Skocz do zawartości

Wyciek ropy Jak go zlokalizowac ?? E39


bulkowsky1

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zauwazylem wyciek ropy w moim aucie wiec staram sie nie jezdzic bo jest to troche niebezpieczne :) paliwo wycieka w okolicy wlotu powietrza do silnika (tam gdzie zaklada sie ta rure plastikowa ktora dostarcza zimnego powietrza) i kapie :(

 

 

Ok zlokalizowalem wyciek Tzn widze gdzie jest najwiecej ropy w ruze do turbiny jest przeplywka i od przeplywki idzie rura ktora turbina pobiera powietrze i w tej ruze mam duzo ropy jak to mozliwe ?? nawet na filtrze jest ropa:(

 

I chyba znalazlem wydaje mi sie ze cieknie z wtryskow bo tam jest najwiecej ropy i chyba z trzeciego tylko powiedzcie mi czym to jest spowodowane i co to oznacza

Edytowane przez bulkowsky1
(oOO \ (||||)(||||) / OOo)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oznaczać to moze że poluzowany masz przewód paliwowy idący do wtrysku. Zdejmij osłonę silnika weż klucz do ręki i spróbuj podociskać przewody. Jeśli są dociśniete lub jak je dociśniesz a i tak paliwo będzie ciekło to oznacza że masz dość spory wydatek. Mianowicie wtrysk do wymiany a to kosztowne bo to elektroniczne wtryskiwacze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego w używki to bym Ci radził się nie bawić, nigdy nie wiadomo ile pochodzi

 

wtrysk sterujący to jedyne 700zł ale to do TDS'a, Ty masz nowsza jednostkę tak więc pewnie więcej.

 

Pozdrawiam

 

P.S a tak na marginesie to BC nie wyświetla Ci błędu wtrysku?

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie wyswietla nic autko chodzi normalnie ma moc pali normalnie nie dymi ja patrzylem i przypuszczam ze to z wtrysku leje ale reki ciac nie dam moze gdzies indziej leje moze sa jakies newralgiczne punkty ?? orientuje sie ktos ???

 

Wyświetlać się nie będzie nic bo to uszkodzenie mechaniczne a nei elektryczne wtrysku. Jak z niego leci to ratuje Cię tylko wymiana. W dodatku jak poleciało z jednego to znakiem tego że auto ma już nalatane i za chwilke polecieć moze kolejny. Koszty za nowy to coś około 1,200zł sztuka urzywka 400zł-500zł sztuka. Nie są to precyzyjne ceny ale napewno będzie drogawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mi ciekła ropa to też nie wiedziałem skąd , ale zciągnij z silnika osłony od góry i tak żeby było widać wtryski weż dobrą latarke jak bedzie mało światła i niech ktoś trzyma gaz na wyższych obrptach i zobaczysz skąd się sączy ropa jak cieknie sporo to od razu zauważysz ja tak znalazłem u siebie nieszczelność ty masz inny silnik nowszy ale myśle że jak cieknie to zobaczysz z którego wtrysku ,a co do kosztów to jak koledzy pisali bedzie drogo niestety.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1200 mówicie :shock: o kurde, ale chyba pozostałe będą tańsze

 

i co do sprawdzania to jak koledzy wyżej pisali-oczyścić, najlepiej sprawdza się kompresor

 

Pozdrawiam

 

Powodzenia

 

P.S do kolegi Danek24 i cegła > jakiej produkcji były wasze wtryski i ile już na nich jeździcie(chodzi mi oczywiście o nowe)

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem laikiem jesli chodyi o mechanike ale daje w czwartek do roboty i mowil ze to raczej nie sa wtryski...(a jest w miare dobrym mechanikiem) bo dobrych na podkarpaciu niema :((przynajmniej w poblizu sanoka czy krosna ) Hmm mowicie ze moze lac z wtryskow a jaka jest tego przyczyna co sie w nim zuzywa ?? skoro cieknie to musi byc "dziura" a czemu ona tam jest ??
(oOO \ (||||)(||||) / OOo)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego nie ma co się przejmować, poszukaj tylko ile TDS-ów miało juz wymiane wtrysków. Przyczyny to chyba nikt nie wie na pewno do końca <> mówią, że przebieg

 

nie wiem jak jest w 3.0 CR ale w tdsie cieknie w miejscu z cewka.

I zepsuć się może na 3 sposoby

- kapie z końcówki ( nie daje po prostu 150 bar)

- cewka nie daje odpowiedniej rezystencji (chyba prawidłowa jest od 0.8 do 1.2 OM - ale tą wiedzę muszę do końca uzupełnić, i tu bc wyświetli błąd na pewno)

-cieknie z łączenia wtrysku właśnie z tą cewką (najczęstsza awaria<> sam jestem po takiej, śmierdzi ropą w środku, kapie po silniku, zapowietrza się przez co gorzej odpala ale to chyba nie zawsze)

 

ale tu niech się wypowiedzą znawcy

 

To by było na tyle, więcej na pewno będzie na szukajce

 

Pozdrawiam

 

P.S jakbyś miał np pewny wtrysk na podmianę to o ile w TDSie to nie dużo roboty to może w takim podobnie

I jak mechanicy zaczną Ci "naprawiać" to nie daj się na na wyciąganie pozostałych :arrow:

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1200 mówicie :shock: o kurde, ale chyba pozostałe będą tańsze

 

i co do sprawdzania to jak koledzy wyżej pisali-oczyścić, najlepiej sprawdza się kompresor

 

Pozdrawiam

 

Powodzenia

 

P.S do kolegi Danek24 i cegła > jakiej produkcji były wasze wtryski i ile już na nich jeździcie(chodzi mi oczywiście o nowe)

 

 

Ja u siebie mam BOSCHA zrobiłem w sumie nie duzo bo około 10000km ale jak narazie jest sucho jak pieprz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 tys to już coś

ja dopiero z 400km

 

kolego ja też mam Boscha ( i chyba tylko Bosch robi) mi chodziło w jakim kraju wyprodukowano ( źle zapytałem) ja mam niestety MADE IN INDONESIA :cry2:

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1200 mówicie :shock: o kurde, ale chyba pozostałe będą tańsze

 

i co do sprawdzania to jak koledzy wyżej pisali-oczyścić, najlepiej sprawdza się kompresor

 

Pozdrawiam

 

Powodzenia

 

P.S do kolegi Danek24 i cegła > jakiej produkcji były wasze wtryski i ile już na nich jeździcie(chodzi mi oczywiście o nowe)

 

ja już przejechałem na tym wtrysku ok.4000tyś a co do firmy to jest jakaś francuska chyba z tego co pamiętam , ale wszystko działa i hula jak należy kupiłem nowy na allegro za 600zł i sam założyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Żeby nie zakładać nowego tematu... Ciekło sobie tak, że kiedy "pomoc" naciskała gaz i tak trzymała na 2,5tyś rpm to w miejscu gdzie wtrysk wchodzi do głowicy widoczna była taka jakby mgiełka z mini kropelek ropy ;)

Więc, wymieniłem o-ringi na wtryskach (te miedziane i gumowe) (przy okazji okazało się, że mocowania wtrysków są trochę luźne (???)) i wszystko poskręcałem do kupy. Nie zakładałem dwóch ostatnich osłon silnika i tak pojeździłem trochę. Znów leje się ropa z tym, że już nie tak mocno jak wtedy ale jednak jest to odczuwalne. Najbardziej widoczne w okolicach 3 i 4 wtrysku. W inpie trzeci wtrysk jest ok, natomiast czwarty wykazuje wartości -1,90 do -2,50. Wężyki przelewowe przy demontażu trochę popękały, króćce też, ale miałem zapasowe więc wymieniłem i to raczej to nie ich wina (choć ręki nie dam uciąć ale zauważyłbym jak coś). Problem, że nie mogę zauważyć wycieku tak jak wtedy...zastanawiam się skąd dokładnie może cieknąć paliwo kiedy wtrysk jest uszkodzony...? Czy te wartości w inpie coś Wam mówią? Dodam, że przy wymianie ww. sprawy, wyczyściłem kolektor ropownicą, ponownie zaworki i egr i auto zyskało na żwawości i na cichszej pracy. Pali jak zdrowe na ciepłym, zimnym i pośrednim ;) Pali nie więcej niż 9 litrów w stosunku 50/50. Oleju ni grama. Przebieg to 301kkm. Pomocy... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.