Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Z ostatniego wydania Auto Świat:

Polecają 1.8 (316i) i 2.0 (318i). Tych 1.9 316i i 318i nie polecają chyba ze wzgledu na te 8 zaworów...no i najwięcej palą:)

 

Różnice:

1.8 (316i) R4/16V 115KM i 175Nm

1.9 (316i) R4/8V 105KM i 165Nm

1.9 (318i) R4/8V 118KM i 180Nm

2.0 (318i) R4/16V 143KM i 200Nm

 

Mam nadzieje że to Ci wyjaśni różnice

To żeś wyjaśnił że hoho :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli dokładnie sprawdziłem to :

BLOK SILNIKA 11111712975 i tu i tu identyczny numer katalogowy.

GŁOWICA 11121716621 identyczne numery

WAŁ KORBOWY 11211713085 też identyczny

TŁOK 11251437176 też identyczne.

 

Czyli coraz podobniejsze te silniki.

 

Korekta.

Różnice jednak są.

 

Inne wałki rozrządu < 316 ma 11311436853 a 318 ma 11311739176 >

Inne komputery.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
na jakiejś rumuńskiej stronie "wyczytalem" o ile dobrze zrozumialem że koszt całej operacji 316i@318i wynosi ok.700 euro.
A little piece of heaven in my hands
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Głowica wraz z wałkiem w 318 jest taka sama jak w e36 318 m43.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 2 lata później...
Opublikowano

hm.. no ciekawie tu panowie piszecie, ja właśnie nie parę dni jadę oglądać e46 316i i jak nie wyjdzie nic dziwnego to będzie mój.. i właśnie też chciałbym mu zwiększyć moc na te 118 koni...

a i wracając do pojemności, znalazłem strone na której jest opisany ten silnik z 316i:

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/271/e46_316i.html tu jest pojemność: 1895 ccm3

 

http://ziomal.resmoto.com/opisy/dane/e46_316i_sedan_98-01.html a tu: 1596

 

i wydaje mi się że chodzi o ten sam model....

Opublikowano

Interesowałem się tematem takiej modyfikacji już dłuższy czas i wiem, że taka zamiana jest możliwa. Różnic między 316i i 318i jest kilka:

 

- wałek rozrządu, pierwotnie myślałem, że są inne (inne numery części) ale tak naprawdę to jedno i to samo

- zawór DISA, w 316i występuje zaślepka jednak jest wyprowadzenie do podłączenia tego zaworu

- DME (ECU) ten sam komputer, inne oprogramowanie

Opublikowano

http://www.bimmerwerkz.com/forum/attachments/3-series-e46-e90/19668d1113201310-disa-valve-disa_valve.jpg

 

To ten element. Zawór DISA. Odpuściłem temat, rezultaty niewspółmierne do kosztów i nakładu prac :) Jeżdżę głównie po mieście także charakterystyka pracy mi odpowiada, choć oczywiście parę KM i Nm by się przydało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.