Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

pytanko do kolegów ostatnio zauważyłem po spadku temperatur nastepujace zjawisko :shock:

 

gdy podchodze do samochodu i go otwieram włacza się z automatu takie dziwne cykanie pod maską (tak jakby pompa lub jakaś sprężarka) w oklicach turbiny głównie patrząc z siedzenia kierowcy prawa strona , oczywiscie słychać to tylko na zewnatrz jak się człowiek wsłucha , ale chciałbym żebyśce zwrócili czy też tak macie w dieslach działa to przez kilka sekund około 30-60.

Po zgaszeniu silnika jeżeli jest zimno na zewnątrz także działa jeszcze przez chwilkę.

Prawdopodobnie to jest dogrzewanie powietrza , ale wolę się upwenić:)))

 

I tak czeka mnie wymiana sprzęgła we czwartek i dwumasy :mad2:

Opublikowano
I tak czeka mnie wymiana sprzęgła we czwartek i dwumasy :mad2:

 

uuuu, to nie zazdroszcze... a jakie miales objawy przy padajacym kole dwumasowym?

Opublikowano

a jaki masz przebieg wawe?

Mój ojciec ma 318d - ten sam silnik i nie słyszałem nigdy takich dźwięków - chociaż auto najczęściej stoi w garażu więc nie ma okazji się bardzo schładzać - nie mniej może ten dźwięk to jakaś nagrzewnica czy coś w tym stylu? - może gadam głupoty, ale jak bylem kiedyś w Volvo to pani w salonie mówiła mi, że ich diesle mają jakieś dodatkowe nagrzewanie turbo :/

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

Dwumas?Mój serwis wymienił mi to za friko w ramach ukłonu za bycie stałym klienyem-i tak duzo na mnie zarabiaja :-)

Sprawa wyszła przy okazji inspekci 60 000 km.To dość częsta przypadłość-dwumas w BMW to 2 koła połączone zgalwanizowaną guma-ta guma dośc często sie rozrywa i robi do niczego.Mój kolega miał to w swieżej "5-tce" więc to normalka.Cena dla "1" za dwumas to ponad 1000 zł.

 

A u Ciebie były objawy czy tak Ci doradzili?

p.s.Objawy to przewaznie nienaturalne drgania samochodu-dwumas odpowiada za neutralizacje tychże a pochodzących z układów typu skrzynia biegów,silnik itd-stąd nazwa dla dwumasówki o ile sie nie myle-"tłumik drgań".

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano
a co do cykania-może to "telepie" obudowa silnika ta plastikowa? ;-)

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano

he no plastiki to raczej nie :))),

 

własnie coś tak jakby się załączało w okolicy turbiny możliwe ze to dogrzewanie.

 

Co do dwumasy i sprzegła, to powodem wymiany jest kończace się sprzegło,objawy są następujące:

 

-wibracje na pedale sprzegła

-przy delikatnym wcisnięciu słychac docisk i łożysko

-szarpanie przy ruszaniu (można zlikwidować poprzez delikatne przypalenie sprżegła)

 

Wymiana dmumasy jest koniecznością przy wymianie sprzęgła w tym modelu BMW :mad2: co może oczywiście polepszyć pracę sprzegła.

Prawdopodobnie pierwsze dwumasy miały wadę konstrukcyjną , jest to częsty przypadek w dieslach BMW :evil:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I tak czeka mnie wymiana sprzęgła we czwartek i dwumasy :mad2:

 

 

Czy to pierwsza wymiana czy już kolejna?

Opublikowano

no kuźwa pierwsza , jak by miała być kolejna tombym się pozegnał z autkiem bo to koszt 2700 pln swoimi kanałami (znajomi w BMW)

bo w ASO to koszt okolo 5000 pln :duh:

Opublikowano
nie no,chyba przesadziłeś-5 tys za wymiane sprzęgła i 2masy?

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano

Co do dwumasy i sprzegła, to powodem wymiany jest kończace się sprzegło,objawy są następujące:

 

-wibracje na pedale sprzegła

-przy delikatnym wcisnięciu słychac docisk i łożysko

-szarpanie przy ruszaniu (można zlikwidować poprzez delikatne przypalenie sprżegła)

 

tez mam te cholerne wibracje na sprzegle, szkoda ze wczesniej o tym nie napisales to bysmy sie gdzies spotkali w warszawie i porownali drgania :)

u mnie jest tak ze jak lekko dotkne sprzeglo to czuje drganie a jak wcisne to juz nie...

Opublikowano

myśle że dużo nie przesadziłem :modlitwa: bo same cześci jest to koszt w ASO około 2600 no i wymiana sprzegła 1000 i dwumasy około 300-400 pln , więc poprawka koszt w ASO około 4000 pln. :mrgreen:

 

wiesz jak ktoś ma kwitu jak lodu to dla niego bez znaczenia ile zapłaci :))))

 

Dla mnie jednak to bardzo duży koszt , poprzednio jezdziłem Alfą 147 i kuźwa przeklinałem ten samochod ciągle coś, także sprzęgło i rozrząd poszedł , więc już wkurw.... mówię kupie sobie bezawaryjne świeże autko.

 

No i mam przejechane 15t Km od zakupu i jak w morde znowu koszta!!!!!

Całkowity przebieg 78t Km

W sumie jak by była możliwość zmainy samego docisku, tarczy i łożyska,

to bym nic nie mowił, a tu jeszcze dwumasa do kompletu :mad2:

 

Biednemu to zawsze hu... w du.... i wiatr w oczy :D

Opublikowano

Przemson,

 

wymiana będzie w Piątek , więc jak chcesz to możesz mnie złapać w Wawie jutro :)))

 

mam chłopaka z BMW co mi będzie robił po dobrych kosztach:)))

Opublikowano
Dla mnie jednak to bardzo duży koszt , poprzednio jezdziłem Alfą 147 i kuźwa przeklinałem ten samochod ciągle coś, także sprzęgło i rozrząd poszedł , więc już wkurw.... mówię kupie sobie bezawaryjne świeże autko.

 

No i mam przejechane 15t Km od zakupu i jak w morde znowu koszta!!!!!

Całkowity przebieg 78t Km

W sumie jak by była możliwość zmainy samego docisku, tarczy i łożyska,

to bym nic nie mowił, a tu jeszcze dwumasa do kompletu :mad2:

 

Biednemu to zawsze hu... w du.... i wiatr w oczy :D

Kubicar by pewnie powiedział, że co sie martwisz kasą, to przecież BMW... :mrgreen:

 

A poważnie to łączę się w bólu i tak sobie myślę, że to może był

Palec Boży że... nie starczyło mi na 118d...

 

P.S.

A Twoja 118d to taka zwykła czy "zhackowana"?

Pozdroofka

TT

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mnie wymieniali na gwarancji. ale po pewnym czasie objawy wróciły z mniejszym natężeniem. nie będę już tego wymieniał bo szkoda czasu i kasy.

 

chodzi jednak o to że bmw nadal wymienia na jakiś fajans i wcale nie uporało się z tym technologicznym problemem.

 

na pocieszenie dodam że w wielu dieslach innych firm się takie sprawy z kołem zamachowym zdarzają.

Opublikowano
Dla mnie jednak to bardzo duży koszt , poprzednio jezdziłem Alfą 147 i kuźwa przeklinałem ten samochod ciągle coś, także sprzęgło i rozrząd poszedł , więc już wkurw.... mówię kupie sobie bezawaryjne świeże autko.

 

No i mam przejechane 15t Km od zakupu i jak w morde znowu koszta!!!!!

Całkowity przebieg 78t Km

W sumie jak by była możliwość zmainy samego docisku, tarczy i łożyska,

to bym nic nie mowił, a tu jeszcze dwumasa do kompletu :mad2:

 

Biednemu to zawsze hu... w du.... i wiatr w oczy :D

Kubicar by pewnie powiedział, że co sie martwisz kasą, to przecież BMW... :mrgreen:

 

A poważnie to łączę się w bólu i tak sobie myślę, że to może był

Palec Boży że... nie starczyło mi na 118d...

 

P.S.

A Twoja 118d to taka zwykła czy "zhackowana"?

 

 

moja 118D jest "zhakowana" :twisted2:

Opublikowano

wawe Dostajesz ostrzeżenie za przeklinanie. Człowieku trochę kultury przecież Ty nie masz 16 lat . Ciesz się że dostałeś tylko jedno .

 

Bo jak tak dalej będziesz robił to się pożegnasz z forum .

 

pozdrawiam

Pozdrawiam,


Tomek

Opublikowano
moja 118D jest "zhakowana" :twisted2:

To może to jest właśnie przyczyna padnięcia sprzęgła...

Pewnie dają różne do różnych mocy... No chyba że nie...

Pozdroofka

TT

Opublikowano
No i mam przejechane 15t Km od zakupu i jak w morde znowu koszta!!!!!

Całkowity przebieg 78t Km

 

Czyli przez ponad 60 tkm hulała u poprzednika.

Znam artystów (i artystki) dla których zarżnięcie sprzęgła w seryjnym aucie to kwestia kilku-kilkunastu tkm. A jeżeli kupowałeś już "zhakowaną", to trudno zakładać że ktoś zainwestował w wirusa a później jeździł jak baranek.

 

Sprzęgło to niestety element eksploatacyjny wrażliwy na brutalne traktowanie. Jak już ktoś wspomiał rozłażące się dwumasy to typowa przypadłość większości obecnych diesli, a wirus wcale nie poprawia ich żywotności.

 

Koszty bolesne, ale IMHO problemy ze sprzęgłem i dwumasą w turbo-dieslu z drugiej ręki i to z wirusem można doliczać w ciemno już przy zakupie.

Opublikowano

Wirusa zrobiłem sam , a co do poprzedniczki to była kobietą i jak kupiłem to już sprzęgło szarpało więc było troszke zajerzdzone poprzez ruszanie na połsprzęgle i gazowanie hehe.

 

Co do mocy to w 120D jest takie samo sprzegło co w 118D , więc roznica 20-25 km nie robi w tym przypadku bolesci przy normalnej jezdzie:)

 

Poprostu kupiłem autko po Kobiecie , to samo miałem w Alfie :)))

Opublikowano

No i wymienione , chodzi leciutko dosłownie bajeczka.

Jak kupilem to już pedał chodził cieżko, wiec docisk był już słaby, luz na dwumasie i łożysko głośne:)))

Opublikowano

hey,

 

może ma ktoś ochote spotkac się w Wawie i porównac pracę sprzegła po wymianie 118D , chętnie zobacze jak pracuje w innej jedynce.

Opublikowano
hey,

 

może ma ktoś ochote spotkac się w Wawie i porównac pracę sprzegła po wymianie 118D , chętnie zobacze jak pracuje w innej jedynce.

 

ja jestem chetny :)

jestem w wawie codziennie, przewaznie na mokotowie ale mozemy spota zrobic gdziekolwiek...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.