Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam E46 330d i wskazówka chwilowego spalania np jak zatrzymuje się na światłach to przed całkowitym zatrzymaniem idzie do połowy i opada, a podczas jazdy normalnie działa też tak jest u was czy to jakaś wada?

pozdrawiam

Opublikowano
Mam E46 330d i wskazówka chwilowego spalania np jak zatrzymuje się na światłach to przed całkowitym zatrzymaniem idzie do połowy i opada, a podczas jazdy normalnie działa też tak jest u was czy to jakaś wada?

pozdrawiam

 

Nie - to nie jest wada. Tak działa to urządzenie.

Opublikowano
Mam e 46. Ekonomizer poprostu tak szaleje.Dopiero podczas stałej predkości,oraz jeżeli pedał gazu jest wcisnięty w jednej pozycji-wtedy jest'normalne wskazanie". :D
Opublikowano
Czasami mam taki skok ale czasami czyli nie zawsze jak pisze burczyk84 ale u mnie np wciśnięcie gazu tak na 4/3 to wskazówka idzie na maxa potem lekko opada , wogóle kick down powoduje natychmiastowy wychylenie jej na maxa
Opublikowano
Mam e 46. Ekonomizer poprostu tak szaleje.Dopiero podczas stałej predkości,oraz jeżeli pedał gazu jest wcisnięty w jednej pozycji-wtedy jest'normalne wskazanie". :D

 

No nic dziwnego że wtedy wskazanie jest normalne skoro położenie pedału = const i prędkość = const (pomijając inne czynniki mające wpływ na spalanie) to i wskazanie = const.

 

Pzdr,

Opublikowano
Mam E46 330d i wskazówka chwilowego spalania np jak zatrzymuje się na światłach to przed całkowitym zatrzymaniem idzie do połowy i opada, a podczas jazdy normalnie działa też tak jest u was czy to jakaś wada?

pozdrawiam

Tak powinno być, jeśli dojazd do świateł jest na luzie, wówczas wskazówka ekonomizera będzie się wychylać coraz bardziej bo jedziesz coraz wolniej a dawka paliwa podawana do silnika jest stała (taka by utrzymać obroty jałowe) czyli samochód pali coraz więcej na te 100km.

Opublikowano
Dla mnie ten ekonomizer to jedna z najgorszych rzeczy w aucie hehe nie potzrebne to wogóle a tylko odczucie że tyle pali hehe i mimowolnie się na to patrzy
Opublikowano

z ta wskazowka chwilowego spalania jest taka sprawa ze zaczyna dzialac od okreslonej predkosci km/h (wydaje mi sie ze od ok. 5km/h wiec w momencie dojezdzania do swiatel na luzie badz w momencie wysprzeglania pokazuje chwilowe spalanie na biegu jalowym. Po tym predkosc spada ponizej 5km/h i wskaznik chwilowego spalania sie wylancza. Dlatego sa takie dziwne skoki do polowy i wiecej i zaraz opada na zero "0". Widac to najlepiej jak jedziemy w korku tylko na pierwszym biegu gdzie sie toczymy. Ktos powie ze dobra, spalanie na biegu jalowym to czemu jak stoimy nic sie nie dzieje ze wskazowka chwilowego spalania a no wlasnie dlatego ze stoimy - ze nie ma predkosci ok.5km/h.

 

Jesli zaobserwujemy takie skoki wskazowki przy dojezdzaniu do swiatel, w toczeniu sie w korku, to jest to dzialanie wskazowki chwilowego spalania jak najbardziej poprawne. Pozdrawiam.

Opublikowano

A Wy znowu swoje dywagacja na tema ekonomizera przedstawiacie pomimo że temat był już wyjaśniany :)

 

Wszystko rozchodzi się o to że spalanie przedstawiane jest nie względem jednostki czasu a odległości. Więc może kogoś dziwić że jadąc na luzie 5 km/h wskazanie jest inne niż jadąc również na luzie 100 km/h. Teoretycznie względem jednostki czasu pali tyle samo (motogodzina), ale nie względem odległości (km).

 

Przykładowe wychylenie wskazówki do nieskończoności gdy auto stoi jest jak najbardziej prawidłowe bo ile litrów paliwa spalisz aby przejechać 100km stojąc w miejscu ???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.