Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich szczesliwych posiadaczy(koneserow) bmw. Mam problem z aku, wymienialem juz dwa i po kilku dniach padal kompletnie.Dodam ze kupilem nowy akumulator varty 90Ah.Znalazlem podobny temat na forum,ale nie mam pojecia co to jez:) od klimatyzacji,bo podobno to najczesciej jest przyczyna rozladowania aku w tym modelu. Jak moge sprawdzic co mi bierze prad jak auto stoi ?? Pomozcie panowie,bo juz 2 dni w pracy zawalilem ,a szef cos niewierzy ze bmw z 2002 roku odmawia posluszenstwa drugi raz w tygodniu;). Acha ,jak przekrecam kluczyk,to pojawia sie "dyskoteka" na desce,swieci sie caly czas DSC i nawet swiatla mi sie czasem same wlaczaja jak przekrecam kluczyk,ale za cholere nie chce ruszyc.Dzieki z gory
Opublikowano
Dobrze że temat o jeżu znalazłeś, bo to właśnie na 99% jest przyczyną. W E39 (2002) schowany jest od strony pasażera pod konsolą centralną. Nie pozostaje Ci nic innego jak tylko pościągać osłony i go wyjąć. Rozpoznasz go po tym, że zapięta jest na nim kostka z kilkoma grubszymi, niż w pozostałych elementach, przewodami. Umiejscowiony jest dość głęboko w kierunku silnika, nie jest mocowany śrubami tylko na takich plastikowych trzpieniach. Z drugiej strony problemy mogą być również po stronie klucza (IMO) jak masz klucz serwisowy, bez rowka, to zobacz czy przy próbie odpalenia nim auta będzie tak samo. Jeśli emka zaskoczy znaczy klucz do roboty lub wymiany.
Opublikowano
"Dyskoteka" to typowy objaw rozładowanego akumulatora. "Jeż" to regulator prędkości obrotowej (i chyba nie tylko) wentylatora nawiewu. Sugerując się wypowiedziami na forach internetowych 90% przypadków padu akku to właśnie on, lecz przyczyn może być więcej.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
Dzieki za info, kluczyk juz testowalem i nic sie nie dzieje. Czyli chyba jez. Znalazlem ogloszenie "FINAL STAGE RESISTOR- hedgehog" chca 50 funtow. Podjade jeszcze do mechanika ,mam tu takiego magika niedaleko.Jak na anglika naprawde sie chlop zna i wie co robi(znajomi sa zachwyceni).Co baaaaardzo dziwne akurat w anglii .Acha zauwazylem ze mi jeszcze cos "tyka" kolo zmieniarki w bagazniku,jakby cos sie dzialo tam.
Opublikowano
A jeszcze mam pytanko,czy podpinajac amperomierz do akumulatora i wypinajac bezpieczniki od klimatyzacji pokaze sie znaczny spadek ?? Czy tak moge sprawdzic jeza??
Opublikowano
amperomierz ustaw na 20 a następnie odepnij klemę- ,do klemy podepnij kabelek+ od amperomierza a minusowy kabel do bieguna aku -,wszystkie odbiorniki wyłączone,wyciagasz każdy bezpiecznik po kolei i obserwujesz jaki spadek nastepuje,"jeż"bezpiecznik nr 9 w schowku od pasażera,powodzenia
Opublikowano
Dzieeeeeeki wielkie :modlitwa: . To jednak jez. Maly problem z dostaniem nowego,facet w sklepie sie za glowe zlapal.Ale bede kombinowal,narazie bede wyciagal bezpiecznik na noc.Dzieki raz jeszcze !!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.