Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Ja również nie potrafię otwierać bramy garażowej za pomocą uniwersalnego pilota w lusterku wewnętrznym chociaż postępuje zgodnie z instrukcją.W poprzednim samochodzie dało się to zrobić bez większych trudności.Spróbuj zrobić to w ten sposób.

1. Włącz zapłon.

2. Naciśnij lewy i prawy przycisk w lusterku równocześnie na około 20 sec. dopóki dioda nie zacznie szybko pulsować. Puść przyciski. Bedziesz miał pewność że wykasowałeś z pamięci wcześniejsze ustawienia/o ile takie były w pamięci/

3. Pilota od np.bramy trzymaj w odległości 10-30cm od przycisków pamięci w lusterku.

4.Naciśnij równocześnie przycisk pilota bramy i przycisk np.1 w lusterku.Dioda w lusterku będzie początkowo świecić wolno. Kiedy zacznie pulsowac szybko zwolnij oba przyciski. Jeśli dioda w ciągu 15sec. nie zacznie szybko pulsować - pilot w lusterku nie potrafił zeskanowac kodu w pilocie bramy.Musisz spróbować zmienic odległość pomiędzy pilotem bramy a lusterkiem i tak do skutku.

Tak mówi instrukcja . W moim przypadku w wyniku kilkunastu prób nic to nie dało i dałem sobie spokój. Takie postępowanie dotyczy pilotów ze stałym kodem , w wypadku kodu zmiennego postepowanie jest jeszcze bardziej skomplikowane i wymaga pomocy drugiej osoby. Spróbuj może ci sie poszczęści.

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam.

Ja również nie potrafię otwierać bramy garażowej za pomocą uniwersalnego pilota w lusterku wewnętrznym chociaż postępuje zgodnie z instrukcją.W poprzednim samochodzie dało się to zrobić bez większych trudności.Spróbuj zrobić to w ten sposób.

1. Włącz zapłon.

2. Naciśnij lewy i prawy przycisk w lusterku równocześnie na około 20 sec. dopóki dioda nie zacznie szybko pulsować. Puść przyciski. Bedziesz miał pewność że wykasowałeś z pamięci wcześniejsze ustawienia/o ile takie były w pamięci/

3. Pilota od np.bramy trzymaj w odległości 10-30cm od przycisków pamięci w lusterku.

4.Naciśnij równocześnie przycisk pilota bramy i przycisk np.1 w lusterku.Dioda w lusterku będzie początkowo świecić wolno. Kiedy zacznie pulsowac szybko zwolnij oba przyciski. Jeśli dioda w ciągu 15sec. nie zacznie szybko pulsować - pilot w lusterku nie potrafił zeskanowac kodu w pilocie bramy.Musisz spróbować zmienic odległość pomiędzy pilotem bramy a lusterkiem i tak do skutku.

Tak mówi instrukcja . W moim przypadku w wyniku kilkunastu prób nic to nie dało i dałem sobie spokój. Takie postępowanie dotyczy pilotów ze stałym kodem , w wypadku kodu zmiennego postepowanie jest jeszcze bardziej skomplikowane i wymaga pomocy drugiej osoby. Spróbuj może ci sie poszczęści.

Pozdrawiam

probowalem juz tak wczesniej ale to nic nie dalo niestety :(
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

z tego co słyszałem firmy zajmujące dorabianiem pilotów (ogólnie bramami) garażowymi mają ma to jakiś patent

pilota programuje się przy samej bramie gdyż tam znajduje się centralka (będąca odbiornikiem jak również nadajnikiem) wciskając i przytrzymując guziki tak jak to RabendaRyszard opisał

GOLD CZEJJJN
Opublikowano
Witam..

Czy wie ktos jak zaprogramowac brame garażowa zeby sie otwierala z samochodu..?

 

Tutaj:

 

http://www.johnsoncontrols.co.uk/publish/gb/en/products/automotive_experience/Electronics/homelink_/homelink_microsites/Aktuelle_Fahrzeuge/BMW.html

 

... ale jeśli Twój odbiornik w bramie ma przydzielany zmienny kod (rolling code) to będziesz miał problemy... Sposobem może być wymiana tego radiowego odbiornika w centralce siłownika bramy na statyczny - tak jak Kolega wyżej napisał - przez majsterka od tego. To nie kosztuje dużo (jakieś 200), parujesz wtedy to wszystko bez problemu, ale ryzykujesz możliwość otwarcia innym (obcym) pilotem albo zeskanowania Twojego...

Opublikowano
Może to zabrzmi jak oczywista oczywistość ale na pewno brama jest na podczerwień? Moja jest na fale radiowe więc nie moge sterować nią pilotem podczerwieni jaki mam wbudowany w samochodzie.
Opublikowano
Może to zabrzmi jak oczywista oczywistość ale na pewno brama jest na podczerwień? Moja jest na fale radiowe więc nie moge sterować nią pilotem podczerwieni jaki mam wbudowany w samochodzie.

 

 

:duh:

Pilot w BMW jest radiowy !!!

Każdy (i ten w lusterku i taki w podsufitce).

 

Na podczerwień to TV ...

 

 

...

Opublikowano
No nie tylko TV. Wcześniejsze piloty do alarmów też były na podczerwień. Również otwieranie garażu czy bramy. Rozwiązanie z podczerwienią ma liczne wady, ale jest tanie. Do najważniejszych wad należy zasięg oraz to, że odbiornik musi widzieć nadajnik. Dlatego kiedyś robiło się test kieszeniowy - gdy ktoś nie wiedział czy ma pilota do samochodu na podczerwień to wkładał go do kieszeni i próbował otworzyć/zamknąć samochód. W instrukcji (e87) w części opisującej programowanie pilota nie ma słowa o tym, jakiego rodzaju jest to pilot, ale na innej stronie dotyczącej opisu przedniej szyby jest zdanie: "Ta powierzchnia nie jest pokryta warstwą odbijającą promieniowanie podczerwone ..." (dotyczy kawałka szyby na wysokości lusterka wstecznego). To zasugerowało mi, że pilot jest na podczerwień. Serwis do którego dzwoniłem przed chwila nie był w stanie mi odpowiedzieć czy pilot ten jest na podczerwień czy też na fale radiowe. Jeżeli wiesz na pewno, że to radiówka to może wiesz też na jakiej częstotliwości pracuje? Jak znajde chwile to poeksperymentuję - jak nie uda się zaprogramować pilota (radiowego) do bramy to spróbuje coś z podczerwieni - może będę przełączał kanały w TV?
Opublikowano
No nie tylko TV...

 

No dobra, także VHS i DVD... :wink:

 

ale na innej stronie dotyczącej opisu przedniej szyby jest zdanie: "Ta powierzchnia nie jest pokryta warstwą odbijającą promieniowanie podczerwone ..." (dotyczy kawałka szyby na wysokości lusterka wstecznego). To zasugerowało mi, że pilot jest na podczerwień...

 

W tym zdaniu rozchodzi się o działanie (lub niedziałanie) czujnika deszczu (sensora) !!!

 

Jeżeli wiesz na pewno, że to radiówka to może wiesz też na jakiej częstotliwości pracuje? Jak znajde chwile to poeksperymentuję - jak nie uda się zaprogramować pilota (radiowego) do bramy to spróbuje coś z podczerwieni - może będę przełączał kanały w TV?

 

W linku który podałem wyżej poszukaj proszę częstotliwości = są różne bo zależne od pochodzenia auta (albo dokupionego pilota) - inne z UK, inne z USA, itd.

Pamiętaj ale że radio w sterowniku Twojej bramy musi mieć stały kod (co się już raczej nie zdarza); ewentualnie możesz je wymienić jak wyżej pisałem.

 

Powodzenia

 

 

....

Opublikowano

W tym zdaniu chodzi o coś innego - zacytuje może kawałek:

"Używaj zaznaczonej na rysunku powierzchni, korzystając z pilota do otwierania bramy, urządzeń do elektronicznego dokonywania opłat itp.

Ta powierzchnia nie jest pokryta warstwą odbijającą promieniowanie podczerwone i jest wyraźnie widoczna od wewnątrz."

Ponieważ jak widać nie przeczytałeś tego dziwi mi ta stanowczość wypowiedzi (wykrzykniki na końcu).

Co do linku - nie zajrzałem do niego wcześniej. Człowiek się ciągle dowiaduje czegoś nowego.

Opublikowano
W tym zdaniu chodzi o coś innego - zacytuje może kawałek:

"Używaj zaznaczonej na rysunku powierzchni, korzystając z pilota do otwierania bramy, urządzeń do elektronicznego dokonywania opłat itp.

Ta powierzchnia nie jest pokryta warstwą odbijającą promieniowanie podczerwone i jest wyraźnie widoczna od wewnątrz."

Ponieważ jak widać nie przeczytałeś tego dziwi mi ta stanowczość wypowiedzi (wykrzykniki na końcu).

Co do linku - nie zajrzałem do niego wcześniej. Człowiek się ciągle dowiaduje czegoś nowego.

 

Zaraz, czemu piszą żeby używać "zaznaczonej powierzchni" szyby do korzystania z pilota jeśli ten pilot i tak jest mocowany na fest (albo w lusterku albo w podsufitce)? Może rozchodzi się o innego (ręcznego) pilota?

Fakt że nie czytałem tego (dopiero u Ciebie) - bo niby gdzie miałem to czytać?

 

 

...

  • 5 lat później...
Opublikowano

Odgrzewam temat, z nadzieją na rozwiązanie problemu.

Jak ustaliłem, mam lusterko 868MHz, a oba napędy w bramach osiedlowych są na 433MHz. Odpada wymiana radiolinii w napędach, z oczywistego powodu. Zatem czy są jakieś szanse na przekodowanie, bądź modyfikację częstotliwości pilota w lusterku?

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, udało się skonfigurować lusterko bez problemu postępująć zgodnie z instrukcją. Szlaban otwiera się po zaprogramowaniu. Jednak po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu lusterko traci wszystkie ustawienia i trzeba od nowa programować. Ktoś może podpowiedzieć co może być powodem występowania takiej sytuacji ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.