Skocz do zawartości

Chipowanie 330xd - automat i 4x4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

pacjent to E46 330xd w automacie, po lifcie 204 KM, przelot 127tys km, pelen serwis, polski salon.

 

Pytania:

 

1. Czy w tych 204KM jest juz skrzynia ZF zamiast produkcji GM? Czy jest wytrzymalsza?

 

2. Jakie przyrosty zniesie skrzynia, a jakie napęd? Co szybciej osiągnie swój kres?

 

3. Czy lekko zwiększony hałas na pozycji D w porównaniu do P lub N to norma w tym aucie?

 

4. Czy te auto jest sens hamować? (automat)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Patee
Opublikowano
Witam,

 

pacjent to E46 330xd w automacie, po lifcie 204 KM, przelot 127tys km, pelen serwis, polski salon.

 

Pytania:

 

1. Czy w tych 204KM jest juz skrzynia ZF zamiast produkcji GM? Czy jest wytrzymalsza?

 

2. Jakie przyrosty zniesie skrzynia, a jakie napęd? Co szybciej osiągnie swój kres?

 

3. Czy lekko zwiększony hałas na pozycji D w porównaniu do P lub N to norma w tym aucie?

 

4. Czy te auto jest sens hamować? (automat)

 

Pozdrawiam

 

 

Ad1. Niestety GM :(

 

Ad2. Koniec skrzynki będzie bliżej niż dalej

 

Ad3. Niestety nie mam pojęcia.

 

Ad4. Niestety nie mam pojęcia.

Opublikowano

wszystko zależy od stylu jazdy... szybciej na pewno zrobi "pa pa" dwumas. Szczerze, nie wierze żebyś jeździł tym delikatnie ;] - ja nie mogę się nacieszyć swoim chipem, a co tu mówić o 3.0 - POEZJA :)). Ponadto lekkie problemy może mieć sprzęgło. Wytrzymać wytrzyma, bo każde sprzęgło samochodowe jest liczone ze współczynnikiem bezpieczeństwa 1,6 a przyrost mocy/momentu dzięki samemu chipowi to jakieś 25% (czyli zostaje jeszcze zapas ok 35%). Niemniej jednak ja u siebie odczuwam zmianę biegów jakbym miał miękkie sprzęgło.

Chipuj, naprawdę warto. Będziesz miał trochę mniej frajdy z racji automatu, ale nadal będziesz w 102% zadowolony. Butowanie od świateł do świateł nie ma sensu, jeśli będziesz w miarę normalnie użytkował auto nie odczujesz tego na kieszeni.

Opublikowano
wszystko zależy od stylu jazdy... szybciej na pewno zrobi "pa pa" dwumas. Szczerze, nie wierze żebyś jeździł tym delikatnie ;] - ja nie mogę się nacieszyć swoim chipem, a co tu mówić o 3.0 - POEZJA :)). Ponadto lekkie problemy może mieć sprzęgło. Wytrzymać wytrzyma, bo każde sprzęgło samochodowe jest liczone ze współczynnikiem bezpieczeństwa 1,6 a przyrost mocy/momentu dzięki samemu chipowi to jakieś 25% (czyli zostaje jeszcze zapas ok 35%). Niemniej jednak ja u siebie odczuwam zmianę biegów jakbym miał miękkie sprzęgło.

Chipuj, naprawdę warto. Będziesz miał trochę mniej frajdy z racji automatu, ale nadal będziesz w 102% zadowolony. Butowanie od świateł do świateł nie ma sensu, jeśli będziesz w miarę normalnie użytkował auto nie odczujesz tego na kieszeni.

 

Ale kolega ma automat a nie manual więc opowieści o sprzęgle można opuścić, choć rzeczywiscie manualna skrzynia może przetrzymać chip. Problemy z ASB zaś nieuniknione, zresztą wystarczy poczytać posty na tym forum.

Opublikowano

Ja mam lekki chip w rwd, 220 KM i 510 NM . Skrzynia rozleciała sie przy przebiegu 150.000 KM. Wymienionio tarczki, naprawiono pompe , sprzeglo hydrokinetyczne.

W twoim przypadku rozleci sie ona tak czy siak (za słaba do NM) , wiec zczipowanie tylko przyspieszy. Do tego reduktor nie jest zbyt wytrzymały, warto oszczedzać naped.

Hałas zwieksza sie ? W jakim sensie ?

Zhamowac mozna spróbowac na hamowni 4-kołowej ,ale moze nie dac pełnego wyniku ze wzgzledu na płynne przekazywanie momentu miedzy osie.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

>>Zent

 

co to jest ASB?

 

Rzeczywiście problem ze sprzęgłem odpada. Zamiast sprzęgła jest przekładnia hydrokinetyczna, którą można bardzo mocno przeciążać bez niebezpieczeństwa przeciążenia układu napędowego, bo nie ma sztywnego połączenia. Pod tym względem do modyfikacji super sprawa.

Opublikowano
>>Zent

 

co to jest ASB?

 

Rzeczywiście problem ze sprzęgłem odpada. Zamiast sprzęgła jest przekładnia hydrokinetyczna, którą można bardzo mocno przeciążać bez niebezpieczeństwa przeciążenia układu napędowego, bo nie ma sztywnego połączenia. Pod tym względem do modyfikacji super sprawa.

 

 

Skrót - automatyczna skrzynia biegów :D

Opublikowano
No to nie wiem co jest nie tak z tą skrzynią biegów w tym modelu, bo na pewno przekładnia hydrokinetyczna jest bardzo mocno przeciążalna. Może problemem jest coś innego? Większość tego amerykańskiego szajsu jeździ na automatach i są więcej niż tylko chipowane, a skrzynki standardowe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam czy taki sam problem jest z manualna skrzynia biegów? Mam 330d i tez bym chciał ja podkrecic do 220KM. CZy mozna smiało wsadzic chipa

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
witam czy taki sam problem jest z manualna skrzynia biegów? Mam 330d i tez bym chciał ja podkrecic do 220KM. CZy mozna smiało wsadzic chipa

Manuala mozesz smialo podkrecic

Opublikowano
Ja mam lekki chip w rwd, 220 KM i 510 NM . Skrzynia rozleciała sie przy przebiegu 150.000 KM. Wymienionio tarczki, naprawiono pompe , sprzeglo hydrokinetyczne.

 

twoje auto to w serii 184 czy 204 konie?

Opublikowano
Ja mam lekki chip w rwd, 220 KM i 510 NM . Skrzynia rozleciała sie przy przebiegu 150.000 KM. Wymienionio tarczki, naprawiono pompe , sprzeglo hydrokinetyczne.

 

twoje auto to w serii 184 czy 204 konie?

 

Policz sobie... albo zajrzyj do dowodu rejestracyjnego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
184 KM jest mi to troszke za mało i chce go własnie podkrecic a w przyszłosci planuje zakup M3

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Ja mam lekki chip w rwd, 220 KM i 510 NM . Skrzynia rozleciała sie przy przebiegu 150.000 KM. Wymienionio tarczki, naprawiono pompe , sprzeglo hydrokinetyczne.

 

twoje auto to w serii 184 czy 204 konie?

 

204 KM

 

 

Nieudolne próby zmierzenia mojego auta. Skrzynia automat. Dodać nalezy 15-20% strat.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img175.imageshack.us/img175/6891/330dhw0.gif

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Ja sie wstrzymalem z Chipem... Mam 204konie automat i po kilku ostrych ruszeniach z miejsca mam teraz rano problem z ruszeniem z "D" trzeba dlugo czekac. Musze z tip tronika wymusic 1ke to rusza bez problemu na "R" tez bez problemu. Jesli rusze chociaz kawalek na 1ce to juz moge normalnie na "D" zmienic i juz ciagle jest ok ruszanie i jazda zadnych negatywnych objawow. Scigalem sie kilka razy z miejsca z BMW 745 w ten sposob ze trzymalem lewa noga wcisniety hamulec a lewa wciskalem gaz do okolo 1,5tys-1800obr/min i tak trzymalem kilka sekund zanim ktos machnal start. Przy puszczeniu lewej nogi z hamulca i prawa docisnieciu gazu juz do oporu efekt jest super. 745 ogladam wtedy w lusterku ale niewiem co teraz naprawiac w tej skrzyni. Jezdze poprostu ruszajac ciagle rano z jedynki to jedyny mankament.
X5 e53 10L/100km automat. 184@245
Opublikowano
Ja sie wstrzymalem z Chipem... Mam 204konie automat i po kilku ostrych ruszeniach z miejsca mam teraz rano problem z ruszeniem z "D" trzeba dlugo czekac. Musze z tip tronika wymusic 1ke to rusza bez problemu na "R" tez bez problemu. Jesli rusze chociaz kawalek na 1ce to juz moge normalnie na "D" zmienic i juz ciagle jest ok ruszanie i jazda zadnych negatywnych objawow. Scigalem sie kilka razy z miejsca z BMW 745 w ten sposob ze trzymalem lewa noga wcisniety hamulec a lewa wciskalem gaz do okolo 1,5tys-1800obr/min i tak trzymalem kilka sekund zanim ktos machnal start. Przy puszczeniu lewej nogi z hamulca i prawa docisnieciu gazu juz do oporu efekt jest super. 745 ogladam wtedy w lusterku ale niewiem co teraz naprawiac w tej skrzyni. Jezdze poprostu ruszajac ciagle rano z jedynki to jedyny mankament.

 

Przynajmniej wiesz do czego prowadzą takie igraszki w automacie. :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.