Skocz do zawartości

nie może się za chiny dogrzać nawet w trasie


Mike68

Rekomendowane odpowiedzi

też tak macie ? jest na 3/4 do pionu czyli brakuje 1 kreski żeby było jak było --------- chodzi mi o teraz , dzisiaj na trasie 150km i nie chce dojść ------------ temperatura na dworze była miedzy -10 a - 8 stopni , kurcze , moze ja nie mam tej żaluzji ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mike68, ja mam ten sam problem. Jak temp. zejdzie ponizej -5 to na trasie auto mam niedogrzane, wskasnik na ok 3/4 do pionu. Dopiero gdy dam mu ostro po garach to zalapie temperature. Wymienilem termostat glowny i troche pomoglo, bo wczesniej wogole sie nie nagrzewal. Zaluzje mam zamknieta. Ty w automacie pewnie bedziesz mial wiskoze. Jedynie co mi zostalo to wymiana termostatu EGR i sprawdzenie czujnika temperatury. Jak to nie pomoze to chyba owine silnik kozuchem :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz , jak było tak 5-10st na + to szybko się nagrzeje i trzyma równo pion ale wczoraj , fakt , byłem zmeczony i jechałem przepisowo a temp na zewnątrz była od 8 do 10 ma minusie więc to może być objaw właśnie temperatury zewnętrznej poza tym diesel wiadomo , 2000obr/min i wszystko jadąc przepisowo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz , jak było tak 5-10st na + to szybko się nagrzeje i trzyma równo pion ale wczoraj , fakt , byłem zmeczony i jechałem przepisowo a temp na zewnątrz była od 8 do 10 ma minusie więc to może być objaw właśnie temperatury zewnętrznej poza tym diesel wiadomo , 2000obr/min i wszystko jadąc przepisowo

 

Wskaźnik trzyma pion w przedziale 70-105 stopni.

Jeśli masz kreskę ptrzed to osiągasz 50 stopni i styl jazdy nie ma nic do tego

Uszkodzony termostat, termostat EGR lub żaluzja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silnik da się dogrzać przez "dawanie po garach", to mi to wygląda na niezamykające się żaluzje. Zwłaszcza jak dzieje się to na trasie. Te żaluzje sterowane są podciśnieniowo. Jak " robiłem swój samochód to miałem zatkany przewód idący do sterownika żaluzji. Może problem jest tej natury. Coś nie tak z podciśnieniem (zaworki, przewody, itp.)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest minus 3 stopnie , 10km po mieście / mieście bez świateł ale powoli jazda / i wskazówka prawie w pionie więc moze te wczorajsze mrozy poranne i jazda na emeryta tak go niedogrzewała ale za to tylna wycieraczka dostała jakiegoś zastoju doszła do połowy i ni huhu , może zabrudzona ?mechaniezm ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj jechałem w -10 z nowego targu do zakopca, powoli i silnik rozgrzał się jak zawsze. Na mrozie silnik rozgrzewa się nieco wolniej, ale w prawie każdych warunkach powinien mieć odpowiednią temperaturę. Jeśli sie nie dogrzewa to coś nie tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj jechałem w -10 z nowego targu do zakopca, powoli i silnik rozgrzał się jak zawsze. Na mrozie silnik rozgrzewa się nieco wolniej, ale w prawie każdych warunkach powinien mieć odpowiednią temperaturę. Jeśli sie nie dogrzewa to coś nie tak.

 

czyli jednak a to zaś przenosi sie na spalanie wieksze i nie tylko ale metoda hybył/trafił nie można diagnozować , może być termostat , cose byc co innego a kasa leci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja wczoraj jechałem w -10 z nowego targu do zakopca, powoli i silnik rozgrzał się jak zawsze. Na mrozie silnik rozgrzewa się nieco wolniej, ale w prawie każdych warunkach powinien mieć odpowiednią temperaturę. Jeśli sie nie dogrzewa to coś nie tak.

 

czyli jednak a to zaś przenosi sie na spalanie wieksze i nie tylko ale metoda hybył/trafił nie można diagnozować , może być termostat , cose byc co innego a kasa leci

 

Zobacz czy masz zamknietą żaluzję przy włączonym silniku - to nic nie kosztuje.

 

Odkręć górny mały termostat od EGR to nic nie kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie wiem jak z tą żaluzją , pisze się o niej ,czytam a nigdzie jej nie widze ,trzeba obudowe ściagać czy co żeby ją zobaczyć ? przez nerki sie nie da ? a może jest zwinieta na dole i nie podnosi sie ?? :mad2:

-----------Odkręć górny mały termostat od EGR :duh: to dla mnie tabu , auto mam prawie 2,5 roku i wiem gdzie sie olej wlewa i płyn do spryskiwaczy , ostatnio dowiedziałem sie gdzie jest filtr powietrza o filtrze od klimy wiedziałem wcześniej ale nawet nie mam pojęcia gdzie jest turbina i prosze się nie śmiać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja nie wiem jak z tą żaluzją , pisze się o niej ,czytam a nigdzie jej nie widze ,trzeba obudowe ściagać czy co żeby ją zobaczyć ? przez nerki sie nie da ? a może jest zwinieta na dole i nie podnosi sie ?? :mad2:

-----------Odkręć górny mały termostat od EGR :duh: to dla mnie tabu , auto mam prawie 2,5 roku i wiem gdzie sie olej wlewa i płyn do spryskiwaczy , ostatnio dowiedziałem sie gdzie jest filtr powietrza o filtrze od klimy wiedziałem wcześniej ale nawet nie mam pojęcia gdzie jest turbina i prosze się nie śmiać

 

Żaluzja nr 3: http://bmwfans.info/original/E46/Lim/320d-M47/ECE/L/N/2000/07/mg-17/ill-17_0142/ ona jest normalnie otwarta tak, że bardzo łątwo ją zdiagnozować. Na wyłączonym silniku jest otwarta na włączonym w 99% powinna być zamknięta. Można ją zobaczyć od z góry między pierwszą a drugą osłoną silnika.

http://images26.fotosik.pl/310/55f72038847f273bmed.jpg

http://images34.fotosik.pl/429/adfebbdc3f458f6fmed.jpg

 

O i jeszcze jedna ważna sprawa ta żaluzja tylko w dieslach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
OK, już wiem , zaraz idę odpalić auto i zobacze no ale osłona silnika chyba nie przeszkadza w tym , a jak jej nie będzie ? to co wtedy ? mam zepsuty weekend?? Zaraz , to ona się zamyka na zasadzie żaluzji ? czy opuszcza i unosi jak rolety ?

 

Jak żaluzja dlatego piszemy o niej żaluzja.

 

Osłona silnika napewno pomaga w dogrzaniu ale tragedii nie ma jak jej nie bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos opisac, pokazac na fotce jak zaluzja jest podlaczona do instalacji podcisnienia? Wiem ze musi tam byc jakis przekaznik, sygnal do sterowania i wezyki podcisnienia. Wydaje mi sie ze u mnie jest cos nie tak popodlaczane. Bede wdzieczny za pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem , byłem , odpaliłem i zmian żadnych z przodu nie widze pod maską , no chyba że ona jest ukryta pod tą osłoną z logo BMW a między tą osłoną a osłoną silnika nic nie zobacze bo ciasno, musiał bym jedną odkręcić normalnie jest wiatrak duzy a za nim chłodnica , od strony silnika i tak nic nie widać , jest osłona
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Właśnie wiskoza i automat :) no dobra żaluzji brak ale za to jest dodatkowy termostat sterujący chłodzeniem skrzyni.

 

Na to by wyglądało, że u Mike'a termostaty.

 

Mauro popatrz właśnie na realOEM jak nie dojdziesz to krzycz.

Generalnie jest tak: pompa podciśnieniowa, elektrozawór (u mnie w wątku jest instrukcja czyszczenia itp.), żaluzja normalnie otwarta, jak silnikowi jest zimno elektrozawór puszcza podciśnienie które działając na mieszek siłownika zamyka żaluzję.

Tak więc na włączonym silniku gdy odepniesz wężyk zaraz przed siłownikiem (taki grzybek podobny do tego co steruję turbo) i przytkasz to powinieneś czuć ssanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejne zaskoczenie , co ma automat do chłodnicy ?? ja już nic nie rozumiem ale właśnie z tego co widziałem to mam raczej coś z drugiego linku a nie jakieś żaluzje , przecież wiecie że mam automat to po jakie licho marzłem dzisiaj szukając żaluzji :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.