Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
... kontrolka nie mignie nawet, ale on już ingeruje i szarpie. Sprawdź

 

225/55/16 wszystkie 4, o tym co piszesz słyszałem tak że nie założył bym niewłaściwych opon.

  • Odpowiedzi 140
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Takie pytanko....czy pojechalibyście do warsztatu w którym twierdzą że 5L40E chodzi wyłącznie na syntetycznym ESSO ? Jestem tam na jutro umówiony.. sam już nie wiem ..jechać nie jechać ?
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Takie pytanko....czy pojechalibyście do warsztatu w którym twierdzą że 5L40E chodzi wyłącznie na syntetycznym ESSO ? Jestem tam na jutro umówiony.. sam już nie wiem ..jechać nie jechać ?

 

Limited pamiętaj, że na razie jedziesz na diagnozę :mrgreen: Tak jak Ci napisałem, na spokojnie, niech podepną sprzęt, przetestują, a potem będziecie się razem z fachowcem dogadywać co i jak. Bez testu skrzyni i tak nic nowego nikt nie wniesie do dyskusji. Daj znać co stwierdzili i generalnie napisz jakie masz odczucia po wizycie.

 

Pozdro!

Opublikowano

No więc już po testach. Nie zrobiłem ich w Auto MAX bo po pierwsze: szefa nie było choć byłem umówiony, po drugie: warsztat to taki większy garaż.

Jako że do ASB Palka z Auto MAX jest niedaleko to postanowiłem tam podjechać. Podłączono komputer i pojechaliśmy na jazdę próbną - okazało się że lock-up działa czyli aktywuje się przy pewnych obrotach i odwrotnie. Stwierdzono że to końcowe podrygi konwertera a dokładniej jakiejś tarczy w środku odpowiedzialnej za przełożenie bezpośrednie. Skasowano adaptację i kazano jechać. Przez całe 60 km powrotu do domciu auto jechało bezbłędnie. Jak tylko zaparkowałem zadzwoniłem do faceta który sprawdzał auto i powiedziałem że teraz jest ok i zapytałem czy mam w końcu wymieniać to sprzęgło czy nie. Powiedział że jeśli się powtórzy awaria to tak a teraz mam po prostu jeździć.

Koszt diagnostyki 50 zeta. Koszt przyszłej wymiany konwertera 1800 zł.

Aha, pytałem jak to jest z tymi olejami w 5L40E - na pewno nie wolno mieszać oleju mineralnego z syntetykiem i jeśli robią wymianę statyczną to wlewają texamatic, jeśli zmieniają sprzęgło lub remontują skrzynkę to wlewają syntetyczny ESSO.

Słyszałem o ASB Palka różne opinie i miałem pewne obawy ale teraz stwierdzam że obsługa jest fachowa.

 

PS. Jeśli ktoś wie gdzie jest wiązka kabli (a dokładniej złączka) łącząca kompa skrzyni z kompem silnika to będę wdzięczny, był błąd komunikacji skrzyni z silnikiem i chciał bym sprawdzić w jakim stanie jest połączenie.

Opublikowano
Fajnie że masz naprawione, ale chyba masz świadomość że to tylko odroczyło wyrok.... :norty:

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Fajnie że masz naprawione, ale chyba masz świadomość że to tylko odroczyło wyrok.... :norty:

 

Nie mam naprawione, mam zdiagnozowane. Chyba najpierw muszę pojechać do elektryka aby sprawdził to połączenie skrzyni z silnikiem -właśnie dzwoniłem do jednego...mówi że to może być uszkodzenie sterownika a nie kabelki.

Czy to auto jest warte wysłuchiwania co krok czarnych wizji ?

Opublikowano

Czy to auto jest warte wysłuchiwania co krok czarnych wizji ?

 

Mechanicy lubią panikować. Zresztą jak się zna czarne wizje to lepiej klienta/użytkownika o nich powiadomić. Zresztą dobrze mieć zasadę: jakakolwiek usterka zawsze nastawiać się kosztami na najgorsze, wtedy średnia wersja nas nie zaskoczy.

A co do auta to ja bym zmienił na jakieś 540i nie diesel ;-)

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Mechanicy lubią panikować. Zresztą jak się zna czarne wizje to lepiej klienta/użytkownika o nich powiadomić. Zresztą dobrze mieć zasadę: jakakolwiek usterka zawsze nastawiać się kosztami na najgorsze, wtedy średnia wersja nas nie zaskoczy.

 

Mechanicy lubią panikować powiadasz.... tylko czemu ja panikuję razem z nimi :/ Ogólnie to mam jakąś czarną serię, w zeszły czwartek żona rozbiła swoje VW, u mnie w sobotę pada ASB, z duszą na ramieniu czekam na trzeci przypadek :( Mam nadzieję że prezydencki samolot nie poleci nad moim domem.

No nic jutro zawiozę auto do elektryka.

Opublikowano
[Ogólnie to mam jakąś czarną serię, w zeszły czwartek żona rozbiła swoje VW, u mnie w sobotę pada ASB, z duszą na ramieniu czekam na trzeci przypadek :( Mam nadzieję że prezydencki samolot nie poleci nad moim domem.

 

Ponoc wg prawa przyciagania, sposobem myslenia przywolujemy zdarzenia. I cos w tym jest.

 

Ja mam auto 3 m-ce a juz zdazylem dolozyc do niego kolejne 4.5tys...

Opublikowano
jedna E60 została dofinansowana o 14.000 Euro większość usterki gwarancyjne, E39 jak by podliczył to z 4.000 euro, E53 7.000 euro, najbardziej martwi mnie to jak ktoś kupi okazje E60 :mad2: , E38/39 to jak na razie faworyty pod względem najmniejszych kosztów eksploatacyjnych i usterek.
Opublikowano
jedna E60 została dofinansowana o 14.000 Euro większość usterki gwarancyjne, E39 jak by podliczył to z 4.000 euro, E53 7.000 euro, najbardziej martwi mnie to jak ktoś kupi okazje E60 :mad2: , E38/39 to jak na razie faworyty pod względem najmniejszych kosztów eksploatacyjnych i usterek.

 

Moją mam 5 miesięcy i dołożyłem 5k ale to dlatego że lubię jak w aucie jest wszystko sprawne, no ale końca nie widać. Cóż powiedzieć... mogłem dłużej szukać auta ale ona się do mnie tak uśmiechała.....

Opublikowano

Czyli co masz nowego w tym koszcie?

 

U mnie koszt to glownie amortyzatory (wszystkie :( ), dwa wahacze dolne na przod, sprezyny, drazki kier, klocki przod, filtry i oleje.

 

I to nie koniec kosztow. Nikt nie mowil, ze bmw jest tanie w utrzymaniu... Nasz swiadomy wybor.

 

Pozdro

Opublikowano
Czyli co masz nowego w tym koszcie?

 

U mnie koszt to glownie amortyzatory (wszystkie :( ), dwa wahacze dolne na przod, sprezyny, drazki kier, klocki przod, filtry i oleje.

 

I to nie koniec kosztow. Nikt nie mowil, ze bmw jest tanie w utrzymaniu... Nasz swiadomy wybor.

 

Pozdro

 

Podobnie jak Ty zawiecha prawie kompletna bez springów (M-Technic), i wiele drobnych usterek od termostatów zaczynając na pixelach kończąc.

Olei i płynów nie wliczam w koszty bo to w końcu materiały eksploatacyjne jak paliwo czy opony.

Nie mówię że ma być tanie w utrzymaniu, niech żre i 30L ale niech jeździ do cholery ! A wiesz co mnie najbardziej wkurza? Że znalezienie dobrego mechanika do tego auta tak jak trafić 6 w totku.

Opublikowano

Koszty zawieszenia to chyba najtańszy wydatek bo amorki nawet M są chyba Bilstein

limited jakie koszta amorków M tak z ciekawosci

Opublikowano
Zawsze mówiłem że Diesel+BMW to złe połączenie. Prosze właścicieli diesli nie irytujcie się ale taka jest prawda. Przy dzisiejszych różnicach cen benzyny i ropy max 10 groszy to jaka to oszczedność w porównaniu do kosztów napraw klekotów (turbina ,wtryski, pompy wysokiego ciśnienia, EGR-y, padajace ASB od ogromnego momentu itd) ciiiiągle coś. Podziwiam waszą cierpliwość. Prawda jest taka że systemy CR pracujące w ciśnieniach 1600 - 2100 bar nie mogą wytrzymywać setek tysiecy kilometrów. A jak to mówią amerykanie "pojemności nic nie zastąpi" Polecam 540i lub 530i/528i . Pozdrawiam właścicieli diesli - sam też kiedyś miałem - na szczęście nie BMW bo pewnie zraziłbym się do marki.
Opublikowano

co za propagandę siejesz kolego 1 to nie ten watek 2 to nie ten dzial 3 nikomu nic do tego na co ma ochotę.

 

a juz cie prostuje kolego od pojemnosci :

suma summarum 70.000 km rocznie dodaj do każdej 100km 5L wachy więcej , dodaj padające cewki w benzynie i inne dolegliwości które tez benzynowy męczą .

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Zapomniałeś o wrażliwych na przegrzanie silnikach :norty: Niestety prawda jest taka, że o zadbane bmw z CR baaardzo trudno.... Ja moją szukałem ponad pół roku, ale jeżdżę rok z kawałkiem i jedyne co miałem z usterek to pompa paliwa niskiego ciśnienia.... Obecnie ćwierć mln km walnięte i hula :cool2:
Opublikowano
Koszty zawieszenia to chyba najtańszy wydatek bo amorki nawet M są chyba Bilstein

limited jakie koszta amorków M tak z ciekawosci

 

 

SACHS PERFORMANCE

Przód 540, tył 415. Ceny z 20% rabatem z IC.

Można dostać Monroe, Delphi i inne wynalazki ale wyczytałem na tym forum że tylko Sachs pracuje prawidłowo..może dlatego że jest lżejszy ?

Opublikowano
Zapomniałeś o wrażliwych na przegrzanie silnikach :norty: Niestety prawda jest taka, że o zadbane bmw z CR baaardzo trudno....

 

Na silnik nie narzekam choć w tej chwili ma 275k nalatane. Próbowałem go na A4 nocą i zabrakło licznika choć nie powinien jechać więcej niż 230 wg. danych - to pewnie zasługa tego pudełka wielkości mydła, którego fotkę kiedyś zamieszczałem z pytaniem co to takiego.

Kiedy szukałem auta to najbardziej podobały mi się siódemki, zadbane i najmniej wyeksploatowane. I jak tak obserwuję co się dzieje na drogach to stało się wszystko jasne. Kierowcom 7er w zasadzie nigdy się nie spieszy.

Opublikowano
Koszty zawieszenia to chyba najtańszy wydatek bo amorki nawet M są chyba Bilstein

limited jakie koszta amorków M tak z ciekawosci

 

 

SACHS PERFORMANCE

Przód 540, tył 415. Ceny z 20% rabatem z IC.

Można dostać Monroe, Delphi i inne wynalazki ale wyczytałem na tym forum że tylko Sachs pracuje prawidłowo..może dlatego że jest lżejszy ?

 

cena za sztuke ?

Opublikowano
cena za sztuke ?

 

Tak.

 

Wracając do awarii: w środę jadę na wymianę konwertera, mam tylko nadzieję że to pomoże.

Jadę do ASB Palka, w trzy godziny mają się wyrobić, dostanę pół roku gwary na sprzęgło. Olej będą wlewać ESSO syntetyk. Wymienią też zawór lock-up bo to podobno standard przy wymianie konwertera.

Opublikowano
jak konwerter siada to pewno opiłki sa w skrzyni warto by było ja przepłukać włącznie z chłodnicą ASB

 

To właśnie napisałem wczesniej... Konwerter niszczy skrzynie...

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
jak konwerter siada to pewno opiłki sa w skrzyni warto by było ja przepłukać włącznie z chłodnicą ASB

 

Chyba będą wiedzieli co trzeba zrobić, mam nadzieję że nie będę musiał tam wracać z połowy drogi.

Opublikowano

drogo kolego zaplaciles za te amortyzatory ...

 

ja tez kupowalem sachs performance z jakiegos wiekszego sklepu internetowego na allegro to placilem ok 350 pln szt

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.