Skocz do zawartości

E46 z jakim silnikiem?


maju_fci

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum, nigdzie nie znalazłem podobnego tematu, więc zakładam nowy, mam nadzieję, że w dobrym dziale.

 

A więc tak:

 

Nigdy nie byłem posiadaczem samochodu marki BMW, ale wszyscy chwalili sobie komfort jazdy tym autem. Ostatnio miałem przyjemność przejechać się modelem E46 i rzeczywiście komfort jazdy jest zupełnie nieporównywalny do aut jakich miałem. Na wiosnę planuję zmienić swój samochód i jestem zdecydowany na zakup modelu E46, niestety wersję przed liftem, z powodu nie ukrywając finansowych. Do dyspozycji będę miał ok. 25 tys. zł (w razie czego 2 tys. się dorzuci). I tu się nasuwa 1 moje pytanie, czy za tą kwotę uda mi się wyczaić jakiś ładny i sprawny egzemplarz w roczniku 2000-2001?

 

I drugie pytanie- Jaki silnik najlepiej? opiszę teraz do czego i jak wykorzystywany będzie samochód, aby łatwiej było wam dobrać odpowiedni dla mnie silniczek. Więc tak 75% jazda w mieście, 25% trasa. Nie jestem demonem ulicy i nigdy nie będę, nie zależy tak bardzo na osiągach auta, stąd silniki powyżej 2.0 raczej na pewno odpadają. Zależy mi na tym, aby spokojnie dojechać z punktu A do punktu B i czasem gdy mocniej wciśnie się pedał gazu, mógłbym poczuć małą próbkę mocy jaką posiada BMW.

 

Nie ma dla mnie znaczenia czy to będzie diesel czy benzyna. Osobiście zastanawiam się nad 2.0d 136 km lub 2.0i 150 km, ze wskazaniem na diesla bo wiadomo oszczędniej przy tankowaniu i lepsza dynamika(?), ale z drugiej strony drożej przy serwisowaniu. Proszę o propozycje i sugestie. Aha i miło będzie jak przy propozycjach silników napiszecie mniej więcej ile dany silnik może spalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma dla mnie znaczenia czy to będzie diesel czy benzyna. Osobiście zastanawiam się nad 2.0d 136 km lub 2.0i 150 km, ze wskazaniem na diesla bo wiadomo oszczędniej przy tankowaniu i lepsza dynamika(?), ale z drugiej strony drożej przy serwisowaniu. Proszę o propozycje i sugestie. Aha i miło będzie jak przy propozycjach silników napiszecie mniej więcej ile dany silnik może spalać.

 

Zależy co kto lubi - czy diesla czy benzynę.

Ja jeśli miałbym kupić diesla 2,0 - to zdecydowanie wybrałbym silnik na CR II generacji (150KM) - 4cyl. Ten słabszy 136KM jest na wysokociśnieniowej pompie wtryskowej. Auto z początków produkcji 98-00 będą miały już spory przebieg - także jakiś tam wkład finansowy zawsze będzie.

 

Benzyna 2,0 (150KM) - 6 cyl, świetne brzmienie, dobre osiągi przy umiarkowanym zapotrzebowaniu na paliwo. Jednak nie masz co liczyć na zużycie poniżej 10L/100km przy jeździe miejskiej przy korkach i sygnalizacji świetlnej. W trasie bardziej ekonomiczny.

 

Mój wybór - 320i

 

Uzasadnienie (moje). Ze względu na wiek auta - prawdopodobne wydatki na serwisowanie będą mniejsze w silniku benzynowym (mniej jest tam skomplikowanego osprzętu), być może auto benzynowe będzie miało mniejszy przebieg (z racji tego iż dieslem jeździ się więcej - zaraz odezwą się krzykacze iż oni mają diesle i jeżdzą 10k km/rok), mniejsze ryzyko tankowania "gnojówki" - wiadomo jak jest z jakością ON na naszych stacjach (tutaj pozytyna wiadomość - cena PB na stacji, gdzie ja tankuję jest o 5gr niższa niż ON - może niewiele ale już coś :P:P ), brak ryzyka iż poprzedni właściciel lał "oranżadę" w celach zaoszczędzenia na podatku akcyzowym etc etc.

 

Wybór należy do ciebie.

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci że ja przed zakupem mojej Buni tez myślałem początkowo o 320i lub 320D z roczników 98-99

Jak zacząłem szukać to zdziwiłem sie czemu na allegro czy inny aukcjach jest duzo właśnie diesli. Nie wiem z czego to wynika - czy z tego ze tyle ich sprzedawano w tamtych latach, czy z tego ze nikt ich nie chce kupic ba mają na kulane albo są szroty, myśle ze raczej to drugie bo ten auto z tym silnikiem ma fajne osągi i spalanie.

Potem trafiłem na to forum i jeszcze drugie Bmw Sport i zacząłem przeglądac rózne posty no i zdziwiła mnie tez ilość postów z usterkami dotyczacymi własnie 2.0D

Stwierdziłęm, ze jednak ciezko bedzie znależć takiego diesla, w którego bede mógł wsiąśc i nie bac sie czy mi sie zaraz zrypie to czy tamto a naprawy w tych dieslach idą raczej w tysiące i to nakierowało mnie ze jednak bede szukał Beemki w benie i najwyżej ją pożniej zagazuje.

Po poszukiwaniach trafiła mi sie 323 w automacie, gdzie po przeczytaniu kilku opinii o spalaniu wyszło ze pali tak samo albo nie wiele wiecej od 2.0 wiec ją łyknąłem i jestem jak na razie zadowolony.

Także zastanów, sie ale ja bym raczej szukał bejcy w benie.

Za 25 klocków nie kupisz raczej auta z 2000 roku a jezeli sie cos trafi to dobrze oglądnij czemu jest takie tanie.

Za taką kwote to 98 - 99 rok - cos lepszego powino sie znależć.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co kto lubi - czy diesla czy benzynę.

Ja jeśli miałbym kupić diesla 2,0 - to zdecydowanie wybrałbym silnik na CR II generacji (150KM) - 4cyl. Ten słabszy 136KM jest na wysokociśnieniowej pompie wtryskowej. Auto z początków produkcji 98-00 będą miały już spory przebieg - także jakiś tam wkład finansowy zawsze będzie.

 

Tego się dokładnie spodziewałem - niestety. A na wersję po lifcie, najprościej na świecie nie stać mnie, więc odpada.

 

Benzyna 2,0 (150KM) - 6 cyl, świetne brzmienie, dobre osiągi przy umiarkowanym zapotrzebowaniu na paliwo. Jednak nie masz co liczyć na zużycie poniżej 10L/100km przy jeździe miejskiej przy korkach i sygnalizacji świetlnej. W trasie bardziej ekonomiczny.

 

Wiadomo coś za coś. Chociaż większym pocieszeniem było by, gdyby jednak zmieścił się w 10 ;p ale trudno

 

Mój wybór - 320i

 

Uzasadnienie (moje). Ze względu na wiek auta - prawdopodobne wydatki na serwisowanie będą mniejsze w silniku benzynowym (mniej jest tam skomplikowanego osprzętu), być może auto benzynowe będzie miało mniejszy przebieg (z racji tego iż dieslem jeździ się więcej - zaraz odezwą się krzykacze iż oni mają diesle i jeżdzą 10k km/rok), mniejsze ryzyko tankowania "gnojówki" - wiadomo jak jest z jakością ON na naszych stacjach (tutaj pozytyna wiadomość - cena PB na stacji, gdzie ja tankuję jest o 5gr niższa niż ON - może niewiele ale już coś :P:P ), brak ryzyka iż poprzedni właściciel lał "oranżadę" w celach zaoszczędzenia na podatku akcyzowym etc etc.

 

Właśnie z tymi dieslami jest tak, że właściwie są po to by było taniej, a kiedy przychodzi co do czego mine ma się mizerną. Pociesza mnie fakt, że benzynka leci w dół, tylko na jak długo? ;p

 

Stwierdziłęm, ze jednak ciezko bedzie znależć takiego diesla, w którego bede mógł wsiąśc i nie bac sie czy mi sie zaraz zrypie to czy tamto a naprawy w tych dieslach idą raczej w tysiące i to nakierowało mnie ze jednak bede szukał Beemki w benie i najwyżej ją pożniej zagazuje.

 

Nie ma opcji w życiu nie zagazuje żadnego auta, wolę już bulić dużo więcej za benzynke, bo z gazem jest prawie jak z dieslem-jeździsz tanio, a później jak się wszystko zesra to masz kupe ciężkich wydatków i wychodzi na to samo.

 

Za 25 klocków nie kupisz raczej auta z 2000 roku a jezeli sie cos trafi to dobrze oglądnij czemu jest takie tanie.

Za taką kwote to 98 - 99 rok - cos lepszego powino sie znależć.

 

Wiesz sam będę jechał po to auto do niemiec, bez żadnych pośredników, więc może starczy?

 

A więc na razie benzynka bierze górę, powiem szczerze, że trochę boję się tych dieslów i chyba też skłaniam się ku 2.0i. Mam jeszcze trochę czasu więc zdąże 3 razy przemyśleć wszystko. Dzięki za pomoc. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też polecam Ci benzynę, tak jak napisał piotr 320i byłoby idealne .. A co do diesla to za taka cenę to szkoda kupowac

 

Sam mam podobny budżet do Ciebie ale chcę dokupić E39 touring i z diesla zrezygnowałem .. jakoś wolę tą benzynę .. :mrgreen: :mrgreen:

Pozdrawiam,


Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak spojrzysz na mobile.de na przykład to zobaczysz czy masz po co jechać do Niemiec z taką forsą - i licz się z tym, że jak wstępnie nie zarezerwujesz to może w międzyczasie pójść.

 

wiem wiem mój brat juz 3 auta sprowadził z niemiec i wiem jak to wygląda od strony technicznej, poza tym mam rodzinę u naszych zachodnich sąsiadów(norymberga) i jadę tam w maju na 2 tygodnie właśnie w celu dobrego rozglądu i zakupu auta. Także myślę, że uda się znaleźć coś ładnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak spojrzysz na mobile.de na przykład to zobaczysz czy masz po co jechać do Niemiec z taką forsą - i licz się z tym, że jak wstępnie nie zarezerwujesz to może w międzyczasie pójść.

 

wiem wiem mój brat juz 3 auta sprowadził z niemiec i wiem jak to wygląda od strony technicznej, poza tym mam rodzinę u naszych zachodnich sąsiadów(norymberga) i jadę tam w maju na 2 tygodnie właśnie w celu dobrego rozglądu i zakupu auta. Także myślę, że uda się znaleźć coś ładnego.

 

No tak, tylko do sprowadzanego auta trzeba doliczyć 13,2 % akcyza + reszte opłat których jest sporo, i wyjdzie na to że musiałbyś kupić E46 za +/- 18 tyś żeby się zmieścić w 25 tyś zł. Sam transport to zazwyczaj koszt 1-1.5 tyś zł, zależy czy lawetą do Polski czy może tablice za które także się płaci. Za 25 tyś to bym szukał auta na miejscu, sprawdzonego i przede wszystkim nie okazji. Powodzenia w szukaniu i obyś za jakiś czas mógł się cieszyć ze swojego BMW.

BMW i wszystko jasne...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak spojrzysz na mobile.de na przykład to zobaczysz czy masz po co jechać do Niemiec z taką forsą - i licz się z tym, że jak wstępnie nie zarezerwujesz to może w międzyczasie pójść.

 

wiem wiem mój brat juz 3 auta sprowadził z niemiec i wiem jak to wygląda od strony technicznej, poza tym mam rodzinę u naszych zachodnich sąsiadów(norymberga) i jadę tam w maju na 2 tygodnie właśnie w celu dobrego rozglądu i zakupu auta. Także myślę, że uda się znaleźć coś ładnego.

 

No tak, tylko do sprowadzanego auta trzeba doliczyć 13,2 % akcyza + reszte opłat których jest sporo, i wyjdzie na to że musiałbyś kupić E46 za +/- 18 tyś żeby się zmieścić w 25 tyś zł. Sam transport to zazwyczaj koszt 1-1.5 tyś zł, zależy czy lawetą do Polski czy może tablice za które także się płaci. Za 25 tyś to bym szukał auta na miejscu, sprawdzonego i przede wszystkim nie okazji. Powodzenia w szukaniu i obyś za jakiś czas mógł się cieszyć ze swojego BMW.

No tak tylko czy ta wyzsza akcyza nie jest przypadkiem od pojemności powyżej 2 litrów?

Wydaje mi sie ze tak własnie jest ale nie znam dokładnie tych progów, musisz sie zorientować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak spojrzysz na mobile.de na przykład to zobaczysz czy masz po co jechać do Niemiec z taką forsą - i licz się z tym, że jak wstępnie nie zarezerwujesz to może w międzyczasie pójść.

 

wiem wiem mój brat juz 3 auta sprowadził z niemiec i wiem jak to wygląda od strony technicznej, poza tym mam rodzinę u naszych zachodnich sąsiadów(norymberga) i jadę tam w maju na 2 tygodnie właśnie w celu dobrego rozglądu i zakupu auta. Także myślę, że uda się znaleźć coś ładnego.

 

No tak, tylko do sprowadzanego auta trzeba doliczyć 13,2 % akcyza + reszte opłat których jest sporo, i wyjdzie na to że musiałbyś kupić E46 za +/- 18 tyś żeby się zmieścić w 25 tyś zł. Sam transport to zazwyczaj koszt 1-1.5 tyś zł, zależy czy lawetą do Polski czy może tablice za które także się płaci. Za 25 tyś to bym szukał auta na miejscu, sprawdzonego i przede wszystkim nie okazji. Powodzenia w szukaniu i obyś za jakiś czas mógł się cieszyć ze swojego BMW.

No tak tylko czy ta wyzsza akcyza nie jest przypadkiem od pojemności powyżej 2 litrów?

Wydaje mi sie ze tak własnie jest ale nie znam dokładnie tych progów, musisz sie zorientować.

 

Właśnie się tak zdziwiłem o czym kolega pisze, że aż tyle % ta akcyza. A tu wychodzi na to, że:

 

* Akcyza - jeśli samochód ma pojemność do 2000 cm3 - 3,1% ceny pojazdu (przeliczonej z EUR na PLN po kursie NBP z danego dnia);

* Akcyza - jeśli samochód ma pojemność ponad 2000 cm3 - 13,6% ceny pojazdu (przeliczonej z EUR na PLN po kursie NBP z danego dnia);

 

Także ja mieszczę się w przedziale 3,1%. Poza tym do tych 25 tysięcy nie doliczaj opłat, bo to jest kasa tylko i wyłącznie przeznaczona na zakup auta. Na opłaty mam osobne pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też przed kupnem przez jakiś czas (około 2 miesięcy) śledziłem zarówno Allegro jak i Mobile.de czy AutoScout24.de. Fakt faktem - chodziło o E36 323/328 97-98. Obejrzałem trochę aut w Polsce i większość, które dłużej pojeździły nie były w takim stanie jak te dostępne za granicą.

 

Ja również stawiałbym na benzynę. Niestety ale spora większość ludzi kupujących diesle nie wie jak nimi jeździć. Ponad ośmioletni samochód może wtedy sprawić dużo kosztownych problemów.

 

Na pewno spodoba Ci się dźwięk jak i również dynamika dwulitrowej rzędowej szóstki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak spojrzysz na mobile.de na przykład to zobaczysz czy masz po co jechać do Niemiec z taką forsą - i licz się z tym, że jak wstępnie nie zarezerwujesz to może w międzyczasie pójść.

 

wiem wiem mój brat juz 3 auta sprowadził z niemiec i wiem jak to wygląda od strony technicznej, poza tym mam rodzinę u naszych zachodnich sąsiadów(norymberga) i jadę tam w maju na 2 tygodnie właśnie w celu dobrego rozglądu i zakupu auta. Także myślę, że uda się znaleźć coś ładnego.

 

No tak, tylko do sprowadzanego auta trzeba doliczyć 13,2 % akcyza + reszte opłat których jest sporo, i wyjdzie na to że musiałbyś kupić E46 za +/- 18 tyś żeby się zmieścić w 25 tyś zł. Sam transport to zazwyczaj koszt 1-1.5 tyś zł, zależy czy lawetą do Polski czy może tablice za które także się płaci. Za 25 tyś to bym szukał auta na miejscu, sprawdzonego i przede wszystkim nie okazji. Powodzenia w szukaniu i obyś za jakiś czas mógł się cieszyć ze swojego BMW.

No tak tylko czy ta wyzsza akcyza nie jest przypadkiem od pojemności powyżej 2 litrów?

Wydaje mi sie ze tak własnie jest ale nie znam dokładnie tych progów, musisz sie zorientować.

 

Właśnie się tak zdziwiłem o czym kolega pisze, że aż tyle % ta akcyza. A tu wychodzi na to, że:

 

* Akcyza - jeśli samochód ma pojemność do 2000 cm3 - 3,1% ceny pojazdu (przeliczonej z EUR na PLN po kursie NBP z danego dnia);

* Akcyza - jeśli samochód ma pojemność ponad 2000 cm3 - 13,6% ceny pojazdu (przeliczonej z EUR na PLN po kursie NBP z danego dnia);

 

Także ja mieszczę się w przedziale 3,1%. Poza tym do tych 25 tysięcy nie doliczaj opłat, bo to jest kasa tylko i wyłącznie przeznaczona na zakup auta. Na opłaty mam osobne pieniądze.

 

Wydawało mi się że kolega sprowadził BMW 2 litrowe i płacił wyższą akcyzę. Powodzenia, 6 cylindrów brzmi miodnie :)

BMW i wszystko jasne...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a czy warto interesować się silniczkiem 1,9 benzyna w wersji 318ci 118 lub 143 konnym. Na forum niewiele jest opinii o nim, a ja takiego właśnie szukam..

 

Jesli tak jak piszesz ma to byc Coupe to nie warto brac pod uwage 118 km, bo to auto jednak wazy dosc duzo wiecej od E36 Coupe w ktorym 4 cylindrowy silnik jeszcze jakos wystarczał.

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak są, praktycznie wszystkie wyprodukowane przed 2002 maja 118 KM. Z tym, że ja to autko chciałem głównie dla kobiety uczącej się jeździć, ja nim będę jeździł dopiero po sprzedaży e60 i to też niedługo, bo pewnie długo nie wytrzymam;).. Myślę, że taka moc starczy, choć będę się rozglądał za wersją 143 konną..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po namyśle zainteresowałem się E39. Stwierdzam, że modele serii 5 są dużo tańsze od modeli serii 3 E46 w tym samym roczniku? Czemu? przecież to klasa wyższa.

 

W ogóle to z jakim silnikiem najlepiej brać takie E39? 2.5 wystarczy? bo 2.0 to raczej za mało do takiego auta. A może 3.0 diesel? tylko wiadomo jak z tym dieslem...znajdź dobry model - to graniczy z cudem, a po drugie części cholernie drogie pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po namyśle zainteresowałem się E39. Stwierdzam, że modele serii 5 są dużo tańsze od modeli serii 3 E46 w tym samym roczniku? Czemu? przecież to klasa wyższa.

 

W ogóle to z jakim silnikiem najlepiej brać takie E39? 2.5 wystarczy? bo 2.0 to raczej za mało do takiego auta. A może 3.0 diesel? tylko wiadomo jak z tym dieslem...znajdź dobry model - to graniczy z cudem, a po drugie części cholernie drogie pewnie.

 

Witam!

 

Przerabiałem niedawno taki temat. Z moich obserwacji wynika jednak, że to złudzenie, że e39 jest tańsze do e46. Te tańsze egzemplarze zwykle są w kiepskim stanie i mają baaardzo dużo najechane. Niestety ładny egzemplarz z końca serii będzie sporo kosztował i wtedy rodzi się pytanie czy ładne e39 czy młodsze np. o 2 lata e46.

Druga sprawa to pytanie czy szukasz w Polsce czy za granicą. Jeśli za granicą, to w przypadku e39 masz akcyzę 13,6 % czyli parę tysięcy do zapłaty w urzędzie celnym, w e46 możesz wziąść 2,0 diesla który ma przyzwoite osiągi a mieści się w akcyzyzie 3,1 %.

Pozdrawiam,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Przerabiałem niedawno taki temat. Z moich obserwacji wynika jednak, że to złudzenie, że e39 jest tańsze do e46. Te tańsze egzemplarze zwykle są w kiepskim stanie i mają baaardzo dużo najechane. Niestety ładny egzemplarz z końca serii będzie sporo kosztował i wtedy rodzi się pytanie czy ładne e39 czy młodsze np. o 2 lata e46.

Druga sprawa to pytanie czy szukasz w Polsce czy za granicą. Jeśli za granicą, to w przypadku e39 masz akcyzę 13,6 % czyli parę tysięcy do zapłaty w urzędzie celnym, w e46 możesz wziąść 2,0 diesla który ma przyzwoite osiągi a mieści się w akcyzyzie 3,1 %.

 

Powiem Ci, że od samego początku chciałem diesla, ale po namyśle stwierdziłem, że znaleźć dobrego to prawie jak cud. W dodatku koszty w dieslu dużo większe, przebiegi duże. No i jakoś mnie nie przekonuje, po prostu boję się wziąć diesla, taka prawda. Wolę zdecydowanie 2.0 w benzynce i płacić trochę więcej na stacji. Ale za to naprawy tańsze. Poza tym 6 cylindrów ;p

 

Nie ufam dieslom ;/ raz w aucie założyłem gaz bo myślę sobie - dużo jeżdże to zaoszczędze troszkę. A jak przez gaz wszystko zaczęło się rypać i wariować to wyszło podobnie albo i drożej ;/ Chyba, że masz jakieś dobre argumenty co do tego diesla, to mogę podyskutować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wahałem się między dieslem, a benzyną.... i wybrałem diesla. Fakt jest taki, że mam rodzinę w Niemczech i dzięki temu już po pół roku poszukiwań udało mi się znaleźć zadbany egzemplarz. Diesel dlatego, że jest oszczędny i w E46 ma dość dobre osiągi. Trzeba tylko znaleźć ten zadbany egzemplarz, bo w przeciwnym razie, to tak jak z każdym innym zajechanym autem - skarbonka bez dna.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.