Skocz do zawartości

PROBLEM Z HAMULCEM ABS DZIWNE ZACHOWANIE CO JEST?


alphafucker

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam problem z moim BMW e39 523i rocznik 98, mianowicie: podaczas hamowania jak jest slisko to dziala ABS i odczuwam to na pedale hamulca (on tak odbija) ostatnio pojawil sie problem: jade sobie i nagle zapala sie kontrolka ABS i ASC oraz te funkcje a wucie przestają dzialac! pruszalem listwa z bezpiecznikami popsikalem z tylu listwe srodkiem ?? zapomnialem nazewe ale srodek do tego celu - i przestalo swiecic....AAAAllee kiedy jade sobie autkiem spokojnie okolo 50 km/h i hamuje lekutko to odczuwam jedno odbicie pedala (jak przy abs) ale jest ono tylko jedno i to na samej gorze i czasami cos zgrzytnie w przednik kole chyba - z przodu w kazdym razie. Co to moze być?? bo juz mnie to auto dobija :/

ZMIANA! dzisiaj sie zmienilo mu cos :/ Jak jade badzo powoli i hamuje to autko wyhamowywuje i w ostatniej fazie jak juz prowie stoi zadzaila ABS!!! zgrzta cos w koloach z przodu! jak prawie stoje i hamuje oraz skrecam to rowniez zadziala abs - tzn jest taki sam dzwiek :/ co to kurde jest??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki a jaki to mam kupic ?? nie wiem gdzie i jak szukac :/

 

Czujnik masz zamontowany na górze piasty jak zdejmiesz koło będziesz go widział są dwa rodzaje szary i niebieski (końcówki) udaj się do Bavaria Motors Katowice po nr VIN spr dokłądnie jaki masz (koszt ok 250 zł). Mozemy się umówić na podpięcie pod kompa i spr dokładnie co i jak Pozdrawiam

brokat_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100000% czujnika abs i asc prawy tył. Nie kupuj zamienników oraz używek jedz do ASO i weź nowy czas wymiany ok 1h.

 

Pozdrawiam

 

Kolego nie wprowadzaj w błąd. Skąd ta diagnoza że to akurat prawy tył?! Jesteś jasnowidzem?

Ja bym polecił po pierwsze diagnozę komputerową zanim kupisz czujnik i okaże się że niepotrzebnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100000% czujnika abs i asc prawy tył. Nie kupuj zamienników oraz używek jedz do ASO i weź nowy czas wymiany ok 1h.

 

Pozdrawiam

 

Kolego nie wprowadzaj w błąd. Skąd ta diagnoza że to akurat prawy tył?! Jesteś jasnowidzem?

Ja bym polecił po pierwsze diagnozę komputerową zanim kupisz czujnik i okaże się że niepotrzebnie.

 

Po pierwsze miałem identyczne objawy co kolega więc na 95% nie wprowadzam w błąd, a jasnowidzem jestem ponieważ - czytaj poniżej

Po drugie zaraz zaczną się wywody na temat usterki kolegi, jak opinie ze skrzynią biegów milon chętnie dających rady forumowiczów z których nic nie wynika tak jak z Twojej pomocy,

Po trzecie Czytaj uważniej napisałem ze zapraszam go na diagnoze !!!!

brokat_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100000% czujnika abs i asc prawy tył. Nie kupuj zamienników oraz używek jedz do ASO i weź nowy czas wymiany ok 1h.

 

Pozdrawiam

 

Kolego nie wprowadzaj w błąd. Skąd ta diagnoza że to akurat prawy tył?! Jesteś jasnowidzem?

Ja bym polecił po pierwsze diagnozę komputerową zanim kupisz czujnik i okaże się że niepotrzebnie.

 

Po pierwsze miałem identyczne objawy co kolega więc na 95% nie wprowadzam w błąd, a jasnowidzem jestem ponieważ - czytaj poniżej

Po drugie zaraz zaczną się wywody na temat usterki kolegi, jak opinie ze skrzynią biegów milon chętnie dających rady forumowiczów z których nic nie wynika tak jak z Twojej pomocy,

Po trzecie Czytaj uważniej napisałem ze zapraszam go na diagnoze !!!!

 

Kolego napisałeś że to na 1000% prawy tylni czujnik. Ja też miałem identyczne objawy i po diagnozie okazało się że to lewy przedni czujnik.

Więc piszę jeszcze raz : DIAGNOZA KOMPUTEROWA.

Jeśli napisałeś że na 1000% to nic więcej tylko jechać i kupić ten czujnik.

Spójrz na trzeci post, chłopak po twojej diagnozie chce kupować odrazu czujnik.

P.S. Nie denerwuj się tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie panowie na razie nic nie kupuje :) w poniedzialek jade na kompa sprawdzic co to jest - tylko mam pytanie czy jesli te kontrolki sie nie swiecą to na kompie tez wykaze blad czy mam tak dlugo jezdzic az sie zapala i pd razu jechac na kompa?? Bo jak siadam rano do auta albo po 10-15 min to kontrolki sie nie swiecą i abs i asc dziala TYLKO ABS tak nie do konca :/ bo jak nie jest slisko i przyciskam hamulec to teraz jak juz prawie stoje to w tedy wlaczy sie abs! dziwne. a kontrolkji ABS i ASC zalaczaja sie czasami po 1 km czasami po 5 a wczoraj zrobilem 40 km i nie wlaczyly sie :) wiec na diagnoze z wlaczonymi kontrolkami czy nie??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i niestety znowu to samo, po 2 tygodniu jezdzenia znowy abs ma jakies problemy, zanim zapala sie kontrolki abs i asc to przy hamowaniu abs odbija nawet jak nie jest slisko :/ tyle ze tym razem odbija juz przy lekkim przycisnieciu na pedal hamulca :/ chyba sam zobacze ten czujnik - jakie jest dojscie do niego ? na pewno trzeba zdjac kolo i z ktorej strony sie do niego dobrac?? P.S. jesli zapali mi sie kontrolka abs i nie bedzie dzialac tempomat to o czym to swiadczy??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącze się, i proszę o komentarz kolegi: k631 i brokat_

 

Mój przypadek był taki sam jak u autora tematu.

Na początku padł któryś czujnik.

Świeciły mi kontrolki, jak wiadomo wtedy o trakcji i abs mozna zapomnieć.

Jeździłem tak miesiąc do momentu kiedy pojechałem na kompa, wyszło mi, że czujnik prawy przód.

Zakupiłem ową rzecz i zmieniłem.

Po wyjechaniu z garażu pora na jazdę próbną, oczywiście kontrolki zgasły od razu, ale odczucia :doh: .

Jade sobie i czuje ewidentnie, że łapie mi abs przy delikatnym hamowaniu i coś jakby chrupało pod pedałem, przy ostrzejszym hamowaniu łapie tylko przednie LEWE koło.

Na drugi dzień jadąc do tyrki juz w połowie drogi, ruszam ze świateł 1, 2 ,3 i na 3 ponad 2000 obr. auto zamula nie ciągnie, dławi go.

Jako, że jestem homosapiens wpadam na pomysł, aby wyłączyć trakcję i nie uwierzycie pomaga ( wystrzeliła strzała z łuku).

Zrobiłem taki eksperyment jeszcze pare razy żeby być pewnym.

 

Po powrocie postanowiłem zamienić czujniki stronami, aby sprawdzić czy nie jest zepsuty ten nowy.

Po zamianie auto jeździ do dziś bez takich historii.

Co mnie bardzo dziwi, a zarazem cieszy.

W środku wygląda lepiej niż na zewnątrz, jeździ lepiej niż wygląda w środku. BMW

http://www.motostat.pl/user_images/7193/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem, tu jest wszystko napisane:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=729333#729333

 

a co do:

 

a sprawdź kolego czy w momencie kiedy nie masz ABS-u to czy działa ci tempomat.. ??

 

 

mi swieca onbie kontrolki i tempomat działą bez zarzutu... normalnie dramat:/

Ból przemija, chwała pozostaje kobiety lubią blizny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego jedz na kompa tam ci wszystko pokaze ja mam to samo :mad2: wymienilem czujniki na tyle i mam takie objawy jak ty ,a mianowicie ABS zaczyna dzialac przy lekkim nacisnieciu pedalu.Ktos mi tu napisal ze przy wymianie uszkodzilem lozysko piasty :cry2: Musze jechac do mechanika moze on zrobi mi bestie ja nie mam juz sily i umiejetnosi sam to zrobic.Jak zrobisz to daj znac co bylo zepsute.Pozdrawiam

Były:

E36 320i

E39 520i

E36 318i

E36 325td

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam kłopota. Mianowicie czujnik lewy tył uszkodzony. Podczas wymiany (strasznie zapieczony) delikatnie wykruszając pozostałości starego czujnika uszkodzeniu uległa koronka. Pyatanie brzmi czy ktoś się dobierał do tego elementu? Co i jak ze zdemontowaniem. Wydaje mi się ze zamocowana jest do piasty ale chce się poradzić żeby niepotrzebnie się nie narozbierać. No i pytanie zasadnicze czy jest wymienna sama koronka czy jest zespolona razem z piastą bądz przegubem. Proszę o podpowiedz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak uszkodziłes koronke to piasta do wymiany jak dobrze mi sie kojarzy :(

 

A co do waszych problemów z abs to najprostrzy sposób na test sterownika abs to pojechanie na kompa sprawdzenie który czujnik pokazuje. Skasowac błąd zamnic czujniki stronami i znowu diagnoza jesli bład zmini strony to czujnik jesli bład nadal bedzie na tym samym kole to sterownik do roboty. Jedyny problem w tej operacji to czeste problemy z wyjeciem czujników jesli nigdy nie były ruszane do tej pory:(

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.