Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem...otóż przy gwałtownym depnięciu auto zaczyna się dławić, brak mu mocy - nie ma znaczenia czy są to niskie czy wysokie obroty. Przy wolnym wkęcaniu na obroty nic takiego się nie dzieje. Mam wrażenie, że przy dobrze rozgrzanym silniku (po ok 30min jazdy) problem się zmniejsza (lepiej reaguje na dodawanie gazu ale to jeszcze nie to co być powinno). Przepływka była podmieniana w zakładzie i podobno to nie to...no więc co? Filtr powietrza wygląda OK. Jedyne rzeczy jakie przychodzą mi teraz do głowy to filtr paliwa i ewentualnie sonda lambda.

Dodam jeszcze że silnik pracuje trochę nierówno na biegu jałowym...

 

Miał ktoś podobny problem?

Opublikowano
Mi to wygląda na problem ze zbyt bogatą mieszanką. Opcje są takie: sonda/przepływomierz/czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Tak na początek. Ale niech inni coś zasugerują...
Opublikowano

według mnie krokowiec...miałem podobny problem u mnie też był problem z dławieniem przy przyspieszaniu...możesz zerknąć:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=91225

 

podjedź do jakiegoś warsztatu bmw i podepnij go pod kompa !90% sukcesu! powinni zrobić to za darmo jak dobrze zagadasz

http://tnij.org/gsvg

włosy na głowie potargał wiatr :whistle:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=83461

Opublikowano
Witam. Ja bym stawiał na przepływke bo z tego co wymieniłeś wyżej to mam wszystko nowe i mam właśnie problem z ubogą mieszanką ( przepływka stara). Kolego Kris_IT a jak tam u ciebie z odpalaniem auta np: na zimnym? U mnie na kompie zero błędów.
Rysiek
Opublikowano

no właśnie pali na dotyk - nie ważne czy zimny czy ciepły...

ja akurat przepływkę miałem zmienianą na próbę na sprawną i różnicy ponoć nie było, więc to nie to..

U mnie problem jest z podpięciem pod kompa (nie łączy się) więc zadanie mam utrudnione. Czemu krokowiec miałby być za to odpowiedzialny?

Opublikowano

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BB11&mospid=47290&btnr=13_0597&hg=13&fg=15

 

5 to silniczek krokowy?

 

Dodam, że czasem zdejmując nogę z gazu obroty opadają, potem lekko podnoszą się do ok 1100 obr/min i opadają do 700obr/min. Cholera, może to rzeczywiście krokowy? Tyle, że nie za bardzo rozumiem jak on bym miał wpływać na pracę na wysokich obrotach...

Opublikowano

Dodam, że czasem zdejmując nogę z gazu obroty opadają, potem lekko podnoszą się do ok 1100 obr/min i opadają do 700obr/min. Cholera, może to rzeczywiście krokowy? Tyle, że nie za bardzo rozumiem jak on bym miał wpływać na pracę na wysokich obrotach...

 

ja też miałem problem właśnie przy większych obrotach...czasami potrafił mi nawet odciąć przy ok5tysiacach...wymieniłem właśnie krokowca i teraz wszystko gra i buczy...kręci się ładnie do odcinki i na wolnych obrotach pracuje elegancko!

http://tnij.org/gsvg

włosy na głowie potargał wiatr :whistle:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=83461

Opublikowano

wymoczyłem krokowca przez 14h w acetonie, potem przeczyściłem pędzelkiem, jeszcze raz przeczyściłem i nasmarowałem w naczyniu z WD-40 i... nic.

Ale... dopatrzyłem się że poprzedni właściciel to jakąś niezłą rzeźbę odwalił, bo przeciął gumową rurę przepływomierza a potem jakoś (?) ją połączył. Widać to na zdjęciu (ja byłem ślepy :))

 

 

http://img88.imageshack.us/img88/738/obraz006uz4.th.jpg

 

 

Właśnie zakupiłem ją na alledrogo i jak dojdzie to dam znać jak teraz zachowuje się autko. Jest jeszcze tylko jedno pytanie odnośnie tego co odchodzi od tej rury... to zestaw rurek 1,3,4,5 z tego slajdu..

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HC11&mospid=47373&btnr=11_0861&hg=11&fg=45

 

U mnie jak widać na powyższym zdjęciu wkręcona jest świeca.... reszty połączeń nie ma. Czy ma to jakiś wpływ na pracę silnika? Z tego co widzę to ten zestaw rurek jest połączony ze zbiorniczkiem płynu hamulcowego/pompą. Po co?!

Opublikowano

czy te problemy masz od kiedy kupiłeś auto?

wyglądać to powinno mniej więcej tak:

http://img234.imageshack.us/img234/7843/dsc07239mj1.th.jpg

może się trochę różnić bo tutaj jest silnik m20b20 i jest inaczej krokowiec podpięty ale zasada jest ta sama...

skoro masz taką rzeźbę to sprawdź szczelność!!! Na odpalonym silniku zdejmij korek wlewu oleju...silnik powinien zacząć się dławić a nawet zgasnąć Jeśli nie będzie różnicy to trzeba wszystko uszczelnić (przede wszystkim właśnie wymienić tą wspomnianą gumę) a dopiero później szukać ewentualnych przyczyn

 

a jeśli chodzi o silnik krokowy to ja też go wyczyściłem i nic to nie dało...pomogła dopiero wymiana

http://tnij.org/gsvg

włosy na głowie potargał wiatr :whistle:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=83461

Opublikowano
A ja mam podobny problem tylko że to dławienie występuje dopiero na rozgrzanym silniku i tylko na Pb (auto zasilane Lpg). Na zimnym silniku wszystko ok, ale gdy tylko się nagrzeje przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu dławi się, albo podczas jazdy puszczam pedał gazu a auto szarpie. Do tego dochodzi też to, że jak czasami zapale to mi zaraz gaśnie, ale gdy odpalę przy wciśniętym pedale gazu już nie gaśnie :(
Opublikowano

mam m40b18 w e30 i dokładnie te same motywy co koledzy powyżej.

 

-Czasami, a nawet często (choć nie zawsze) dławi się kiedy jej depnąć

-Na ciepłym silniku muszę hamować silnikiem do 1k obrotów, bo jak wysprzęglę wysoko to lubi sobie zejść poniżej 400rpm i zgasnąć

-Nie ma szans, żeby dokręcić silnik do odcinki; przy 5k rpm łapie muła.

-Czasem jak się tak zmuli i trochę odpuszczę gaz a potem znowu depnę to coś lubi sobie "strzelić" w aucie (tak jakby coś się odblokowywało), ale nie mogę zlokalizować źródła tego hałasu.

-Przy hamowaniu silnikiem na innym biegu niż 4 lubi sobie szarpać

-Mam ok 600 obrótów na jałowym biegu, trochę mało jak na m40, nie?

 

Początkowo myślałem, że to wina (podobno) zacinającej się pompy paliwa - sprzedający poinformował mnie przy zakupie, że wymienił na jakiś zamiennik który okazał się być tanią lipą, ale zaczynam w to wątpić.

 

Potem padło na lewe powietrze (klejona guma przepływomierza) - wymieniłem, nie pomogło. Może gdzieś jeszcze układ jest nieszczelny?

 

Czy jest ktoś w stanie jak najpewniej określić przyczyny takich zachowań? Czy wyprawa na kompa (oczywiscie nie do ASO, 250zł? o nie!) da 100% odpowiedź co należy naprawić?

Opublikowano
A ja mam podobny problem tylko że to dławienie występuje dopiero na rozgrzanym silniku i tylko na Pb (auto zasilane Lpg). Na zimnym silniku wszystko ok, ale gdy tylko się nagrzeje przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu dławi się, albo podczas jazdy puszczam pedał gazu a auto szarpie. Do tego dochodzi też to, że jak czasami zapale to mi zaraz gaśnie, ale gdy odpalę przy wciśniętym pedale gazu już nie gaśnie :(

Miałem niedawno to samo przy zasyfionej przepływce. No prócz problemów z odpalaniem.

Opublikowano
Jeżeli chodzi o mnie, to regularnie czyszczę przepływkę, krokowy i przepustnice. Czasami pomaga na niektóre problemy i polecam Wam te zabiegi. Ale na to dławienie jakoś nie chciało niestety :( poczekam na razie jak się trochę ociepli będę grzebał dalej :?
Opublikowano

a jak czyścicie przepływkę? Tak samo jak krokowy? Tak patrzę na te zdjęcia i porównuję do mariusz_ek i wydaje mi się, że ktoś zmienił korek od zbiorniczka hamulcowego, ale generalnie i u niego i u mnie ten wąż leci od pompy hamulcowej do kolektora... spróbuję na dniach włożyć tam jakiś korek i zacisnąć go opaską...

Zastanawia mnie jeszcze metalowy kawałek rurki przy kolektorze (idzie od krokowca, zaraz za gumowym, cienkim wężem nr 6

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HC11&mospid=47373&btnr=13_0292&hg=13&fg=15

u mnie jest on luźny w miejscu łączenia z kolektorem. Też tak macie czy trzeba by go uszczelnić jakimś silikonem? Mogę go swobodnie wyjąć...

Opublikowano
Kris_IT masz na myśli takie małe metalowe kolanko co wchodzi od krokowego do korpusu przepustnicy? u mnie też to jest luźne i raczej to nie ma znaczenia ponieważ w tym miejscu zasysane jest dosyć mocno powietrze także samo go bardzo dobrze trzyma. Prosty test weź go delikatnie wysuń ale delikatnie i przegazuj i zobaczysz jak Ci go z powrotem wciśnie na miejsce. Mój kolega uszczelnił to silikonem ale nie zauważyliśmy zmian. Ale dla pewności możesz to miejsce popryskać benzyną ekstrakcyjną aby wyeliminować lewe powietrze w tym miejscu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.