Skocz do zawartości

Jakie BMW do 3500zł ? Czy warto 730 1988 automat


lipa.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam otóż już od jakiegoś czasu "poluję" na BMW i chciałbym się dowiedzieć paru rzeczy. Mianowicie. Który model najlepiej kupić ( chcę przeznaczyć do 3500zł może mało ale więcej na razie nie mam) czy E30, E34, E32. Wiem że e34 i e32 są już ocynkowane. Za to nie wiem czy E30 są a jak tak to które ? Zastanawiam się nad BMW 730 z 88r automat z gazem. Zależy mi głownie na karoserii tzn nie pordzewiałej i bezwypadkowej, i najlepiej nie lakierowanej. Co do E34 to raczej nie ma w nich aż takiego kosztu utrzymania ( tak mi się wydaje czy to prawda ?), natomiast co do e32 nie mam żadnej wiedzy, jakiś taksówkarz jeżdżący na e32 powiedział że na szrotach (w Warszawie) można znaleźć wszystko. Co sądzicie o automatach BMW i konkretnie w E34 i E32. Wracając do tej 730 jest na chodzie w pełni sprawna (tak mówi właściciel) niestety to daleko i nie chcę jechać na próżno jeżeli ten samochód tego nie jest wart 3000zł. Stał on niestety 6 miesięcy w garażu nieużywany. Karoseria podobno bez zarzutów dlatego taka cena. Skrzynia też podobno bez zarzutów, natomiast mam także pytanie czy warto robić przekładkę na manualną i ile mniej więcej kosztuje używana sprawna skrzynia razem z przełożeniem. Nie jeżdżę dużo więc myślę że dużo nie będzie się psuło w nim ( jeżeli będzie w dobrym stanie). Proszę o doradzenie w sprawie kupna BMW i o opinie co do zakupu 730 88r z automatem.

 

Link to tego auta http://otomoto.pl/bmw-730-e32-C6761597.html

Niestety nie ma zdjęć nadwozia, dostane je na maila jak już będą to od razu dodam do posta.

 

Pozdrawiam i dziękuje z góry za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na forum, jest o tym sporo.

NIE OPLACI Ci sie przekladac skrzyni z automatu na manual (szczegolnie, jezeli dysponujesz mocno ograniczonym budzetem).

A za 3500 PLN szukaj raczej E30 w jak najlepszym stanie i nie martw sie o ocynk.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie opłaci się zmieniać na manuala,jeśli nie jeżdziłeś automatem to żałuj,przejedziesz się raz i ci się spodoba,wnętrze tej e32 jest zadbane,w komorze silnika też nie ma dużego bałaganu oprucz tego przepływomierza.Myśle,że jest warta uwagi,w e30 się nie pakuj ,7 to 7 :cool2: ,z częściami nie ma żadnego problemu.
Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Fordem Scorpio niemiecką wersją i chwilę Passatem B3. Hmm a koszt naprawy skrzyni ?? I czy lepiej włożyć używaną czy naprawić poprzednią ? Co do E30 to raczej takie pytanie proforma bo kombi jest jeszcze trochę drogie a 4-drzwiówka mi osobiście się nie podoba. A cóż z tym przepływomierzem ?? Co to może oznaczać ?? Edytowane przez lipa.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w e30 się nie pakuj ,7 to 7

 

Juz samo spalanie (optymistycznie liczac) 16-17 litrow LPG po miescie moze byc przykre, jezeli nie ma sie zamiaru duzo wydawac na samochod.

7 to jest samochod luksusowy, niewazne, czy ma 2 lata, czy 20.

Faktycznie, koszty utrzymania nie zabijaja, jak na te klase samochodu, ale

nie sztuka kupic, sztuka utrzymac i prawidlowo serwisowac.

 

Koszt naprawy automatycznej skrzyni bedzie wyzszy, niz kwota, za ktora jest wystawiony ten samochod.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm trochę mętlik z jednej strony kusi a z drugiej... Może jednak E34 ?? Oglądałem już jedną 150 km od Warszawy i okazała się... lakierowana i nieźle eksploatowana tzn dużo puknięć i wiele bąbelków pod lakierem ( myślę że po taksówce co często się zdarza). Tak jak pisałem to dużo nie jeżdżę gdyż nie potrzebuję do pracy mam blisko i nigdzie nie jeżdżę daleko za sprawami (chyba że w zimę bo w lato tylko rower :D). Spalanie czytałem na wiki

730i 9,3 s 222 km/h 11,7 l/100km

730i 8,5 s 233 km/h 9 l/100km (trasa) , 13 l/100km (miasto)

 

Cóż to za różnica w tych silnikach ??

 

730i 2986 ccm z kat.188 KM(138 kW),bez kat.197 KM(145 KW) przy 5800 obr/min 260z kat./270 Nm przy 4000 obr/min

730i 2997 ccm 218 KM(160 kW) przy 5800 obr/min 290 Nm przy 4500 obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam sie ze mozesz nie byc zadowolony z auta za ta cene, wczesniej tez sie do takiej przymierzalem po obejzeniu kilku takich (za 3-3,5tys) zdecydowalem sie nqa zakup ladnego 730iA z zajechanym silnikiem, za ktore dalem 5000zl. Zeby wszystko bylo na mikado dolozylem na poczatek 1500zl(silnik 3,5l filtry+olej, filtr i olej do skrzyni, amortyzatory przód), staram sie robic wszystko na biezaco, wiec doszla jeszcze chlodnica i osuszacz klimy, pompa wody, modernizacja instalacji gazowej, wachacze, tarcze i klocki, itp. Mam ja od roku, przejechalem 15tys km i jestem z niej zadowolony.

Mysle ze 3500zl na 7er w niezlym stanie moze byc troche za malo. Moze lepiej podskladac troche i kupic cos w lepszym stanie?

BMW - Like No Other
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź na Twoje pytanie o te różnice z silnikiem w 730i:

 

Ta 188 koni to rzędowa 6 (jak moja :) ), a ta 218 konna to V8.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=285366 <- E36 318i Touring ... była :(

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=73366 - E39 520i ... była :(

E32 730i R6 - Diamantschwarz Metallic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuściłbym...

Potem będą narzekania że skrzynia pada,że coś strzela itd.

Gaz-zwykły-znam tą masakre w M30.

Spalanie nie jest takie straszne jeżeli się dużo nie jeździ.

Nie sztuką jest kupić,ale utrzymać auto...

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli e30 co powiecie o kombi ? Na wygodę raczej chyba nie ma co liczyć. A trwałość karoserii ?? Kombi z tego co wiem są ocynkowane czy to prawda ?? Czy jednak lepiej kupić 2-drzwiówkę, w ładnym stanie i potem coś fajnego do niej dokupić ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm na pewno te pieniądze nie pozwolą na pewny zakup samochodu, nie tylko o cenę chodzi, lecz także o jego dalsze koszta napraw itp. E30 pewnie najtańsza w eksploatacji, kultowa i ładniutka 2-drzwiowa, natomiast 5 wiadomo klasa wyżej komfort, wyposażenie, ocynk. Dlatego nie wiem którą wybrać nie mając zbyt wielkiego budżetu. Czy do 3,5 tys. zł kupie 3 i 5 w podobnym stanie czy jednak 5 jest trudniej zdobyć w takiej cenie niż 3. A czy warto jest kupić e30 kombi ? Samochód raczej jako przyjemny transport kiedy nie chcę się tłuc autobusami, do pracy nie dojeżdżam (mam 500m), czasem w zimę się przydaje coś załatwić, rocznie przebieg max 8tys km, to raczej mało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej dopracowana z tych wszystkich modeli jest e32,e30 w porównaniu do e32 wychodzi cienko,zresztą nie ma sensu porównywać,to są zupełnie dwie różne klasy,nie masz zbyt dużo do stracenia,jedz i zobacz tą 7,nie musisz jej kupować.Jeśli rocznie przejeżdżasz tylko 8 tyś km to spokojnie możesz podłubać przy aucie i powoli doprowadzić do stanu bdb,do e32 części nie są drogie(chyba,że będziesz zaopatrywał się w ASO),miałem kilka trójek e30 i jedną piątke e34 i całą pewnością mogę ci powiedzieć,że najlepiej się jezdzi e32.Jeśli będziesz oglądał auto zwróć szczególną uwagę na blachę,czy nie była bita,z mechaniką dasz sobie spokojnie radę,pozdr.
Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj kolego bedziesz miał ciężko kupic auto,3500zl na e32 to jednak troche za mało biorąc pod uwage ze chcesz bezwypadkowe nie lakierowane itp...

Jeśli kupisz e32 i będziesz kupował części dobrych firm typu SACHS itp to tanio nie utrzymasz tego samochodu...lepiej kup E30 w dobrym stanie za te pieniądze mozesz kupic 325e bo na 325i już też trzeba przynajmniej dwa razy tyle co masz.I z tego co pamiętam to moja E30 była w ocynku

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast co do e32 nie mam żadnej wiedzy, jakiś taksówkarz jeżdżący na e32 powiedział że na szrotach (w Warszawie) można znaleźć wszystko

 

Pan taksówkarz nie jeździ czasem polonezem? Wybacz złośliwość ale nie tędy droga - jasne można sie doszukiwać tajli na szrotach zwłaszcza jeśli są to elementy blacharskie - do e32 trudno dostępne (ale jednak dostępne!!) ewentualnie foteli, szyb itp. ale niewiele poza tym, chyba że jak taksówkarz z minionego ustroju: co sie zepsuje to wyrwać ze szrotu a poza tym to 30 tys. km od wymiany do wymiany na superolu i sezonowa przekładka zimówek z letnimi z tyłu na przód i na odwrót...

 

nawet jeśli ktoś jest gorącym zwolennikiem takich rozwiązań, to może niech nie szerzy tego na forum i to jeszcze w tym dziale?

 

do e32 części nie są drogie(chyba,że będziesz zaopatrywał się w ASO)

 

od kiedy na forum propagujemy pakowanie chińszczyzny do BMW?

 

"nie drogie" w perspektywie 3 tys. przeznaczonych na auto to raczej przesada - może warto napisać ile realnie kosztują części eksploatacyjne (ASO M Cars woj. małopolskie):

 

- kable WN (nie zamiennik) ASO ok 900 zł, internet ok 500 zł

- cewka ASO 320 zł, internet ok 200 zł

 

zależy jaki kto ma portfel, ale szanując opinie pozostałych osób - do "tanich" to te podzespoły nie należą, zresztą tanie w utrzymaniu może być np pojazd z gatunku FSO, wtedy częsci można sobie dobierać np. z szerokiej i sprawdzonej palety RZEMIOSŁO

 

 

Samochód raczej jako przyjemny transport kiedy nie chcę się tłuc autobusami

 

są auta stworzone na takie potrzeby i taki budżet, seria 7 do nich nie należy, polecam auto-giełde i słowa klucze: tico, matiz, ewentualnie cinquecento

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast co do e32 nie mam żadnej wiedzy, jakiś taksówkarz jeżdżący na e32 powiedział że na szrotach (w Warszawie) można znaleźć wszystko

 

Pan taksówkarz nie jeździ czasem polonezem? Wybacz złośliwość ale nie tędy droga - jasne można sie doszukiwać tajli na szrotach zwłaszcza jeśli są to elementy blacharskie - do e32 trudno dostępne (ale jednak dostępne!!) ewentualnie foteli, szyb itp. ale niewiele poza tym, chyba że jak taksówkarz z minionego ustroju: co sie zepsuje to wyrwać ze szrotu a poza tym to 30 tys. km od wymiany do wymiany na superolu i sezonowa przekładka zimówek z letnimi z tyłu na przód i na odwrót...

 

nawet jeśli ktoś jest gorącym zwolennikiem takich rozwiązań, to może niech nie szerzy tego na forum i to jeszcze w tym dziale?

 

do e32 części nie są drogie(chyba,że będziesz zaopatrywał się w ASO)

 

od kiedy na forum propagujemy pakowanie chińszczyzny do BMW?

 

"nie drogie" w perspektywie 3 tys. przeznaczonych na auto to raczej przesada - może warto napisać ile realnie kosztują części eksploatacyjne (ASO M Cars woj. małopolskie):

 

- kable WN (nie zamiennik) ASO ok 900 zł, internet ok 500 zł

- cewka ASO 320 zł, internet ok 200 zł

 

zależy jaki kto ma portfel, ale szanując opinie pozostałych osób - do "tanich" to te podzespoły nie należą, zresztą tanie w utrzymaniu może być np pojazd z gatunku FSO, wtedy częsci można sobie dobierać np. z szerokiej i sprawdzonej palety RZEMIOSŁO

 

 

Samochód raczej jako przyjemny transport kiedy nie chcę się tłuc autobusami

 

są auta stworzone na takie potrzeby i taki budżet, seria 7 do nich nie należy, polecam auto-giełde i słowa klucze: tico, matiz, ewentualnie cinquecento

Kolego,a kto tu mówi o pakowaniu chińszczyzny,naucz się czytać,jeśli masz kaprys po każdą część jeżdzić do serwisu to twoja sprawa,ale nie wiem czy wiesz,że istnieją zamienniki orginalnych części(Febi,lemforder),które można kupić za o wiele mniejszą kasę niż te z logiem BMW.

Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy wiesz,że istnieją zamienniki orginalnych części(Febi,lemforder),które można kupić za o wiele mniejszą kasę niż te z logiem BMW.

 

dziękuję za oświecenie, gdyby nie twoja sprytna podpowiedź już do końca życia zdany byłbym na kupowanie części u wampirów-przedstawicieli...

 

jeśli natomiast chcesz rzeczowo odpowiadac na posty to dla przykładu:

 

skonforntuj cenę kompletu wahaczy (obojętne czy mają to być wahacze Lemfoderowskie czy Febiego) przednich do e32, do tego kompletu dodaj jeszcze tuleje na przód i dorzuć jeszcze komplet tulei na tył

 

zsumuj koszty kompletnego zawieszenia przód i tył na wspomnianych przez ciebie zamiennikach i odnieś tą liczbę do rzeczonych 3 tys zł (vide koszt zakupu całej e32) i podpisz się jeszcze raz pod słowem "tanio" - potem możemy zacząć dyskusję na temat żywotnosci i jakości tych części, porównać z wspomnianą chińszczyzną, może przy okazji ktoś się pochwali ile zrobił tysięcy km na zawieszeniu z samych zamienników (i jakich firm), jak spisują się nieoryginalne cześci itd. itp. i to o czym rozmawiamy nabierze treści bo jak na razie jak zawsze jest rozmowa o niczym

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena zakupu auta nie ma tu znaczenia,to,że kolega chce kupić e32 za 3.5 tyś zł nie znaczy,że go nie stać na utrzymanie,a porównywanie ceny zakupu auta z jego póżniejszymi kosztami eksploatacyjnymi jest nie na miejscu.Czytaj ze zrozumieniem,wyraźnie napisałem (nie drogie) nie odnoszą się do części zakupionych w serwisie,ok cewka z ASO za 320zł jest drogim elementem,ale naprawdę wierzysz w to,że wszyscy pojadą do serwisu i ją kupią?bo ja nie, myślę,że pójdą do sklepu z używanymi częściami i wezmą orginalną za 50zł.
Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sz4l0ny co ty piszesz, bez problemu można znaleźć części do E32 na szrotach.

 

nawet przez myśl mi nie przeszło żeby zaopatrywać się w części na szrocie :duh: chyba moja e32 jest jedna z nielicznych na tym forum gdzie części są kupowane tylko z górnej półki...

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sz4l0ny co ty piszesz, bez problemu można znaleźć części do E32 na szrotach.

 

nawet przez myśl mi nie przeszło żeby zaopatrywać się w części na szrocie :duh: chyba moja e32 jest jedna z nielicznych na tym forum gdzie części są kupowane tylko z górnej półki...

Ja nieraz kupuje części ze szrotu i się tego nie wstydzę :) elementy tapicerki,lusterka,zderzaki i nie uważam,żeby moja e32 była gorsza od innych,oczywiście przestrzegam przed kupowaniem elementów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na szrocie,Łukasz735 chyba nie powiesz,że kupisz nowy dyfer lub skrzynie w ASO :wink:

Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.