Skocz do zawartości

Ucieka płyn cglodniczy!!!


rfs1

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem,ze ucieka(bardzo szybko) plyn chlodniczy gdzies...tylko nie wiem gdzie.

Jako,ze nie dysponuje kanalem ani podnosnikiem wstawilem auto do mechanikow(z normalnym stanem w zbiorniczku) zeby sprawdzili czy nie ma gdzies wycieku,zdjeli oslone z pod silnika i spr.wszystkie przewody auto odpalone stalo na podnosniku ok 40min.pod autem sucho,nigdzie sie nie poci,wskaznik temp.stoi rowno,nie dymi nawet kiedy dodam wiecej gazu.

Po tych zabiegach ubylo w zbiorniczku 2kreski w sumie nic.

Zrobilem nie wiecej jak 12-15km. spr płyn w zbiorniczku a tam 1/3 stanu płynu. :shock:

Spr.jeszcze czy moze z wydechu sie nie leje czy nie dymi podczas jazdy,kolega jezdzil a ja obserwowalem i nic,a plyn spier... :duh: :shock:

 

Co sie dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak mialem przez pewien okres, i stwierdzam, ze to nieszczelnosc, bowiem po zalaniu uszczelniacza problem zniknal.

Zawsze bylo na samym dnie w zbiorniczku, niewazne czy dolalem, wczoraj, czy pare godzin temu do instrukcyjnego max. A widac nie bylo wycieku nigdzie.

Jesli plyn trzyma staly choc niski poziom to nie jest najgorzej.

Zle by bylo dopiero jakby wylatywalo wszystko...

Smialo moge polecic uszczelniacz w plynie carlube - stosowalem rozne w proszkach ktore nic nei dawaly, badz malo co, po tym jest ok.

Dokrec wszystkie obejmy wezykow, tak zapobiegawczo... i kilka dni dolewaj tak i patrz nastepnego dnia czy ubylo. Kartonik pod spod, pojezdzij mocniej, zeby wytworzylo sie wieksze cisnienie i bedzie cos wiecej wiadomo. Nie zawsze cieknie jak stoi, badz przy spokojnej jezdzie.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarza sie tak, ze plyn nie bedzie uciekal kroplami. Uklad chlodzenia, silnik sa rozgrzane i plyn bedzie szybko odparowywal pozostawiajac bialy nalot.

Poszukaj, moze go gdzies znajdziesz?

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było podobnie w 523i. Plyn uciekal nie wiedzialem skad... w ASO podpompowali cisnienie w uklad *(zeby zasymulowac nagrzany silnik...) i wtedy zaczelo leciec z obudowy termostatu. Po wymianie nie ma juz tego problemu.

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc.sprawdze to i dma znac co i jak.

nieraz ucieka tylko na zimnym albo ciepłym. U mnie płyn zwiewał z obudowy termostatu ale tylko na zimnym.

Popieram co często bagatelizuje sie, że na zimnym cieknie a na ciepłym nie, a obudowa termostatu jest plastikowa wiec jak dostaje temp to sie rozszerza materiał. U mnie było pdoobnie ale zlikwidowałem problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ten sam problem juz od kilku miesiecy i nie moge nic znalezc.

Obudowa termostatu wymieniona bo mechanik twierdzil ze to bedzie przyczyna ale nistety sie mylil. Na postoju nic nie cieknie, ubywa mi ok. 2litrow co tydzien, psycha mi juz siada :mad2:

RAZ BMW ZAWSZE BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie, ile plynu musi byc w chlodnicy? chodzi mi o miarke na zbiorniczku wyrownawczym. Czytalem ze wiekszosc z was ma w zbiorniczku jakis patyk ktory pokazuje odpowiednia ilosc ale ja go nie mam :(

ja też nie mam, na zbiorniczku napis KALT i tam jest prawidłowy poziom na zimnym który na ciepłym silniku rośnie. Muszę przyznać, że po wymianie obudowy termostatu znika ok 1 kreska na kilka tysięcy km :wink: . Sprawdzałeś pompę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz patyczka/kreski na zbiorniczku chłodnicy, to sprawdź czy na zimnym silniku poziom płyny jest tak powiedzmy ok 3-5cm ponad połowe zbiorniczka tak mniej więcej ma byc tak tyle ponad połowę ale zeby nie było 3/4 zbiorniczka, ale musisz mieć ta kreskę sprawdz. Apropos wypowiedzi kolegi odnosnie ubywania płynu w postaci pary to zgadzam sie w 100%, cisnienie w układzie jest tak wysokie ze potrafi wypchnac płyn chłodniczy w postaci pary wodnej przez maleńką dziurkę, której nawet nie jesteśmy w stanie dostrzec :duh: niestety ale układ chłodzenia w BMW to masakra, jest bardzo wrazliwy i jak dla mnie rowniez jest to bolączka tych aut, co jakiś czas się słyszy , że ktoś ma z tym problemy a wiadomo pośrednio i bezpośrednio również, to nieprawny układ chłodzenia moze być powodem niesprawnego silnika tj. pękniete głowice, bloki silników, brak mocy, często uzytkownik nie zdaje sobię sprawy z tego, wycieku nie widać autko jeździ dobrze a później zonk :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa wody, termostat wraz z obudowa wymienione, nalalem tez uszczelniacza do chlodnic prestone i nic. Chlopaki ja wlasnie chcialbym wiedziec ile ma byc plynu na cieplym silniku,dlatego ze uklad odpowietrza sie na cieplym.

Ja robie to tak;

odkrecam dwa koreczki jeden na obudowie, drugi na zbiorniczku

silnik odpalony ogrzewanie na maxa

dolewam plynu az zacznie sie przelewac otworami odowietrzajacymi

leje tak dlugo az nie ma pecherzykow powietrza

zakrecam korki no i zbiorniczek w tym momencie jest prawie pelny,czy nie powinienem sciagnac troche plynu ze zbiorniczka i dopiero zakrecic???

Moze to glupie pytanie ale juz sam nie wiem co jest przyczyna

RAZ BMW ZAWSZE BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.