Skocz do zawartości

Klimatronik dwustrefowy JAK TO MA DZIAŁAĆ !!!!


optyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wcześniej miałem auta z klimatonikiem więc zasadę działa znam ! :) - pisze to aby uniknąć posta naciśnij na śnieżynkę :) Od niedawna jest posiadaczem e36 z klimatronikiem 2 strefowym - i mam problem ogrzewanie zwykłe działa mi prawidłowo jednakże gdy ustawię temperaturę powiecmy 26 stopni po prawej i lewej włączę oczywiście auto i śnieżynkę nic się nie dzieje - słychać tylko jak pracują silniki od wentylacji - czy jest możliwość taka że niema w nim wogule freonu ? i czy ma to jakiekolwiek znacznie jak ustawię pokrętło nawiewu - chodzi mi o to czy mam je jakoś ustawić na środku czy poprostu po załączeniu klimy zamykany jest obieg nawiewu ? I czy klima działa na niską i wysoką temperaturę czy tylko na niską ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tez mam bunie od nie dawna tzn prawie rok ale klimy na tak wysoka temperature nie ustawiałem. Ustaw ja na nizszy stopien to zobaczysz ze bedzie dmuchac zimnym powietrzem a jesli chcesz miec ciepłe to nie naciskaj sniezynki tylko ustaw nawiew na wysoka temp i bedzie dmuchac. Tak mi sie przynajmniej wydaje ze klima działa tylko przy niskich temp bo jak juz pisałem na tak wysoka nie nastawiałem

 

 

Pozdrawiam

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klima załącz się dopiero powyżej pewnej temperatury na zewnątrz, nie pamiętam dokładnie ile to jest, ale pewnie coś ok 10-12 stopni

teraz podczas mrozu na pewno jej nie załączysz

 

a działa to tak, że jak robi ci się za ciepło w samochodzie i chcesz się ochłodzić to wciskasz śnieżynkę i klima zaczyna działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimatronik jako cały system działa na niską i na wyskoką temperaturę (nie mylić z klimatyzatorem). Nagrzewanie odbywa się wiadomo poprzez nagrzewnicę (powietrze przez nią przelatuje i jest ogrzewane). Chłodzenie natomiast może się odbywać w dwojaki sposób albo tylko za pośrednictwem wentylatora (czyli jak zwykły wiatrak wieje i chłodzi), lub za pośredzictwem klimatyzatora po włączeniu śnieżynki co pozwala uzyskać niższą temperaturę. Ale klimatyzator jak ktoś już zauważył załączy się tylko do pewnej temperatury na zewnątrz auta np10st. C poniżej tej temperatury się nie załączy i chłodzenie może się odbywać tylko za pomocą nawieu wiatraka (ale po co komu włączony klimatyzator poniżej 10st. C, chłodne powietrze z wentylatora ma wystarczająco niską temperaturę). I taka zasada jest w jedno i dwustrefowej klimie. Różnica jest tylko w rozdzieleniu nawiewu na lewą i prawą stronę, czyli z lewej może lecieć gorące powietrze a z prawej zimne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie, lecz w E39 (w sumie jezeli chodzi o klime, to bez znaczenia) - naciskam śnieżynke i nic. Czyli mówicie, że poniżej pewnej temp. się kilma nawet nie załączy?

 

Czytałem na innym forum, że warto włączać klime w zimie z 2 powodów:

 

1) klima osusza powietrze, przydatne na zimowa wilgoć

 

2) w zimie załącza sie klime aby przesmarować wszystkie jej elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, ale może być też sprężarka od klimy i pewnie jeszcze parę inych rzeczy.

Klima faktycznie osusza powietrze ale raczej, jesienną wilgoć niż zimową, a co do smarowania to nie widzę powodów smarować coś co jest nieuruchomione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie, lecz w E39 (w sumie jezeli chodzi o klime, to bez znaczenia) - naciskam śnieżynke i nic. Czyli mówicie, że poniżej pewnej temp. się kilma nawet nie załączy?

 

Czytałem na innym forum, że warto włączać klime w zimie z 2 powodów:

 

1) klima osusza powietrze, przydatne na zimowa wilgoć

 

2) w zimie załącza sie klime aby przesmarować wszystkie jej elementy.

 

 

Ja mogę włączyć klimatyzację (klimatronik) w każdym zakresie temperatury, to znaczy nie wiem czy przy -10 ale przy -4 na pewno, bo to sprawdzałem. Tym samym przychylam się do dwóch powodów jakie przytoczył tu kolega "Mario-Skate". Klimatyzacja"osusza" powietrze, używamy jej również jesienią w deszczowe dni, aby nie parowały (odparowały) nam szyby, czyli często w temperaturach poniżej +10.

Być może to kwestia zainstalowanego softu, stąd różne tryby pracy.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie, lecz w E39 (w sumie jezeli chodzi o klime, to bez znaczenia) - naciskam śnieżynke i nic. Czyli mówicie, że poniżej pewnej temp. się kilma nawet nie załączy?

 

Czytałem na innym forum, że warto włączać klime w zimie z 2 powodów:

 

1) klima osusza powietrze, przydatne na zimowa wilgoć

 

2) w zimie załącza sie klime aby przesmarować wszystkie jej elementy.

 

 

Ja mogę włączyć klimatyzację (klimatronik) w każdym zakresie temperatury, to znaczy nie wiem czy przy -10 ale przy -4 na pewno, bo to sprawdzałem. Tym samym przychylam się do dwóch powodów jakie przytoczył tu kolega "Mario-Skate". Klimatyzacja"osusza" powietrze, używamy jej również jesienią w deszczowe dni, aby nie parowały (odparowały) nam szyby, czyli często w temperaturach poniżej +10.

Być może to kwestia zainstalowanego softu, stąd różne tryby pracy.

 

Pzdr.

Czytaj uważniej wypowiedzi bo zamęt siejesz. Nie chodzi o klimatronik, bo ten oczywiście że można włączyć (bo niby co zimą nie mogę włączyć nawiewu???). Nam chodzi o klimatyzator, czyli to co schładza powietrze czyli głównie chodzi o sprężarkę, i ta się nie załancza poniżej pewnej temperatury ale oczywiście klimatronik działa. Przerabiałem to samo ostatnio u kumpla w Mitsubishi tam nie załącza się sprężarka klimatyzatora poniżej 8st. C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie, lecz w E39 (w sumie jezeli chodzi o klime, to bez znaczenia) - naciskam śnieżynke i nic. Czyli mówicie, że poniżej pewnej temp. się kilma nawet nie załączy?

 

Czytałem na innym forum, że warto włączać klime w zimie z 2 powodów:

 

1) klima osusza powietrze, przydatne na zimowa wilgoć

 

2) w zimie załącza sie klime aby przesmarować wszystkie jej elementy.

 

 

Ja mogę włączyć klimatyzację (klimatronik) w każdym zakresie temperatury, to znaczy nie wiem czy przy -10 ale przy -4 na pewno, bo to sprawdzałem. Tym samym przychylam się do dwóch powodów jakie przytoczył tu kolega "Mario-Skate". Klimatyzacja"osusza" powietrze, używamy jej również jesienią w deszczowe dni, aby nie parowały (odparowały) nam szyby, czyli często w temperaturach poniżej +10.

Być może to kwestia zainstalowanego softu, stąd różne tryby pracy.

 

Pzdr.

Czytaj uważniej wypowiedzi bo zamęt siejesz. Nie chodzi o klimatronik, bo ten oczywiście że można włączyć (bo niby co zimą nie mogę włączyć nawiewu???). Nam chodzi o klimatyzator, czyli to co schładza powietrze czyli głównie chodzi o sprężarkę, i ta się nie załancza poniżej pewnej temperatury ale oczywiście klimatronik działa. Przerabiałem to samo ostatnio u kumpla w Mitsubishi tam nie załącza się sprężarka klimatyzatora poniżej 8st. C.

 

Wiem co piszę i właśnie o tym mówię chodzi mi o klimatyzację (czytaj "klimatyzator"), ja nie mówię o zwykłym nawieje który uruchamiamy poprzez panel starowania. I w moim przypadku włączę "KLIMATYZATOR" w tych temperaturach o których pisałem. Bo jak napisał Jano77 odczuwam to na wolnych obrotach silnika przy załączeniu sprężarki.

Nie wątpię w to że u Twojego kolegi w Mitsubishi jest tak, a nie inaczej bo sam znam takie przykłady na innych markach, ja mówię jak to jest u mnie w e36 z 97'. A czemu tak jest?? to nie wiem przypuszczam, że to kwestia oprogramowania, z którego jakby nie było jestem zadowolony bo przynajmniej mogę bardzo szybko "odparować" szyby w deszczową pogodę nawet jeżeli na zewnątrz są +3 stopnie.

Ps. oczywiście pozostaje jeszcze jedna kwestia - uszkodzenie, ale auto w zeszłym roku było podłączane do kompa i żadnego błędu nie było.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompresor włączy się nawet w ujemnej temperaturze, czujnik znajduje się w kabinie auta i jeśli nagrzejemy auto i mamy włączoną śnieżynkę to chłodzenie odbywa się za pomocą klimatyzatora a tam dostaje sie powietrze z kabiny, oczywiście musi byś wciśnięty obieg zamknięty powietrza. W klimatronikach (niestety w e36 nie) jest opcja szybkiego osuszanie przedniej szyby, klima włącza sie wtedy automatycznie. Wręcz obowiązkowe jest żeby co jakiś czas załączać klimatyzację w zimie, unikniesz zagrzybienia i smrodu i przedłużysz życie kompresora który musi być regularnie smarowany. no i wymieniać co roku filtr kabinowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.