Skocz do zawartości

Brzeczenie z klimatronika w E39


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ten dziwny dzwiek pochodzi z kratki panela klimatronika w moimi E39. Wyczytalem w jakims poscie ze moze to byc wentylatorek ktory wciaga powietrze do czujnika i wlasnie najbardziej mi to przypomina wentylatorek bo jak dmuchne tam powietrzem to tak jakby zwolnil na chwie a po chwili znow zbiera na obroty :) troche to wkurzajace. Ktos gdzies poisal ze moga to byc jakies elektrozaworki ale to ewidentnie dziwiek wentylatorka. Moze sie ktos wypowiedziec jak sie tam dobrac zeby nic nie popsuc... bo ktos gdzies pisac zeby srubokreciki wlozyc po bokach tyle ze po srubokrecikach napewno slady zostana....

 

 

P.S. aha i jeszcze takie pytanie bo u mnie to brzeczy caly czas a podobno po 15 minutach jest odlanczana elektryka w samochodzie...

Opublikowano
to u mnie caly czasz brzeczy :/ wiec cos jest nie tak... chyba ze elektronika sie zalancza po otwarciu samochodu z kluczyka... musze zostawic otwart auto na 15 minut bez kluczyka i to sprawdze :)
Opublikowano

Elektryka załącza się w momencie otwarcia samochodu. Miałem ten sam problem i po całej nocy, jak wchodziłem do samochodu słyszałem ten dźwięk... Myślałem, że brzęczało całą noc, okazało się że tylko w przypadku otwarcia auta i do 15 min po zamknięciu go.

 

Pozdrawiam

///Mpower
Opublikowano
Ja tez tak mialem, ale jednego dnia, jak fest popilem i przyszlo mi spac w aucie to jestem pewien na 101% ze wiatraczek na bank gasnie po czasie :) Tylko kazde otwarcie drzwi powoduje ze zaczyna od nowa krecic :norty:
NO BMW - NO FUN !!!
Opublikowano
Pozwole podlaczyc sie do tematu u mnie tez brzeczy jakby osa wpadla ;D podobno wystarczy wyciagnac sterownik i poprzeczyszczac te wentylatorki i moje pytanko brzi jak wyciagnac w calosci sterownik klimatronica ?? gdzie sa jakie srobki bo cos nie moge znalezc wszystkich :)
Opublikowano
[...]moje pytanko brzi jak wyciagnac w calosci sterownik klimatronica ?? gdzie sa jakie srobki bo cos nie moge znalezc wszystkich :)

 

Nie wiem, czy jest jakaś różnica jeśli chodzi o audio. Ja mam BMW REVERSE i po wyjęciu radia wystarczy wsunąć rękę i po prostu wypchnąć klimatronik. On się trzyma na takich rozporowych blaszkach i nie trzeba pokonywać silnego oporu aby to zrobić. A odnośnie radia to wystarczy zdjąć pokrętło, pod nim jest otworek w przeźroczystym plastiku. W głębi jest coś jak śrubka z nacięciem pod płaski śrubokręt. Wystarczy pokonać opór sprężyny kręcąc przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. To powoduje, że takie same rozporowe blaszki jak przy klimatroniku "chowają się" troszeczkę i radio da się wysunąć.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
u mnie tez jest podobnie gdy zalacze wiatrak ale tylko podczas jazdy i gdy skrecam w prawo:/ troche denerwujacy odglos bo u mnie to bardziej gwizdze niz brzeczy.... ale BMW zainstalowalo dobry sprzet audio wiec problemu nie ma :]
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Istnieja dwie mozliwości: piski pochodzą z wentylatora nadmuchu lub z małego wentylatora który znajduje się w sterowniku klimatronica. Dostęp do dmuchawy w E39 jest koszmarny właściwie należy zdemontować kokpit , jest możliwość chwilowemu zaradzeniu piskom;

KLIK

Jeśli chodzi o wentylator klimatronica to należy wydobyć moduł i rozebrać obudowę, znajdziemy tam wentylator coś w rodzaju chłodzenia kart graficznych :D

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

w bmw ktore maja klime jest czujnik (czujniki) ktore mierza temp w srodku. po to aby czujnik prawidlowo mierzyl jest stosowany nadmuch na nieogo wiatraczkiem, prawidlowo powinien gasnac po czasie, jak to sprawdzic? zamknij auto z otwarta szyba, przyjdz po czasie i wloz glowe przez otwarte okno, silnika nie powinno byc slychac, po otwarciu drzwi powinien dzialac.

 

ale , jest mozliwosc uszkodzenia jeza, miecza (zalezy od wersji) i wtedy elektronika nie gasnie tak jak powinna i dziala caly czas rozladowujac aku, poczytajcie na forum o klopotach z jezami w e39.

Opublikowano

Problem rozwiązany :) był to wiatraczek wdmuchu jacy powietrze na czujnik temperatury ktory znajduje sie za ta kratka w panelu klimatronika. Poniewaz szukalem na kilku forach i tak naprawde nigdzie nie jest jasno napisane co to moze byc i jak to zrobic wiec opisze krotko moj przypadek :)

 

 

Żeby wyciągnąć ten cały klimatronik musimy wyjąć radio. Panel klimatronika trzyma sie na takich blaszkach ale u mnie to siedziało dość solidnie. Gdzieś czytałem zęby do wyciągnięcia go użyć dwóch srubokrecikow, nie polecam nikomu tego sposobu bo można tylko narobić śladów na plastikach a klimatronika i tak nie uda się pewnie wyciągnąć. A wiec bierzemy się za radio. Ja mam radyjko z małym wyświetlaczem czyli ściągamy gałkę potencjometru i po prawej stronie gałki jest taka blaszka przesuwamy w prawo i wyciągamy radio nic prostszego... Teraz mamy dostęp do klimatronika, można go wypchnąć. Ja zanim wypiąłem wszystkie kostki poczekałem te 15 minut jak się wyłączy elektronika w samochodzie. Nie wiem czy to ma jakiś wpływ ale wolałem nie odłanczac. Żeby dostać się do wiatraczka rozpinamy czarne zatrzaski i wyjmujemy płytkę. U mnie jak obróciłem wentylatorkiem to było słychać takie "tykanie" tłukła się podkładka pod wiatraczkiem. Delikatnie się ruszała, i jak wiatrak zaczął chodzić to magnez przeciągał ja na jedną i drugą stronę. Ja dałem tam odrobinkę kleju na ale to dosłownie na główce od igły. I po problemie :D :D :lol:

Opublikowano
A odnośnie radia to wystarczy zdjąć pokrętło, pod nim jest otworek w przeźroczystym plastiku. W głębi jest coś jak śrubka z nacięciem pod płaski śrubokręt. Wystarczy pokonać opór sprężyny kręcąc przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.

dołączę się do tematu a mianowicie mam taki problem,nie potrafie wyciągnąć radia z e39(zwykły reverse na kasete) bo jak zdjąłem pokrętło głośności to wewnątrz nie ma żadnej śrubki,poprostu wygląda na to że ktoś już grzebał próbując wyciągnąć radio i coś zepsuł.Są tylko jakby dwie blaszki z dwóch stron które można nacisnąć śrubokrętem ale radio i tak przy podważaniu nie chce wyjść,te zaczepy boczne nie puszczają....ma ktoś jakiś patent jak to wyciągnąć?

Żeby wyciągnąć ten cały klimatronik musimy wyjąć radio

to akurat nie jest prawda bo właśnie dzisiaj wyciągnąłem panel klimatronika bez wyciągania radia,poprostu podważyłem z dwóch stron i bez problemu sie wysunąłżadnych śladów nigdzie nie zostawiłem,odpiąłem wtyczki i wentylatorek potraktowałem delikatnie kompresorem,teraz cisza,wentylatorek obraca się bezszelestnie

Opublikowano (edytowane)
[...]ma ktoś jakiś patent jak to wyciągnąć?

 

Porównaj fotki radia po zdjęciu gałki, które zamieściłem w temacie:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=73602&highlight=

 

Jak pokonasz opór "śrubki", to trzymając ją w skrajnym położeniu musisz wsunąć dłoń w otwór kieszeni radia i pociągnąć bliżej prawej strony - ona łatwiej wyskakuje, bo blaszka po tej właśnie stronie lepiej się chowa, a przynajmniej u mnie tak było... Przyznam, że za pierwszym razem miałem spore kłopoty, w tej chwili 30 s roboty...

 

[...]to akurat nie jest prawda bo właśnie dzisiaj wyciągnąłem panel klimatronika bez wyciągania radia,poprostu podważyłem z dwóch stron i bez problemu sie wysunąłżadnych śladów nigdzie nie zostawiłem[...]

 

Ależ nikt nie twierdzi, że nie da się wyjąć klimatroniku tak jak Ty to zrobiłeś... Tobie akurat się udało nie zostawić śladów. Ja wcześniej wyciągałem radio i dobierałem się od d. (czytaj: tylnej) strony :mrgreen: aby mieć pewność, że nie pozostawiam śladów

 

pozdrawiam

 

thenygoos[/url]

Edytowane przez thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
wlasnie dzisiaj wyciagalem radyjko, wiec tak sciagnalem pokretelko i nad metalowym bolczykiem jest dziorka i widac tam jakby blaszke z podloznym pionowym otworem nalezy tam sadzic srobokret plaski ktory bedzie pasowal i przekrecic odwrotnie wskazowek zegara nastepnie pociagnalem radyjko do siebie za otwor kasety i wyszlo bezproblemowo ;) w tej dziorce nie ma srobki jest taka blaszka z wycieta luka na plaski srobokret
Opublikowano
no jak już pisałem problem w tym że własnie tej niby śrubki czy blaszki jak ją nazywacie z otworem na śrubokręt u mnie poprostu nie ma...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.