poza tym jednym, ponieważ kosztuje tam niecałe 400zł i nie wiem jakiej firmy kupić, czy może warto jednak zapłacić te pieniądze za oryginalny. Pytam bo zbieram się właśnie do wymiany wszystkich filtrów i oleju. Z góry dzięki za odpowiedź i mam nadzieję, że autor nie będzie się gniewał za mały OT :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

kupiłem wszystkie filtry Knecht i z tego co się orientowałem to Knecht i Mann były właśnie stosowane przez BMW. Co do filtra paliwa to powiem Ci, że miałem dylemat czy aby nie dać 400 zł za ten filtr, bo w końcu ma regulator ciśnienia paliwa. Niemniej Pan Maciej z www.czescidobmw.pl dał mi do zrozumienia, że nie ma sensu przepłacać za pudełko z logo BMW zawierające filtr Mann bądź Knecht :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ropucha.aga żeczywiście miałem problem z klapką w wydechu ale już to naprawiłem (kilka tygodni temu) dzięki twoim cennym wskazówkom :cool2: . Katalizator jest zapchany właśnie na rurze z klapką. Wydaje mi się że to właśnie wykończyło mojego kata bo nie wiem jak długo jeździłem z niedziałającą klapką (nigdy nie zwracałem na to uwagi). Katalizator jest dobry nie popękany (nie słychać dzwonienia) ale pewnie spaliny które nie miały ujścia przez niedziałającą klapkę zasyfiły go. Coś tam jeszcze przepuszcza ale nie ma już tego przelotu co powinien. W tym tygodniu wyciągnę kolektor i będę szukał katalizatora uniwersalnego żeby go wspawać. Mam zaklepany za grosze cały kolektor z innej 330i ale wolałbym założyć nowy bo niewiadomo na jaki trafię. Zastanawiałem się też nad zamówieniem kolektorów bez katalizatorów. Mają one miejsca na sondy lambda i sprzedający zapewnia że sondy nie będą dawać błędu na kompie. Ale jakoś nie jestem co do tego przekonany. Chociaż widziałem już 330i która miała zrobiony cały wydech z kwasówki bez katalizatorów z sondami i Check engine się nie świecił. :worried:

Będę kombinował. Zawsze zostaje jescze kupno kata oryginalnego i jak nie będzie innego wyjścia tak pewnie zrobię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno analizator spalin. Mój mechanik badał też temperaturę rury wchodzącej do katalizatora i wychodzącej z niego. Na kolektorze 1-3 temperatury na wejściu i wyjściu były podobne a na kolektorze 4-6 na wejściu była o wiele wyższa temperatura niż na wyjściu. Mechanik do którego odstawiłem auto to jeszcze fachowiec starej daty i do badania użył... namoczonych siereczek :twisted2: które przykładał do rur i patrzył czy mniej więcej tak samo parują. Dlatego podjechałem jeszcze do ASO żeby się upewnić. U mnie wyskoczył jeszcze bład zbyt długiego czasu grzania sondu lambda za kataliaztorem więc to raczej wskazuje na mniejszy przepływ spalin przez jednego kata. :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie niestety nie mam pojęcia bo nie zagłębiałem się w to ale w każdej stacji kontroli pojazdów mają analizator i tam napewno znają prawidłowe wartości. :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie, może faktycznie mam zwidy, dzisiaj doszedłem do tego że przepustnica na jednym wydechu jakby się nie otwiera, pytanie czy na postoju jak depne powina się otworzyć? czy dopiero przy pewnej prędkości/momencie? jedna ruda wyraznie mniej zużyta...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klapka nie powinna się otwierać, tylko zamykać :)

powinna być zawsze otwarta, a czasami tylko zamknięta :)

temat wałkowany ostatnio kilka razy, podsumowując wiedzę kilku forumowiczów:

- silnik wyłączony: klapka otwarta, można klapkę w miarę swobodnie obracać palcami

- silnik włączony, na postoju, obroty bez znaczenia: klapka otwarta

- silnik włączony, auto jedzie powyżej 3 km/h, obroty nie przekraczają 3000, klapka zamknięta

- silnik włączony, auto jedzie powyżej 3 km/h, obroty powyżej 3000, klapka otwarta

 

zdrowsza jest sytuacja jak klapka zatnie się w pozycji otwartej, jak masz zablokowaną w pozycji zamkniętej, to kładź się pod auto i otwieraj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o to ja już nie wiem. Naprawialem tą klapkę i u mnie jest zupełnie inaczej:

Silnik wyłączony - klapka otwarta, można nią poruszac

Silnik włączony - klapaka zamknięta

Podczas przegazowywania na postoju nie otwiera się

Podczas jazdy widocznie się otwiera bo widzę wodę w drugiej rurze po jeździe.

Wyłączony silnik klapka się otwiera

 

Teraz już nic nie kumam. Mechanik mwił że tak powinna działac. :mad2:

ropucha.aga skąd masz te informacje?? Może właśnie ten system recyrkulacji spalin jest winny naszemu muleniu?? :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się właśnie wydawało że na odpalonym silniku na biegu jałowym klapaka powinna być zamknięta. Ma ona wkońcu zmniejszać poziom dB w niskim zakresie obrotów. U mnie jest ona otwarta do momentu odpalenia silnika i wtedy się zamyka. Otwiera się dopiero w czasie jazdy. Ale na postoju jest zawsze zamknięta. Zawór wymieniłem na nowy w zeszłym tygodniu bo poprzednia naprawa była tylko prowizoryczna. :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez emocji, ważne żeby się otwierała podczas jazdy. To czy na postoju się otwiera, czy zamyka nie ma wielkiego znaczenia wg mnie :)

 

transporter0, który zawór wymieniałeś? Sterujący działaniem klapki w bagażniku, koło lewej, tylnej lampy?

 

Ja powiem szczerze, że najchętniej to bym tę klapkę usunął. Więcej szkody, niż pożytku z tego wynalazku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co że nawet nie wiem... Z braku czasu zaprowadziłem tylko samochód do swojego mechanika który naprawiał prowizorycznie tą klapkę poprzednio i odebrałem wieczorem. On zamawiał nowy zawór. Będę u niego w poniedziałek to się dowiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

No u mnie się zatarła ta klapka, na siłę otworzyłem i jest w stanie otwartym;)... siłownik odłączyłem, i tak nie wiem czy działa... ps. Decybeli do 3000obr/min pojawiło się znacznie więcej niż mogłem oczekiwać, śmiem twierdzić że ten drugi obieg (w końcu idą dwie rury od samego kolektora?) ma bardziej sportowy charakter (uboższe tłumiki dla tej drugiej rury?). Pytanie, robić to czy nie, bo jeśli tylko więcej decybeli to może tak zostać... i czy sam zawór można wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak tam tdobe zmieniło się coś jeżeli chodzi o pracę silnika/skrzyni? Czy nadal walczysz z tym zamulaniem? Ja wczoraj byłem w serwisie ASB i po dwóch godzinach jazd, testów, podłączania do kompa facet stwierdził że skrzynia jest w stanie idealnym i bez problemu powinna przejechać następne 100.000 km więc uszkodzenie skrzyni wykluczone. Umówiłem się tylko na wymianę oleju i filtra ale wiem że to nic nie pomoże - tak tylko dla własnego spokoju. Samochód jak zamulał mi na niskich obrotach tak zamula. Chyba że od startu wcisnę mu ostrzej gaz albo zredukuję bieg mocniejszym wciśnięciem gazu to wtedy jest ok. Ale wkurza mnie to zwłaszcza gdy jeżdżę po mieście bo w trasie gdy biegi zmieniają się powyżej 2500obr nie ma żadnego problemu.

 

Już sam nie wiem co jeszcze można sprawdzić. Nie chcę już oddawać auta do żadnego mechanika bo znowu powymieniają mi wszystko tak jak leci. Chyba pozostanie mi tylko jeździć i wkurzać się tak długo aż coś nie padnie.... :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc jestem po kolejnej diagnozie ASB. Tak jak poprzedni serwis wykluczyli oni uszkodzenie skrzyni. Twierdzą że problem leży gdzieś poza skrzynią. Powiedzieli mi żebym zwrócił uwagę mechanikom na odczyty z przepływomierza, przepustnicy, systemu recyrkulacji spalin lub katalizatorów bo dla nich gdzieś tutaj leży problem. :mad2: Moje pytanie jak zrobić odczyt z tych urządzeń? Wszędzie gdzie jadę podłączają tylko kompa i patrzą czy są błędy. Czy możliwe jest złe działanie tych urządzeń i niewyświetlanie błędów? Jest może jakiś domowy sposób na sprawdzenie tych urządzeń? :modlitwa:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sluchy mnie dochodziły a propo możliwych innych uszkodzeń, ja też nie zrobiłem analizy spalin, co do przeplywomierza/lewego powietrza... to nie ma czujnika lewego powietrza;), co do katalizatorów też coś ktoś pisał - mokra szmatka - czy tak samo parują;)....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O sprawdzaniu katalizatorów to ja pisałem :wink: A tak na poważnie to zaczynam miec dosyć BMW :( Nie chodzi tutaj o samą markę bo to najlepszy samochód jaki dotychczas miałem ale o to że większość mechaników nie ma o nich zielonego pojęcia. Są pewnie specjaliści od marki ale ja pewnie mam pecha i trafiam na takich co zatrzymali się na samochodach z początku lat 90-ych. :( Tragedia. Nie chcę sprzedawać samochodu z powodu jakiejś pierdoły która miesza ale jak narazie od trzech miesięcy nic się nie zmieniło a za samochód zabierało się już trzech mechaników, dwóch elektryków, dwa serwisy ASB i co najzabawniejsze serwis BMW :mad2: Najbardziej boję się tego że będę tak jeździł i drobna usterka przerodzi się w poważną awarię. Czy te samochody są naprawdę tak skomplikowane? :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

transporterO zamiast jeździć do ludzi, którzy jak widać wiedzą niewiele więcej niż my na forum, weż palnik lub brzeszczot i pokolei sam naprawiaj, (taniej cię wyjdzie :twisted2: )

Te klapki co niby zapiekają się w niewiadomych położniach, weź pootwieraj albo wymontuj, jeśli dasz radę i w końcu może coś pomoże.

Skoro, jak koledzy piszą, może się zablokować w pozycji "zamknięta" to na logikę spaliny nie będą miały wylotu.

Efekt jak byś końcowy tłumik zaspawał.

 

Nie przerabiałem tego tematu bo u mnie chyba nie ma tych klap w wydechu ale ja już bym dawno siedział pod autem i kombinował:)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.