Skocz do zawartości

Kalibracja aktywnego tempomatu ACC


mavic

Rekomendowane odpowiedzi

Rozsypal mi sie wentylator klimy i jezdzilem pare dni bez niego, W tym czasie wcisnolem przycisk tempomatu i wyskoczylo na wyswietlaczu "INACTIVE" i od tamtej pory tak jest zawsze pomimo ponownego zamontowania went. klimy i wszystkiego na miejsce. Radar ACC jest mocowany na tych samym mocowaniu co wentylator klimy i ponoc lapie blad gdy straci swoj poziom/pion. Dowiedzialem sie ze wymaga ponownej kalibracji. Ktos sie w to bawil ?

pozdrawiam

mavic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Odswiezam temat. Kombinuje wlasnie z INPA (niestety sekcja dot acc jest po niemiecku i nic nie kumam) ale mam tez GT1 i slabo mi idzie. Na niemieckim forum 7 ktos to zrobil wiec napewno sie da. Moze jednak ktos mial z tym doswiadczenia ?

pozdrawiam

mavic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udalo mi sie :) Podczas kalibracji DIS pyta o rozne wartosci zmierzone przy pomocy lustra i lasera przymocowanego do kol (ktorych oczywiscie nie mialem). Zmierzylem na oko miarka wpisalem, nastepnie kazalo postawic lustro odwrotnie wiec postawilem stary grzejnik elektr przed autem i zadzialalo :) Tempomat znowu dziala.

 

Moze komus sie przyda.

pozdrawiam

mavic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzialem ACC tylko w ostatnich rocznikach E38 wiec pewnie troche tego pomontowali zeby sobie potestowac przed wprowadzeniem nowego modelu.

Podobna historie mialem z PDC w E34 - posiadalem ostatni rocznik i to jedyny raz kiedy widzialem oryginalne czujniki cofania w tym modelu.

 

Kolejna ciekawostka to xenony w E32 montowane od 1992 roku.

pozdrawiam

mavic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzialem ACC tylko w ostatnich rocznikach E38 wiec pewnie troche tego pomontowali zeby sobie potestowac przed wprowadzeniem nowego modelu.

Podobna historie mialem z PDC w E34 - posiadalem ostatni rocznik i to jedyny raz kiedy widzialem oryginalne czujniki cofania w tym modelu.

 

Kolejna ciekawostka to xenony w E32 montowane od 1992 roku.

 

a tak to działa

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
  • 8 miesięcy temu...

Cześć, odkopałem temat, gdyż miałem kalibrację do zrobienia u siebie.

Dzięki @mavic za info! Użyłem DISa i sam skalibrowałem radar. Wszystko śmiga jak należy.

 

Koszt usługi w ASO (Wrocław) 500zł.

 

Samemu można to zrobić dosyć szybko i sprawnie.

Krótki opis co i jak robiłem.

 

1. Oczywiście potrzebny kabel, laptop i DIS (i torxowe nasadki - nie śrubokręt! - do regulacji położenia radaru jak ktoś chce - ja u siebie miałem prosto, tylko wyskoczył z zaczepów i wcisnąłem go z powrotem).

2. Wziąłem zwykłe lustro z IKEI (~40x100 bo akurat takie miałem). Zbudowałem doń podstawkę i ułożyłem w poziomo.

3. Ustawiamy 120cm od radaru Trzeba się w miarę postarać aby lustro było ustawione równolegle do czoła samochodu.

Jeżeli mamy wszystko ok, to można zmierzyć odległości od przednich kół narysować sobie na ziemi prostą linię u ustawić na nim lustro albo coś co odbije fale radaru (obstawiam, że pudło z folią aluminiową też zadziała).

W pionie możemy zmierzyć poziomicą.

W ASO poziomowanie dokonuje się za pomocą laserów i tylko po to są one potrzebne.

4. W DISie odpalamy diagnostykę, wybieramy model samochodu, function selection, tam dodajemy/zaznaczamy ACC i uruchamiamy "test schedule".

Na początku może zapytać o odległość radaru od zderzaka (3-7mm) - ja u siebie miałem około 5mm.

Następnie będziemy pytani o różne odczyty położenia lustra, 2x poziomo i 2x pionowo - wpisujemy tam cokolwiek bo nie ma to znaczenia i później wyświetla nam podsumowanie z wpisanych opcji.

Następnie zaczyna się zabawa z prawidłową kalibracją i jesteśmy proszeni o ustawianie lustra w pozycji mid (czyli pionowo), pozycji front (czyli o 1 stopień przechylone w stronę samochodu) i rear (o 1 stopień do tyłu).

Można sobie policzyć o ile wychylać lustro aby uzyskać 1 stopnień - u mnie to było ~5mm.

W przechylanie lustra można się pobawić i będziemy proszeni wtedy o kalibrację położenia radaru dwoma śrubami. I powtarzanie czynności.

Jeżeli nasz radar jest ustawiony w miarę poprawnie i odchylenia są bardzo małe, nie musimy się bawić i można nie przechylać lustra tylko na prostym dokonać wszystkich pomiarów (lub lekko lustro przestawić).

Po pomiarach uzyskamy informację, że nie potrzebna jest kalibracja i proces zakańcza się sukcesem.

W ostatnich korkach odbywa się inicjalizacja radaru i kasowanie błędu.

5. Wyłączamy samochód na kilka sekund.

6. Śmigamy z aktywnym tempomatem!

 

Jak już się ogarnie co i jak to taka kalibracja zajmie nam 15 minut w wersji bez regulacji położenia - lustro zawsze pionowo.

Jak chcemy regulować położenie radaru to potrzeba godzinki i dobrych nastaw lustra (przechył +/- 1 stopień) może być potrzebne kilka powtórzeń pomiarów, w DIS napisali, że 7 powtórzeń to jeszcze ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

Panowie, po wymianie radaru, a jeszcze przed kalibracją jakieś błędy w kompie będą czy nie?

Zamieniłem mój radar z problemem grzania soczewki (5D0F) na nowy i sprawny,

po właczeniu zapłonu komputer pokładowy od razu melduje ACC failure! a ISTA+ pokazuje błędy:

5143 No message, receiver EGS, transmitter ACC

A3AB Message (active cruise control, 0x190) faulty, receiver KOMBI, transmitter ACC

A4F3 Message (active cruise control, 0x190) faulty, receiver HUD, transmitter ACC


Czy to jest prawidłowe zachowanie? Teraz powinienem wykonać kalibrację i będzie OK?

e61 530dA >> spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie,


czy ktoś przeprowadzał kalibrację w Warszawie i okolicach niekoniecznie w ASO i może polecić jakiś warsztat? Kontaktowałem się w tej sprawie z BMW Janki ale chcą za tą operację 1100zł, szukam jakiegoś tańszego kalibratora :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
Witam.Szukam kogoś do kalibracji aktywnego tempomatu.Mam błąd rozregulowanej głowicy 5D14.Nagle w trasie przestał działać.Nie widać na oko żadnych uszkodzeń.W ASO cena to porażka.Jestem z wielkopolski ,może ktoś ogarnia temat- oczywiście nie bezinteresownie.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich.

Proszę o pomoc. Mam problem z acc bmw e 65. wywala mi błąd A3AB moduł kombi: can id 190 error ausfall botschaften anzeige acc.

Nie mogę sobie z nim poradzić, jak usunę to zaraz wraca. Robiłem inpa kalibrację radaru, wszystko przebiegło pomyślnie ( błędy zostały usunięte, czy zapisać zmiany) dałem tak. Zapłon wyłączyłem po chwili włączyłem, sprawdzam błędy i blsd powrócił A3AB. :( macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.