Skocz do zawartości

narazie M50B20 - pytanie o softturbo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zastanawiam się mocno nad lekkim uturbieniem mojej Ślicznotki. Zanim podejmę decyzję, chciałbym wiedzieć który silnik polecacie. Obecnie mam M50 2.0 24V bez Vanosa. Domyślam się, że niezbyt się nadaje, więc myślę o kupnie M50 2.5 (też bez Vanosa). A może M20, może M30 3.0? Co jeszcze będę musiał zmienić (pomijając fakt gruntownego wzmocnienia silnika i chłodzenia)? Czy most w mojej wytrzyma powiedzmy ok. 300KM? Co ze skrzynią biegów - będę musiał ją też przebudować? Budżet jaki zakładam to 10 max 15 tyś.

 

Pozdrawiam.

 

EDIT: Aaaa i zapomniałem. Muszę wymienić amortyzatory, a w mojej mam opcję "SPORT SUSPENCION SETTINGS". Mam brać wg. katalogu, czy jakieś inne, bo nawet nie wiem co innego jest w E34 gdy ma sport suspencion a normalne.

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
po co turbo ???

 

 

sprzedaj to co masz i kup 540i w manualu i masz 286 koni i wszystko oryginalne - bez zadnych przerobek i innego babrania...

 

Bo chce :) Lubie grzebac. Poza tym kocham swoja E34 i nie chce zamieniac jej na zadna inna (malo brakowalo bym kupil E38 ale postanowilem jednak zostac z moja E34).

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Bo chce :) Lubie grzebac. Poza tym kocham swoja E34 i nie chce zamieniac jej na zadna inna (malo brakowalo bym kupil E38 ale postanowilem jednak zostac z moja E34).

 

To mamy cos wspolnego :D

Podlaczam sie pod temat :D

Pozdrawiam
Opublikowano
to kup m60b40 i zaimplantuj do swojej e34 - efekt napewno bedzie lepszy niz turbo w 2.0

 

Nie wiem. Jak się patrzy na youtube to albo M50 2.5 turbo albo M5 turbo. Jakoś brak uturbionych V8-mek. Dlatego właśnie myślę o uturbieniu M50 2.5. Miałem możliwość pośmigania E32 M60B30. Nic ciekawego.

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

Jak turbo to lepiej chyba M50B25 bez vanosa tzw silnik pancerniak był kiedyś artykuł o uturbianu tego motoru spokojnie 250KM do 300 przy dobrych wiatrach ale kosztowało to chyba ze 20 koła więc dozbieraj albo

 

M30B35 z kompresorem spokojnie dojdziesz do 300KM zwłaszcza iż to jeszcze mocniejsza konstrukcja od M50 do tego już fabrycznie ma większą moc i moment ma tez niższe sprężanie więc nie będzie trzeba tak mocno obnizać :)

 

M60B40 swap to też fajna opcja będzie to szybkie auto ale znaleźć idealne M60B40 będzie o wiele trudniej i drożej od M30 czy M50 to są delikatniejsze silnik choć przy prawidłowym serwisie bardzo długowieczne

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
to kup m60b40 i zaimplantuj do swojej e34 - efekt napewno bedzie lepszy niz turbo w 2.0

 

Nie wiem. Jak się patrzy na youtube to albo M50 2.5 turbo albo M5 turbo. Jakoś brak uturbionych V8-mek. Dlatego właśnie myślę o uturbieniu M50 2.5. Miałem możliwość pośmigania E32 M60B30. Nic ciekawego.

Z v8 jest lipa,bo zajmuje dużo miejsca i nie ma za bardzo gdzie zapakować całej instalacji turbo :|

Nur bmw e32
Opublikowano

M60 i M62 też turbią i to z powodzeniem.

Jak chcesz soft turbo to możesz włożyć spokojnie bez zakuwania silnika i chłodzenia specjalnego polecam forum streetracin.pl dział M5 tam sporo poczytasz.

Ja bym był bardziej zwolennikiem Sprężarki mechanicznej nić turbo najczęściej takie rozwiązanie do softingu się używa.

Nie zapomnij że trzeba:

-Zmienić wtryski, regulator

-Dodać kontroler ECU (świnię)

-Sprawdzić szczelność dolotu, wymiana uszczelnień pod kolektorem,

-Dodać czujnik MAF, intercooler by wypadało

-Hamować też by się przydało więc i hamulce

-Sprzęgło z m50 b25 nie da rady za długo trzeba kombinować z tarczą 240mm+ docisk od diesla

-Wydech przydało by sie zrobić siakiś dobry - barany + przelot

To tak na gorąco co mi się przypomina

Prawdopodobnie pomimo wszystko okaże się że życie silnika znacznie się skróci

 

Jeżeli planujesz wstawić solidną suszarkę to już grubsza szkoła jazdy przede wszystkim nie obejdzie się bez

-Wymianu korb tłoków,

-natrysku oleju na tłoki od spodu

-odprężenie silnika

Metalowa uszczelka pod głowice

 

 

nie zapominaj że w m50 może głowica tego nie znieść szczególnie zawory wydechowe

No i jeżeli ma być samochód którym chcesz się na jakiś czas wyżyć to zdecydowanie wstawiaj solidną suszarkę.

Jeżeli chcesz pojeździć na codzień to albo sofcik albo zmień samochód na 540 bo przeklniesz dzień w którym przyszło ci to do głowy.

 

 

A tu m62 w e39 na kompresorze

http://www.bmwtips.com/tipsntricks/ESS/Ess540.htm

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano

Jestem tego samego zdania co xsilver.. po co się babrać, a e34 można kupić w oryginale z m60. Jak kupisz m60 to też jest przy aucie trochę pracy ;)

 

Dodam coś jeszcze. 99% osób pytających o turbo w aucie to małolaty które naoglądały się F&F i myślą że to prosta sprawa. Tematy umierają smiercią naturalną.

Opublikowano
Jestem tego samego zdania co xsilver.. po co się babrać, a e34 można kupić w oryginale z m60. Jak kupisz m60 to też jest przy aucie trochę pracy ;)

 

Dodam coś jeszcze. 99% osób pytających o turbo w aucie to małolaty które naoglądały się F&F i myślą że to prosta sprawa. Tematy umierają smiercią naturalną.

 

 

286koni + manual w wazacym 1450 kilo e34 robi naprawde dobre wrazenie...

 

 

ostatnio czytalem wlasnie taki temat w ktorym chlopaczek uturbial duzym garretem vw 1.8T , chlodzenie itp itd... mial wycisnac ok 250-270 koni i wkleic wykresy z hamowni - wizje byly kosmiczne ... i kolejna kiszka. ludzie nie wiedza do konca na co sie porywaja i jakie sa tego koszty.

Opublikowano

1450kg waży 540?????

 

Ciekawe że moje 520 ważyło 1420kg a kolegi 525 ma już 1460 czy 1480 540 wazy około 1600kg z takim motorem i znacznym wypasem aczkowliek nie zmienia to faktu że nieziemsko zapierdziela:)

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
moja 520 to przy waszych chudzielec, w dowodzie mam 1250kg

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano

ja osobiście uważam że robienie swapa ma uzasadnienie tylko w przypadku gdy mamy naprawde super auto z max wyposażeniem w świetnym stanie

Ogólnie ekonomicznie nie jest to uzasadnione.

Lepiej sprzedać samochód i poszukać 540i

A jeżeli już robić swap wolalbym silnik m62.

Przy turbo koszty są duże niezawodnośc mała zazwyczaj a olej dolewasz wiadrami :D

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano
Mój zapał osłabł. Chyba jednak kupię E38, albo E34 540 o ile znajdę dobrą w manualu. Dzięki za podpowiedzi.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

zapal na softurbo Szponiastemu ooslabl to ja zadam pyt odnosnie tej wagi auta.

czemu e34 xmichałx wazy 1460 a jego brata e36 1410 a jeszcze moja e34 tylko 1250kg (to jest waga z dowodu rej)???????

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
zapal na softurbo Szponiastemu ooslabl to ja zadam pyt odnosnie tej wagi auta.

czemu e34 xmichałx wazy 1460 a jego brata e36 1410 a jeszcze moja e34 tylko 1250kg (to jest waga z dowodu rej)???????

 

 

moze czegoś jej brakuje :lol: a tak serio to nie wiem czemu tak mało masz wpisane moze źle wpisali przy pierwszej rejestracji, moja 518i w dowodzie ma 1330 kg

Opublikowano
zapal na softurbo Szponiastemu ooslabl to ja zadam pyt odnosnie tej wagi auta.

czemu e34 xmichałx wazy 1460 a jego brata e36 1410 a jeszcze moja e34 tylko 1250kg (to jest waga z dowodu rej)???????

 

To nie jest waga samochodu, tylko max. waga przyczepki bez hamulca, którą możesz ciągnąć :)

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.