Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiatm Wszystkich

Dzisiaj zostałem posiadaczem BMW e32 750iL, genaralnie bardzo fajne auto, ale ma problem z ogrzewaniem, mianowicie cały czas daje ciepłym i brak płynnej regulacji nawiewu. Przeczytałem wszystki posty na ten temat dostępne na forum. Wiem gdzie jest "miecz" od dmuchawy, elektrozawory, ale problem mam z ogarnięciem tego co steruje ogrzewaniem i klimatyzacją. na allegro są dwa różne sterowniki- pierwszy to sterownie klimatyzacji/ogrzewania i drugi to jakieś sterowanie nagrzenicy, poniżej linki do aukcji:

 

http://moto.allegro.pl/item485748077_bmw_e32_e34_sterownik_modul_nagrzewnicy_ihka.html

 

http://moto.allegro.pl/item495885116_panel_klimatronic_bmw_e34_e32.html

 

który z tych sterowników odpowiada za regulację temperatury, od którego zacząć wymianę i gdzie szukać tego sterownika nagrzewnicy.

Opublikowano

Po pierwsze:

 

Płynna regulacja siły nawiewu dmuchawy to spalone tranzystory na "mieczu" - wymień je - będzie śmigać.

 

Po drugie:

 

Panel klimatyzacji różni się tym od sterownika, że jest w zasadzie tylko panelem z pokrętłami i guzikami. Wysyła jedynie odpowiednie sygnały do "mózgu" którym jest ten sterownik cały (poza tym panel ma jeszcze jeden czujnik temperatury wewnątrz auta - ten taki tajemniczy kratkowany pionowy pasek :) ).

 

Po trzecie:

od którego zacząć wymianę i gdzie szukać tego sterownika nagrzewnicy

Zacznij od sprawdzenia elektrozaworów - jak wspomniał kolega - a nie od wymiany panela klimy czy sterownika (ten znajduje się zaraz za "mieczem" patrząc od strony pasażera). Winne mogą być też chyba klapy miksujące w nawiewach...

 

Zresztą... Poszukaj :search: - na forum było o tym pełno postów - wiem, bo sam na ich podstawie wszystko u siebie naprawiłem. :8)

 

Pozdro

http://pkp.dnx.pl/bmw/pasek.png
Opublikowano

Witam

 

dzięki za szybką odpowiedź, chyba w końcu rozgryzłem ten system ogrzewanie i wychodzi na to, że nie działa jeden elektrozawór, no i ten cały miecz,

 

czy ktoś z szanownych klubowiczów może podać symbol tranzystorów jakie najlepiej nadają się do naprawy miecza?

 

pozdrawiam

Opublikowano

Oryginalnie zamontowane są tam bodajże jakieś BUZZ1A (czy jakoś tak) ale nie mogłem ich w Szczecinie dostać, więc wziąłem IRF 540 i działa wszystko jak należy. IRF 530 też się najprawdopodobniej nadadzą...

 

BTW: Nie zapomnij o paście termoprzewodzącej. Poniżej masz dokładną instrukcje jak to wszystko zrobić.

 

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/355700

 

Pozdro

http://pkp.dnx.pl/bmw/pasek.png
Opublikowano

witam

 

udało mi się kupić te tranzystory, są tanie jak barszcz, jeszcze tylko wydłubać miecz i do roboty, przy okazji mam jeszcze jedno pytanko, w jakim położeniu powinien być wskaźnik temperatury przy wyłączonym zapłonie i w momencie kiedy silnik jest rozgrzany do normalnej temperatury pracy, pytam bo walczę z zegarami i chyba jakiś paprak poprzestawiał wskazówki

 

pozdrawiam

Opublikowano
No raczej powinien stać pionowo (na środkowej białej kresce). :)
http://pkp.dnx.pl/bmw/pasek.png
Opublikowano
witam

w jakim położeniu powinien być wskaźnik temperatury przy wyłączonym zapłonie i w momencie kiedy silnik jest rozgrzany do normalnej temperatury

 

jeśli po dłuższej jeździe zgasisz silnik i zostawisz właczony zapłon, ta wskazówka ma prawo minimalnie sie wychylić od normy ale naprawde niewiele

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
tak z doświadczenia wiem, że regulacja ogrzewania najczęściej fumluje jak jest źle odpowietrzony układ chłodzenia albo jak są nawet najmniejsze wycieki
Opublikowano

witam

 

wszystkim wielkie dzięki za pomoc :) , udało mi się ogarnąć temat ogrzewania ( do wymiany są jeszcze tylko elektrozaworki, bo jeden nie domaga, ale to chyba dopiero po zimie), ale wymiana tranzystorów w mieczu to masakra, po co te szkopy tak to zalały klejem, normalnie bez szlifiertki nie ma co startować, ale w końcu zrobione i działa, temat wskazówek też ogarnięty, ktoś grzebał w zegrach i poprzestawiał wskazówki, teraz jest ok i pokazuje tak jak piszecie, nie wspomnę już, że kondensatory też trzeba było wymienić,

 

auto powoli wraca do zdrowia, gneralnie jest to moja pierwsza bmk-a i jestem pod wrażeniem możliwości oraz technologi z przed dwudziestu lat,

jednak szkopy potrafią zrobić wytrzymały wóz

 

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.