Skocz do zawartości

Dymi na bialo jak komin, POMOCY !


ka0s

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

maricin zaloz sobie wlasny temat ;) Chlopaki bylem dzis u mechanika, co prawda tylko gadalismy bo za tydzien bedzie dzialac ale ... okazalo sie, ze to nie jest uszczelka tylko 1. turbina 2. silnik mozliwe, ze zajechany przez brak plynu w pewnym momencie 3. jakis filterek pod pokrywa (nie pamietam nazwy) jest zuzyty. Sa trzy warianty ale co mnie martwi, ze mialem juz regenerowana 40 tys temu turbine w salonie bmw w niemczech (wiem to z historii auta) i znow ja robic po raz drugi ? Jestem w mega dupie i nie wiem co robic, dramat ... a auto z dnia na dzien tak daje tym dymem, ze mimo ladnej budy wsyd jezdzic ;/

 

 

Racja, a sprawdzales te chlodniczke spalin? Bo w naszych przypadkach zastanawiajace jest, ze dzieje sie to przez chwile, a nie przez caly czasy przy wcisnietym pedale gazu w podloge.

 

Jak Ci tez zaraz pare osob tutaj powie, jezeli chodzi o turbine, to w niewielkim odsetku regeneracja jej spelnia swoja role i tutaj czesto sprawdza sie przyslowie, ze "biedny kupuje dwa razy", ale za drugim razem nowa turbine, czego Ci nie zycze i tak metodologicznie to zaczal wymiane/sprawdzanie od najtanszych rzeczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...bylem dzis u mechanika, co prawda tylko gadalismy bo za tydzien bedzie dzialac ale ... okazalo sie, ze to nie jest uszczelka tylko 1. turbina... , ... ale co mnie martwi, ze mialem juz regenerowana 40 tys temu turbine w salonie bmw w niemczech (wiem to z historii auta) i znow ja robic po raz drugi ?... , ... a auto z dnia na dzien tak daje tym dymem, ze mimo ladnej budy wsyd jezdzic ;/

 

nad tą turbiną to ja też bym się zastanowił, bo jeżeli byłaby padnięta to nie dymiła by Ci na biało tylko na czarno, i nadmiernie ubywało by Ci oleju w silniku (wyrzucała by go w tłumik), natomiast jeśli chodzi o ten biały dym to czy on jest tylko przy pierwszym uruchomieniu silnika, np. rano gdy auto stoi na dworze i temperatura na zewnątrz jest mniejsza niż 10 stp., i jest to pochmurny dzień to jest to normalne, ale jeżeli jest inaczej, czyli auto nocuje w garażu a na dworze jest słonecznie i ciepło, to przypuszczam że wydmuchało Ci uszczelkę pod głowicą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...bylem dzis u mechanika, co prawda tylko gadalismy bo za tydzien bedzie dzialac ale ... okazalo sie, ze to nie jest uszczelka tylko 1. turbina... , ... ale co mnie martwi, ze mialem juz regenerowana 40 tys temu turbine w salonie bmw w niemczech (wiem to z historii auta) i znow ja robic po raz drugi ?... , ... a auto z dnia na dzien tak daje tym dymem, ze mimo ladnej budy wsyd jezdzic ;/

 

nad tą turbiną to ja też bym się zastanowił, bo jeżeli byłaby padnięta to nie dymiła by Ci na biało tylko na czarno, i nadmiernie ubywało by Ci oleju w silniku (wyrzucała by go w tłumik), natomiast jeśli chodzi o ten biały dym to czy on jest tylko przy pierwszym uruchomieniu silnika, np. rano gdy auto stoi na dworze i temperatura na zewnątrz jest mniejsza niż 10 stp., i jest to pochmurny dzień to jest to normalne, ale jeżeli jest inaczej, czyli auto nocuje w garażu a na dworze jest słonecznie i ciepło, to przypuszczam że wydmuchało Ci uszczelkę pod głowicą...

 

A od kiedy uszkodzona puszczająca turbina dymi na czarno. Sam napisales ze ubywalo by oleju a spalony olej ma kolor raczej bialy niektorzy nawet napisza ze lekko niebieskawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

sam piszesz, "że spalony olej", ja pisałem, że ona go wyrzuca, może nie dokładnie od razu w tłumik, ale najpierw w katalizator, natomiast jeżeli chodzi o dym to na pewno nie będzie on ani biały, ani niebieski...

pozdrawiam...

Edytowane przez boston79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalony olej ma kolor niebieski i specyficzny zapach...

 

natomiast ja piszę, że zużyta turbina oleju nie spala, tylko go wyrzuca...

 

Tak ale jak wywala go do rozgrzanego wydechu efekt jest ten sam a oprocz tego kapie olej z rury wydechowej. Kiedys w innym aucie mialem okazje to przerobic. Na 30km poszlo jakies 1,5l oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalony olej ma kolor niebieski i specyficzny zapach...

 

natomiast ja piszę, że zużyta turbina oleju nie spala, tylko go wyrzuca...

 

Tak ale jak wywala go do rozgrzanego wydechu efekt jest ten sam a oprocz tego kapie olej z rury wydechowej. Kiedys w innym aucie mialem okazje to przerobic. Na 30km poszlo jakies 1,5l oleju.

 

przyznam Ci rację chodź do końca nie jestem pewny, ale może się mylę, chodzi tu tylko o to żeby kolega: ka0s, nie dał się naciągnąć na niepotrzebny wg. mnie remont turbiny...

a co do naszej polemiki to sprawdzę to jeszcze i napiszę...

pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja powiem tak...

 

jezeli plyn Ci nie ginie i jezeli olej Ci nie ginie...

 

oraz wymieniles odme.

 

a dymi tylko jak jest zimno i na zimnym silniku to:

 

zatankuj jakies dobre paliwo na dobrej stacji...

 

patrz na inne auta - jezeli one wtedy tez dymia to nie ma sie czym martwic...

 

moze masz kiepskie paliwo - nawalone wody i to tylko para wodna idzie...

 

i dobra rada nie szukaj na sile bo zaczna ci wyszukiwac takie cuda mechanicy ze lepiej bedzie niby auto sprzedac...

 

jezeli sprawdzisz te podstawy - olej i plyn (bedzie to obserwowac) to auto jest raczej w dobrej kondycji i nic starasznego mu nie grozi... ( niestety czasami chyba lepiej jest poczekac az cos wysiadzie bo wymienianie w ciemno to startat czasu i pieniedzy) pewnnych rzeczy nie unikniesz....

 

ps. nie czarujcie z tym osadem pod korkiem wlewu oleju bo osad moze tez powstawac jak ktos robi male przebiegi - niedogrzany silnik - widzialem to kilka razy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, sprawdzilem z zewnatrz jak to jest z tym dymieniem u mnie i rzeczywiscie nie taki diabel straszny jak go z zewnatrz w lusterku maluja, ale nie zmienia to faktu, ze jest to widoczne i pedanta jakim jestem irytuje, bo taki dym nie przystoi BMW. Co wiecej, zaobserwowalem to rowniez wsrod innych samochodow, ale nie wszystkich, wiec cos jest raczej niesprawne, ale niczego na sile nie bede wymienial i spokojnie poczekam na rozwoj wypadkow, obserwujac plyn chlodniczy, olej itp.

 

Zauwazylem tez jedna rzecz - wiem po diganostyce na kompie, ze jeden z wtryskiwaczy wyrzucil jakis blad i mechanik wspomnial, ze kiedys bedzie trzeba go wymienic (notabene, jak dlugo mozna jezdzic w takim stanie? moze to czemus zaszkodzic?), objawia sie to rowniez takim chroboczeniem na wyzszych obrotach jak sie go pocisnie, ale jak kupilem ostatnio srodek do czyszczenia wtryskow i przez iles-tam-set km nie chrobotal i co wiecej nie dymil, wiec czy to mozliwe, ze to dymienie (na BIALO, SZARO) moze byc spowodowane przez ten niesprawny wtryskiwacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, sprawdzilem z zewnatrz jak to jest z tym dymieniem u mnie i rzeczywiscie nie taki diabel straszny jak go z zewnatrz w lusterku maluja, ale nie zmienia to faktu, ze jest to widoczne i pedanta jakim jestem irytuje, bo taki dym nie przystoi BMW. Co wiecej, zaobserwowalem to rowniez wsrod innych samochodow, ale nie wszystkich, wiec cos jest raczej niesprawne, ale niczego na sile nie bede wymienial i spokojnie poczekam na rozwoj wypadkow, obserwujac plyn chlodniczy, olej itp.

 

Zauwazylem tez jedna rzecz - wiem po diganostyce na kompie, ze jeden z wtryskiwaczy wyrzucil jakis blad i mechanik wspomnial, ze kiedys bedzie trzeba go wymienic (notabene, jak dlugo mozna jezdzic w takim stanie? moze to czemus zaszkodzic?), objawia sie to rowniez takim chroboczeniem na wyzszych obrotach jak sie go pocisnie, ale jak kupilem ostatnio srodek do czyszczenia wtryskow i przez iles-tam-set km nie chrobotal i co wiecej nie dymil, wiec czy to mozliwe, ze to dymienie (na BIALO, SZARO) moze byc spowodowane przez ten niesprawny wtryskiwacz?

 

 

Dziwi mnie to ze traktujesz BMW jakby bylo czyms lepszym. auto jak auto 4 kola i silnik.

Konstrukcja silnika spalinowego jest taka a nie inna. A to co widisz to czysta fizyka i tego nikt nie zmieni. A pojezdzisz dluzej to uznasz ze to takie samo auto jak kazde inne i tez potrafi sei ladnie popsuc. A jak wydasz na naprwy troche grosza to minie Ci.

To taki moj maly wywod z dosiwadczenia mialem wiele aut i napoczatku tez mialem takie podejscie pozniej mi przeszlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie no czytajcie uwaznie co jest napisane. Przeciez pisalem, ze dymi tak, ze ludzie sie zatrzymuja na drodze za mna ! Sprawa wyglada tak, ze dalem auto do naprawy bo olej mi zre ;/ Wyciagnal mi turbine ale okazalo sie, ze mam nowa turbine, ktora dziala jak igla, wiec 350 zl za czyszczenie i sprawdzanie ;/ Problem dalej jest nierozwiazany, mozliwe, ze katalizator, jest to mozliwe ? Uszczelka raczej nie bo juz dawno zaczal sie grzac chociaz troche ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałam tak samo i turbina mi padla,jak się okazało to jest tam filtr przed turbiną który był zawalony i turbina dostawala w dupę stracila troche mocy a potem zakopciło na bialo i padl czujnik też,zobacz ten filter bo wymienia sie go co 100 000 km ja nie wiedzialam ze jest i teraz wsadzilam nowa turbine czujnik nowy i ten filter tzw odolejacz przy turbinie i wszystko gra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosiłeś mnie o kontakt to więc opisuje że moja miala 140 000 i gebels nic nie robil tylko wymienial filtry w serwisie i olej,i tak przyjechalam do polski i padlo turbo,zregenerowalam i w warsztacie je wsadzili jezdzilam ale mocy nie mialo juz takiej samej i po dwu tygodniach znowu padlo pojechalam do lepszego serwisu od diesli gdzie robia tez tiry i tam diagnoza turbo padlo czujnik od turbiny i filtr byl tak zawalony odolejacz przy turbinie ktory mial byc wymieniony przy 100 000 km bo co tyle sie go wymienia i kosztuje 200 zl,i wiec wymiana na nowa turbine z czujnikiem i tym filtrem calosc mnie wyszla 3200zl.jak twierdza turbina zeby dluzej chodzila musi byc nowa nie regeneruje sie w takich autach jak chce dluzej jezdzic,i jezdze i auto ma moc ,ale przez te awarie katalizator padl,trzaska mi w nim i mam dylemat co mam z nim zrobyc bo magicy w warsztatach twierdza ze wyklupać ,ale tam sa sondy i nie wiem czy to potem zagra dobrze wiec chyba lepiej wsadzic troche kasy na nowy niz potem i tak poprawiac.jeden problem z glowy a nastepny wyskoczyl ,może w twoim przypadku katalizator to wytrzyma,ale radze zacząć od tego filtra i czijnika i turbina żeby wszystko ci zagrało i nie poprawiać bo to są potem koszta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sie okazalo, ze turbina ok ale juz byla zawalona olejem i ja wyczyscili bo mialem juz ja wymieniana na nowa i ma teraz przejechane jakies 40 tys. Mechanik powiedzial, ze nie musze wymieniac tego filtra tylko on go wyczyscil, ze wyglada jak nowy. Cos mi gadal, ze byl juz tak zawalony, ze wytwarzalo sie cisnienie i dlatego turbina lykala olej no i pozniej lecial bialy dym. Jutro tzn juz dzisiaj mam go zobaczyc, jak nie bedzie gralo to chyba sie rozpedze i wjade mu w ten warsztat i powiem, zeby sobie ja wzial na zawsze ;) ... nerwy i nerwy a na dodatek wciaz pada ;/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten filter kosztuje 200 zl nie ma co czyszcic wymieniasz i masz spokoj na nastepne 100 000 km a tak bedziesz jezdzic w niepewnosci kiedy znowu walnie i koszty mechanika znowu i moze nawet turbiny,jak juz tam doszedl to mogl go wymienic tego sie nie czysci.szkoda turbiny jest droższa jak ten filter a znowu szybciej napewno ci sie zawali,to tak jak bys czyscil filter paliwa co jest absurdem,ale twoja sprawa,ja na oszczedzaniu sie spazylam i mnie to słono kosztowalo potem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawka, po naradzie z kolega powiedzialem mu, zeby kupil nowy bo wlasnie nie warto oszczedzac na takich rzeczach ale nie do konca ;) W salonie bmw zostal kupiony sam wklad tego filtra za 85 zl, z obudowa masz racje kosztuje 200. Jutro mam go juz miec calego i zobaczymy.

 

Do kolegi ten filtr nazywa sie odma, czy cos takiego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli mowicie tutaj o odmie (a o niej i o jej wymianie jest mnostwo tematow) to nalezy oczywiscie ja wymieniac co jakis tam czas (60-70k km), ale wymiana odmy powoduje, ze zmniejszy sie kopcenie i dymienie na bialo nic do tego nie ma, bo mam ja swiezutka, ledwo 3-4k na swojej przejachalem (jak i zreszta na all filtrach), a na bialo dymi ciagle tak samo, jedynie nie zostaja czarne slady na asfalcie z rury, jak sie mocniej wdepnie sandal w podloge....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to widoczne i pedanta jakim jestem irytuje, bo taki dym nie przystoi... , .... wiec cos jest raczej niesprawne, ale niczego na sile nie bede wymienial i spokojnie poczekam na rozwoj wypadkow, obserwujac plyn chlodniczy, olej itp.

 

Mam dokladnie tak samo jak ty. I cholernie minie to irytuje, jak ktos za mna jedzie to sie poprostu wstydze. Moj poprzedni 16 letni samochod 300 kkm benzynowy nawet dymka nie puscil. A tu ostrzejsze przyspieszenie i kleby dymu za mna - fakt widac to tylko w nocy, lub na tle zachodu slonca. W dzien jak na diesla mysle ze jest OK.

Ale tego dymu jest tyle ze az zakotluje.

Jestem pewien ze cos jest nie sprawne.

samochod 4 letni 165 kkm.

- zaworki wymienione na nowe - tzn ten z turbuny przelozylem do EGR a nowy do turbo, separator oleju nowy. Oleju ubywa w ilosci 1l / 10kkm - wiec chyba jeszcze rozsadna norma zachowana.

Jezeli mialbym zaplacic za naprawe np 3000tys aby tego dymu nie bylo to zchecia bym to naprawil. Ale narazie jezdze bo boje sie blednej diagnozy i wyzucenia pieniedzy w bloto. A i sprawdzalem wtryski przelewowo i wyszlo ze jeden troszke przelewa, ale mechanik powiedzial ze to i tak bardzo dobry wynik i zeby nie wymieniac. I denerwuje mnie jedno ze auto bardzo glosno pracuje pomiedzy 1600-2500 obr przy bardzo spokojnej jezdzie - jakby byla dziura w dolocie. I znowu mechanik mowi ze tak ma byc bo to EGR. A mnie sie wydaje ze te 2 problemy wynikaja z jakiejs niesprawnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.