Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Drgania (bicia w pedał w rytm klangu silnika) są przy wcisnieciu sprzęgła na ok 1-2cm, dalej już tych wibracji nie ma.

Gwałtowniejsze puszczenie sprzęgła przy ruszaniu z miejsca powoduje, że autem zaczyna dziwnie telepać, a nie sądze, by to motor się dusił... Wibracje sprzęgła czuc także przy redukowaniu biegów.

No i biegi przy zmianie wchodzą z małym oporem jakby, z bardzo minimalnym stukiem/zgrzytem - tego stuku nie slychać, tylko czuć na dźwigni. A gdy wrzuce na luz i z powrotem na ten sam bieg, jest ok.

 

Jakieś sugestie?

 

Pzd.

Edytowane przez ar_w
Opublikowano

Przechodziłem (a de facto przechodze) podobne boje i niestety na 90% jest to skrzynia biegów, a dokładniej luz na wałku sprzęgłowym.

Pozostałe 10% to łożysko na wale korbowym, ale tak czy siak bez zdjęcia skrzyni się nie obejdzie.

 

Założyłem nową dwumase i nowe kompletne sprzęgło.....efekt na nowym sprzęgle jest jeszcze gorzej :duh: :duh: tzn wibracje się niezmieniły (są bardzo małe, prawie niezauważalne ale są), natomiast mocniej szarpie gdy rusza się na pół sprzęgle przy obrotach jałowych.

 

Przy demontażu sprawdziłem i luz na wałku sprzęgłowym był, ale wałek kręcił się bez problemu, a na wał korbowy dałem nowe łożysko stabilizujące i przy nowej dwumasie myślałem że będzie idealnie.

 

Niestety nie jest :? :oops: a grubo ponad 2 tys zł poszłooo :duh: :cry2:

 

Szykuje się do remontu skrzyni, ale z tego co rozmawiałem to koszt samych gratów będzie ok 2 tys zł :mad2: , a sam się za nia nie wezme, wiec dochodzi robocizna.

Innymi źródłami staram się też załatwić z upustem fabrycznie nową skrzynie. Może uda mi się ja wytargować w cenie częsci do starej :roll:

 

Używki raczej odpadają bo raz że kupujesz kota w worku, dwa że o skrzynie w lepszym stanie bedzie trudno. Wiekszosć to zajechane gnioty

Pozdrawiam!

Tomek

Opublikowano

O qrfa, że tak powiem. Chyba przestanę lubić dzieci :duh:

 

Podejrzewałem, ze to nie sprzegło, ani dwumasa. Bo ani nie huczy, ani się nie slizga, dwumasa nie dzwoni, nie telepie autem, itp.

Jedynie, tak jak napisaleś, podczas ruszania bez dodawania gazu na tzw półsprzęgle.

 

A nie da się wymienić tylko tej jednej części, bo rozumiem, że ona jest elementem skrzyni biegów?

Pytanie teraz ile można z tym defektem jeździć? Nie mam teraz funduszy na tego typu remonty :evil:

Jak będziesz skrzynię zamawiał, to przy 2szt. może sie uda wynegocjować coś :-) Kwestia ceny, jak bedzie ok. to może sam się szarpnę :)

 

Jutro pojadę do pewnego mechaniora i zobaczę co on mi powie na ten temat.

 

 

 

PS. A też masz tak, że hamując silnikiem (gdy jeszcze zimny) szarpie autem przy obrotach rzędu 1000 i poniżej ?

PS2. Gdzie ten wałek sprzęgłowy jest konkretnie?

PS3. Wydałeś troche kasy na sprzegło i dwumase. Może i zbędny wydatek, ale przynajmniej masz z tym spokoj do następnego dziecka. :wink:

Pzd.

Opublikowano

Witam. U mnie przy ruszaniu na pierwszym biegu bez dodawania gazu też występują te drgania.

Podejrzewam, że może to być koło pasowe paska wielorowkowego lub zła praca napinacza.

Opublikowano

 

A nie da się wymienić tylko tej jednej części, bo rozumiem, że ona jest elementem skrzyni biegów?

 

 

Szczerze mówiąc to głowy sobie nie dam uciąć. Nie przyglądałem się dokładnie co odpowiada za ułożyskowanie wałka sprzęgłowego.

Rysunki z ETK zbyt dokładne nie są :( Skrzyni w życiu też nie rozbierałem. Projektowałem kiedyś przekładnie......ale to był reduktor o stałym przełożeniu :mrgreen:

Jednak, jak to ze skrzyniami bywa - jak się już ją rozbierze to należy wymieniać elementy ze sobą współpracujące. Do tego dochodzi komplet nowych łożysk i tysiące lecą :cry2:

 

 

Pytanie teraz ile można z tym defektem jeździć? Nie mam teraz funduszy na tego typu remonty :evil:

 

Skrzynia z dnia na dzień się nie rozpadnie, jednak nie jest zdrowe dla auta jeżdzenie tak na dłuższą mete. Wsystko inne -dyfer, tłumiki drgań skrętnych, poduszki, sprzęgło, dwumasa, wał, czy przeguby, dostają znacznie bardziej po tyłku.

 

Z drugiej strony np gdy stoje na światłach i przez otwarte okno słucham innych beemek to co druga grzechocze :duh:

Ludzie mają to w nosie i jeżdzą dumnie swoimi śrutami (nie mylić z BMW) aż się nie zesra całkowicie a samochód rozkraczy się na poboczu :duh:

Ja swoje auta zawsze traktowałem "inaczej" Nawet głupie Tico :mrgreen:

Samochód musi być sprawny i koniec, a że to kosztuje no cóż, życie :norty:

 

Jak będziesz skrzynię zamawiał, to przy 2szt. może sie uda wynegocjować coś :-) Kwestia ceny, jak bedzie ok. to może sam się szarpnę :)

 

Nie chce nic obiecywać, wyrwać coś z BMW polska jest cholernie trudno, ale w ramach programów akademickich przez PW dla koła naukowego udało się wysępić kompletny zespół napędowy do nowo budowanego na wydziale PW SIMR pojazdu :cool2:

Przypomnij mi się na priv (podaj 7 ostanich znaków VIN), a może coś się uda załatwić, ale jak napisałem nic nie obiecuje :worried: :wink:

 

 

PS. A też masz tak, że hamując silnikiem (gdy jeszcze zimny) szarpie autem przy obrotach rzędu 1000 i poniżej ?

zimny, ciepły dokładnie tak, powyżej 1500 obr/min problemu już nie ma.

W czasie jazdy niezauważalne, w czasie turlania się w korku - denerwujące :cry:

 

PS2. Gdzie ten wałek sprzęgłowy jest konkretnie?

 

najprosciej - to jest to co wystaje w dzwonie skrzyni. Na nim jest tarcza sprzęgłowa. To tzw wałek wejściowy do skrzyni.

Zobacz na mojej stronie - dodałem kilka zdjęc z wymiany, dziura na środku sprzęgła jest właśnie na wałek sprzęgłowy. Jak zobaczysz w wale korbowym jest łożysko - w twoim przypadku jest to z 10% przyczyny usterki :mrgreen:

 

PS3. Wydałeś troche kasy na sprzegło i dwumase. Może i zbędny wydatek, ale przynajmniej masz z tym spokoj do następnego dziecka. :wink:

Pzd.

a pudło, mam spokój na kolejne 100-200tys km, tej beemeczki nie sprzedam nigdy :twisted2:

Pozdrawiam!

Tomek

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Byłem u mechanika w Krakowie na Piastowskiej i stwierdził, że to dwumasa :duh:

I że można z tym śmialo jeździć :duh:

 

No nic. Jak da gwarancje efektu, niech zmienia. Jak sie okaże, że nic nie pomogło, to będzie musiał pokryć koszty całej operacji.

 

 

Da się jakoś sprawdzić dwumase bez demontażu czegokolwiek?

Opublikowano

Mam podobny problem, ale sprawdzilem na kanale i jest luz na wale wchodzacym do skrzyni i jak nim ruszam jest luz jakies 1-2mm i sluchac gdzies dalej w skrzyni sie ten dzwiek przenosi

Przy wylaczonym biegu luz jest tak jak pisalem 1-2mm przy zapietej 3 np jest juz okolo 2-3mm.

 

Biegi wchodza bardzo dobrze, buda nie telepie, ale podczas jazdy wibruje dzwignia zmiany biegow i na poczatku myslalem ze to moze poduchy pod skrzynia ale nie sa jak nowe, i luz ewidentnie jest gdzies w skrzyni jak wal wchodzi..

 

To bedzie te lozysko oporowe czy co?

E39 540i manual

 

Pozdr

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano

Mam podobne objawy. Gdy samochód dłuzej stoji to mam problem z wyjęciem biegu na wciśniętym sprzęgle. Biegi wchodzą ale z wyczuwalnym stuknięciem. Gdy gaszę silnik jest wahnięcie silnikiem. Gdy jadę na 2 biegu to drążek zmiany biegów dostaje dziwnych drgań (przód , tył), na pozostałych biegach drgania drążka nie występują.

Za co się brać w pierwszej kolejności?

Co sprawdzić?

Opublikowano

Dzisiaj wszedlem do kanalu i luz na wale wchodzacym do skrzyni taki ze 1,5-2mm na luzie, a na biegu 2-3mm.

ewidentnie slychac metaliczny stuk gdzies w skrzyni jak poruszam walem. Czy da sie to wymienic? I co to jest?

 

Ktos mi powiedzial ze to normalne przy tych silnikach po przebiegu 170tys

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Mam od niedawna problem z pedałem sprzęgła ma lekkie wibracje tak poza tym jest wszystko ok innych objawów nie widać i nie słychać , rozmawiając z 2ma mechanikami to jeden mówi ze łożysko oporowe a 2gi że dwumasa ,zbytnio mi to w niczym nie przeszkadza ale jest coś nie tak i mnie to niepokoi
  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Ponawiam pytanie.... ? ;)

 

Mozliwe to, ze te wibracje na sprzegle pochodzą od zuzytego koła pasowego? Gdzieś mnie takie słuchy doszły.

To koło drogie jest cholernie (corteco 800zł), a ze niebawem wymieniam rolki, pasek, napinacz, to moze i to przy okazji wymienie.

Opublikowano

W sensie, że koło pasowe czyli amortyzator drgań?

Czyli wychodziloby na to, ze ono pełni jeszcze rolę koła zamachowego wału korbowego?

 

A myslalem że tę rolę spełnia koło dwumasowe.

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.