Skocz do zawartości

316 pomocy !!! ubywa płynu ze zbiorniczka


tomasz dz

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem co się dzieje. Gdy doleję płynu, po przejechaniu kilku kilometrów mi go wyrzuca, ale do pewnego momentu. Stan utrzymuje się ale gdy jest poniżej ok. 8 cm od stanu zaznaczonego na zbiorniczku. Myślałem , że jest zapowietrzona, ale po odpowietrzeniu nic się nie zmienia. Obawiam się co będzie latem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, że na gorącym silnku płynu przybywa (rozszerzalność cieczy pod wpływem temperatury)i wtedy jest ok 5 cm poniżej stanu. Na zimnym silniku jest jeszcze mniej. Teraz najważniejsze pytanie - czy to oznacza że w całym układzie brakuje płynu i może mi zagotować się ? A może tylko w zbiorniczku brakuje te 0,3 l a poza tym jest wszystko ok ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze coś takiego: na ciepłym silniku po paru kilometrach ściśnij ręką któryś z gumowych przewodów cieczy chłodzącej (ostrożnie, gorące !). Sprawdź czy jest twardy, czy układ trzyma ciśnienie. Powinien się z dużym oporem uginać pod ściśnięciem ręki. Jeśli jest miękki jak dłoń anemika przy powitaniu :mrgreen: , tzn że układ chłodzenia nie pracuje z prawidłowym ciśnieniem i może się przegrzewać i wyrzucać płyn nawet podczas normalnej jazdy. Przyczyna - uszkodzony korek zbiorniczka wyrównawczego lub jakaś nieszczelność.

Znów jeśli przewód jest twardy jak nie powiem co na widok Britney Spears, to znaczy że ciśnienie jest zbyt wysokie, co powodować może przedziwne efekty.

Pozdrowienia

Paweł

www.automobile-catalog.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy widziales kiedys ze na zbiorniczkach wyrownawczych zawsze jest info ze plyn ma byc uzupelniany i stam plynu gdy jest silnik zimny.

Jak wiadomo pozniej wytwarza sie cisnienie i norma ze plyn zwieksza swoja objetosc .

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczuwam "małą panikę" u Ciebie o ten stan zbiorniczka. :nienie: Ale po co to wszystko? Przy zimnym silniku wlej do poziomu COLD i wszystko, zakręć dobrze korek. Uruchom silnik i obserwuj do momentu, aż będzie miał temp. optymalną. Jeśli będzie działo się z płynem coś nie tak- będzie wariował , podnosił , opadał - wtedy na 100% jest coś nie tak.(uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica, nieszczelność przewodów ukł. chłodzenia, nieszczelność chłodnicy).

Więc polecam w ten sposób sprawdzić. Jeśli podczas takiego sprawdzania wyrzuci płyn poprzez korek to napewno gdzieś tkwi konkretna przyczyna i trzeba się temu poważnie przyjrzeć- bo przykro byłoby podczas długiej wakacyjnej jazdy stracić cały płyn !! :duh: , pozdrawiam.

Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.