Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jakiś czas temu zaczęło mi coś tyrkotać z przodu, więc wymieniłem drążki kierownicze i przekładnie co nie dało pożądanego rezultatu. Szarpaki nie wykazały żadnego luzu. Jeżdżę i słucham tego cholernego tyrkotania, ale niewiem ile jeszcze wytrzymam. Ogólnie auto jest w świetnym stanie, niema luzu na wachaczach jak i na łożyskach amortyzatorów. Łączniki i gumy stabilizatora są w idealnym stanie, może ktoś spotkał się z podobną usterką?
Opublikowano
A może to luz na przekładni kierowniczej. Niech ktoś szybko pokręci kierą w lewo i prawo przy zgaszonym silniku a ty posłuchaj czy puka.
Opublikowano

... zobacz też amortyzator, mozliwe jest też lożysko amrotyzatora!!!!

 

u mnie też tyrkotało jak wpadłem w dziure, sprawdziłem całe zawieszenie i nic okazało sie, żę w lewym reflektorze ktos ułamał zaczepy w środku i cała soczewka z żarówką latały i to dawało taki odgłos !!!! zobaczyłem to po tym jak swiatło mi dragło jak jechałem na kostce ! masakra co się naszukałem!....więć wcałe to nie musi być zawiecha czy ukł. kierowniczy. pozdr

kiedyś Golf II, Ibiza Cupra Look, Golf IV, e36 320 coupe, A3 1.9 TDI 136KM teraz


530dA e39 222,9 HP i 463 Nm


No i z przyczyn..... 316i e36 sedan --->>> e36 318is coupe !!!


Opel Vectra - Kia Cerato 2.0 Crdi - Kia Ceed 1.6 Crdi


Teraz 320i e90 150 KM aut.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam

 

Nie opisałeś dokładnie tego dźwieku, więc nie wiem co Ci odpisać.

Mogę tylko się domyslać.

 

Może to cos w zacisku lub przy tarczy, jeżeli dżwięk wystepuje cały czas.

 

Moje pytanie.

Czy dźwięk jest jednostajny, czy w miarę przyśpieszania zwiększa swoją częstotliwość??

 

Pozdro

003.jpg
Opublikowano
tyrkocze na nierównościach poprzecznych, najgorzej jest na płytach ażurowych betonowych. wymieniłem zestaw naprawczy obu przednich zacisków, czyli mocowanie zacisku i trzymanie klocków i nic się nie zmieniło. prędkość niema znaczenia
  • Członkowie klubu
Opublikowano
tyrkocze na nierównościach poprzecznych, najgorzej jest na płytach ażurowych betonowych. wymieniłem zestaw naprawczy obu przednich zacisków, czyli mocowanie zacisku i trzymanie klocków i nic się nie zmieniło. prędkość niema znaczenia

Jeżeli mowisz że wszystko wymieniłeś i dalej terkocze, to może coś stuka o inną część, może coś nie jest dobrze dokręcone.

Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

 

Pozdro

003.jpg
Opublikowano
tyrkocze na nierównościach poprzecznych, najgorzej jest na płytach ażurowych betonowych. wymieniłem zestaw naprawczy obu przednich zacisków, czyli mocowanie zacisku i trzymanie klocków i nic się nie zmieniło. prędkość niema znaczenia

 

U mnie w E39 jest to samo, dwa razy sprawdzalem zawieszenie na szarpakach w stacji diagnostycznej, wychodziło wszystko idealnie a mimo to jak przejezdzam po jakichs nierównościach to postukuje. Marcin Patrol 4x4 daj znać jak wpadniesz co u Ciebie było.

Opublikowano
Niestety wszystko jest podokręcane, sprawdzałem już nieraz. jak ustale co stuka to dam znać. Miałem nadzieje, że ktoś miał już podobne objawy i coś poradził, może to jakiś wadliwy egzemplarz?
Opublikowano
jesli to taki metaliczny odglos jakby tluczonego talerza to proponuje sprawdzic oslony tarcz przednich one potrafia niezle halasowac - zdejmij kolo i postukaj z w/w oslone - jest ona na tyle cienka ze mozna ja odgiac lekko i moze problem ustanie
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Miałem to samo. Sprawdziłem wszystko co możliwe. Niestety nie zlokalizowałem stuku. Wymieniłem amory i nic. Pewnego dnia po przejechaniu kilkuset kilometrów stuki ustały. Chyba coś się odkręciło i jest ok.
Opublikowano

no niestety mam to samo ustrojstwo dźwięk jakby stukały łączniki stabilizatora ale wszystko trzyma się kupy i żadnych luzów jak jadę wolno na nierównościach to stuka jak jadę szybciej to już nic nie słychać jeszcze mam podejrzenie co do układu kierowniczego bo dziwnie mam zbiorniczek wyrównawczy od płynu do wspomagania mokry jakby wybijało olej.

Marcin Patrol 4x4 jakie masz kapciorki bo ja mam 235/45 R17 i myślę ze te kółka mi coś tak rozbiły

Opublikowano

Ja mam podobnie u siebie ze cos brzeczy z przodu z prawej strony,klocki nowe,oslony tarcz tez nie powoduja halasu gumy łącznika stabilizatora zmienione, zawieszenie bez luzu sprawdzane na szarpakach a jadac po nierownosciach(np. plyty,kostka) cos metalicznie pobrzekuje. Ale rozmawialem dzisiaj z kolesiem mechanikiem i powiedzial żeby sprawdzić nastepujące rzeczy:

- łożysko amortyzatora

- łożysko piasty

- górny wahacz

- poduszki silnika ponieważ normalnie wszystko może wygladać ok ale przy zerwanej poduszce podczas jazdy przy obciążeniu silnik ma prawo uderzać o łapy

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Miałem to samo zero luzów,ale był bardzo minimalny.Wymieniłem wahacz i jak ręką odjął :D Podnieś auto na podnośniku tak,żeby się położyć pod auto i zacznij kopać w koło(opone)od dołu.Wtedy usłyszysz to terkotanie(jakby coś waliło metal o metal).Też byłem przekonany,że jest wszystko w porządku z zawieszeniem,ale nie było.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.