Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zuważyłem że silnik na wolnych obrotach brzmi jak by miał zapięte visco no i postanowiłem zobaczyć cóż to takiego.

Dźwięk najgłośniej słychać przy filtrze powietrza więc wywaliłem filtr,odpalam - cisza, wkładam filtr - znowu wyje (nie od razu ale po chwili). Filtr (knecht) ma dopiero koło 5k przebiegu, kombinuję co jest i tak mnie naszło aby odpiąć wężyk od EGR no i cisza, podpinam - hałasuje.

Ma ktoś pomysła ? Ten odgłos to może nie wycie ale takie basowe mruczenie, jednak podobne do zapiętego visco na wyższych obrotach. Jak przyłoży się rękę w rejon przepływki to też zaczyna puszczać EGR, tak jak by sobie postanowił pobrać powietrze z innego źródła.

A może odpiąć EGR ? Jedyne co się zmienia po odpięciu zaworu to bardziej śmierdzące spaliny no i cisza w dolocie.

Wytłumaczy mi ktoś jak właściwie działa EGR, z pominięciem aspektu eko ? Otwiera się i puszcza spaliny to niby wiem ale czemu właściwie kolektor ma tak jak by dwa rzędy dolotów ? Te cienkie przy wtryskach były zasrane jak zawór gęstą mazią, czy tam też lecą spaliny ? Jaki właściwie jest obieg spalin w tym silniku, pomijając wydech.

Czy u Was też słychać coś co milknie po odłączeniu wężyka podciśnieniowego od zaworu EGR ?

Proszę o wyrozumiałość, po ostatnim padzie ASB jeżdżę z wytężonym słuchem i chcę zlikwidować ewentualne usterki zanim potrzeby będzie remont.

Opublikowano

A ten wężyk zatykasz potem, czy pozostawiasz luzem?

Sam sprawdze u siebie.

 

U mnie jest świst jakiś, "syłsyłsył..", który znika po rozgrzaniu silnika..

Opublikowano

limited na temat egr poczytaj tu http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spalin zasada działania jest taka sama w każdym aucie, różnią się tylko parametry pracy egr w zależności od modelu silnika jego specyfikacji lub też kraju produkcji norm spalin itp opinie na temat egr są podzielone jednemu tylko o środowisko chodzi inny powie ci że odłączając egr rozwalisz sobie silnik

 

zajmuje się deko autami i np w silnikach 1.9 tdi w audi czy to w vw przy problemach z doładowaniem zaślepiam egr i uwierz mi że wiele się zmienia na lepsze i podam dla wiadomości że w tych silnikach jest taka sama masa nagaru w dolocie jak w bmw, po wyczyszczeniu kolektora, dolotu i zaślepieniu egr nigdy nie pojawia się tyle nagaru jak w silniku z normalnie działającym egr (testowane na audi 1.9 tdi z przebiegiem 300 kkm obecnie, a jazda bez egr około 100 kkm)

 

w temacie na forum o przeładowaniu turbo http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=96312 kolega makaron87 pisze o odłączeniu i zaślepieniu wężyka od egr i efektach tego zabiegu

 

szlam i nagar w kolektorze ssącym jest można powiedzieć normą w silnikach td (zauważ że nasze auta nie są pierwszej młodości i mają nalatane koło 200 kkm) aczkolwiek jeśli jest tam go dużo to to nie jest zbyt dobry objaw

 

proponuję ci wyczyszczenie całego dolotu, zapoznanie się z tematem przeładowania turbo i czyszczenia filterków na zaworkach sterujących egr i turbo

Opublikowano

 

Zanim napisałem posta to przegrzebałem trochę net i czytałem między innymi i to co podajesz. Nie interesuje mnie jak to działa w innych autach tylko konkretnie ja działa w BMW 3.0D. Chcę wiedzieć czy działanie u mnie jest OK czy nie.

 

w temacie na forum o przeładowaniu turbo http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=96312 kolega makaron87 pisze o odłączeniu i zaślepieniu wężyka od egr i efektach tego zabiegu

 

Obserwowałem ten temat i jeśli da się z niego wywnioskować co się dzieje po odpięciu EGR to ja tego nie zakumałem, sorry. Gość pisze że odłączył zawór i pyta czy to przez to coś mu tam nie śmiga, potem że wyczyścił elektrozawór od odłączonego (sic!) EGR i auto śmiga...wiesz..to dla mnie za trudne.

 

proponuję ci wyczyszczenie całego dolotu, zapoznanie się z tematem przeładowania turbo i czyszczenia filterków na zaworkach sterujących egr i turbo

 

To robiłem 4 miesiące temu.

 

Zauważyłeś może moje pytanie:

Czy u Was też słychać coś co milknie po odłączeniu wężyka podciśnieniowego od zaworu EGR ?

Może chciało by Ci się sprawdzić?

 

Albo :

...czemu właściwie kolektor ma tak jak by dwa rzędy dolotów ? Te cienkie przy wtryskach były zasrane jak zawór gęstą mazią, czy tam też lecą spaliny ?

Może coś o tym ?

Opublikowano

Mam ten sam problem, z tym ze mam 2.0D 320. U mnie buczenie slychac mniejwiecej przy wylocie z IC. Po odpieciu EGR buczenie zanika, ale niestety samochod przy przyspieszaniu kopci troche na czarno. Elektrozaworek kupilem nowy z nadzieja ze przestanie buczec, ale niestety nic to nie dało. W zasadzie to buczenie psuje mi całą przyjemnosc z jazdy dieslem!!!. Najgorzej jest w zakresie 1500-2500 obrotow przy spokojnej jezdzie po miescie. powyzej 130km/h dzieki szumowi powietrza buczenia nie slychac.

Jezdzilem ostatnio najnowszym accordem i tam bardzo podobnie buczenie slychac, ale tylko przy maksymalnym wcisnieciu pedalu przyspieszenia, a tu mam non stop - no chyba ze ktos glosno radia slucha, ale ja lubie cicho.

Jak znajdziesz przyczyne to bardzo chetnie poslucham.

Opublikowano

Zauważyłeś może moje pytanie:

Czy u Was też słychać coś co milknie po odłączeniu wężyka podciśnieniowego od zaworu EGR ?

Może chciało by Ci się sprawdzić?

Albo :

...czemu właściwie kolektor ma tak jak by dwa rzędy dolotów ? Te cienkie przy wtryskach były zasrane jak zawór gęstą mazią, czy tam też lecą spaliny ?

Może coś o tym ?

 

na twoją prośbę sprawdziłem nic mi nie buczy i nie szumi czy egr mam podpięty czy odpięty (dolot + egr + zaworki czyściłem około miesiąca temu) być może u ciebie zachodzą jakieś zjawiska wzmożonego rezonansu w kolektorze dolotowym lub wyrobił się już zawór egr dlatego ci buczy (luz na tulei prowadzącej zawór egr) ciężko mi powiedzieć nie słyszałem tego buczenia sprawdź na wyższych obrotach niech ktoś dodaje gazu a ty słucha i odpinaj zawór egr

 

o ile dobrze pamiętam to w 3.0d zaraz po odpaleniu na jałowym biegu zawór egr pracuje z zakresie otwarcia do 20 % powyżej tej wartości silnik na jałowym się zdusi wraz ze wzrostem obrotów zakres otwarcia egr zmienia się (na wyższych obrotach zawór się przymyka ale nie jest to wprost proporcjonalne egrem steruje ecu i na podstawie temp,obrotów, obciążenia silnika zmienia się zakres pracy egr ) jeśli się mylę nich mnie ktoś poprawi

 

kolektor w naszych silnikach ma po prostu taką konstrukcje(dwa rzędy dolotów pewnie dla lepszego wykorzystania doładowania, dla polepszenia efektu spalania itp nigdy się nad tym nie zastanawiałem ) a spaliny z egr wchodzą do komór spalania i jednym rzędem i drugim razem z masą powietrza zasysanego przez silnik (nie ma oddzielnego kanału dla spalin z egr )

Opublikowano
o ile dobrze pamiętam to w 3.0d zaraz po odpaleniu na jałowym biegu zawór egr pracuje z zakresie otwarcia do 20 % powyżej tej wartości silnik na jałowym się zdusi wraz ze wzrostem obrotów zakres otwarcia egr zmienia się (na wyższych obrotach zawór się przymyka ale nie jest to wprost proporcjonalne egrem steruje ecu i na podstawie temp,obrotów, obciążenia silnika zmienia się zakres pracy egr ) jeśli się mylę nich mnie ktoś poprawi

Po uruchomieniu EGR jest zamknięty tak długo jak silnik jest zimny. Po osiągnięciu temperatury pracy otwiera się w zależności od temperatury zasysanego powietrza do 13%.

 

20% to już lekki telep silnika, 30% jak stary trabant zaczyna pracować, powyżej 30% pada na cycki. Przynajmniej mój motor :)

 

DDE steruje EGRem w zalezności od obciążenia motoru. W praktyce - but - zamknięty - spokojna jazda - różnie otwarty. Ach te tlenki azotu :D

Opublikowano
ciężko mi powiedzieć nie słyszałem tego buczenia sprawdź na wyższych obrotach niech ktoś dodaje gazu a ty słucha i odpinaj zawór egr

 

Po dodaniu gazu cichnie, tylko na wolnych obrotach jest taki efekt. Silnik pracuje równiutko, czy to z podpiętym czy odpiętym EGR, obroty tez się nie zmieniają.

 

kolektor w naszych silnikach ma po prostu taką konstrukcje(dwa rzędy dolotów pewnie dla lepszego wykorzystania doładowania, dla polepszenia efektu spalania itp nigdy się nad tym nie zastanawiałem ) a spaliny z egr wchodzą do komór spalania i jednym rzędem i drugim razem z masą powietrza zasysanego przez silnik (nie ma oddzielnego kanału dla spalin z egr )

 

No i to chciałem wiedzieć :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.