Skocz do zawartości

Ile wytrzyma seryjne sprzęgło, skrzynia, dyfer??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy jak w pytaniu, jaką moc wytrzymają seryje podzespoły (główie skrzynia i dyfer, bo sprzęgło zawsze można na sportowe zamienić)w E36 323i???
Opublikowano
Generalnie auto ma służyć do normalnej eksploatacji, i od czasu do czasu by polatać bokiem;))) chce mieć 220-230koni i dlatego pytam czy przy "średniej" eksploatacji da rade czy nie;(
Opublikowano

Zależy w jakim już są stanie skrzynia z dyfrem, zależy co rozumiesz przez 'średnio'. Raz w tygodniu, miesiącu etc.? Nie da się odpowiedziec na to pytanie...

 

Ja śmigałem bokami co niedziele no i po jakimś czasie siadł dyfer, a co do tego się okazało to i skrzynia zmielona w tym samym momencie.

Tyle, ze ja mam e30 1.6. Mimo to jestem zdumiony, że auto wytrzymało pół roku :norty:

Opublikowano
generalnie śrenio w moim przypadku to dwa trzy może cztery razy w miesiącu ale to też nie każdy miesiąc, poprostu jak będe miał ochote wykorzystać tą moc to troszke sobie polatam a tak to generalnie nie jestem kat na auta :) a czy skrzynia i dyfer w moim aucie są takie same jak w 2.8?? czy tam są inne bardziej wytrzymałe?? :?:
Opublikowano
generalnie śrenio w moim przypadku to dwa trzy może cztery razy w miesiącu ale to też nie każdy miesiąc, poprostu jak będe miał ochote wykorzystać tą moc to troszke sobie polatam a tak to generalnie nie jestem kat na auta :) a czy skrzynia i dyfer w moim aucie są takie same jak w 2.8?? czy tam są inne bardziej wytrzymałe?? :?:

w 2,5 jest sprzęgło 220mm a w 2,8 240mm. jest bardziej wytrzymale tj. mocniejsze.pozdrawiam

GSI KOCHALEM

BMW POKOCHAM

Opublikowano
a powiedz kolego czy da się do 2.5 wstawić takie sprzęgło od 2.8??? bez wiekszych komplikacji?? czy może lepiej dać porządnie zrobić takie pseudo sportowe sprzęgło??
Opublikowano

kolego wchodzi bez najmiejszego problemu od m52b28 czyli 2,8 tylko z tego tytulu ze masz wieksza srednice musisz oprocz kpl. czyli docisku i tarczy wymienic dwumas tez od 2,8 lub ewentualnie roztoczyc dwumas na 240mm.w takim setupie masz duzo mocniejsze sprzeglo od seryjnego 2,5 i nie jest tak radykalne jak spiek ale tez jest Ci nie potrzebny.

ja na wiosne bede mial zrobione doladowanie m50b25 i wlozylem kpl. sprzeglo od 3,0d zeby sobie poradzilo (troche skomplikowane)

ze sprzegla od 2,8 bedziesz zadowolony, a lozysko oporowe zostaje seryjne.

pozdro

GSI KOCHALEM

BMW POKOCHAM

Opublikowano
kolego a powiedz mi jak wygląda sytuacja z kołem zamachowym?? bo chciałem lekkie koło założyc, znaczy ztoczyć moje.. no właśnie nie chce jakiegoś sportowego bo jezdzić czymś takim to katastrofa, turbo... super sprawa ale kwota pewnie tez spora... ja przez zime chce popracować nad moim 2.5 zobaczymy co z tego wyjdzie.
Opublikowano
kolego a powiedz mi jak wygląda sytuacja z kołem zamachowym?? bo chciałem lekkie koło założyc, znaczy ztoczyć moje.. no właśnie nie chce jakiegoś sportowego bo jezdzić czymś takim to katastrofa, turbo... super sprawa ale kwota pewnie tez spora... ja przez zime chce popracować nad moim 2.5 zobaczymy co z tego wyjdzie.

:nienie: dwumasu nie ztoczysz zeby odlezyc bo nie wolno! jak juz to zostaje Ci tylko kupno lekkiego ale cena bedzie spora...

koszt hmm 7-8 tys. tylko ze wszystko oprocz strojenia robie sam tyle tylko ze to nie turbo :P

GSI KOCHALEM

BMW POKOCHAM

Opublikowano

SIERKA ze sprzęgłem ma w sumie racje, z tym że w 323 też jest tarcza 240mm :wink:

Na 230KM sprzęgła wystarczy, dyfer także wytrzyma dość ostre katowanie. Najsłabszym ogniwem jest skrzynia w której często siadają synchronizatory i wyskakują biegi lub też sypią się łożyska igiełkowe. Ale przy umiejętnej zmianie biegów nie powinno być z nią problemu, ja zrobiłem już prawie 20tys km na tej skrzyni ze sporo większą mocą, skrzyni nie szanuję specjalnie :mrgreen: i dopiero po przekroczeniu ok 330KM odezwały się łożyska, nie wiem czy to z winy mocy auta czy też po prostu wiek i przebieg skrzyni zrobił swoje

www.turboBMW.pl
Opublikowano
ja właśnie celu w moc rzędu 230-240 koni ale skoro koledzy mówicie ze da rade to super, czyli jedyne co można zrobić ze sprzęgłem to zamienić na robione za podstawie mojego pół sportowe??? ja generalnie auta bede używał do normalnej jazdy i tylko od czasu do czasu chciał bym troche tyłkiem rzucić :D bo to piękne w BMW
Opublikowano
SIERKA ze sprzęgłem ma w sumie racje, z tym że w 323 też jest tarcza 240mm :wink:

Na 230KM sprzęgła wystarczy, dyfer także wytrzyma dość ostre katowanie. Najsłabszym ogniwem jest skrzynia w której często siadają synchronizatory i wyskakują biegi lub też sypią się łożyska igiełkowe. Ale przy umiejętnej zmianie biegów nie powinno być z nią problemu, ja zrobiłem już prawie 20tys km na tej skrzyni ze sporo większą mocą, skrzyni nie szanuję specjalnie :mrgreen: i dopiero po przekroczeniu ok 330KM odezwały się łożyska, nie wiem czy to z winy mocy auta czy też po prostu wiek i przebieg skrzyni zrobił swoje

:shock: hehe zwracam honor.ja ciagle w glowie mialem 325.

GSI KOCHALEM

BMW POKOCHAM

Opublikowano
kolego zaczynam od kolektora ssącego, do tego kompletny air kit K&N dedykowany do tego silnika, następnie kolektor wydechowy kompletny wydech obliczony pod auto i profesjonalne strojenie... Zobaczymy ile wyskoczy, jak będzie mało to będe dalej grzebać:)))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.