Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam krotkie pytanko:

czy opony w rozmiarze 225/50R16 do 330D na zime to przegiecie?

jezeli tak to dlaczego i czym moze sie objawiac jazda na nich w zimie?

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
rzeczywiscie min 17 :o w instrukcji nie bylo napisane :D a jaki rozmiar opon polecalibyscie?

205/50/17 (do 330d)

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

Ja do 330xd zakupiłem 225/45/17. Pierwszy raz będę jeździł na czymś tak szerokim w zimie - powiem Ci za pół roku jak wrażenia...

 

plusem jest na pewno przyczepność na suchym i mokrym.

Minusem przyczepność na śniegu i dużej ilości błota pośniegowego (gorzej się wrzynają, choć to i tak ciężkie auto, wiec powinno sobie radzić), ale tego ostatnio u nas coraz mniej.

Kolejny minus to mniejszy komfort - na 50 trochę przyjemniej.

kolejny plus to lepsza ochrona felg (z oszczednosci nie kupiłem jeszcze w tym roku stalowych felg na zimę i planuję jeździć na alu)

 

Gdybym miał stalowe chyba wybrałbym 205/50/17. a najchętniej 16" tak jak Ty chciałeś, ale niestety nie da rady.

 

225/45 a 205/50 to nie jest jakas kolosalna różnica i wydaje mi się, że nie ma duzego znaczenia.

 

Mam nadzieję, że trochę pomogłem.

Pozdr.

.valdek
Opublikowano
Ja do 330xd zakupiłem 225/45/17. Pierwszy raz będę jeździł na czymś tak szerokim w zimie - powiem Ci za pół roku jak wrażenia...

 

plusem jest na pewno przyczepność na suchym i mokrym.

Minusem przyczepność na śniegu i dużej ilości błota pośniegowego (gorzej się wrzynają, choć to i tak ciężkie auto, wiec powinno sobie radzić), ale tego ostatnio u nas coraz mniej.

Kolejny minus to mniejszy komfort - na 50 trochę przyjemniej.

kolejny plus to lepsza ochrona felg (z oszczednosci nie kupiłem jeszcze w tym roku stalowych felg na zimę i planuję jeździć na alu)

 

Gdybym miał stalowe chyba wybrałbym 205/50/17. a najchętniej 16" tak jak Ty chciałeś, ale niestety nie da rady.

 

225/45 a 205/50 to nie jest jakas kolosalna różnica i wydaje mi się, że nie ma duzego znaczenia.

 

Mam nadzieję, że trochę pomogłem.

Pozdr.

 

Ja też do 330xd zakupiłem 225/45/17.

 

Naped na 4 kółka na pewno da sobie i z oponami i ze śniegiem radę...

Opublikowano
Ja do 330xd zakupiłem 225/45/17........

 

plusem jest na pewno przyczepność na suchym i mokrym.

 

 

Z tym mokrym to bym polemizował. Z tego co ja wiem - to opona zimowa gorzej odprowadza wodę od opony letniej. Opona letnia ma więcej rowków obwodowych - dzięki czemu woda może swobodnie zostać odprowadzona. W oponie zimowej mniej jest rowków obwodowych dzięki temu odprowadzenie wody jest gorsze. Jeśli jeszcze do tego dojdzie szeroka opona i większa prędkość to niestety opona zimowa może sobie nie radzić najlepiej.

 

pzdr,

Opublikowano
mam krotkie pytanko:

czy opony w rozmiarze 225/50R16 do 330D na zime to przegiecie?

jezeli tak to dlaczego i czym moze sie objawiac jazda na nich w zimie?

 

Ja kupiłem 4 opony Dunlop na zimę (typu nie pamiętam ale jak potrzebujesz to skoczę do samochodu obejrzeć) o rozmiarze 225/45R17 i samochód śmiga na nich jak szalony praktycznie bez różnicy czy zimowe czy letnie. Co i jak to okaże się w zimie, ale znajomy z zakładu oponiarskiego powiedział ze powinno być wszystko ok. Jadę codziennie do pracy ponad 50 kilosów w jedna stronę to opony tez muszę mieć dobre, te mają dobrą gęstość gumy i bardo dobrze się prowadzą w śniegu.

Opublikowano
Co i jak to okaże się w zimie........ bardo dobrze się prowadzą w śniegu.

 

 

To okaże się w zimie - czy bardzo dobrze prowadzą się w śniegu??? Bo jedno zdanie wyklucza drugie.

Chyba, że to drugie zdanie to opinia internautów???

 

Jest jeszcze jedna możliwość - w twojej miejscowości już leży snieg na drogach a nie mamy jeszcze kalendarzowej zimy :mrgreen:

 

Pzdr,

Opublikowano

Witam też jestem przed kupnem opon zimowych.. i mam pytanko czy ktoś jeździł na BRIDGESTONACH BLIZZAK LM22?

I jeszcze jedno pytanko co ozancza ET w rozmiarze felgi np. w rozmiarze 8J x 17 - 2szt. ET18, 2szt. ET35 bo takie chcę zamontować do e46, 330d? I czy na taką felgę założę 205/50 ? ?

Pozdrawiam i dziękuję z odp

Opublikowano

I jeszcze jedno pytanko co ozancza ET w rozmiarze felgi np. w rozmiarze 8J x 17 - 2szt. ET18, 2szt. ET35 bo takie chcę zamontować do e46, 330d?

 

ET - to jest offset - czyli odsadzenie. Im mniejsze ET tym koła będą bardziej rozstawione. Może okazać się iż wyjdzie ci poza obrys. Nie zaleca się stosowania róznych ET na osiach samochodu.

 

Z tego co ja wiem zakres stosowania ET dla E46 wynosi 35-47.

 

I czy na taką felgę założę 205/50 ? ??

 

Moim zdanie felka szerokości 8 cali będzie zbyt szeroka dla opon 205. Dla 205 idealna jest 7 a poprawna 7,5.

 

Pzdr,

Opublikowano

 

Z tym mokrym to bym polemizował. Z tego co ja wiem - to opona zimowa gorzej odprowadza wodę od opony letniej. Opona letnia ma więcej rowków obwodowych - dzięki czemu woda może swobodnie zostać odprowadzona. W oponie zimowej mniej jest rowków obwodowych dzięki temu odprowadzenie wody jest gorsze. Jeśli jeszcze do tego dojdzie szeroka opona i większa prędkość to niestety opona zimowa może sobie nie radzić najlepiej.

 

pzdr,

 

Mówiąc "...i mokrym" miałem na myśli po prostu mokrą nawierzchnię a nie jazdę po kałużach. Oczywiście kałuże też trzeba brać pod uwagę i mnie się wydaje, że robienie opon zimowych, (które nie tylko mają odprowadzać wodę ale też gęstsze błoto pośniegowe) z gorszym aquaplaningiem niż dla letnich byłoby co najmniej bez sensu. W końcu to jesienią i zimą jest najwięcej wody. Ale to tylko takie myślenie na "zdrowy rozum" i niekoniecznie musi się pokrywać z rzeczywistością. Ale to co mówisz jest trochę oderwane od tematu, bo przecież nie założysz opon letnich na zimę by mieć lepszy aquaplanning.

Dodatkowo odprowadzanie wody i błota pośniegowego w bardzo dużej mierze zależy od firmy i modelu opony.

A to, że opona 225 odprowadza w kałużach troszkę gorzej niż 205 to jest oczywiste. Tak samo jest na letnich.

W przypadku jednak tylko mokrej nawierzchni lub z delikatną warstewką wody/śniegu (a takich warunków jest u nas najwięcej zimą) 225 radzi sobie lepiej - niewiele jest do odprowadzania, a powierzchnia styku opony z nawierzchnią większa.

:cool2:

 

Pozdr.

.valdek
Opublikowano

Mówiąc "...i mokrym" miałem na myśli po prostu mokrą nawierzchnię a nie jazdę po kałużach. Oczywiście kałuże też trzeba brać pod uwagę i mnie się wydaje, że robienie opon zimowych, (które nie tylko mają odprowadzać wodę ale też gęstsze błoto pośniegowe) z gorszym aquaplaningiem niż dla letnich byłoby co najmniej bez sensu.

 

No niestety tak jest. Zobacz sobie na budowę opon zimowych. Tak jak napisałem - za odprowadzenie wody odpowiadają rowki obwodowe. Ja na letnich oponach mam 5 szerokich rowków obwodowych. Na oponie zimowej mam - 1 wąziutki rowek obwodowy. Co za tym idzie - niestety woda będzie odprowadzana wolniej - i im opona szersza tym zjawisko to będzie bardziej niekorzystne. Dlatego - zaleca się stosowanie opon zimowych węższych niż opony letnie. Samo zjawisko powierzchni styku ma swoje dobre i złe strony:

Dobre - większe tarcie - dzięki temu lepsze hamowanie oraz reakcja na ruch kierownicą

Złe - im większa szerokość tym większa powierzchnia z której trzeba odprowadzić wodę. Brak dobrego odprowadzenia wody = zjawisko aquapleningu.

 

Ale to co mówisz jest trochę oderwane od tematu, bo przecież nie założysz opon letnich na zimę by mieć lepszy aquaplanning.

Dodatkowo odprowadzanie wody i błota pośniegowego w bardzo dużej mierze zależy od firmy i modelu opony.

Nie założę letnich na warunki zimowe gdyż ich guma jest znacznie bardziej twarda w temperaturach poniżej zera, znacznie gorsze prowadzenie na śniegu (brak lemeli), specyficzny bieżnik, który nie wgryza się w śnieg etc.

Natomiast gdyby zima polegała u nas na porze deszczowej - znacznie lepsze byłyby opony letnie.

 

A to, że opona 225 odprowadza w kałużach troszkę gorzej niż 205 to jest oczywiste. Tak samo jest na letnich.

Wszystko zależy od budowy opony. Na zimę jednak większość kierowców zakłada węższe opony. Może chodzi o koszta - bo opona 225 jest znacznie droższa od 205.

 

 

W przypadku jednak tylko mokrej nawierzchni lub z delikatną warstewką wody/śniegu (a takich warunków jest u nas najwięcej zimą) 225 radzi sobie lepiej - niewiele jest do odprowadzania, a powierzchnia styku opony z nawierzchnią większa.

 

Akurat tutaj nie tyle szerokość się liczy - co budowa opony. Z tym "niewiele do odprowadzania" bym polemizował - ze wzgl. na liczne koleiny i zastoiska wody w nich.

 

Pzdr,

 

P.S. Jako budowlaniec wspomnę także o naprężeniach. Węższa opona wywołuje większe naprężenia na warstwę śniegu - dzięki temu lepiej się wżera w śnieg - a to chyba to to chodzi czyż nie??

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Tak czy inaczej - w instrukcji do 330xd Touring stoi, że zimówki też mają być (tak jak letnie) 225/45/R17...

Nie ma się co czepiać - ale może czyta to też ktoś, kto nie ma instrukcji, więc przydałoby się rzetelniej... bo nie tylko ten rozmiar podaje...

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img88.imageshack.us/img88/4607/330xds25vp4.jpg

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Nie ma się co czepiać - ale może czyta to też ktoś, kto nie ma instrukcji, więc przydałoby się rzetelniej... bo nie tylko ten rozmiar podaje...

 

Dokładnie - równie dobrze mogą być 205 :).

 

Pzdr,

Opublikowano

Witam

Posiadam e46 330d w lecie śmigam na 225/45/17 natomiast zimą jeżdżę na 205/55/16 . Smiało polecam 16'' w zimie spisują się wyśmienicie !

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witam

Posiadam e46 330d w lecie śmigam na 225/45/17 natomiast zimą jeżdżę na 205/55/16 . Smiało polecam 16'' w zimie spisują się wyśmienicie !

udało Ci się założyć 16tki do 330tki?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Ja zakładam do 323 niedługo 185/60/15, zostały mi z E36, opony nowki i to bardzo dobre, Dunlop Winter Sport M3 kupione nowe, maja moze 5000km, czy przy takim rozmiarze moga byc jakies problemy? Poprzednio auto jezdziło na 195/chyba60/15 i było podobno ok.

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Opublikowano
330xd 225/45/17 Dunlop M3 Wintersport...rewelka,lepiej szersze poniewaz u nas i tak wiekszosc zimy drogi sa czarne wiec liczy sie bardziej kontakt z droga niz ze sniegiem...a te oponki godza wode-snieg-asfalt...sa cichutkie,juz je mam zalozone ..zero uslizgu,polecam! Cena troche zabija ale sa warte. Do 330xd mniej jak 17-stka nie wchodzi..zacisk nie pozwoli..pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Posiadam e46 330d w lecie śmigam na 225/45/17 natomiast zimą jeżdżę na 205/55/16 . Smiało polecam 16'' w zimie spisują się wyśmienicie !

udało Ci się założyć 16tki do 330tki?

 

GR, były kiedyś jedne felgi 16tki które wchodziły na zaciski w 330, AT Italia 5,

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=26729#26729

ale że w Polsce chyba nie są/były dostępne to temat uważam za czysto teoretyczny.... Czyli z ciekawości dołączam się do Twojego pytania i mam nadzieję że Robinio odpisze co to za felga....

pozdrawiam

Paweł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.