Skocz do zawartości

120D automat z m pakietem 2005


janek89

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
rozrząd się chyba jednak wymienia przy 250 tysiącach (łańcuch) ale trzeba by to sprawdzić w serwisie. co do automatu to jeśli jeździsz po mieście dużo to jednak warto wziąć taką skrzynię pod uwagę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janek, ten automat pogrzebie Ci frajdę z jazdy

 

Powszechny stereotyp :mad2:

 

Proponuję się przejechać, a dopiero potem zdecydować.

 

Jak dla mnie właśnie z automatem zaczyna się frajda - obie ręce na kierownicy, a zmiana biegów prawą stopą.

Zastrzegam, że u mnie klekocze poprawiona wersja ze 177KM, ale za to auto większe a więc wychodzi na to samo :mrgreen:

 

Awaryjność automatu zależy od tego jak obchodził się z nim poprzedni właściciel - z tego co można przeczytać na tym i innych forach dobrze traktowane skrzynie ZF nie są awaryjne "same z siebie".

 

Co do sprawdzenia automatu, to pełnosprawna skrzynia zmienia biegi miękko, bez szarpnięć, a przy wyższej prędkości obrotowej (ok. 2k rpm) zmiana biegu powinna być odczuwalna tylko na obrotomierzu. Przy lekkim operowaniu gazem nie powinno być przeciągania obrotów, a po zatrzymaniu pod górkę w trybie "D" samochód powinien stać w miejscu.

 

Jeżeli nie masz doświadczenia jak powinien chodzić automat, proponuję jazdę testową w salonie, po kilkunastu kilometrach można wyczuć prawidłowy rytm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja już jeździłem tym modelem co chcę kupić i w nim automat chodzi naprawdę fajnie nawet przy wysokich obrotach nie czuje się zmiany biegów

fakt faktem dużo jeżdżę po mieście i już mnie powoli denerwuje jazda na uczelnie rano w gigantycznych korkach i później jak jadę do domu wiec myślę że to było by dobre rozwiązanie tylko mam obawy czy się nie rozpadnie po kilku kilometrach

może jakieś uwagi dotyczące kupna na co warto popatrzyć, zobaczyć przy tym modelu wiadomo oprócz podstawowych rzeczy :) dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że rozsądnym rozwiązaniem będzie po prostu sprawdzenie auta w serwisie - usługa taka kosztuje pewnie ok. 300-500pln, ale powinieneś wiedzieć co i jak jest z autem.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plg-stereotyp stereotypem,ale z całym szacunkiem-ani Twoje e90 ani seria1 to nie są ciężkie,z wielkimi silnikami limuzyny, w których muszą być montowane automatici.

BMW się kupuje właśnie za charakter tego auta,i nie ma nic przyjemniejszego jak machać wajchą bo w BMW to właśnie tutaj czujesz czym jest rewelacyjnie zestrojony samochód-współgranie skrzyni,silnika i zawieszenia.Ale skrzyni manualnej a nie automatu.

Poza tym jesteśmy młodzi-jak będe miał 60 lat pomysle o automacie.

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW się kupuje właśnie za charakter tego auta,i nie ma nic przyjemniejszego jak machać wajchą

No to już są kwestie osobistych upodobań - np. taki Max Mosley ma jeszcze dziwniejsze :twisted2:

 

Przez kilkanaście lat machałem wajchą, ale gdy pojeździłem kilka dni z automatem w wydaniu bmw stwierdziłem, że to jest właśnie to co mnie teraz kręci - a lubię jeździć dla samej przyjemności z jazdy i samochód jest dla mnie czymś więcej niż tylko urządzeniem do przemieszczania się z punktu A do B.

Nie przeczę jednak, że 120d z manualem też jeździ przyjemnie i można ją potraktować "na ostro" - gdyby jeszcze można było wyłączyć na stałe układ wyłączający silnik na skrzyżowaniach :? .

 

Zaś co do pytania autora wątku, to również sugerowałbym serwis - auto jest dość młode i zapewne trochę kosztuje, więc te pare dodatkowych złotych na pewno warto wydać na fachowy przegląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie PLG,trochę stonowałeś wypowiedź więc i ja to zrobię.

Nie mam nic przeciwko automatycznej skrzyni biegów-miałem 3 do tej pory (ale nie w BMW),ale prowadzimy dyskusję,podajemy argumenty róznego rodzaju-i po to własnie ta dyskusja.

Janek zapodał temat a naszym zadaniem jest "przeciaganie liny"-im bardziej tym paradokslanie dla Janka lepiej-niech pozna rózne zdania :D

 

Poza tym co wybierze-czy manula czy automat-to i tak bedzie to super wybór bo to w końcu BMW :-)

p.s.I tak wszyscy wiemym,że Janejk napalił sie na automat i że decyzje juz podjął :mrgreen:

Pozdro dla wsyztskich

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w mieście jest 120d w automacie i nawet dobra cena wyposażenie przebieg i sumie nad nią bardzo zastanawiam pierwsze auto miałem z ręczną skrzynią i teraz myślałem nad automatem bo trochę jeżdżę po mieście i po prostu z lenistwa chcę automata no i auto chcę oszczędne będzie czas na duże benzyny a po za tym tata ma manual więc nie zapomnę jak się jeździ :D dzięki za info z waszej strony :) dam znać jak kupie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

jestem zainteresowany takim autem ?

jak sie sprawdza ten silnik ?

no i przede wszystkim chodzi mi o skrzynie czy jest awaryjna jakie sa opinie

dziekuje z gory

 

nie wiem, czy w mpakiecie jest inny silnik, ale jesli ten co u mnie (120kW) to ... no nic, dzis sie do mnie przystawialo subaru, do glowy mu chyba nie przyszlo, ze w jedynce moze cos pod maska byc i ... przegral ;)

na drugich swiatlach sie przystawil juz bez zmylki ale ja juz nie "walczylem" - w koncu na poprzednich przegral ;)

 

340Nm to jest to

do tego automat w pozycji sport i tyle w temacie

zh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

163 KM jest pod maska i po jeździe próbnej jest zadowolony z pracy tego automatu i sprawdzałem wszystkie tryby pracy co do silnika to raczej jest skłonny do zrobienia chipa na 188 KM i 390 Nm firmy v tech myślę że to będzie dobre rozwiązanie bo i spalanie spadnie i dynamika się poprawi. Ma pytanie co do tego chipa czy warto robić w sensie żywotności silnika czy to nie za dużo na ten silnik?

to jest to auto którym jestem zainteresowany http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6603329 :) zdjęcia kiepskiej jakości ale na żywo bardzo ładnie się prezentuje jak i jeździ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli to auto nie miało w przeszłości wypadku ...

 

 

NIE WIERZE HANDLARZOM !

za duzo ich znam ;)

i choc ich znam - niektorzy to nawet moi dobrzy znajomi - to pojechalem po auto do dilera BMW do Niemiec

KAZDY chce zarobic !

mozna popatrzec na ceny na mobile.de by wiedziec, czy cena o 30% nizsza nie ma w sobie haczykow

choc... wyjatek potwierdza regule

ale... ;)

zh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autko jest naprawdę w bardzo dobrym stanie jedynie do czego można się przyczepić to bardzo lekko przerysowany zderzak przedni na rogu a tak to w środku jak nówka i nie widać żeby był gdzieś uderzony wszystkie szyby oryginalne itp silnik i skrzynia też bardzo ładnie pracują :)

a co do handlarzy to wiadomo jacy są tacy są ale autko naprawdę ładnie się prezentuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio bylem w ASO, kolo mnie gosc, przyjechal na przeglad, kupil auto pare tyg. temu, daje gosciowi kluczyk, a gosc: "pan wie, ze panskie auto ma cofniety licznik o ... 38 tys km?"

 

szczeka klientowi upadla na podloge, myslal, ze auto ma 22 ;(

 

swoja droga, dobrze ze nie o 138tys km cofniete

ech...

zh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz może każdy pojechać i za 100zl cofają liczniki i komputer w silniki i już tak naprawdę nie dojdziesz jaki jest prawdziwy przbieg a co Niemców to nie są lepsi od nas też tam są przeważnie handlarze i tylko czekają na obcokrajowców bo niby skąd biorą się u nas te szroty sprzedawałem swój samochód to przyjechał kupiec i mówił że był pod Hamburgiem to okazał się taki szrot że szok i zrobił nie potrzebnie ponad 1000km wiec nie zawsze niemieckie auta są dobre tak jak się uważa powszechnie ja np. mam większe zaufanie do auto kupionych w kraju od pierwszego właściciela niż z Niemiec od 1 właściciela tylko jest jedna wada tych kupionych w Polsce maja ubogie wyposażenie i słabe silniki dla mnie najważniejsze jest to w jakim auto jest stanie niż kto sprzedaje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tutaj nie wychwalam Niemcow jako wlascicieli

tylko ASO/Dilera jako sprzedawce

poza tym kupujac u dilera ma "jakby" wiecej praw niz od prywatnego wlasciciela

wiem, bo sam tych praw dochodzilem, i wystarczyl jeden mail do Monachium, by sie sprawa "rozwiazala sama"

 

a do tego co napisales mozna dodac: 50 czy 100 tys km zrobione po naszych a po niemieckich drogach, na innym paliwie ... sam wiesz co chce powiedziec

zh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto ma niewiarygodnie niski przebieg - az dziw, ze z takim wyposazeniem auto praktycznie stalo w garazu.

 

Jesli chcesz je sprawdzic zapisz sobie VIN auta i pofatyguj do serwisu BMW - niech sprawdzą historię auta

 

vazq~

 

"MORZLIWOŚĆ SKREDYTOWANIA " :duh: ehh...

~ The Gator Nation ~
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.