Skocz do zawartości

BEZRADNE PISCZENIE W E46...


Hanuman

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem mianowicie chodzi o piszczenie pod maską obecnie jestem w Holandi i generalnie wydałem juz 400 euro zeby pozbyc sie problemu i nic. Wymieniłem pasek klinowy nie wiem jaki pewnie bez firmy rolki napinacz od klimy bo niby to był problem gdyż piszczenie odbiegalo generalnie w tym miejscu wymienilem powyższe i piszczenie zniknelo.Rano odpalam samochod a tu znowu ale troche ciszej gdy silnik sie rozgrzal piszczenie zniklo i tak mam do teraz jak jest zimny to piszczy a jak nabierze temp. cichnie prosze o pomoc bo juz rozkladam rece podobnie jak holenderscy mechanicy :) pozdrawiam ! :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób taki prosty eksperyment, który prawie nic nie kosztuje. Przy zimnym silniku puść dosłownie 3 - 4 krople płynu hamulcowego na wewnętrzną powierzchnię paska, przy zapalonym silniku. Poprawia on właściwości cierne i działa jak kalafonia na smyczek skrzypiec.

Pozdrawiam, Hary.

Pozdrawiam, Hary.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób taki prosty eksperyment, który prawie nic nie kosztuje. Przy zimnym silniku puść dosłownie 3 - 4 krople płynu hamulcowego na wewnętrzną powierzchnię paska, przy zapalonym silniku. Poprawia on właściwości cierne i działa jak kalafonia na smyczek skrzypiec.

Pozdrawiam, Hary.

 

 

Radzisz koledze aby lał płyn hamuclowy na pasek - a skąd wiesz iż płyn hamulcowy nie zniszczy paska???

Jest to substancja żrąca. Kiedyś w motocyklu wymieniałem sobie płyn i przy odpowietrzaniu kilka kropel spadło na bak - efekt - białe kropki.

 

Byłbym ostrożny z laniem płynu hamulcowego na pasek.

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem winny jest tłumik drgań nr rys

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2093&hg=11&fg=18

 

Jeśli wyrobi się guma tłumiąca, koło zaczyna luzować lub zacieśniać pasek i wtedy luźny i wilgotny pasek zaczyna popiskiwać. Sprawdź to koło czy nie jest nadmiernie "wyluzowane"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem winny jest tłumik drgań nr rys

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2093&hg=11&fg=18

 

Jeśli wyrobi się guma tłumiąca, koło zaczyna luzować lub zacieśniać pasek i wtedy luźny i wilgotny pasek zaczyna popiskiwać. Sprawdź to koło czy nie jest nadmiernie "wyluzowane"

 

też się skłaniam ku temu, miałem ten sam problem z piszczeniem, przesmarowałem wszystkie rolki i nic, dopiero wymiana tego koła wyeliminowała piski i stukot.

zdejmij paski klinowe i poruszaj tym kółkiem na boki, jeśli ma luz to znaczy ze jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

miałem taki sam problem, tez wymieniłem pasek, napinacz i nic :( byłem u paru mechaników i nie potrafili znaleść przyczyny, wymieniłem tez łożysko na klimie i dalej nic. Znajomy mi polecił mechanika, który zajmuje sie głównie BMW, mowiłem ze wymieniałem pasek, napinacz i dalej piszczy, wystarczy ze tylko zajechałem od razu wiedział, napinacz jest zamontowany na sworzniu i jezeli sworzen jest juz zużyty, to jakiekolwiek wymiany nic nie dadzą bo i tak bedzie pisk. Po wymianie sworznia było zupełnie inaczej, zero pisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Czytam dzisiaj na temat tych piszczących pasków , bo sam mam z tym problem . Powymieniałem napinacze i paski i dalej piszczy pod maską , ale udało mi się zlokalizować że u mnie piszczy ten krótki pasek który napędza sprężarkę od klimy , wiem bo jak polałem go WD40 to ucichł , tego paska nie można podobno naciągnąć bo ma automatyczny napinacz . Zastanawiam się czy nie założyć po prostu trochę krótszego paska , co Wy na to ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam dzisiaj na temat tych piszczących pasków , bo sam mam z tym problem . Powymieniałem napinacze i paski i dalej piszczy pod maską , ale udało mi się zlokalizować że u mnie piszczy ten krótki pasek który napędza sprężarkę od klimy , wiem bo jak polałem go WD40 to ucichł , tego paska nie można podobno naciągnąć bo ma automatyczny napinacz . Zastanawiam się czy nie założyć po prostu trochę krótszego paska , co Wy na to ?

:clap: :clap: :clap:

A gdzie można kupić taki "skracany" pasek ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli podobny pasek ale na przykład krótszy o 1 cm . Jeśli nie można paska naciągnąć a pisałem że mam nowy napinacz i pasek no jak spowodować żeby był mocniej naciągnięty i nie piszczał ? Wydaje mi się że jest to jakiś problem techniczny E46 z tym piszczeniem , być może pasek powinien być krótszy .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam , u mnie wczoraj problem się wyjaśnił i nie potrzeba krótszego paska . Okazało się że miałem za mało płynu w układzie chłodzenia , mam gdzieś mały wyciek ale tak mały że nie mogę go zlokalizować i to sprężarka od klimatyzacji piszczała , wczoraj zapaliła mi się kontrolka i po dolaniu ok 1-1,5 litra piszczenie ustało . Dobrze że nie pojechałem do mechanika bo już planowałem wymianę napinacza i sprężarki , przypominam że piszczał mi ten krótki pasek , napinacz długiego paska wymieniłem i chyba nie potrzebnie ale naprawdę nie było wiadomo na słuch co powoduje to piszczenie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.