Skocz do zawartości

Pytania o E36 Compact 2000 rok


zimer89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam... Becia zakupiona. Byliśmy oczywiście na stacji diagnostycznej-sprzedający zrobił przegląd na własny koszt. Wszystko jest ok.. zawieszenie nie powybijane itp itd... mam nadzieję że samochód mi posłuży dość długo :) Jestem pod wrażeniem jeśli chodzi o osiągi...

 

bartasss86--->właśnie wszystko sprawdzałem jak pisałeś(wnętrze) klima, lusterka podgrzewanie i sterowanie, fotele czy działa podgrzewanie... i wszystko ok. No i lakier w 100% oryginał czyli nie był nigdzie bity... wszystko sprawdzone na stacji diagnostycznej (nie u znajomego sprzedającego samochód) :P

 

A mam takie pytanie... bo radio jest oryginał ale... wersja Exclusive(tak mi ojciec wczoraj przez telefon mówił bo pytał się ostatnio o rozkodowanie radia) a jak nie to Business-firma Pioneer. I jest taka sprawa. Mój tato był ostatnio właśnie na giełdzie w sklepie car-audio(ci którzy chodzą po giełdzie chyba wiedzą o co mi chodzi w takiej budce...) I gość mu zaproponował że weźmie te radio i nam sprzeda na CD za 70 zł taniej(tyle sobie zażyczył za rozkodowanie radia ponieważ jest to najwyższy model)

 

I teraz moje pytanie jest takie. Czy się opłaca kupić taniej to radio na CD z Pioneera? Tam mają takie radia bo to chyba sklep Pioneer... czy lepiej rozkodować radio i zmienić na CD a przy sprzedaży BMW w przyszłości wmontować z powrotem oryginał? Pytam bo nie wiem czy się opłaca...

 

Dzięki wszystkim za zainteresowanie się moim tematem i za waszą pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowy Pionek CD/MP3 kosztuje 250zl na allegro (a nawet mniej), nowka z gwaranacja, wiec zadne mecyje, zas oryginaly w BMW to blaupunkty, albo philipsy czasem. Ja bym zostawil standart bo najlepiej pasuje do konsoli srodkowej. Jesli chodzi o kod to poszukaj na forum, byli ludzie ktorzy mieli jakies kalkulatory pozwalajace na podstawie numeru radia okreslic kod do niego...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BaziG--->samochód był dokładnie sprawdzony... o żadnych luzach nie ma mowy!!! Tym bardziej że mój tato napewno by to wyczuł bo spędził za kółkiem ponad 20 lat. Z silnikiem też jest ok... diagnosta zaglądał pod maskę do silnika-nie ma żadnych wycieków. Była sprawdzana również emisja spalin-do tłumika był wkładany wąż na stacji diagnostycznej podłączony pod komputer i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Tak siedziałem w środku przecież to logiczne :P Jakby ktoś jeszcze pytał czy klima nabita to tak i filtr kabinowy był wymieniany niedawno.

 

bartasss86---> OLEJ TO MOBIL1 10W-40 (półsyntetyk) taki jest lany od nowości-jest jeszcze tzw. metka przy filtrze z tej firmy i oznaczenie oleju :)

 

Chciałbym się dowiedzieć czy da się jakoś sprawdzić temperaturę klimy-ile st. jest chłodzenia bądź grzania?

 

P.S. nie umiem znaleźć tego kalkulatora. Jeśli ktoś by mógł znaleźć to o to proszę i o podesłanie w tym temacie. Z góry wielkie dzięki i pozdro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobrze czy źle? Jak nie wierzysz to sobie pobierz z drugiej strony te moje 2 foty i tam masz jedno zdjęcie z książką serwisową-wszystkie wymiany były w serwisie BMW :D I wydaje mi się że ten olej był lany od nowości. A kobieta dbała o ten samochód.

 

Z resztą chyba jak każda kobieta ;) I tak jak mówię żadnego pocenia się nie ma w silniku ani nic z takich rzeczy.

 

I taka ciekawostka-w sobotę po zakupie samochodu zatankowaliśmy na BP 98 za 100 zł(z jakieś 20 litrów) i mój ojciec zrobił na tym ok.240 km. To dobry wynik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś chciał wiedzieć to sprzedający mi oznajmił że samochód ma 105 km a znajomy mojego ojca nie był właścicielem samochodu i przyznał że nie wie czy ten samochód na pewno ma 140 km bo nie zaglądał do papierów :-]

 

Głupie teksty zachowaj dla siebie. Bo nie lubię takich odzywek jeśli ktoś prosi o pomoc, a nie głupie docinki :worried:

 

Bo to że Ty masz więcej koni pod maską to nie znaczy że się masz czym szczycić (bez obrazy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupujesz samochód niby taki oach i ach a nie wiesz nawet jaką ma moc?!trudno spojrzeć do dowodu?choć mogła być przekładka i nie poprawione w dowodzie...nie czytałem od poczatku,jaki to w końcu silnik?pytając na forum musisz liczyc sie także z krytyką innych osób bardziej znających marke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zimer89 masz chyba problem ze zrozumieniem tekstu pisanego, słabą pamięć co do własnych wypowiedzi a do tego wybujałą fantazję.

 

Co do problemu nr 1 to moja wypowiedź nie jest nawet w 1% docinką w Twoją stronę, problem nr 2 wiąże się bezpośrednio z tym, że napisałeś w poście na poprzedniej stronie:

No i ma 77 KW. Wie ktoś może ile to jest KM? Zależy mi bo nie wiem czy to 105 czy 140 KM? Gość mówi że to jest 140 ale chcę się upewnić.
teraz twierdzisz, że sprzedający poinformował Cię o mocy 105KM, natomiast Twój problem nr 3 i wspomniana wybujała wyobraźnia dotyczy tego, że nie wypowiadałem się na temat mocy mojego samochodu - Ty natomiast twierdzisz że owe "docinki" co stanowi Twój problem nr 1 spowodowane są tym, że mam mocniejszą jednostkę.

 

Może zrób najpierw to prawo jazdy... (bez obrazy)

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zamiaru się z wami kłócić... pisałem tak ponieważ nie wiedziałem że 1 KW to 1.36 KM ale w googlach się tego dowiedziałem po napisaniu tego posta.

 

W dowód zaglądałem w dniu zakupu samochodu bo wtedy widzieliśmy się z właścicielem samochodu i jest tam napisane 77 KW. Więc to już wiem.

 

I tak jak pisałem że kolega mojego ojca tych papierów nie widział na oczy więc stąd ta błędna informacja o 140 km... co do pojemności jest to 1.9 czyli M43 na łańcuszku. I jest już pewne że ma 105 km ;)

 

Nie wiem czy jest sens się kłócić o byle co... skoro jest już wszystko wiadomo.

 

Również pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M43TU B19 - 194E1

Ilość cylindrów 4

Średnica cylindrów 85 mm

Skok tłoka 83,5 mm

Pojemność 1895 cm³

Stopień sprężania 9,7:1

Moc maksymalna (niższy stopień mocy) 77 kW przy 5300 obr/min

Moc maksymalna (wyższy stopień mocy) 87 kW przy 5500 obr/min

Obroty maksymalne 6000 obr/min (chwilowe 6200 obr/min)

Maksymalny moment obrotowy (niższy stopień mocy) 165 Nm przy 2500 obr/min

Maksymalny moment obrotowy (wyższy stopień mocy) 180 Nm przy 3900 obr/min

 

Co do tych 87 KW---> Mam rozumieć, że przy 5500 obr/min samochód osiąga moc 118 koni? :P

 

I czy 180 Nm to dużo jak na taki samochód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.