Skocz do zawartości

10 lat Common Raila


majkeld69

Rekomendowane odpowiedzi

motofakty

Minęła dekada, od kiedy w silnikach wysokoprężnych montowanych w samochodach osobowych zaczęto stosować systemy Common Rail.

 

 

 

Po raz pierwszy Common Rail, którego producentem jest Bosch, wykorzystano w Alfie Romeo 156 JTD i Mercedesie-Benz C 220 CDI. System zapewnia jednostce napędowej Diesla większą moc i wyższy moment obrotowy, obniżając jednocześnie zużycie paliwa oraz zmniejszając głośność pracy i emisję zanieczyszczeń.

 

 

 

Zalety te przekonują producentów aut do tego stopnia, że na całym świecie w nowo produkowanych samochodach osobowych z silnikami wysokoprężnymi stosuje się niemal wyłącznie systemy wtryskowe Common Rail. Pozytywy związane z tym rozwiązaniem przekonały do niego także kierowców. W 2006 r. w Europie Zachodniej co drugi nowo zarejestrowany samochód osobowy był wyposażony w silnik Diesla. W roku 1997, kiedy technologia Common Rail dopiero wchodziła na rynek, samochodów z wysokoprężnymi jednostkami napędowymi było zaledwie 22 proc.

 

 

 

Dalsza optymalizacja systemu Common Rail zapewnić ma utrzymanie konkurencyjności silników wysokoprężnych w porównaniu do benzynowych. Diesle nadal zużywają ponad 30 proc. mniej paliwa, a emisja CO2 jest niższa o 25 proc. Dzięki technologii Common Rail można spełnić normy emisji Euro 5 i Euro 6.

 

Zróżnicowane specyfikacje techniczne producentów silników spełniają systemy Common Rail w wersjach z zaworami elektromagnetycznymi i piezowtryskiwaczami. Technologię Common Rail czekają już wkrótce kolejne innowacje. Z jednej strony będzie to wzrost ciśnienia wtrysku do 2000 barów i więcej (obecnie 1350, 1600 i 1800 barów). Z drugiej strony, na potrzeby krajów nowo uprzemysłowionych, takich jak Indie czy Chiny, tworzone są nowe, ekonomiczne, jeśli chodzi o produkcję, systemy Common Rail o ciśnieniach wtrysku od 1100 do 1450 barów. Są one przeznaczone przede wszystkim dla segmentu tanich samochodów.

Ciekawostka , warto przeczytać :)

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam, sam zrobilem makaronem 10 tys bez dolewania kropli oleju, a za lekkiej nogi nie mam. Ostatnio jadac na litwe zatankowalem za 200zl, zrobilem 900 km i wrocilem do polski jeszcze za te 200zl, dla mnie shock w porownaniu do mojej bylej m50b25 :)

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

czytałem własnie o tych silnikach 2.4 JTD

 

ZALETY SILNIKÓW Z WTRYSKIEM BESPOŚREDNIM JTD:

* wysokie osiągi

* wysoka sprawność

* zmniejszone około 15% zużycie paliwa w porównaniu do silników ze wstępnymi komorami spalania

* wysoki poziom niezawodności dzięki zastosowaniu wielowarstwowej metalowej uszczelki głowicy cylindrów "multilayer"

* ograniczenie rozproszenie ciepła, dzięki czemu silnik jest mniej obciążony termicznie (nie przegrzewa się)

* wyraźne zmniejszenie poziomu hałasu

* możliwość dużych zmian ciśnienia wtrysku

* uproszczenie mechanizmu sterowania pompą paliwa

* polepszenie składu mieszanki powietrzno-paliwowej powodujące zmniejszenie zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik w alfie jest naprawdę dobry, może dlatego że to jest Bosch. Zaryzykowałbym stwierdzenie, że jest lepszy niż w BMW.

 

2.4 diesel alfowski jest rzeczywiście ostatnim dobrym silnikiem w autach tej marki. Tyle że napędza zbyt ciężkie auto, aby dało się cieszyć jazdą.

 

pozdrowienia

Primator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już wcześniej fiat robił niezłe diesle, chociażby 2.0td.i.d z fiata cromy dużo lepszy niż 1.9tdi z VW

problem w tym że silniki fiat ma dobre tylko opakowanie do nich złe, co z tego że alfa ma dobry motor 2.4 skoro sam samochód po 200tkm zacznie się rozpadać :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co z tego że alfa ma dobry motor 2.4 skoro sam samochód po 200tkm zacznie się rozpadać :?

dokładnie, mój znajomy ma alfe 156 , 2.4JTD silnik śmiga jak szalony ale paczuszka sie sypie niemiłosiernie...zawieszenie w tym aucie to ciężki dramat :mad2:

alfa jakos do mnie nie przemawia :nienie:

nie biorąc pod uwage BMW, to zdecydowanie wolałbym Audi A4 (nawet B5) od Alfy 156. chociaz i te auta pod wzgledem zawieszenia nie ciesza sie dobrą opinią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik w alfie jest naprawdę dobry, może dlatego że to jest Bosch. Zaryzykowałbym stwierdzenie, że jest lepszy niż w BMW.

jakub, nie wierze :mrgreen: ,cos pozytywnego o dieslu napisales :dance:

 

Sorki, mama dorwała się do komputera na chwilę. Ma taką Alfę i nie mogła sobie darować. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam makarona, moze nie 156, ale blizniacza, bardziej pancerna jesli chodzi o zawieche lybre i powiem ze jak na 217 tys jest prawie jak nowa. Dlatego niepotwierdzam opinii o awaryjnosci makaronow.

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam makarona, moze nie 156, ale blizniacza, bardziej pancerna jesli chodzi o zawieche lybre i powiem ze jak na 217 tys jest prawie jak nowa. Dlatego niepotwierdzam opinii o awaryjnosci makaronow.

 

Ja miałem 156 i GT , i z obu byłem zadowolony. Poza skrzynią sekwencyjną w 156 żaden z podzespołów mnie specjalnie nie zawodził.

 

Pozdrowienia

Primator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, mój znajomy ma alfe 156 , 2.4JTD silnik śmiga jak szalony ale paczuszka sie sypie niemiłosiernie...zawieszenie w tym aucie to ciężki dramat :mad2:

alfa jakos do mnie nie przemawia :nienie:

nie biorąc pod uwage BMW, to zdecydowanie wolałbym Audi A4 (nawet B5) od Alfy 156. chociaz i te auta pod wzgledem zawieszenia nie ciesza sie dobrą opinią

Ja moją mam już półtora roku i poza zawieszeniem NIC w niej nie robię. Silnik to pancerna konstrukcja, układ wtryskowy bezawaryjny a jedyne co przy większych przebiegach się może zdarzyć to turbina lub awaria recylkulacji spalin. 2.4 JTD może się podobać również ze względu na dźwięk jak i charakterystykę osiągania mocy bo kręci się bez zadyszki do 4000 tyś obrotów co nie w każdym dieslu ma miejsce. Wg mnie VW TDI i JTD to najbardziej udane konstrukcje w tym przedziale cenowym a np. od 320D (bez common raila) odrzuciło mnie od razu ze względu na dość głośny klekot słyszalny w środku jaki i średnią dynamikę. Już wolę TDI 130km w golfie IV mojego ojca który może i na zewnątrz niemiłosiernie hałasuje ale w środku niewiele z tego słychać a przy 2000 obr. tak rwie że alfa 150KM nie da rady, dopiero w 530D poczułem się lepiej.

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dziwne ,ze alfa 150 km nie daje rady glofowi 130? ostatnio lapalem sie swoim 2.4 jtd z golfem kombi tdi czerwone di, i nie dal mi rady, na 1 i 2 trzymal sie ladnie , lecz juz na trojce polegl. To samo a4 i passaty. A mam tylko 136 koni i 304 nm.

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dziwne ,ze alfa 150 km nie daje rady glofowi 130? ostatnio lapalem sie swoim 2.4 jtd z golfem kombi tdi czerwone di, i nie dal mi rady, na 1 i 2 trzymal sie ladnie , lecz juz na trojce polegl. To samo a4 i passaty. A mam tylko 136 koni i 304 nm.
Czerwone DI miały też golfy 115KM, zresztą wystarczy że miał kiepski przepływomierz albo kierowcę. Wiesz ja się z tym golfem nie mierzyłem chodzi mi o wrażenie jakie sprawia, poprostu przy 2000 ma ogromne przywalenie za to powyżej 3000 obr już słabnie. JTD rozwija moc łagodniej ale w szerszym zakresie obrotów szkoda tylko, że nie ma 6 biegów bo piątka jest bardzo długa i przy 80km/h ma niecałe 1500 obrotów.

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dziwne ,ze alfa 150 km nie daje rady glofowi 130? ostatnio lapalem sie swoim 2.4 jtd z golfem kombi tdi czerwone di, i nie dal mi rady, na 1 i 2 trzymal sie ladnie , lecz juz na trojce polegl. To samo a4 i passaty. A mam tylko 136 koni i 304 nm.
Czerwone DI miały też golfy 115KM, zresztą wystarczy że miał kiepski przepływomierz albo kierowcę. Wiesz ja się z tym golfem nie mierzyłem chodzi mi o wrażenie jakie sprawia, poprostu przy 2000 ma ogromne przywalenie za to powyżej 3000 obr już słabnie. JTD rozwija moc łagodniej ale w szerszym zakresie obrotów szkoda tylko, że nie ma 6 biegów bo piątka jest bardzo długa i przy 80km/h ma niecałe 1500 obrotów.

 

Właśnie to uderzenie TDi to subiektywna sprawa. Na papierze wygląda to blado.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje jtd, od 1900 obrotow zaczyna gwałtownie ciągnąc. Moze dlatego ze mam sprężarkę bez zmiennej geometrii.

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to uderzenie TDi to subiektywna sprawa. Na papierze wygląda to blado.
Nie wydaje mie sie. Wczoraj jeździłem cały dzień golfem i to napewno nie jest żadne wrażenie to dzikus jest. Alfa ma za długą piątkę i czwórkę powinna mieć 6 biegów. Na papierze to też nie wygląda blado ale nie chce mi się już grzebać w gazetach żeby podać dokładniejsze dane testowe.

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.