Skocz do zawartości

320d wymieniłem termostat i nadal zimno.


sinus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam BMW E-46 320D i mam problem bo samochód się nie dogrzewa nie osiąga temperatury. Czytałem troszkę o tym na forum i wymieniłem termostat na nowy wydałem pieniądze i nadal jest to samo. Fakt stary termostat był zepsuty bo miał urwane łapki te w środku co trzymają sprężyne.

Kiedy jeżdżę agresywniej tz trzymam go wysoko na obrotach wyprzedzam itp to wskazówka idzie do góry ale za pierwszą kreskę to max, natomiast kiedy jadę spokojnie to ta skazówka wisi zaraz za niebieskim polem ale to chyba dzięki webasto bo inaczej to by spadło do zera.

Co się dzieje jak to sprawdzić i naprawić? Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy jeżdżę agresywniej tz trzymam go wysoko na obrotach wyprzedzam itp to wskazówka idzie do góry ale za pierwszą kreskę to max

 

Idzie na maksimum, czy o kreskę w górę i dalej poniżej środka? Generalnie trochę wygląda jakby i nowy termostat był ciągle otwarty na full - możesz to łatwo sprawdzić po chłodnicy - jeśli mimo wiszenia na niebieskiej kresce jest ciepła, to termostat.

 

Poza tym zawsze czujnik temperatury może być uszkodzony - choć z drugiej strony ostrzejsza jazda nie powinna mocno wpływać na temperaturę - chyba, że się gazuje stojąc w korku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ostro jeżdżę tz obroty sięgają do 3 -4 tys. to wskaźnik podnosi się ponad pierwszą kreskę ale nie dochodzi do pionu a później spada do niebieskiego pola.

Nie wiem czy to będzie termostat bo przecież wymieniłem na nowy i jest to samo z chwilą wymienienia. Nic się nie poprawiło.

 

A gdzie się znajduje czujnik temp. i jak on wygląda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ostro jeżdżę tz obroty sięgają do 3 -4 tys. to wskaźnik podnosi się ponad pierwszą kreskę ale nie dochodzi do pionu a później spada do niebieskiego pola.

Nie wiem czy to będzie termostat bo przecież wymieniłem na nowy i jest to samo z chwilą wymienienia. Nic się nie poprawiło.

 

A gdzie się znajduje czujnik temp. i jak on wygląda?

 

 

Nie kombinuj nic z czujnikami dopoki nie sprawdzisz czy nowy termostat jest napewno dobry.

 

Zrob tak jak mowil kolega, odpal zimne auto, dotykaj rury wylotowej z chlodnicy albo samej chlodnicy i jesli bedzie ciepla to puszcza. Po minucie lub 2 od uruchomienia mozesz sprobowac delikatnie zatrzymac palcem wisko, aby nie chlodzilo chlodnicy, wtedy sprawdzenie temperatury rury wylotowej z chlodnicy jest bardziej wiarygodne.

Mozesz tez wlaczyc test, chyba nr 7 na zegarach i widziec temp.

Jesli przy powiedzmy 50 stopniach masz juz cieplo na wylocie z chlodnicy, to ewidentnie puszcza.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze drugi termostat tzw agr mały i on może przepuszczać w duży obieg płyn więc wymiana nic nie dała.

 

a gdzie on się znajduje i jak on wygląda. Możesz podać dokładny opis jak go znaleźć albo sprawdzić??

 

Bo nie bardzo wieżę że ten główny termostat może być zepsuty. Tyle co go założyłem nic nie widział i sie zepsuł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze drugi termostat tzw agr mały i on może przepuszczać w duży obieg płyn więc wymiana nic nie dała.

 

 

Tez mialem uszkodzony i silnik osiagal pion, podobno on powoduje tylko wydluzone nagrzewanie. Aczkolwiek profilaktycznie warto go zmienic, koszt to chyba 112 zl w ASO wiec niewielki.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do diagnozy to ja bym zaczął od sprawdzenia czy jak odpalisz całkiem zimny samochód od samego poczatku nagrzewa się dolny wąż chłodnicy jak i sama ona,jeśli tak to przyczyna może byc duży termostat (nowy nie znaczy sprawny) jak i mały agr-u które to puszczaja płyn od samego początku do dużego obiegu a tak być nie powinno.W nstepnej kolejności zawęził bym krąg podejrzanych o ten problem i sprawdziłbym na zimnym silniku ale tym razem z zacisniętym przewodem dochodzacym do termostatu agr-u czy to duzy czy też mały.Jeśli masz zaciśnięty przewód dochodzący do termostatu agr-u i mimo to dolna rura się nagrzewa to na 100% padnięty jest duży termostat.Gdy po wymianie duzego termostatu na sprawny (warto sprawdzic przed założeniem) objawy beda te same to wtedy na bank puszcza termostat agr-u który tez kwalifikuje sie do wymiany. OBRAZKOWO http://www.aukcjoner.pl/gallery/000666585-termostat-1.html#I1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj sinus sinus prawdą jest że czytałeś TROCHĘ. Gdybyś więcej poczytał zauważyłbyś ze są 2 termostaty i zazwyczaj właśnie ten od AGR-a się sypie.

:-)

Co do ułamanych łapek to czesto łąmią się przy wyciąganiu termostatu bo jak się za mało odkręci to trzeba go pod lekkim kątem wsuwac---pęc i złamane!

 

Pomacaj węże z rana - tylko sie dobrze przebudź bo palców szkoda :-)

Wąż wyjściowy z chłodnicy nie może się robic ciepły po 2-4 minutach!

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadziłem dzisiaj mały test. Zacisnąłem wąż (tak ja na rysunku zaznaczone) i odpaliłem samochód. efekt był taki że po 30 minutach samochód siągął 84 stopnie i sie zatrzymało średnio temp wzrastała 10 stopni na 10 minut. Włączyłem później ogrzewanie i temp spadła do 75 stopni i wzrastała. Wąż od dużego termostatu był zimny i chłodnica była zimna czyli można wnioskować że duży termostat jest dobry. Z tego co później zauważyłem są dwie chłodnice na samym dole prawdopodobnie jest to chłodnica od klimatyzacji i była ciepła ale nie spr jej od początku bo nie zauważyłem jej tylko później spr ale nie potrafię powiedzieć w którym momencie gdzieś na pewno pod koniec.

Poniżej przedstawiam rysunek które węże ciepłe a które zimne.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ffb1d2bfdace9843.html

 

 

Mam jeszcze jedno pytanie.

Na rysunku poniżej zaznaczyłem dwie części. Domyślam się że mały termostat SMG to jest część zaznaczone nr. 2 przez mnie wąż który odchodzi od niego był ciepły. Idźmy dalej część zaznaczona nr. 1 przez mnie to nie wiem co to za część i jak sie nazywa ale wąż odchodzący od niej to był wąż który ja zacisnąłem. On się łączył z wężem od dużego termostatu.

Nie rozumie jak to działa ja nie spr węża odchodzącego od termostatu tylko od tej drugiej części (nr 1) Więc skąd wiem że ten termos jest zepsuty?

 

Rysunek:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/789422a8f780a52e.html

 

Później zgasiłem samochód i puściłem wąż który zaciskałem wcześniej i poszedłem na obiad. Kiedy wróciłem zauważyłem że wąż który wcześniej zaciskałem jest ciepłu i duży wąż biegnący od dużego termostatu też był ciepły.

 

Proszę was o wnioski i wyjaśnienia. Z góry dziękuję bardzo za pomoc.

Edytowane przez sinus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadziłem dzisiaj mały test. Zacisnąłem wąż (tak ja na rysunku zaznaczone) i odpaliłem samochód. efekt był taki że po 30 minutach samochód siągął 84 stopnie i sie zatrzymało średnio temp wzrastała 10 stopni na 10 minut. Włączyłem później ogrzewanie i temp spadła do 75 stopni i wzrastała. Wąż od dużego termostatu był zimny i chłodnica była zimna czyli można wnioskować że duży termostat jest dobry. Z tego co później zauważyłem są dwie chłodnice na samym dole prawdopodobnie jest to chłodnica od klimatyzacji i była ciepła ale nie spr jej od początku bo nie zauważyłem jej tylko później spr ale nie potrafię powiedzieć w którym momencie gdzieś na pewno pod koniec.

Poniżej przedstawiam rysunek które węże ciepłe a które zimne.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ffb1d2bfdace9843.html

 

 

Mam jeszcze jedno pytanie.

Na rysunku poniżej zaznaczyłem dwie części. Domyślam się że mały termostat SMG to jest część zaznaczone nr. 2 przez mnie wąż który odchodzi od niego był ciepły. Idźmy dalej część zaznaczona nr. 1 przez mnie to nie wiem co to za część i jak sie nazywa ale wąż odchodzący od niej to był wąż który ja zacisnąłem. On się łączył z wężem od dużego termostatu.

Nie rozumie jak to działa ja nie spr węża odchodzącego od termostatu tylko od tej drugiej części (nr 1) Więc skąd wiem że ten termos jest zepsuty?

 

Rysunek:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/789422a8f780a52e.html

 

Później zgasiłem samochód i puściłem wąż który zaciskałem wcześniej i poszedłem na obiad. Kiedy wróciłem zauważyłem że wąż który wcześniej zaciskałem jest ciepłu i duży wąż biegnący od dużego termostatu też był ciepły.

 

Proszę was o wnioski i wyjaśnienia. Z góry dziękuję bardzo za pomoc.

 

 

Jeszcze kilka minut i bys doktorat napisal :)

 

 

 

Wedlug mnie powinienes zrobic tak :

 

1. Wymienic termostat AGR, poniewaz jest niedrogi i z tego co widze, wielu ludzi ma go uszkodzonego, a czesc nawet o tym nie wie. Nie doszukiwac sie glebszych jego testow.

 

Co do glownego termostatu, u mnie, okazalo sie ze jakos, metalowa nozka wyskoczyla z plastikowego mocowania, pomimo ze mocowanie nie bylo pekniete... dziwne.

 

Termostat mial rok, byl kupiony w ASO, jak sie potem dowiedzialem ponoc jest 2 lata gwarancji na czesci z ASO ( montowany tez w ASO ), jednak nie wiem jak by to potraktowali.

 

Nie podjerzewalem ze roczny termostat glowny bedzie popsuty, a jednak nozka wypadla z plastikowgo mocowania ! przy czym mocowanie nie jest pekniete... moze miales pecha i po zalozeniu wyskoczylo ..

Dodam ze druga nozka siedzi ok .. bardzo dziwna sprawa.

 

 

( Czesc nr 1 z rysunku to pewnie chlodnic spalin ).

 

 

Bardzo dziwne ze ci nie lapie temp, jak glowny zmieniales.... ale sam widzisz, mi wypadla nozka a mocowanie OK, tego konstrukcja jak dla mnie jest bardzo nieprzemyslana ... plastikowe mocowania tak mocnej sprezyny. ( Kupiles termostat BMW ? ) Moze byc tez sytuacja ze sam termostat od nowosci jest uszkodzony, malo proawdopodobne ale jednak....

 

Jak sprawdzales duzy termostat, to zatrzymales wiskoze ?? ona pomimo ze nie jest "zazebiona" dosc mocno kreci i moze wychladzac wode, na powrocie w tym momencie bedzie chlodna, pozatym jesli malo przepuszcza, dodatkowo ta wiskoza sie kreci to na postoju bedzie OK, podczas jazdy "wrazenia" sie poteguja... dlatego polecam zatrzymac wiskoze, najlepiej palcem po 1-2 min od odpalenia auta, wczensiej lepiej nie proboj :)

 

 

Dlatego najlepiej wymienic termostat AGR.

 

 

PS

 

U mnie jak krecila sie wiskoza, dolny waz z chlodnicy glowej tez nie przejawial objawow ze termostat puszcza. Jak sie okazalo puszczal baaardzo lekko, smiglo wychladzalo to co przepuscil i wygladalo na OK.

Podczas jazdy jednak cisnienie jest wieksze... wiecej wody przeplywa... i schladzalo silnik... itd .. itp.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest ta "wiskoza" gdzie ona jest i do czego to służy?

 

Czy na rysunku nr2 to jest mały termostat?

 

osd piszesz żebym wymienił duży termostat? NIe bardzo chce mi sie znowu go rozbierać bo raz że dużo roboty jest a dwa jak go montowałem to miałem problemy bo był przeciek a nie wiedziałem czy tam ma być uszczelka czy nie wiec wsadziłem jakąś i dodałem do tego sylikonu i złożyłem i jest ok. To mocowanie termostatu jest głupie bo trzyma tylko na jednej śrubce i to z jednej strony. Wydaje mi sie że wymiana nie jest konieczna bo jak ostatnio przeprowadziłem test to wąż od dużego termostatu odchodzący był zimny więc wynika z tego że nie puszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest ta "wiskoza" gdzie ona jest i do czego to służy?

 

Czy na rysunku nr2 to jest mały termostat?

 

osd piszesz żebym wymienił duży termostat? NIe bardzo chce mi sie znowu go rozbierać bo raz że dużo roboty jest a dwa jak go montowałem to miałem problemy bo był przeciek a nie wiedziałem czy tam ma być uszczelka czy nie wiec wsadziłem jakąś i dodałem do tego sylikonu i złożyłem i jest ok. To mocowanie termostatu jest głupie bo trzyma tylko na jednej śrubce i to z jednej strony. Wydaje mi sie że wymiana nie jest konieczna bo jak ostatnio przeprowadziłem test to wąż od dużego termostatu odchodzący był zimny więc wynika z tego że nie puszcza.

 

 

Wiskoza to jest to smiglo duze, ktore kreci sie przed silnikiem, ja mialem tak ze, termostat puszczal nieduzo. Przez co na postoju, smiglo ktore mimo wszystko sie kreci, chlodzilo chlodnice, i woda wylatywala zimna na dole chlodnicy, przypuszczam ze efekt sie kumulowal podczas jazdy, tj. wysokie cisnienie w ukladzie, szybsze krazenie wody, spadki temp. mocniejsze.

 

Tak wiec po odpaleniu samochodu odczekaj minute lub 2, dopiero potem proboj zatrzymac palcem smiglo. Jak bedzie stalo to z chlodnicy jest odbierane o wiele mniej ciepla. Wtedy sprawdzaj.

 

Tak nr. 2 to termostat AGR, mozesz wykrecic i zobaczyc, nie powinno nic w nim ponoc latac ani nie powinien puszczac powietrza ( ktos na forum opisywal to dokladnie) jednak ja wymienilem od razu co okazalo sie dobrym wyborem. W starym latalo wszystko i puszczal mocno powietrze jak sie wniego dmuchalo, nowy przepuszczal minimalnie i nic nie latalo. Czesc kosztuje z tego co pamietam 112 zl, orginal BMW wiec napewno tragedi nie ma. Jednak to nie powinno powodowac tego ze masz ciagle wskazowke na niebieskim polu... dlatego tak sie upieram przy glownym.

 

Jeszcze raz spytam o glowny, kupiles orginal BMW ?

 

Pozatym ja nie chc zebys go wymienial, przeczytaj jaki ja mialem przypadek glupi z moim glownym termostatem, chce zebys sprawdzil czy przepuszcza troche innaczej :) i tyle.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę ten mały termostat wykręcę go i obejrzę. Aaaa zauważyłem ostatnio że jak samochód się rozgrzewał to wąż który odchodzi od niego tz od małego termostatu był ciepły to normalne? on później się łączy z jakąś rurką która wpada do silnika.

Co do dużego termostatu to dzwoniłem do jednego sklepu i mi gość powiedział ponad 200 zł nie pamiętam ile to już było dokładnie ale zadzwoniłem do drugiego sklepu i mi gościu powiedział 120-130 zł jakoś tak zapłaciłem i powiedział że do tej części nie ma zamienników.

 

aaaa co do tego śmigła to zauważyłem że kiedy samochód nie osiąga temp to śmigło się nie kręci zaglądałem przez żaluzje i wiatrak stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę ten mały termostat wykręcę go i obejrzę. Aaaa zauważyłem ostatnio że jak samochód się rozgrzewał to wąż który odchodzi od niego tz od małego termostatu był ciepły to normalne? on później się łączy z jakąś rurką która wpada do silnika.

Co do dużego termostatu to dzwoniłem do jednego sklepu i mi gość powiedział ponad 200 zł nie pamiętam ile to już było dokładnie ale zadzwoniłem do drugiego sklepu i mi gościu powiedział 120-130 zł jakoś tak zapłaciłem i powiedział że do tej części nie ma zamienników.

 

aaaa co do tego śmigła to zauważyłem że kiedy samochód nie osiąga temp to śmigło się nie kręci zaglądałem przez żaluzje i wiatrak stoi.

 

Nie wiem czy patrzyles na dobre smiglo, te na sprzegle wiskotycznym sie kreci tylko ze wolniej jak silnik jest zimny... moze patrzyles na to od klimy. Poszukaj blizej silnika.

 

Co do termostatu, jesli kupiles w sklepie jakims to pewnie zamiennik jak znam zycie, troche szkoda bo za 160 zl na allegro jest nowy orginal BMW. Pisales ze nie bylo uszczelki i cos cieklo, w orginale jest od razu.

Na przyszlosc porownaj ceny i jesli sa zblizone wybierz orginal :)

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnąłem mały termostat i jak nim poruszałem to coś w nim lata. Wlewałem też do niego gorącą wodę i przelatywała przez niego to normalne??

 

Jak dmuchasz i dosc mocno przepuszcza to raczej uszkodzony, choc podobno nigdy nie ma pewnosci.

Wiecej czasu mu poswiecasz niz jest on wart. Juz chyba pisalem ile koszuje wiec poprostu pojedz do ASO, kup nowy i wtedy bedziesz dalej rozmyslal.

 

Przynajmniej bedziesz wiedzial ze masz sprawny.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dmuchałem i puszczałem do niego gorącą wodę i przepuszczał konkretnie. Dzwoniłem do sklepu i za oryginalny powiedział mi 150 zł i bedzie na jutro.

 

Powiedz mi jeszcze jedno jak on działa czy ona ma zatrzymywać czy przepuszczać???

 

W sklepie pytałem i nikt nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dmuchałem i puszczałem do niego gorącą wodę i przepuszczał konkretnie. Dzwoniłem do sklepu i za oryginalny powiedział mi 150 zł i bedzie na jutro.

 

Powiedz mi jeszcze jedno jak on działa czy ona ma zatrzymywać czy przepuszczać???

 

W sklepie pytałem i nikt nie wiem.

 

 

Wiem ze moj nowy przepuszczal baardzo minimalnie powietrze jak dmuchalem, a stary puszczal bardzo mocno jak dmuchalem i cos w nim latalo jak potrzasalem.

 

Ehh no jak mam ci to przetlumaczyc .... do jakiego zas sklepu ?

Zadzown do ASO BMW, kosztuje 112 zl, mam fakture nawet, pozatym kupowalem niedawno wiec jeszcze cene pamietam.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.