Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Ostatnimi czasy zaczęło mi piszczeć pod maską. Samochód stał ok. miesiąca w bezruchu, teraz, krótko po odpaleniu słychać pisk, jakby paska klinowego. Pisk jest dość jednostajny i nie ustaje. Czasami pojawia się odrazu po odpaleniu, czasami po jakimś czasie (np. po przegazowaniu). Pomoże wymiana paska klinowego, czy może to coś innego? Wymieniać przy okazji rolki napinacza? Jak poznać czy są zużyte i jak poznać czy pasek jest zużyty (nie widać na nim żadnych pęknięć)?

 

Aha - czy wymiana paska jest trudna? Poradzę sobie?

 

Dzięki i pozdrawiam.

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

Hej,

 

pamiętam, że kiedyś wymieniałeś uszczelki w zbiorniczku wyrównawczym, więc z wymianą paska nie powinieneś mieć tym bardziej problemów.

Ja wymieniałem jakiś czas temu ze znajomym i dało radę nawet bez zdejmowania wiatraka i visco. Trzeba było tylko zdjąć pasek od klimy i potem klucz 17 (chyba) mocujesz na rolce napinacza i naciskasz odchylając napinacz, co luzuje pasek i możesz go zdjąć. Zapamiętaj tylko jak idzie pasek, bo czytałem, że można go założyć tak, że pompa wody będzie obracać się w niewłaściwym kierunku.

Montaż adekwatnie w odwrotnej kolejności, ja chyba na końcu nakładałem pasek na rolkę alternatora, odciągając ramię napinacza.

Sprawę montażu bardzo ułatwia demontaż chłodzenia alternatora.

 

Nie wiem jak ocenić pasek, ale jak lokalizujesz źródło dźwięku i dochodzi z tamtych okolic to być może to. U mnie poprzedni pasek był już wyślizgany z zewnątrz a rowki były doże cieńsze i krótsze niż w nowym (ale dopiero to odkryłem jak porównałem z nowym).

 

Ja wymieniałem profilaktycznie, mimo, że nic się nie działo. pasek i obie rolki kosztowały mnie około 100PLN, a to mniejszy koszt niż ew. zerwania paska.

 

Oczywiście po raz kolejny polecam sklep z częściami Macka:

www.czescidobmw.pl

 

Tylko u niego bez problemu dostałem obydwie rolki (rolka napinacza w większości sklepów dostępna jest tylko z napinaczem)

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

Najlepiej podczas pracy silnika jeśli słyszalne są owe piski,spsikaj paski WD-40 .Jeśli to paski powinny od razu ucichnąć.Jeśli nie przyczyna może leżeć gdzie indziej.może łożysko alternatora badz pompy wspomagania.A jeśli ucichnie po WD to na pewno paski i pamiętaj ze WD pomaga a nie zapobiega :D więc jak coś to wymiana.

 

Ps.Zużyte paski nie musza być koniecznie popekane

BMW M-Power
Opublikowano
Witam. Ostatnimi czasy zaczęło mi piszczeć pod maską. Samochód stał ok. miesiąca w bezruchu, teraz, krótko po odpaleniu słychać pisk, jakby paska klinowego. Pisk jest dość jednostajny i nie ustaje. Czasami pojawia się odrazu po odpaleniu, czasami po jakimś czasie (np. po przegazowaniu). Pomoże wymiana paska klinowego, czy może to coś innego? Wymieniać przy okazji rolki napinacza? Jak poznać czy są zużyte i jak poznać czy pasek jest zużyty (nie widać na nim żadnych pęknięć)?

 

Aha - czy wymiana paska jest trudna? Poradzę sobie?

 

Dzięki i pozdrawiam.

a moze piszczy ci pasek rozrzadu

Opublikowano
Środek penetrujaco - smarujący na ślizgajace paski ?? Pięknie :mad2:

To tylko metoda wyeliminowania chwilowego pisku,[podejrzenia] a nie system zapobiegawczy.A po drugie paski nie muszą sie ślizgać by piszczały

BMW M-Power
Opublikowano

Ok. Tak też uczynię. Tylko moje pytanie: jak się ma "aktywność" WD40 do gumy? Nie rozpuści jej gdyby np. się okazało, że pasek jest ok a coś innego mi piszczy?

 

PS. znawco - M50 ma rozrząd na łańcuchu ;)

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

Nic sie nie bój smiało psiknij tak jak mówiłem wcześniej.Na zapalonym silniku na paski i zobaczysz czy ucichnie czy nie jak tak to paski bądź pasek do wymiany.

A WD po paru dniach sie zneutralizuje i paski znów zaczną piszczeć,dlatego on ma nie naprawić paski tylko wybadać czy to od nich pochodzi pisk.Na gume nie szkodzi a jak siedzi jakieś łożysko to pisk nie zniknie

 

A łożyska to w M50 to alternator,pompa wody,pompa wspomagania

BMW M-Power
Opublikowano
Jeśli paski masz nówki ,a dalej piszczy i tylko na zimnym to ściągaj paski po kolei i po kazdym zapalaj silnik.Tak po kolei ściągając np.pasek alternatora.odpalasz silnik a alternator nie pracuje.Więc jeśli to łozysko na nim to nie powinien piszczeć silnik.I tak postąp z reszta pasków.A jak dalej bedzie piszczeć to niewiem.Ciężko coś ustalic nie słysząc tego pisku
BMW M-Power
Opublikowano
Wymieniłem pasek. Faktycznie prosta sprawa, ale niestety to nie to :/ Co prawda po wymianie przez dłuższy czas pisku nie było, przegazowywałem i też była cisza, ale po kilkunastu minutach, gdy silnik był już ciepły, znowu zaczęło piszczeć... Co teraz? Alternator? Rolki? Pompa wody? Jak sądzicie?
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wymieniłem pasek. Faktycznie prosta sprawa, ale niestety to nie to :/ Co prawda po wymianie przez dłuższy czas pisku nie było, przegazowywałem i też była cisza, ale po kilkunastu minutach, gdy silnik był już ciepły, znowu zaczęło piszczeć... Co teraz? Alternator? Rolki? Pompa wody? Jak sądzicie?

 

sprawdź rolkę napinacza

003.jpg
Opublikowano
Miałem podobną akcje z piskiem z pod maski była to rolka jak popatrzysz to ta pierwsza od góry ale ja wymieniłem obie bo mechanik stwierdził że ta druga też się kończy no i mam spokój :dance:
Opublikowano

A ja mam rozwiazanie.

Przynajmniej dla mnie.

Wczoraj wymienilem plyn wspomagania.

Dzisiaj odpalam i cicho.

Jutro jeszcze sprawdze, zeby potwierdzic, ale sadze, ze to bylo to.

Tylko co tam piszczalo... moze plyn stracil wlasciwosci smarujace (stary). ?

Pozdrawiam
Opublikowano

Hej,

 

Z tego co słychać, to bym obstawił rolkę prowadzącą (tą przy alternatorze), ale równie dobrze może to być i napinająca (na napinaczu).

 

U mnie też coś piszczy, ale tylko jak silnik (a zatem i rolki) jest zimny, jak w komorze silnika zrobi się cieplej, to przestaje.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
Wracając do tego wd40, to lepiej użyć zwykłej wody do testu. Też na chwilę likwiduje piszczenie paska a nie szkodzi gumie.
Opublikowano
Jakby to była wina płynu wspomagania piszczało by tylko przy skręcaniu kołami.Ja stawiam jednak na rolkę :cool2:

 

Tu akurat sie mylisz. Dzis juz moge potwierdzic. Po wymianie plynu piszczenie przestalo calkowicie po odpaleniu na zimnym. Co do skrecania, to mam wrazenie, chociaz jeszcze to sprawdze, ze albo przy niskiej predkosci na wysokim biegu, przy dodawaniu gazu zaczyna piszczec, albo przy skrecaniu w polaczeniu z gazem. Jutro wybadam. W kazdym badz razie ciesze sie, ze rozwiazalem problem. Wymienialbym rolki paski napinacze, a to wszystko nie to.

Polecam Wam najpierw wymienic calkowicie plyn i dopiero zabrac sie za reszte jezeli nie pomoze. Ja zmienilem na febi zolty, chociaz na korku wlewu mam chf 7.1 zielony, ale ze byl zolty wlany i dzialalo to nie chcialem ryzykowac.

Odessalem wszystko strzykawka ze zbiorniczka i zalalem nowy, zabieg ten powtorze jeszcze raz, bo zawsze cos zostaje i sie miesza. Po kilku wymianach mozna miec pewnosc, ze 90% to nowy plyn, bez ryzyka zapowietrzenia ukladu.

Pozdrawiam
Opublikowano
2 dni bylo cicho, dzis sie odezwalo znowu - dziwne.

Szponiasty, jesli to rolka, to gdzie ja dostac :)

I co kolego johnny2007 mówiłem że to rolka a ty twardo się upierałeś że to płyn ze wspomagania :dance:A tak wogóle pomyślcie o wymianie obydwóch rolek napinacza bo jak się jedna już odezwała to niedługo odezwie się druga i po co znowu grzebać Pozdrawiam
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

witam, podlacze sie pod temat.

ostatnio zauwazylem ze na zimnym silniku (po nocce) piszczy cos pod maska. a wyglada to tak ze odpalam silnik za kilka sek pojawia sie piszczenie (nie tak wyrazne i glosne jak w powyzszym linku johnego) i ustaje po 2-3 min. czy u mnie sie tez szykuje wymiana rolek, napinaczy czy tym podobnym, czy jak narazie mam sie tym nie pzrejmowac????

nie za kazdym razem piszczy, np dzis nie piszczalo.

pozdr

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano

U mnie tak się zaczynało jakieś 3 miesiące temu. Tyle że od stycznia moja BMW jeździ raz na tydzień, żeby się przewietrzyć. Więc u Ciebie pewnie w przeciągu miesiąca trzeba będzie wymieniać (chyba, że też swoją jeździsz okazyjnie). Ale może być wiele innych przyczyn piszczenia. Może np. masz jakiś wyciek chociażby z pompy wody i ci leje na pasek. Może masz zużyty napinacz i nie napina paska jak należy (z wyjętym górnym napinaczem też miałem krótki pisk na chwilę przy odpalaniu). Sprawdź czy pasek nie jest popękany.

 

Mimo wszystko wygląda mi na padające łożysko w którejś rolce napinacza.

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.