Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, przed napisaniem tego posta dokładnie przeczytałem wszystkie dostępne informacje dotyczące tego zagadnienia na forum i nie tylko. W samochodzie wymieniłem nagrzewnice na nową(była nieszczelna), filtry węglowe, mam czyste szyby, suche dywaniki a szyby nadal parują, proszę o rade bo mi skończyły się koncepcje.Jak wejdę do auta rano i włączę nawiew po paru kilometrach tylne boczne są już cale zaparowane, tylna nie bo włączam ogrzewanie, później parują boczne od kierowcy ale tylko dół i tył szyby, przód paruje tylko na górze.
Opublikowano
A dopływ powietrza zewnętrznego masz ? Wygląda to tak, jakbyś miał tylko obieg wewnętrzny.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Mam nadzieję, że nie masz włączonego obiegu zamkniętego. FYI, jak przełączysz nawiew na przednią szybę, to obieg zamknięty chyba sam się włącza, więc nie ustawiaj na szybę również. Może być też tak, że jakiś silnikczek klapki nawiewu Ci się zepsuł i cały czas masz dmuchawę ustawioną na obieg zamknięty, pomimo tego że przycisk się nie świeci.

 

 

Jesli to nie to, to zobacz czy nie masz zapchanych jakichś miejsc, którymi normalnie powietrze opuszcza wnętrze. Niestety nie wiem gdzie to jest... byc moze gdzies w okolicy tylnej szyby. Czy jezeli uchylasz szyberdach, to problem znika?

Opublikowano

a tak "na czucie" sprawdzałeś podczas jazdy, czy jest rzeczywiście dopływ powietrza ?

Jeżeli tak, to dziwna sprawa z tym parowaniem przy wymienionej nagrzewnicy i filtrach.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Nie ma szyberdachu, jutro uchylę szybę i zobaczę jaki będzie efekt, a o tych kanałach odprowadzających powietrze to jeszcze nie słyszałem i też nie mam pojęcia gdzie to może być

 

Co to znaczy dopływ powietrza? Z nawiewu leci powietrze

Opublikowano
Tego niestety nie wiem, może tak jest że mam cały czas włączony obieg wewnętrzny. Na komputerze powinno wykazać taką awarie?
Opublikowano
Co to znaczy dopływ powietrza?

Przy otwartym obiegu i odpowiednich ustawieniach podczas jazdy po prostu powietrze przepływa przez cały samochód.

 

Nie wiem na ile w E39 wygląda to identycznie jak u mnie - ale w E34 powietrze, które wpada poprzez przednie nawiewy, biegnie przez całą kabinę, żeby szczeliną pod tylną szybą przedostać się do bagażnika - a z niego wydostać się na zewnątrz dość dużymi kratkami z ruchomymi przesłonami bo bokach z obydwu stron za tapicerką. Ten system jest naprawdę skuteczny.

 

Dlatego należy mieć na uwadze drożność zarówno przednich jak i tylnych kanałów przelotowych.

 

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Tego nie sprawdzałem, jutro zobaczę jak to wygląda u mnie, dzieki

A może ktoś z posiadaczy e39 wie gdzie są te otwory odprowadzające powietrze?

Opublikowano

A może to wina podwójnego Gazu ?,

 

włącz klimatyzacje jeżeli niesprawna będą szybki parować do momentu aż większa cześć wilgotnego powietrza zostanie usuniętą z wnętrza pojazdu

Opublikowano
Witam, na klimie też szyby parują, ale rano jadąc do pracy uchyliłem lekko okno od kierowcy i prawe tylne i wtedy szyby zaczeły odparowywać. Powiedzcie mi jak macie ustawione opcje klimatronika żeby były najbardziej efektywne ( jaka temperatura, na co ustawione nawiewy itd.) A jak jest z żywotnością filtra węglowego, wymieniałem latem, zrobiłem ok 6000 km, produkt włoski.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

tomasz800 czy powietrze z nawiewów leci ciepłe??

 

U mnie szyby parowały, jak zepsuły mi sie elektrozawory od ogrzewania.

Wymieniłem elektrozawory i parowanie szyb ustało.

 

Teraz wszystko jest ok, koszt wymiany to 100zł za elektrozawory.

Robocizna to trzy piwka wypite podczas wymiany.

 

Pozdro

003.jpg
Opublikowano

Włącz nawiew na maksa (obieg powietrza z zewnątrz), otwórz maskę i po obydwu stronach auta tuż przed podszybiem masz pokrywy filtów kabinowych. Na bokach one mają kratki, którymi zasysane jest powietrze, a przynajmniej powinno być. Przystaw coś (folię/kartkę) aby zasłonić i jak to czym zasłonisz zostanie zassane, to znaczy, że ciągnie z zewnątrz... Jak tak rzeczywiście będzie to sam nie wiem jaka może być inna przyczyna... Jeśli jednak nie będzie zasysało, to znaczy, że mimo nastawienia na panelu otwartego obiegu nie jest otwarty, czyli - jak myślę - zamknięta na amen klapa obiegu zamkniętego...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Właśnie wydaje mi się że tutaj leży problem, w cyrkulacji powietrza,może mam coś nie tak ze sterowaniem nawiewów. Dzięki za pomysł z tą kartką papieru, jutro wykonam ten test i zobaczymy, pozdro.
Opublikowano
Sprawa wyjaśniona samochód nie pobiera powietrza z zewnątrz, potwierdzone przez test z reklamówka i przez mechanika, dzięki za naprowadzenie mnie na to.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Koledzy podepnę się do tematu w którym miejscu w E39 jest ta klapka obiegu zamkniętego ? po ściągnięciu obudowy filtra pyłkowego rura zanim która wchodzi do kabiny jest zamknięta ,czy to tak ma być ? ..
Opublikowano
Sprawa wyjaśniona samochód nie pobiera powietrza z zewnątrz, potwierdzone przez test z reklamówka i przez mechanika, dzięki za naprowadzenie mnie na to.

 

Coś nie tknęło i też zrobiłem ten test z folią, jeden z filtrów nie ciągnie. Znalazłeś te klapy? Jak się do nich dostać ?

Opublikowano
Sprawa wyjaśniona samochód nie pobiera powietrza z zewnątrz, potwierdzone przez test z reklamówka i przez mechanika, dzięki za naprowadzenie mnie na to.

 

Coś nie tknęło i też zrobiłem ten test z folią, jeden z filtrów nie ciągnie. Znalazłeś te klapy? Jak się do nich dostać ?

 

Panowie a przypadkiem nie jest tak że jeden jest zawsze zamknięty i otwiera się wraz z załączaniem klimatyzacji?

Opublikowano
Panowie a przypadkiem nie jest tak że jeden jest zawsze zamknięty i otwiera się wraz z załączaniem klimatyzacji?

 

 

Raczej nie. Właśnie wróciłem z garażu. Klapy zlokalizowałem, prawa była zamknięta ale lekko przesunąłem palcem i się otwarła bez oporu, sprawdziłem lewą i tam stawia opór jak się włączy obieg zamknięty. Posadziłem żonę a aucie przełączała na zamknięty i na otwarty. Lewa klapa chodzi prawa nie (została w takiej pozycji jak ją ustawiłem ręcznie). Zlokalizowałem linkę od sterowania klapy i chodzi razem z nią czyli jest problem przy silniczku sterowania, ale nie wiem jak się do niego dostać - chyba trzeba zdejmować całe podszybie.....od strony radia nie za bardzo. Zablokowałem klapę w pozycji otwartej i teraz mi elegancko pobiera powietrze przez oba filtry. Zostawiam tak, chyba że ktoś powie jak się dostać do sterowania bez demontażu całej deski. Czy konsolę środkową z panelami sterowania da się zdjąć ? Może wtedy da się tam pogrzebać.

Opublikowano
Żeby dostać się do klap najpierw trzeba zdemontować obudowy filtrów pyłkowych, razem z kolankami które z nich wychodzą .po ściągnięciu kolanek widać te klapki, Powinny być zamknięte ,dopiero po włączeniu dmuchawy powinny się otwierać, na otwartym obiegu najlepiej odpalić samochód pstrykać obiegami w panelu klimy i sprawdzać czy się otwierają klapy. Ja już mam ok. Życzę powodzenia !!! :cool2: :cool2:
Opublikowano
Ja już mam ok. Życzę powodzenia !!! :cool2: :cool2:

 

Ahaaaa :duh: zdjąłeś kolanka popatrzyłeś i zaczęło działać. Gratuluję.

Gdybyś łaskawie napisał co było zepsute to może by ktoś skorzystał.

Opublikowano
Zdjąłem kolanka odpaliłem samochód pstrykając klawiszami na panelu klimatyzacji, sprawdzałem kiedy się otworzą klapy .Otworzyły się dopiero gdy na panelu włączony był obieg zamknięty, podczas jazdy włączam ten guzik i jest ok. żadnej pary na szybach, po prostu musiało się coś zrypać w sterowaniu na panelu . :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.