Skocz do zawartości

słabe ładowanie aku


HOSSI

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Też tak myślę, że gdzieś na przewodach jest problem-może byc to masa.

A pełniejsze połówki (większe ich wypełnienie) to większa wydajność ładowania. Dobrze rozumuje?

Dobrze rozumujesz :cool2: .Czym więcej połówek i są bardziej wypełnione to i efekt lepszy,a naładowanie że ho ho.Tylko potem głowa boli :mrgreen: .

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

u Ciebie jest problem nie z alternatorem a przewodami idącymi do aku. Bo przecież na wyjściu alternatora masz dobre napięcie dopiero po drodze "gubi" napięcie.

tutaj w pełni zgadzam Się z kolegą , przed chwilą podczas jazdy sprawdzałem na teście nr 9 jakie jest u mnie ładowanie, z małym obciążeniem (radio i światła mijania) pokazywało 14.4-14.3V po zwiększeniu obciążenia(wycieraczki,dmuchawa,grzanie foteli,podgrzewanie szyby plus halogeny) chwilowy spadek do 13.2V(wiadomo) a potem wzrost do 14.1V

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja wlasnie mam podobny problem co poprzednicy mam 530D w uatomacie i po kilku dniach postoju samochodu akumulatorek jest pusty. gdzie moze podziewac sie prąd ? Sprawdzony na zamknietym samochodzie pobiera 0,6 mA. Dodam ze mam navi 16:9 i webasto ktorego nie uzywam.

Moze macie jakies porady gdzie szukac przyczyn zanikania pradu w samochdzie.

Z góry dzieki za podpowiedzi.

pozdrawiam

zeth

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,6mA czy 0,6A czyli 600mA?

I po jakim czasie ci tyle pobiera?

Bo auto inaczej pobiera zaraz po zamknięciu, po 5 minutach po zamknięciu i po pół godz po zamknięciu.

Kolejna sprawa włącz silnik i test zegarów nr 09 i powiedz jaka jest wartość napięcia ładowania przy wyłączonych zbędnych odbiornikach i zamkniętych drzwiach. U mnie jest 13,2V, przy wszystkim wyłaczonym (nawet monitor navi zgaszony) wartość testu 09 to 13,5-13,6V - za mało!!!

 

Wiem jeszcze tyle że alternator bez regulatora powinien dawać nawet nieco ponad 20V, regulator ma za zadanie obciąc je do 14,2-14,4V. Jak jest zużyty to daje np 13,5V i regulator nie ma już co obcinać, bo dodatkowo na diodach prostowniczych odkłada się 0,6V (wiem to ze szkoły ;) ) Więc raczej mój alternator jest cienki i do regeneracji - szukam porządnego mechanika co mi go usprawni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo wiem jak wlaczyc test 09 bo mam wyswietlacz lekko nieczytelny :( brak pixeli podobno czesta wada, co do tych A to fakt 0,6A po jakichs 3 minutach, bo po zakmnieciu jest wiecej i tak do 3 minut spada i zostaje na 0,6A.

jesli chodzi o ladowanie to co elektrykowi mam powiedziec zeby co sprawdzal ? alretnator czy regulator ? lepiej regenerowac czy kupic z odzysku ?

Pozdrawiam

zeth

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,6A to za dużo, to ponad pół ampera! 0,6A X 72godz (3 dni) = 43,2Ah! Więc po trzech dniach nie masz połowy NOWEGO akumulatora, przy temp około zera, nie masz go wogóle po trzech dniach - im niższa temp tym pojemność aku spada. Więc nie masz czym odpalić auta po 2-3 dniach. Masz coś nie tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy, czy ktoś wie o co chodzi z tym pomiarem napięcia odczytanym w teście NR.06. wartość na teście wynosi 13,6V. Po sprawdzeniu miernikiem przy alternatorze i akumulatorze przy wolnej pracy silnika 14,18 V. Skąd takie przekłamania?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy, czy ktoś wie o co chodzi z tym pomiarem napięcia odczytanym w teście NR.06. wartość na teście wynosi 13,6V

 

kolego test nr 06 to poziom paliwa w baku, czy na pewno chodziło Ci o ten test?? a może tylko pomyłka w pisowni??

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,6A to za dużo, to ponad pół ampera! 0,6A X 72godz (3 dni) = 43,2Ah! Więc po trzech dniach nie masz połowy NOWEGO akumulatora, przy temp około zera, nie masz go wogóle po trzech dniach - im niższa temp tym pojemność aku spada. Więc nie masz czym odpalić auta po 2-3 dniach. Masz coś nie tak.

 

czyli jednak pojade jesczze raz do elektryka zeby dokladnie mi powiedzial ile mam po uśpieniu pojazdu :( jeżeli 0,6A to faktycznie cos za dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po czyszczeniu wszystkiego co możliwe wynik taki:

14,18V na wyłaczonych wszystkich odbiornikach - akumulator podładowany prostownikiem

14,09V na włączone pełne oświetlenie kabiny, dmuchawa na max, światła, grzanie szyby, lusterek i foteli.

Na zaciskach pod maską, na klemach (słupkach akumulatora) wszędzie taki sam wynik.

Teraz kupię nowy akumulator Boscha S70 i zobaczymy, ale prawda jest taka, że masa odbiorników w aucie, a czasami niewystarczająca droga by się aku podładował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie tak mi w serwisie aku powiedzieli ze za malo jezdze aby aku sie naladowal :( przeciez nie bede jezdzil w trase niepotrzebnie tylko po to aby aku sie naladowal taniej mnie wyjdzie kupic prostownik i ladowac aku w domu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie tak mi w serwisie aku powiedzieli ze za malo jezdze aby aku sie naladowal :( przeciez nie bede jezdzil w trase niepotrzebnie tylko po to aby aku sie naladowal taniej mnie wyjdzie kupic prostownik i ladowac aku w domu :)

Ja w każdym autem ładuje aku przed zimą a potem przed wakacyjnymi wyjazdami. Nawet jeśli jest niby napięcie ok to takie ładowanie jest wskazane bo jeśli się jeździ po mieście zawsze jakieś niedoładowanie są. Przestaje ładować jak na prostowniku pobór jest mniejszy niż 1-2A. A więc wychodzi zawsze ok 4h ładowania. W trasie takie samo ładowanie trwoło by 2x tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie do naszych aut są za małe, za mało wydajne alternatory. Powinny one zaspokoić niedoładowany akumulator (prąd upływu + rozrusznik i świece żarowe), dalej podczas pracy powinny mieć większe ładowanie niż obecny pobór prądu w aucie, czyli dmuchawa (przeważnie więcej jak 50% zakresu), grzane siedzenia, światła, często wycieraczki, tysiąc światełek w kabinie (podświetlanie tego i tamtego), grzane lusterka, szyby, dysze spryskiwaczy, dołóżmy jeszcze webasto w dieslu lub i w benzyniakach też są, to już lipa!

prosty rachunek: Moc urządzeń dodajemy, dzielimy przez 12V i ile mamy poboru prądu?

 

EDIT:

Z tego co mi wiadomo, nowe X6 także cierpi na problem niedoładowania akumulatora, jezdząc krótkie odcinki, mimo zastosowania w nim prądnic w kołach samochodu (ładowanie podczas hamowania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystać mniej z odbiorników energii na krókich odcinkach lub wyłączać niepotrzebne dwie minuty przed dojazdem do celu (siedzenia grzane, ogrzewanie szyb i lusterek). A może (jak ja ostatnio) jezdzić na trybie "sport" skrzyni biegów (wyższe obroty, większe ładowanie)?

Założyłem kolego kolejny nowy akumulator BOSCH S80, chyba już nawet lepszy niż być powinien... Zobaczymy.

A coś mi się wydaje, że chyba nie ma większych, wydajniejszych alternatorów od 160A? Czy są...? Jeszcze kiedyś na spokojnie oddam go do regeneracji.

zeth, a jaki ty masz u siebie alternator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystać mniej z odbiorników energii na krókich odcinkach lub wyłączać niepotrzebne dwie minuty przed dojazdem do celu (siedzenia grzane, ogrzewanie szyb i lusterek).

 

nie mam grzania tyłka :) oswietlenie wnetrza na stale wylaczone, teraz juz nawet nawi wylaczam

 

A może (jak ja ostatnio) jezdzić na trybie "sport" skrzyni biegów (wyższe obroty, większe ładowanie)?

 

co za tym idzie wiecej oleju z baku :(

 

Założyłem kolego kolejny nowy akumulator BOSCH S80, chyba już nawet lepszy niż być powinien... Zobaczymy.

 

ja mam w swoim Warta Silver 100, może za duzy do mojego 530dA?

 

A coś mi się wydaje, że chyba nie ma większych, wydajniejszych alternatorów od 160A? Czy są...? Jeszcze kiedyś na spokojnie oddam go do regeneracji.

zeth, a jaki ty masz u siebie alternator?

 

a jak to sie sprawdza to Ci powiem (mam silnik M57 193KM)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tryb sport nie koniecznie łyka więcej paliwa, tylko utrzymuje wyższe obroty silnika.

Podnieś maskę, zajrzyj do silnika od strony kierowcy i zobaczysz alternator. Tam od góry będzie nalepka i napisane ile ma amper, np 120A (duże czarne napisy).

Skoro u ciebie już przy takich oszczędnościach energii aku pada to albo prąd ci gdzie spiernicza na postoju, albo akumulator już słaby. Dobrzy elektrycy samochodowi mają taklie mierniki sprawdzające kondycję akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tryb sport nie koniecznie łyka więcej paliwa, tylko utrzymuje wyższe obroty silnika.

Podnieś maskę, zajrzyj do silnika od strony kierowcy i zobaczysz alternator. Tam od góry będzie nalepka i napisane ile ma amper, np 120A (duże czarne napisy).

Skoro u ciebie już przy takich oszczędnościach energii aku pada to albo prąd ci gdzie spiernicza na postoju, albo akumulator już słaby. Dobrzy elektrycy samochodowi mają taklie mierniki sprawdzające kondycję akumulatora.

Wyższe obroty to większe spalanie :mrgreen:

Też mi się tak wydaje ze jest jakaś upływność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znasz techniki jazdy kolego. Najniższe spalanie uzyskuje się nie na niskich obrotach, kiedy to samochód nie ma siły jechać, tylko w granicach początku maksymalnego momentu obrotowego silnika. Zresztą takie wciąż niskie obroty silnika nie są wskazane (cienkie smarowanie, chłodzenie cieczą, słabsze ładowanie).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sam mam u siebie, czyli Valeo 150A.

U mnie po dniu katowania webasto (chodziło chyba z 10 lub 12 razy - sprawy w mieście), plus światła, podgrzewanie foteli, szyb, auto odpala jak wściekłe. Akumulator Bosch S80 chyba, ten najdroższy - polecam. Prostownik z dłuuugim przedłużaczem jeszcze wożę w bagażniku w razie draki, ale po weekendzie jak bedzie ok to się z nim rozstanę. Chyba problem rozwiązany u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wlasnie slyszalem ze do naszych samochodow trzeba aku ze srebrem ja mam Varte silver 100 ale koles mi wlasnie powiedzial ze bosh bedzie lepszym rozwiazaniem tylko ze moj aku ma pol roku i szkoda mi wydawac kapuche na drugi aku :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.