Skocz do zawartości

carsoft


bejca

Rekomendowane odpowiedzi

witam zakupilem carsofta i mam maly problem w instrukci mam sie podlaczyc bialym kablem linia L pod pin 15 w okraglym gniezdzie problem w tym ze go nie mam pusta dziura czy ktos ma jakies pomysly a 2 sprawa to gdzie jest to obd w e39 99r nie moge znalesc, pod kierownica? pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano hej!

Gniazdo OBD2 masz w "suficie" schowka pod kierownicą po lewej stronie. Wystarczy odkliknąć zaślepkę. Z OBD2 odczytasz jednak tylko dane z DME/DDE, z innych modułów już nie. Do innych masz dostęp z okrągłego gniazda 21 pinowego. Ja mam auto z 05/1999 i też nie mam pinu 15 (z tego co wiem on jest do EDC - elektroniczna regulacja tłumienia amorków). Uwierz mi na słowo, że wszystkie moduły można odczytać. Kabelki niebieski i biały możesz dowolnie łączyć do pinów 17 i 20 w różnych kombinacjach z mostkowaniem włącznie i nic się nie stanie. Jak nie czyta danego modułu, to zmieniaj konfigurację do skutku. Mam w planach zrobienie zestawienia który moduł z jakiego ustawienia kabelków jest czytany, ale jakoś nie mam czasu.

 

Życzę miłej zabawy...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki kolego thenygoos wyglada na to ze cos innego jest nie halo bo tak jak pisales kombinowalem na pare sposobow wyskakuje mi taki komunikat error while opening the serial port COM! z tego co czaje to blad podczas otwierania serial port com jaki serial port com o co kaman moze mnie oswietlisz cos z portem rs232 mam go przez pcmcia karte jakies pomysly pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie komunikaty wywala windows jak program probuje odwolac sie do comu ktorego nie ma w systemie, np carsoft wola o com1 a w pcmcia masz ustawiony np com 3.

podobnie bedzie jesli inny program zajmie com wczesniej.

 

w twoim wypadku mozesz nie miec lini L, mozesz miec komunikacje 2 stronna po lini K

Edytowane przez flash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się... Nie wiem, czy to do wszystkich E39 i pewno nie, ale poniżej masz rozpiskę, z której wynika, że moduł silnika (w tym przypadku "benzyny", czyli DME) hula po 17 pinie:

 

1 - TD - DME - sterownik silnika - sygnał prędkości obrotowej silnika

2 - Złącze OBDII pin 7

4 - +12V

7 - DIASIARE - deska - diagnostyka

12 - DME - sterowanie kontrolką ładowania akumulatora

14 - +12V

15 - RXD - EDC - sterownik elektronicznej regulacji amortyzatorów - diagnostyka

16 - +12V

17 - TXDII - DME - sterownik silnika - diagnostyka

19 - masa

20 - TXD - diagnostyka pozostałych sterowników

 

To podaję za Kolegą Typerem z postu z okresu węgla kamiennego...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

 

P.S. A co do braku "widzenia" portu to zdarza się jak nie masz fizycznego portu RS232, a korzystasz z wirtualnych... Jak słyszałem czasami sa problemy w takich przypadkach...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytnie jaki modul odpowiada za nivo bo nie bardzo moge go znalesc modul does not respont? ,oznacz to o ile czaje nieco, modul nie odpowiada dlaczego? wiekszosc moduluw nie odpowiada? cos nie halo z kabelkami poduche wykasowalem bez zadnego problemu ale z tym nivo jak by mnie ktos oswietlil :idea: bo bunia coraz nizej {rowno stoi} konpresor cy cus? pozdrawiam i z gory dzieki.nie wierze ze nikt nie wie. Edytowane przez bejca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam was wszystkim

 

Kolega pisał, że nie ma pinu 15. U mnie nie ma pinu 17 a mimo to mogę połączyć się z silnikiem i jeszcze tylko z Instrument Cluster. W samochodzie mam jeszcze ABS, Airbag i centralny zamek, z tymi modułami niestety nie mogę się połączyć. Próbowałem przez kabel okrągły i przez piny. Jeśli chodzi o przepinanie pinów pomiędzy 17 i 20 to u mnie się nie da (brak 17), jedynie zmostkowałem razem te dwa kabelki w pinie 20. Próby były robione na aucie zgaszonym i odpalonym. Niestety brak mi pomysłów co dalej.

Interfejs mam od Viakena.

 

Prosiłbym o poradę co dalej?

 

Pozdrawiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kolego ci nie pomoge sam jestem jeszcze zielony w temacie licze na kolegow z forum sam zakupilem interfejs specjalnie miedzy innymi zeby sprawdzic co z moim tylnym zawieszeniem nivo piszczy auto jeszcze chwile bedzie szorowalo rura po aswalcie jak stary citroen xm no i nie bardzo wiem ktory modem jest za to odpowiedzialny, od balszoj technika powodzenia i cierpliwosci zycze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten interface jest tylko do wstepnej diagnozy usterki, nie do naprawy wszystkiego w samochodzie, dlatego nie rozumiem dlaczego koledzy krytykuja te interface`y :?: Nikt nie kazywal kupowac, zawsze jest ASO :!: Najlepiej chlopaki kupcie sobie maluchy to nie bedzie problemow...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chyba to najlepszy komentarz dla viakena interfejsow :mrgreen: :clap:

 

A to już zależy co kto chce diagnozować. Obydwaj sprzedawcy tych urządzeń na Allegro podają jasny i pełny opis tego, co można przy ich użyciu zrobić i to bez owijania w bawełnę. Ja - myślę, że i Ci którzy mają swoje interface'y też - uważam, że to co oferują te urządzenia to jest aż nadto za tak śmieszne pieniądze.

I na pewno po roku każdemu właścicielowi się zwrócił.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
ten interface jest tylko do wstepnej diagnozy usterki, nie do naprawy wszystkiego w samochodzie, dlatego nie rozumiem dlaczego koledzy krytykuja te interface`y :?: Nikt nie kazywal kupowac, zawsze jest ASO :!: Najlepiej chlopaki kupcie sobie maluchy to nie bedzie problemow...

 

Kolega najwyrazniej nie slyszal o tym ze mozna miec w domu sprzet na poziomie sprzetu ASO za 400-500zl.

 

 

I chyba to najlepszy komentarz dla viakena interfejsow :mrgreen: :clap:

 

A to już zależy co kto chce diagnozować. Obydwaj sprzedawcy tych urządzeń na Allegro podają jasny i pełny opis tego, co można przy ich użyciu zrobić i to bez owijania w bawełnę. Ja - myślę, że i Ci którzy mają swoje interface'y też - uważam, że to co oferują te urządzenia to jest aż nadto za tak śmieszne pieniądze.

I na pewno po roku każdemu właścicielowi się zwrócił.

 

Tu sie nie zgodze bo wiekszosc odnosi cene do takiego interfejsu pytajac a czemu tak drogo przeciez carsoft to 50% ceny.

Nawet po roku sie nie zwroci bo skasowanie inspekcji to 50zl srednio jeden raz w roku a tyle to cos potrafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w E36 to nie masz pewnie elektroniki więc tylko możesz inspekcję kasować :) Dla mnie wystarczy, dla ciebie badziew - każdy ma swoje zdanie na ten temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Bo w E36 to nie masz pewnie elektroniki więc tylko możesz inspekcję kasować :) Dla mnie wystarczy, dla ciebie badziew - każdy ma swoje zdanie na ten temat.

 

Osobiscie mam ADS a w swoim E36 mam sporo elektroniki. Kazdy modol odpowiada bez problemu. Ciekawe jak u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega najwyrazniej nie slyszal o tym ze mozna miec w domu sprzet na poziomie sprzetu ASO za 400-500zl.

 

No bez przesady!!! Na pewno nie na poziomie ASO... A jeśli chodzi o te za 200 PLN to to co mają za zadanie dla normalnego użytkownika, tj. pokazać parametry live, odczytać standardowe, zdarzające się w 99,9% przypadków błędy/skasować je to nic lepszego, "na poziomie ASO" nie potrzeba. Mam go od początku posiadania auta, tj. od roku i zapewniam Cię, że nawet gdybym jeździł do jakiegoś garażowego serwisu w celu diagnozy/kasowania błędów awaryjnej - co by nie mówić - elektroniki BMW to interface mi się zwrócił z 10 razy.

 

Tu sie nie zgodze bo wiekszosc odnosi cene do takiego interfejsu pytajac a czemu tak drogo przeciez carsoft to 50% ceny[...]

 

Czyżbyś handlował tymi interface'ami???

 

[...]bo skasowanie inspekcji to 50zl srednio jeden raz w roku a tyle to cos potrafi.

 

Do skasowania inspekcji to mi kabelek miedziany wystarczy :mrgreen:, no chyba, że się chce pozłacanym skasować... takim za 50 PLN :norty:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nerwus ma rację za 500 zł można mieć interfejs który obsługuje wszystkie moduły w samochodzie i to nie tylko diagnoza i kasowanie błędów ale także programowanie modułów.
Gdy się urodziłem płakałem a wszyscy się śmiali, umierając ja będę się śmiać a wszyscy będą płakać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carsofta mozna uzywac do kasowania bledow. jak sie montuje alarmy, czy naprawia liczniki czy robi inne rzeczy mechaniczne, bo roznie to bywa. to tyle. w sumie w moim aucie odpowiadaja wszystkie moduly ktore mam , ale coz stego. w porownaniu z VAGiem to tandeta nie soft. coz mi z takiego softu ktory po polaczeniu z zegarami napisze tylko 2 litery - OK. chcialbym przetestowac kilka elementow wykonawczych, sprawdzic czujniki np absu podczas jazdy, temperatury itd. po to jest sprzet diagnostyczny. carsoft mozna nazwac kasowaczem bledow, nic wiecej. jesli inpa okaze sie choc po czesci podobna do vaga to bede niesamowicie zadowolony.

 

na temat ads`u jeszcze sie nie wypowiem, na razie mialem malo czasu zeby sie za to zabrac. fejs lezy na polce i czeka na wolna chwilke.

 

p.s. carsoft to soft pisany przez prywatna osobe, pasjonate i w zwiazku z tym jest oczywiste ze jedne auta obsluguje lepoiej inne gorzej. inpa to co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcialbym przetestowac kilka elementow wykonawczych, sprawdzic czujniki np absu podczas jazdy, temperatury itd.

INPA daje takie możliwości :cool2:

Gdy się urodziłem płakałem a wszyscy się śmiali, umierając ja będę się śmiać a wszyscy będą płakać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli daje takie możliwości to OK... Ja potrzebowałem sprawdzić sygnał sterujący prędkością obrotową wentylatora klimatyzacji i - o czym wiedziałem - CS jest np. w tej kwestii rzeczywiście bezużyteczny.

Jednak do pozostałych rzeczy opisanych przez sprzedawców Allegro, a potrzebnych sprawdza się i nie wymaga to żadnej dyskusji.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.