Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

W wielu ogłoszeniach ludzie piszą, że ich E32 ma ASC. I to nie tylko 750i, ale także 730i, czy nawet 735i... i to nie tylko roczniki 92-93 a nawet te starsze. Czy to możliwe, żeby system kontroli trakcji był w aucie z tego rocznika?

Na jakiej zasadzie on działa? Czy tylko zapobiega poślizgowi przy ruszaniu? Co jeśli jedno koło wpadnie na lód i trzeba ruszyć? Czy ASC pomoże?

A czy ASC zapobiegnie poślizgowy tylnej osi, jeśli naglę, szybko umjmę gazu w ostrym zakręcie?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
asc i system kontoli trakcji to nie to samo ,asc hamuje to kolo ktore np przy ostrym ruszaniu lub na sliskiej nawierzchni traci przyczepnosc ,natomiast syst kontroli trakcji stabilizuje tor jazdy samochodu poprzez przychamowywanie badz przenoszenie calego momentu na te kola ktore uznan za potrzebne zeby jechal on tam gdzie chce kierowca i nie zjezdzal z toru jazdy a prosciej mowiac to nie ma mowy o nadsterownosci czy podsterownosci
BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano

jak bylo w e32 wprawdzie niewiem, ale skoro bylo w e34, to wydaje mi sie ze napewno bywalo i w e32.

ja w swojej mam: e34 rocznik 1990

było... E30 320, E30 325ix, E34 535iA, E46 330xd
Opublikowano

W mojej pierwszej E32 w manualu 730i z 89 roku miałem ASC. Do wyłączania był zielony podłużny guzik po lewej stronie pod popielniczką. Ale nie jest to to samo co DSC !. ASC działa tak, że (w połączeniu z EGS) tylko redukuje moc silnika w przypadku poślizgu tylnych kół oraz blokuje dyfer. W momencie zadziałania zapala się żółta lampka z na środku zegarów - chyba z napisem ASC : tego już niestety dokładnie nie pamiętam.

 

Pozdrawiam :

Opublikowano
z tego co wiem i gadalem ze znanymi wlascicielami to kazda ma ASC niektore maja przycisk zeby go wylaczyc tak jak moja a dziala to w bardzo prosty sposob ze odbiera moc silnika a nie przychamowuje kola i jest to zupelnie cos innego niz kontrola trakcji

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano

U mnie to wygląda tak:

 

http://img257.echo.cx/img257/9793/asc1ci.jpg

 

Nie da się ukryć, że ASC mam. Działa całkiem przyjemnie, szczególnie w zimie. Bez ASC byłoby ciężko, gdyż przy tej mocy musiałbym używać pedału gazu z chirurgiczną wprost precyzją.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
z tego co wiem i gadalem ze znanymi wlascicielami to kazda ma ASC niektore maja przycisk zeby go wylaczyc

Yyyy... mialem okazje przejechac sie kilkoma leciwymi 730 i 735 R6 i zadna nie miala takiego wynalazku. Pozatym gdyby kazda E32 miala ASC bez mozliwosci jego wylaczenia, w sieci nie byloby tylu filmikow, gdzie poczciwe E32w pali gumy i kręci bąki :mrgreen:

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
moja e 32 ma wylacznik taki jak twoja a mam tylko R6 3,5l a koles ma taka sama jak moja ten sam rocznik i nie wylacznika a powiedzialem ze u moich znajomych kazda ma ASC a nie kazda ma wylacznik

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano
moja e 32 ma wylacznik taki jak twoja a mam tylko R6 3,5l

Używając słowa "wynalazek" miałem na myśli ASC załączony na stałe, bez wyłącznika a nie ASC w ogóle.

 

Ja mam znowu zupełnie odwrotną sytuację, znam wielu posiadaczy 730R6 i żadna nie ma ASC i nigdy nie miała.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

ASC czasami nazywany kontrola trakcji to to samo. Jest to nazwana

w ten sposob przez BMW wersja popularnego systemu ASR.

 

Dziala na kolach NAPEDZANYCH i powoduje, w przypadku wykrycia

poslizgu zmniejszenie momentu (przymkniecie przepustnicy/opoznienie

zaplonu) jesli to nie wystarcza to uruchamia hamulce na kolach napedowych.

 

"prawdziwa" kontrola trakcji czyli system z sensorem obrotu samochodu

to DSC czyli "przenazwane" ESP Boscha. Pryncypia sa podobne jak

pierwszego systemu, tyko ze dodatkowo wykrywany jest ruch obrotowy

pojazdu odbiegajacy od tego co wynika z polozenia kierownicy i

uruchamiane sa hamulce (ten system dziala na hamulce na obu osiach

na kazde kolo niezaleznie) tak zeby tor jazdy samochodu doprowadzic

do zadanego przez kierowce.

 

ASC czyli ASR ma bardzo ograniczone mozliwosci interwencji jesli

na kolach nie ma momentu napedowego (np zdjeta noga z gazu)

a cechy tej nie ma DSC.

 

 

ASC bywa nazywany kontrola trakcji a to z tego powodu, ze w

tylnonapedowym samochodzie ograniczenie nadmiaru mocy na

jedno z tylnych kol ma w istocie ogromny wplyw na trakcje - tyl

nam nie "ucieknie".

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

asc to nie kontrola trakcji w pelnym znaczeniu

 

kontrola trakcji byla w e39 i w e39 i nie wiem czy od pierwszych rocznikow

 

asc, to prostszy mechanizm ktory nie dopuszcza do poslizgu przy ruszaniu i pomaga w zimie

 

natomiast ASC+T to jest kontrola trakcji

i w e32 tego nie bylo, wiec e32 nie ma kontroli takcji, ma tylko system antyposlizgowy

aha, wlasnie wyczytalem, kontrola trakcji byla po 97 roku w modelach 528 lub wiekszych

i byla w standardzie

w mniejszych to byla opcja

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
asc to nie kontrola trakcji w pelnym znaczeniu

 

kontrola trakcji byla w e39 i w e39 i nie wiem czy od pierwszych rocznikow

 

asc, to prostszy mechanizm ktory nie dopuszcza do poslizgu przy ruszaniu i pomaga w zimie

 

natomiast ASC+T to jest kontrola trakcji

i w e32 tego nie bylo, wiec e32 nie ma kontroli takcji, ma tylko system antyposlizgowy

aha, wlasnie wyczytalem, kontrola trakcji byla po 97 roku w modelach 528 lub wiekszych

i byla w standardzie

w mniejszych to byla opcja

 

ASC+T to wciaz ASR. Czyli de facto nie jest to prawdziwa kontrola trakcji,

poniewaz

 

- nie posiada czujnika skretu kierownicy

- nie posiada czujnika wychylenia osiowego samochodu

 

a co za tym idzie nie jest w stanie reagowac na inne uslizgi niz te

pochodzace od narmiaru momentu na jednym z napedzanych kol

 

Nie wiem czym rozni sie dokladnie ASC od ASC+T ale sadze ze

sa to roznice zasadniczo niewielkie. Jak sie wczytam w

boschowskie podreczniki to napisze o co chodzi. Nie zdziwil bym sie

gdyby roznica byla glownie...marketingowa.

 

BMW nie konstruuje sam tych systemow. Wszystkie pochodza od

Boscha badz Lucasa i sa to standardowe systemy dokladnie takie

jak spotykane w podobnych samochodach z tych rocznikow.

 

Sa zasadniczo tyko trzy grupy systemow trakcyjnych:

 

- systemy typu ASD czyli samoblokujacy sie dyferencjal (szpera)

 

Dzialanie ich polega na "zblokowaniu" dyferencjalu w momencie

wykrycia poslizgu jednego z kol napedzanych a co za tym idzie

rownomierne prekazywanie mocy na oba kola. Zmniejsza skutki

poslizgu w warunkach kiedy kola maja rozna przyczepnosc

 

Jedna z jego odmian jest LSD czyli dyferencjal o ograniczanym

w pewnych warunkach poslizgu. Sa zarowno mechaniczne jak i

elektroniczne wersje tego systemu.

 

- systemy typu ASR czyli zmniejszanie momentu napedowego oraz

przyhamowywanie kol napedowych w wyniku wykrycia poslizgu kol

na osi napedowej

 

Przez krotki czas niewielu producentow stosowalo uproszczona wersje

tego systemu zwana ETS (Elektronisches Traktion System) a uproszczenie

polegalo na tym, iz system dzialal TYLKO na hamulce kol napedowych

nie redukowal zas momentu silnika. Stosowanie jego szybko zarzucono

poniewaz powodowal duze obciazenie ukladu hamulcowego, przegrzewanie

i przedwczesne zuzycie jego elementow.

 

 

- systemy typu ESP czyli wszystko to co ASR plus dodatkowo wykrywanie

odchylen toru jazdy od zadanego przez uzytkownika. Zasadnicza roznica

to fakt iz dziala on na obu osiach a nie tyko na napedowej.

 

Wszystkie dostepne w dzisiejszych samochodach systemy naleza

do jednej z tych trzech generacji. Czasami system pierwszej generacji

bywa laczony z drugim lub trzecim.

 

Innych rozwiazan nie ma (no moze poza rozwiazaniami typu TRACS

w volvo i innych ze sprzeglem miedzyosiowym w napedach 4x4 gdzie

oprocz hamowania kol zmienia sie jeszcze rozdzial mocy pomiedzy

osiami). TRACS o ile pamietam jest rozwiazaniem ktore wyszlo

z laboratoriow Haldexa.

 

Moj E39 528 z konca 96 roku ma ASC (i tu wlasnie mala konfuzja;

na przycisku widnieje napis ASC podczas kiedy w manualu jest on

zwany ASC+T) i z przestudiowania dokumentacji oraz sposobu w

jaki reaguje na rozne sytuacje wnosze, iz jest to "czysty" ASR.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Witam

 

W wielu ogłoszeniach ludzie piszą, że ich E32 ma ASC. I to nie tylko 750i, ale także 730i, czy nawet 735i... i to nie tylko roczniki 92-93 a nawet te starsze. Czy to możliwe, żeby system kontroli trakcji był w aucie z tego rocznika?

Na jakiej zasadzie on działa? Czy tylko zapobiega poślizgowi przy ruszaniu? Co jeśli jedno koło wpadnie na lód i trzeba ruszyć? Czy ASC pomoże?

A czy ASC zapobiegnie poślizgowy tylnej osi, jeśli naglę, szybko umjmę gazu w ostrym zakręcie?

 

 

Pozdrawiam

 

Na te ostatnia sytuacje pomoze tylko ESP (DSC).

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Chyba sobie mylisz ASC+T z DSC ... ASC+T było już w E34 ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
asc czyli jhak mowisz asr to nie to samo co esp esp przychamowuje kola jak wpadasz w poslizg a asr tylko jak chcesz ruszyc i dasz za duzo gazu to ci zdlawi silnik a wracajac do tego ktora ma a ktora nie to sa i takie i takie i nie zaleznie od silnika moja ma tak samo jak twoja kolesia nie ma wylacznika ale ma asc a jeszcze innego nie ma wylacznika i nie ma asc dziwne nieprawdaz

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano

na pewno asc+t bylo w 540 motor sport, ale to byla limitowana wersja w 95 roku, ostatni wypust i bardzo malo sztuk

 

jak czytalem to asc+t zaczelo sie pojawaic w 95 jako opcja a od 97 w standardzie

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
ASC czasami nazywany kontrola trakcji to to samo. Jest to nazwana

w ten sposob przez BMW wersja popularnego systemu ASR.

 

Dziala na kolach NAPEDZANYCH i powoduje, w przypadku wykrycia

poslizgu zmniejszenie momentu (przymkniecie przepustnicy/opoznienie

zaplonu) jesli to nie wystarcza to uruchamia hamulce na kolach napedowych.

 

"prawdziwa" kontrola trakcji czyli system z sensorem obrotu samochodu

to DSC czyli "przenazwane" ESP Boscha. Pryncypia sa podobne jak

pierwszego systemu, tyko ze dodatkowo wykrywany jest ruch obrotowy

pojazdu odbiegajacy od tego co wynika z polozenia kierownicy i

uruchamiane sa hamulce (ten system dziala na hamulce na obu osiach

na kazde kolo niezaleznie) tak zeby tor jazdy samochodu doprowadzic

do zadanego przez kierowce.

 

ASC czyli ASR ma bardzo ograniczone mozliwosci interwencji jesli

na kolach nie ma momentu napedowego (np zdjeta noga z gazu)

a cechy tej nie ma DSC.

 

 

ASC bywa nazywany kontrola trakcji a to z tego powodu, ze w

tylnonapedowym samochodzie ograniczenie nadmiaru mocy na

jedno z tylnych kol ma w istocie ogromny wplyw na trakcje - tyl

nam nie "ucieknie".

 

To właściwie jest pełna odpowiedź jeśli chodzi o E32 i ASC. Wszystkie inne opisywane przez was wynalazki (oprócz ASC+T, z którym spotkałem się tylko w 850i w manualu) to już późniejsza epoka BMW.

Jeśli jest ASC, to jest wyłącznik. Jeśli nie ma wyłącznika, nie ma ASC. Jeśli ktoś twierdzi, że ma ASC i nie ma wyłącznika, bądźcie ostrożni. Osobiście czegoś takiego nie widziałem w żadnym E32. Aha, ASC działa nie tylko podczas ruszania, ale, jak napisał wyżej Psychop, również podczas jazdy gdy podczas przekazywania siły napędowej na koła, któreś zaboksuje. Rzecz nie do przecenienia w autach o dużej mocy podczas deszczu czy zimą, szczególnie w automacie, który bardzo ogranicza możliwości ratunku w przypadku uślizgiu tylnych kół.

Pozdrowienia

Paweł

www.automobile-catalog.com

Opublikowano
Ja w swojej 750 z 1991 mam ASC i taki wynalazek jeszcze jak EDC :P
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

Dziala na kolach NAPEDZANYCH i powoduje, w przypadku wykrycia

poslizgu zmniejszenie momentu (przymkniecie przepustnicy/opoznienie

zaplonu) jesli to nie wystarcza to uruchamia hamulce na kolach napedowych.

 

A czy automatyczna blokada dyferencjału nie jest elementem ASC ?. Na pewno w momencie kiedy blokada jest aktywna mruga lampka od ASC na włączniku. W E32 z ASC którą miałem była blokada dyfra, w następnej (E32 automat 3.5 l), niestety bez ASC już blokady dyfra nie ma - stąd moje skojarzenie, że jest to powiązane.

 

Pozdrawiam :

Opublikowano

Dziala na kolach NAPEDZANYCH i powoduje, w przypadku wykrycia

poslizgu zmniejszenie momentu (przymkniecie przepustnicy/opoznienie

zaplonu) jesli to nie wystarcza to uruchamia hamulce na kolach napedowych.

 

A czy automatyczna blokada dyferencjału nie jest elementem ASC ?. Na pewno w momencie kiedy blokada jest aktywna mruga lampka od ASC na włączniku. W E32 z ASC którą miałem była blokada dyfra, w następnej (E32 automat 3.5 l), niestety bez ASC już blokady dyfra nie ma - stąd moje skojarzenie, że jest to powiązane.

 

Pozdrawiam :

 

Szczerze powiedziawszy nie znam szczegolow implementacji tych

systemow w BMW (moze poza tymi ostatnimi) bo wiekszosc moich

info pochodzi z zeszytow serwisowych BOSCHa a nie z materialow

bmw. Ale jak tylko sprawdze to dam znac. Niewykluczone ze

ASC jest zintegrowane z blokada dyfra, to moglo by miec sens

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.