Skocz do zawartości

problem z rozruchem (rozrusznik?)


fabian_p

Rekomendowane odpowiedzi

witam. pisałem już wczesniej ale widać nie jasno i prawie nie dostałem odpowiedzi. próbuje jeszcze raz. a wiec mam problem z rozrusznikiem. chodzi mi o to że czasami tak jakby nie łapał silnika i krecił powietrze. słychać świst no i nie kręci silnika. rozebrałem wszystko, wyciągnąłem go i na krótko zawsze wybijał i krecił? a po zamontowaniu znowu nic. czasami łapie a czasami nie. prosze o pomoc i z góry dzieki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego mogą być 2 przyczyny ; a mianowicie bendix jak wcześniej pisano lub elektromagnes ;elektromagnes nie wyrzuca bedixa aby zazębił koło zamachowe ,a jeśli wyrzuca to tenże bendix sie ślizga . jak będziesz odpalał to postaraj sie wsłuchać jaki jest dźwięk ,czy najpierw (puk wiiiiiiiiiii czy samo wiiiiiiiiii) sam bendix można zreanimować zamoczyć go w rozpuszczalniku nitro na kilka godzin i bawić sie nim polewając rozpuszczalnikiem żeby wypłukać brud i tłuszcz z niego , powodzenia :dance:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co słysze to jest to "wiiiiiii" i dobiero taki mały trzask. wiec niewiem. można jakoś sprawdzić elektromagnes w stanie zamontowanym?? co jakbym spróbował go na krótko pod akum podpiąć ale w stanie zamontowanym?? może to mi da odpowiedz. już sam niewiem. a przekaźniki?? zima idzie i trzeba by to zrobić. dzieki i pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim tokiem myslenia wychodzi na to ze to jest bendix ponieważ jak elektro włacznik nie wyrzuci bendiksa to prad nie dochodzi do silnika rozrusznika a bendiks jak sie rozbiera to konstrukcja przypomina środek koła od starego rowera takiej potocznie ukrainy jest kilka wałków które podczas obrotu w pewna strone sie rozszezają i blokuja o obudowe bendiksa i przenosza naped każdy wałek ma swoją spreżynke która jeszcze go dociska jak coś pisz na priv to dokładniej ci to opisze
przedni napęd jest dla dziewczyn...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w większości przypadków uszkodzenie bendixa polega na wytarciu się tej ślimacznicy która zazębia się z wieńcem na kole zamachowym

w takim i właściwie każdym innym przypadku wymienia się całość i nie potrzeba nigdzie zaglądać

jeżeli będziesz dłużej użytkował taki rozrusznik to doprowadzisz do uszkodzenia wieńca i dopiero będziesz miał bal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie słuchaj kolego brdur co tu niektórzy ci piszą że zębnik na bendiksie jest wytarty uderza o wieniec na kole zamachowym omyka czy jeszcze nie wiadomo co ten zgrzyt trzask dochodzi z wnętrza bendiksa tam są wałki które jak się zużyją to będą omykać i powodować te odgłosy jak nie uda ci się zregenerować bendiksa to kup drugi a jeszcze pytanie czy może przypadkiem nie smarowałeś wałka po którym porusza się bendiks jakimś smarem ??
przedni napęd jest dla dziewczyn...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie słuchaj kolego brdur co tu niektórzy ci piszą że zębnik na bendiksie jest wytarty uderza o wieniec na kole zamachowym omyka czy jeszcze nie wiadomo co ten zgrzyt trzask dochodzi z wnętrza bendiksa tam są wałki które jak się zużyją to będą omykać i powodować te odgłosy jak nie uda ci się zregenerować bendiksa to kup drugi a jeszcze pytanie czy może przypadkiem nie smarowałeś wałka po którym porusza się bendiks jakimś smarem ??
genialne teorie :twisted2: bendiks można było regenerowac domowym sposobem ale taki od żuka 20 lat temu,co do smarowania osi wirnika to nawet fabryka tak robi tylko że smarem do tego przeznaczonym,u kolegi właśnie bendiks odmówił posłuszeństwa .Fabian_p daj rozrusznik do konkretnego przeglądu wymień bendiks ,szczotki ,tulejki bo po co to robic dwa razy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie już raz go zdemontowałem na daremno :wink: i nie chciałbym żeby znowu po złożeniu były kredki, wiec będę tym razem słuchał rad. jedyne co mnie po prostu zastanawia to czy to na bank jest ten bendiks i czy jak go wymienię to będzie git.

wiecie może czy w sklepie go dostane, czy musze kombinować z allegro i takich tam innych?

aha, no i czy możliwe jest, że jak próbowałem go "na krótko" pod akum, to za każdym razem wybijał i się krecił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby upewnic się czy to bendiks to po wyjęciu rozrusznika zobacz w jakim stanie jest wieniec na kole zamachowym i czy przypadkiem wieniec nie obraca się swobodnie po kole zamachowym.Zdarza się że przekładnia satelitarna się rozpadnie i daje podobny efekt ale to będzie wiadomo po rozmontowaniu rozrusznika.Bendiks kupisz w sklepie motoryzacyjnym ale najlepiej miec numer starego .Możliwe jest że przy próbie na krótko wydawał się sprawny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc dorzuce cos od siebie :D mialem tez te wiii i nie zazębiał mówie pewnie bendiks wyciągłem rozrusznik przejżałem zmienilem bendiks wkładam a tu mi coś lata :jawdrop: wieniec na kole zamachowym odpabl tak poprostu i latał luzno załamałem sie bo bym musiał wyciągać cała skrzynie sprzęgło potem owe koło zamachowe ale znajomy spawacz stwierdzil ze zespawa delikatnie przez otwór rozrusznika :norty: chłop dał rade zrobil 4 delikatne spawy i wszystko działa jak narazie :twisted2: 10tys km przejechalem i nie narzekam :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie słuchaj kolego brdur co tu niektórzy ci piszą że zębnik na bendiksie jest wytarty uderza o wieniec na kole zamachowym omyka czy jeszcze nie wiadomo co ten zgrzyt trzask dochodzi z wnętrza bendiksa tam są wałki które jak się zużyją to będą omykać i powodować te odgłosy jak nie uda ci się zregenerować bendiksa to kup drugi a jeszcze pytanie czy może przypadkiem nie smarowałeś wałka po którym porusza się bendiks jakimś smarem ??
genialne teorie :twisted2: bendiks można było regenerowac domowym sposobem ale taki od żuka 20 lat temu,co do smarowania osi wirnika to nawet fabryka tak robi tylko że smarem do tego przeznaczonym,u kolegi właśnie bendiks odmówił posłuszeństwa .Fabian_p daj rozrusznik do konkretnego przeglądu wymień bendiks ,szczotki ,tulejki bo po co to robic dwa razy.

kolego czy to żuk czy bmw 20 lat temu czy teraz to jak jest bendix to zawsze ma taka samą konstrukcje i zasadę działania a kolega fabian próbuje coś sam naprawić i trzeba mu pomóc bo jak bedzie próbować to czegoś się nauczy a nie od razu do mechanika i ch... zrobi to samo co i on i jeszcze kasę wyciągnie i powiem ci że 80% awari wynika z niewiedzy użytkownika a nie ze słabej jakości czy marki !! :mrgreen:

przedni napęd jest dla dziewczyn...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak zwykle masz rację ale ....... wymiana wałków i sprężynek w bendiksie to raczej trudna sprawa da kogoś kto ma stycznośc z taką naprawą po raz pierwszy a nowy bardzo dobry bendiks kosztuje max 120pln.

Regeneracja 20 lat temu to była koniecznośc ponieważ kupno graniczyło z cudem.Wiem co piszę także nie musisz mi tłumaczyc że konstrukcja się nie zmieniła wiem też że przy tej naprawie straci dzień, zetnie kostki ,straci sporo nerwów a póżniej pójdzie kupic nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już raz pisalem ze objawy miałem taki same jak z bendiksem raz lapal za pierwszym a raz krecilem co chwilke az załapał wkońcu nadszedł ten dzień ze pod marketem po małej wariacji nie załapał na szczęście byłem z kumplem i mnie zapchną :twisted2: zajechałem do do domu i zabrałem się do roboty :dance:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.