Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jak w temacie. Nagle dziś rano odpalam i jade. Ledwo co che jechac i nawet na luzie nie chce wyjsc za 3 tys, buczy ale jakby nie odstawał paliwa albo zalewał się. Mowa o benzynie. Po rozgrzaniu sytuacja jakby wraca do normy, ale jest jakby opóźnienie w reakcji na wcisniety gaz. Wiem ze sonda nie powinna działać na zimno, ale właśnie może podaje zły sygnał i dostaje niewłaściwą mieszanke???? Podobnie było tak u ojca we fiacie marea, na zimno szarpał i wyszło ze to sonda. Może ktoś z Was ma jescze jakieś pomysły co to może być???

Możliwe ze grzałka padła w sondzie?

I jeszce pytanie, czy wtyk do sondy (najprawdopodobniej simens z końcówką 25 po 92.06) jest blisko sondy??? jaki długi jest kabel? narazie nie miałem możliwości zejsc po auto dlatego pytam. To narazie tyle

Pozdrawiam

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Zacznij od wymiany filtra paliwa.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
u mnie było podobnie, sonda była uszkodzona - dawała cały czas to samo napięcie.

Po wymianie wszystko jest OK

 

Sonda w silnikach M50 nie daje żadnego napięcia, bo działa na innej zasadzie , to komputer podaje jej napięcie.

Tu jest opisana zasada działania sondy "zwykłej" oraz tytanowej http://www.ngkntk.pl/Zasada_dzia3ania_sondy_lambda.1343.0.html

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Podepnę się pod wątek - moja E34 ma czasem spóźniony reflex :) Objaw jest taki że jak depnę po gazie to mam wrażenie jakby przez ok 1- 1,5 sekundy "zastanawiała" się czy zareagować na gaz czy nie. Lambda ma juz ok 270tys. Czy możliwe, że taki objaw to początek końca sondy ??

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano
Podepnę się pod wątek - moja E34 ma czasem spóźniony reflex :) Objaw jest taki że jak depnę po gazie to mam wrażenie jakby przez ok 1- 1,5 sekundy "zastanawiała" się czy zareagować na gaz czy nie. Lambda ma juz ok 270tys. Czy możliwe, że taki objaw to początek końca sondy ??

 

Dokładnie ELwis było u mnie tak się zaczynało, nawet na gazie jak wcisnąłem to było czuć jakbym wciskał powoli lub w dwóch etapach. SOnda wymieniona i auto niedopoznania.Nawet na gazie aż sie rwie do jazdy. jednak sonda niewyeliminowała mulenia na zimnym silniku. napisze dokładniej jak to jest . jak odpale silnik(bezproblemowo) to przez parenaście sekund normalnie chodzi i wkreca sie, jednak po minucie juz pojawiaja sie mulenia, po dwoch trzech minutach wraca wszystko do normy i ciągnie normalnie. Dzisiaj jescze pozostała mi wymiana filtra paliwa od której miałem chyba zacząć bo chyba nie był wytmieniany od nowości. ZObaczymy jak bedzie. jednak mam pytanie czy błąd sądy lambda może siedzieć dalej w kompie???? Czy stopniowo sie doreguluje i nauczy nowej sondy czy tez należy jechac na kompa i wykasowac mu pamięć???? Bo może sie sugeruje ale z dnia na dzień lepiej sie zachowuje na "zimno", także może sobie zbiera charakterystyki????

 

Był tu wątek o oryginalności sond lambda, na forum. oczywiście teoria o dwóch rodzajach sond tą teorie obala ale nie dokońca. Bo nietylko w BMW stosowane były tytanowe sądy 5V (także VOLVO). Także mozna powiedzieć że uniwersalność sond zależy od typu (normalna lub tytanowa) jakość zależy od producenta - tytanowe to w zasadzie produkuje NTK i jest w tym specjalistą od wielu lat. Polaryzacja sondy zależy tylko i wyłącznie od wtyczki sondy, kolejność wpięcia +,-. Gość od ktorego kupiłem ta sonde widać znał się na rzeczy. Pytał jaki mam emulator gazu bo zazwyczaj jest 1 V i może psuć odczyty sondy, dopiero w nowszych instalacjach dostosowali sie do wymagań BMW. Przemiły facet i oczywiście go polecam. Z okolic oświęcimia także Śląsk a i mmnie się udało bo jechał na Wrocław i przywiózł mi ją do Gliwic i obyło sie bez kosztów przesyłki i kombinacji przelewów lub tym podobnych. Namachałem sie troche żeby ta starą sonde odkręcić bo była zapieczona (klucz 23).

To tyle

Pozdrawiam

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Panowie pytanie dla fachowców. Po wymienie sondy wszystko cacy ciagnie super, i wogóle, ale pojawił sie zamozapłon po gaszeniu silnika. I teraz sie zastanawiam czy powodem tego moze byc zauboga mieszanka ustawiona tak aby na starej sądzie to chodziło dobrze, lub zabogata, ale zabogata chyba nie jest wybuchowa i chyba samozapłonu by nie było. Narazie robie doświadczenia i skrecam lub rozkrecam parownik i obserwuje co i jak. Z drugiej strony tankowałem na małej stacji na ktorej bardzo czesto tankuje i zawsze było oki, czyzby teraz mieli kiepskie paliwo???? Może macie jakieś doświadczenia w tym temacie. Napewno na starej sadzie parownik był bardzo mocno skrecony i wtedy to paliło w normie czyli 15l w miescie. Powodem mogło byc zablokowanie sondy w pozycji otwartej silnika krokowego. teraz jak sonda działa to silnik krokowy moze wrac na miejsce a skrecony parowni i skreconysilnik krokowy to uboga mieszanka, hmmm,

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
gaz na parowniku to straszne gowno - nawet na silniku krokowym. moja rada - podjedz do jakiegos dobrego zakladu gdzie montuja gaz , niech ci wepna w rure sonde i ustawia - znam sie na tym bo mialem takm w golfie gti - sam kombinowalem na 1000 sposobow a jak oni ustawili to bylo git. koszt nieweilki wiec nie ma co kombinowac - a jak daza za malo to troszke mozna podkrecic przeplyw- ale reszta zostaje jak oni ustawia
Opublikowano

lubie sam pogrzebać i ustawić tak jak bedzie najlepiej. A jezeli chodzi o samozapłon to dotankowałem dzisiaj tylko 11 l na shelu i problem znikł. Wniosek - badziewia mi nalali na poprzedniej stacji.

Pozdrawiam

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Dalsze relacje po wymienie sondy. Samochód mocniejszy i szybko reguje na gaz, obroty odrazu spadaja do 700 a przed wymianą troche trzymały sie na 1200 i po 5 s spadały do nominalnych jałowych. Spalanie spadło, niewiele bo 1 l/100 km w mieście trasy jescze nie kontrolowałem ale ponieważ go testowałem także ostrzej jeździłem. Zastanawiam sie rzyczywiście czy jechać na regulacje inst gazowej po wymieninie sondy czy nie, bo zamiast poprawić moga zespuć i kase skasować.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Witam

Pozwolcie,ze sie podlacze do tego temau zwiazanego z sonda.

Mam pytanko:Czy sonda lamda moze miec wplyw na nierowna prace silnika?.Nie chodzi mi o falowanie tylko silnk troche nierowno pracuje .

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.