Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

z czystej ciekawości jak mogę sprawdzić bez wchodzenia pod auto czy w moim 524Td jest szpera? W ogóle to były w tych modelach montowane?

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
Nie jestem pewien czy były w opcji dostępne. Jak tak to Vin dekoder. Mogł też poprzedni właściciel wsadzić po drodze . I na bardzo śliskim niech ci pomieli dość ostro jak wyryje dość głęboko jedną stroną a drugą praktycznie w ogóle to nie masz. Wiem że są szpery 25%, 50% itd. ale nie wiem jakie blokady stosowało BMW.
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

ogolenie to są 4 sposoby:

1. Włazisz pod samochód i optycznie szukasz jej...

2. Włazisz pod samochód i patrzysz czy na moście masz "S"...

3. Unosisz tył samochodu i kręcisz kołem... jak kręcić zacznie się drugie kółko w tą samą stronę - masz szpere...

4. VIN dekoder...

http://img232.imageshack.us/img232/9283/08outlinesbmwff3.th.jpg

http://forum.krewniacy.pl/images/signatures/45905725347f78fd44403e.gif

Opublikowano

3. Unosisz tył samochodu i kręcisz kołem... jak kręcić zacznie się drugie kółko w tą samą stronę - masz szpere...

 

Lepiej unieść jedną stronę i próbować zakręcić uniesionym kołem, jeśli się nie da jest szpera.

 

Wg ETK 524td z manualem były dostępne ze szperą. Jednak jej dostępność na rynku wtórnym może być bliska zeru.

Opublikowano
Nie rozumiem tego -"ciagna to kolo od strony wewnetrznej" - znaczy że się nie kręci czy kręci lepiej niż zewnętrzne?
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
A ja mam pytanie jakie sa plusy i minusy posiadania szpery w codziennym użytkowaniu auta?? Wiem tylko, że łatwiej driftować ze szperą, a czy łatwiej wpaść w poślizg niekontrolowany?? Jak jest ze zużywaniem się opon??
Opublikowano
ogolenie to są 4 sposoby:

1. Włazisz pod samochód i optycznie szukasz jej...

2. Włazisz pod samochód i patrzysz czy na moście masz "S"...

3. Unosisz tył samochodu i kręcisz kołem... jak kręcić zacznie się drugie kółko w tą samą stronę - masz szpere...

4. VIN dekoder...

 

1i2 odpadają, pada za oknem i nie mam nawet gdzie podnieść auta, wszystkie bezpłatne kanały są zbyt strome, żeby podjechał swoim autem (niestety obniżonym)

3. Co do tego to ostatnio podnosiłem jak robiłem ręczny i bez problemu kręciłem kołem, drugie nawet nie drgnęło

4. W VIN dekoderze nic nie pisało o szperze

 

Tak w ogóle to jaka jest różnica w wyglądzie zwykłego dyferencjału a ze szperą?

Na real oem tak to wygląda w przypadku mojego auta:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA51&mospid=47372&btnr=33_0004&hg=33&fg=05

Chyba to oznacza, że nie były wcale szpery montowane w 524

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
A ja mam pytanie jakie sa plusy i minusy posiadania szpery w codziennym użytkowaniu auta?? Wiem tylko, że łatwiej driftować ze szperą, a czy łatwiej wpaść w poślizg niekontrolowany?? Jak jest ze zużywaniem się opon??

 

 

No na pewno np. jak wpdnie ci jedna strona na miękkie to nie zeszperowany most bardziej sie pogubi.

 

Ruszanie na mokrym , ciągną dwa tak samo zależy jak zeszperowany jest mechanizm 25% czy 50 % różnicy obrotowej na kołach.

 

Teoretycznie opony musi zjadac bardziej a jak jest w praktyce?...Czy to ważne :mrgreen:

 

 

Silver Zobacz wszystkie roczniki 524td w real oem powinno to sie w dziale częśći rear axle znajdować się DIFFERENTIAL-LIMITED SLIP DIFF.UNIT

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
Dzięki Pinczer za poprawienie, wydawało mi się, że o szperę chodzi wtedy kiedy piszą procenty obok jeszcze, tak jak w innych modelach
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
Nie rozumiem tego -"ciagna to kolo od strony wewnetrznej" - znaczy że się nie kręci czy kręci lepiej niż zewnętrzne?

 

ciagna po asfalcie :D czyli kreci sie z taka sama (badz prawie taka sama) predkoscia jak zewnetrzne. jest to bardzo slyszalne.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano

Witam.

W swoim poprzednim BMW 525tds miałem 'szperę' 25%. I...wszystko bardzo extra fajnie.. :D .....do czasu...jak np. ślisko..mokro i ostro wejdzie się w zakręt...to (bez kontroli trakcji) kręcie jak w zegarku..dookoła osi gdzieś po środku pojazdu. Ze 'szperą' należy nauczyć się jeździć...bezwzględnie..kiedy zmienia się sezon, żeby nie robić piruetów. A tak w sezonie letnim, to naprawdę :D bajka...pokonywanie zakrętów...wychodzenie z piasków ...i innego badziewia. Extra.

Pozdrawiam

A tak a pro-po to jak masz auto na podnośniku i kręcisz tylnim kołem ...to to drugie też będzie się kręcić ...jeżeli masz 'szperę'

Memento Mori :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.