Skocz do zawartości

Problem z silnikiem nierówna praca na wolnych obrotach


Marcin łuczak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem ,od paru dni coś zaczeło sie dziać z silnikiem na zimnym zanim niezłapie no powiedzmy 60 stopni falują obroty i silnik jak by mial zaraz zgasnać dodam ze mam sekwencyjna instalacje gazowa,dzisiaj było nawet tak ze miałem wrazenie że trzepe budą złapie temperature i wszystko jest ok,dziwne jest to ze niezauważyłem zeby była słabsza ,co to moze byc? śilnik M30 Edytowane przez Marcin łuczak

Moje BMW- E30 318I,

- E34 525TDS

-E32 730IA-kochana babcia

-E34 520I M50

E46 Touring 320CI M54

E36 M43 Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a jaki masz silnik?

M60 czy M30

Ja u mnie w M60 wczoraj czyściłem silniczek krokowy bo też miałem takie objawy, gdzieś od 70 stopni silnik zachowywał się jakby gubił zapłon. Dziś po rozgrzaniu pracuje w miarę dobrze. Zobaczę jak więcej przejadę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to cos kolego moze byc ze sterowaniem dawki paliwa, poprostu na "ssaniu" zczytuje nie odpowiednie parametry i zle dawkuje, stad telepanie buda i nie rowna praca, moze to byc przeplywka, poprawcie mnie jesli sie myle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to laickie pytanie, ale czy luzy zaworowe powinno się regulować co jakis czas? Czy może raz porządnie ustawione powinny dluuugo wytrzymać bez zaglądania? Od czego to zależy?

 

Mam podobną sytuacje z nierówną pracą m30b30 (bez gazu) a rok temu mialem regulowane zawory... Może przyszedł czas ponownej regulacji.

http://pkp.dnx.pl/bmw/pasek.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to laickie pytanie, ale czy luzy zaworowe powinno się regulować co jakis czas? Czy może raz porządnie ustawione powinny dluuugo wytrzymać bez zaglądania? Od czego to zależy?

 

Mam podobną sytuacje z nierówną pracą m30b30 (bez gazu) a rok temu mialem regulowane zawory... Może przyszedł czas ponownej regulacji.

 

Mój bardzo źle pracował między 20 st a 70 st. czyli podczas rozgrzewanie, było fatalnie, jak miałem stać w korkach to żal auta było... a luz zaworowy był regulowany 30 000 km temu... po ponownej regulacji WSZYSTKO OK, nic nie szarpie podczas rozgrzewania. Zajrzałem do książki "sam naprawiam BMW E28" i tam piszą o regulacji co 20 000 km... a przecież oni piszą dla nowych silników i bez LPG :)

 

Myślę że podczas jazdy na LPG 10 000 km to maksymalny okres między regulacjami na LPG.

 

Mój na ciepłym podczas regulacji miał 0.2 - 0.25 mm a powinno być 0.1 więcej. Jak widać ten 0.1 mm ma znaczący wpływ na pracę silnika.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak problem z nierówna pracą śilnika i telepaniem budą rozwiazany,Wymiany uległa :? Sonda,czujnik temp.silnika ten od komputera,regulacja zaworów,wyszyszczony został silniczek krokowy,ale neipozbyłem sie jednej zeczy chwilowego falowania obrotów na żimnym silniku pomózćie co to moze być pozdrawiam i dzieki wszystkim za pomoc

Moje BMW- E30 318I,

- E34 525TDS

-E32 730IA-kochana babcia

-E34 520I M50

E46 Touring 320CI M54

E36 M43 Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak problem z nierówna pracą śilnika i telepaniem budą rozwiazany,Wymiany uległa :? Sonda,czujnik temp.silnika ten od komputera,regulacja zaworów,wyszyszczony został silniczek krokowy,ale neipozbyłem sie jednej zeczy chwilowego falowania obrotów na żimnym silniku pomózćie co to moze być pozdrawiam i dzieki wszystkim za pomoc

 

No to jesteśmy w bardzo podobnej sytuacji :) U mnie też silnik chodzi równo ale faluje na zimnym. Po pierwsze podejrzewam lewe powietrze, po drugie stare kable WN, w przyszłym tygodniu kupuje samostart i będę bawił się w celu wykrycia lewego powietrza.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te falujące obroty na zimnym to nie wina lewego powietrza, u mnie jest to samo, arozebrałem do zera kolektor ssący i wymieniłem uszczelki na wtryskiwaczach, wyczyściłem ich gniazda, guma na dolocie nowa, jedna i druga i dalej to samo. Wiem tylko że mam za długie czasy wtrysku na rozgrzanym silniku ok 5ms apowinny być 3ms, jak jest zimny to wydłuża wtrysk jeszcze bardziej i prawdopodobnie dlatego faluje, ale nic holery nie wiem jak z tym dojśc do ładu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falowanie wolnych obrotów przed rozgrzaniem silnika to w 90% przypadków wina silniczka krokowego... W razie potrzeby mam takowy na zbyciu do M60, jeśli ktoś z pomorskiego, to można się umówić że jeśli to nie byłoby to, to przyjmę zwrot. Inne części też się znajdą :)

 

Pozdrawiam.

Części używane do E36 i E38 !!! TANIO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.