Skocz do zawartości

Nowo nabyte autko - zamek maski + kontrolka.


Mlody320d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

A więc mam do was panowie konkretnie dwa pytanka. Pierwsze może banalne ale to moja pierwsza bemka. Chodzi o zamek/rygiel (to coś żeby otworzyć maskę wystające z nerki). Problem jest w tym, że nawet po zamknięciu maski to coś wystaje. Nie wiem może ktoś by mógł zrobić foto jak wygląda to u niego bo może czegoś tam brakuje. Natomiast pytanie drugie bardziej z serii kontrolki - elektryka. Otóż świeci mi się na desce rozdzielczej przy rysuneczku auta czerwona lampka dotycząca jednej z tylnych lamp ( bynajmniej jest to tak zaprezentowane graficznie). Patrzyłem do tej strony którą niby wskazuje była jedna przypalona żarówka. Niestety po zmianie żaróweczki nadal pali się ta kontrolka. Może jakieś pomysły ???

 

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedz na te prawdopodobnie banalne pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rygiel po zamknięciu maski jest dalej widoczny między nerkami patrząc od przodu auta i to jest normalne, natomiast jeśli wystaje on i jest widoczny patrząc z boku auta, to tak być nie może. Przy jego mocowaniu do maski zainstalowana jest sprężyna. Jeśli jest zasyfiona, może nie chcieć się on schować. Ja raz czyściłem ustrojstwo, bo rygiel nie chciał do końca wychodzić przy otwieraniu maski, choć po zamknięciu nic nie wystawało, więc to nie 100% autopsja.

A co do żarówki, jeśli dałeś nową i ona świeci dobrze, to będziesz musiał pogrzebać pewnie we wiązce w poszukiwaniu przetartego/nadlamanego przewodu, a w efekcie zwarcia. Wiązka lubi się psuć w ten sposób wewnątrz osłony gumowej, którą wiązka idzie pomiędzy autem a klapą tylną z prawej strony bagażnika. Nie do przeoczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest nas dwóch :mrgreen:

 

A idąc głębiej w temat, to sprawdź też trzeci stop.

 

Jeśli to nie to, przeczyść wszystkie gniazda żarówek i ewentualnie wtyczki lamp, bo lubią zaśniedzieć.

A uszkodzenie wiązki przedstawił kolega TUDM tutaj:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=50504&postdays=0&postorder=asc&start=330

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn sprawa ma się tak. Stopy wszystkie świecą, testowałem stojąc tyłem do ściany bo oczywiście nikt nie miał ochoty wyjść ze mną na dwór żeby zobaczyć czy świecą :/. Jak dojdę do tego co to jest dam znać może komuś się przyda.

Wymiana jednej żarówki może nie rozwiązać sygnalizacji na BC - tu chodzi o oporność , nowa żarówka włożona w miejsce przepalonej ma grubszy / bo nowy / żarnik od takiej samej po przeciwnej stronie - wymień dwie , zawsze jak lewa strona padnie to wymien i prawą stronę wtedy błąd zniknie , przynajmniej tak to bywa. Co do rygla to u mnie nie widać , wysuwa się wtedy jak pociągnę za rączkę do otwierania maski wewnątrz auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana jednej żarówki może nie rozwiązać sygnalizacji na BC - tu chodzi o oporność , nowa żarówka włożona w miejsce przepalonej ma grubszy / bo nowy / żarnik od takiej samej po przeciwnej stronie - wymień dwie , zawsze jak lewa strona padnie to wymien i prawą stronę wtedy błąd zniknie , przynajmniej tak to bywa. Co do rygla to u mnie nie widać , wysuwa się wtedy jak pociągnę za rączkę do otwierania maski wewnątrz auta

A co ma przeciwna strona. Przeciwna strona ,ma oddzielny układ kontroli przepalenia i nie ma z drugą nic wspólnego, a z tymi opornościami to przesada. Co innego jak zakładasz żarówkę diodową wtedym może świecić się kontrolka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak jeśli chodzi o światełka, pomogło przeczyszczenie kostek + popsikanie WD40 a także małym śrubokrętem pościskanie zacisków we wtyczce. Wymieniłem także żarówki ponieważ mimo braku przerwania żarnika co niektóre nie świeciły. A co do samego zamka jeszcze nie doszedłem jak to rozwiązać. Temat gumki mnie raczej nie bawi, a jak się zdenerwuje kupie po prostu nowy zamek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młody320d nie denerwuj się tak bardzo. Każde auto po kupieniu wymaga pewnych prac i Ciebie też to nie minie. Zmiast czepiać się dzyndzelka od zamka pomyśl o odmie, "egerze", aluminiowych wahaczach przedniego zawieszenia.....

No, chyba że wygrałeś w totka czego Ci życzę, ale póki co ciesz się z jazdy, nie myśl o pierdołach.

A ten patent z gumką to mi sie podobał.

Pozdrawiam, Hary.

Pozdrawiam, Hary.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec Hary temat wygląda tak. Autko sam sprowadzałem z zagranicy bo się w takie coś bawiłem ze szwagrem i nadal pod zamówienie coś łatwim. Wiem co z nim było jak był sprowadzany i że przebieg z książką był 75196 km :D. Także źle to chyba nie wygląda co nie ??? A dopierdzielam się bo lubię jak wszystkie bajery grają, nawet filtry Knechta prawie wszystkie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym rygielkiem kumpel miał podobnie. Z tym, że on miał lekko puknięte auto i pas przedni nie leżał tak jak fabrycznie, wgięty był w miejscach ryglowania maski, przez co nie dociskał tak jak należy tego dzyndzla od spodu. Wystarczyło go trochę podgiąć i już się chowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.