Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam E36 318 TDS Compact, z auta jestem zadowolony, ale jest jeden problem i mam nadzieję, że ktoś tutaj mi pomoże. Chodzi o to, że kiepsko odpala bez względu na to czy ciepły czy zimny. Wystaczy, że trochę postoi i muszę go kręcić ze 3-4 razy zanim odpali. Nie są to na 99% świece żarowe, ponieważ często jest jeszcze ciepły i jest to samo. Wystarczy, że postoi ze 2-3 godziny i już nie odpala od razu. Jak postoi krócej i jest jeszcze gorący bywa tak, że odpali ale gaśnie, nawet jak trzymam go na rozruszniku. Dopiero po 3-4 razach zapala. Jak już pali to silnik pracuje ładnie, równo itp. Gdy postoi chwilkę to nie ma problemu, jak ciut dłużej to ciężko mu odpalić. Nadmienię jeszcze, że bardzo rzadko, ale zdarza się, że odpala za pierwszym razem (nawet jak zimny i stoi długo), ale dzieje się to bardzo rzadko.

Wie ktoś co to może być? Szukałem poprzez google, ale nic ciekawego nie znalazłem.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Pompa wtryskowa :( przykra sprawa
e36 318tds compact '95/e34 525tds touring '94/e39 525tds touring '97
Opublikowano
zmień kąt wtrysku czyli przekreć delikatnie pompę wtryskową w kieruku filtra paliwa czyli od bloku na zewnątrz ale tylko troszkę u mnie pomogło narazie zobaczymy jak w zimę będzie
przedni napęd jest dla dziewczyn...
Opublikowano
Albo z mojego doświadczenia to może masz nieszczelny układ paliwowy bo w dislu jak gdzieś mało dostanie powietrza to on będzie chodził a jak postoi to spadnie ciśnienie {dostanie trochę powietrza} i wtedy musi trochę pokręcić żeby naciągnąć paliwai wtedy zapali i na moje to jest wina zapowietrzania układu posprawdzaj czy gdzieś niewidać mokrego miejsca na wężach i łączach.
Opublikowano
Albo z mojego doświadczenia to może masz nieszczelny układ paliwowy bo w dislu jak gdzieś mało dostanie powietrza to on będzie chodził a jak postoi to spadnie ciśnienie {dostanie trochę powietrza} i wtedy musi trochę pokręcić żeby naciągnąć paliwai wtedy zapali i na moje to jest wina zapowietrzania układu posprawdzaj czy gdzieś niewidać mokrego miejsca na wężach i łączach.

 

na moj gust to nie bardzo, bo po to jest pompka w baku zeby dobic cisnienie zanim sie zacznie krecic pompa wtryskowa :] ale posprawdzaj moze sie myle

e36 318tds compact '95/e34 525tds touring '94/e39 525tds touring '97
Opublikowano
Dzieki za jakieś namiary. Popatrzę co i jak, ale mam jeszcze jedno pytanie. Jeśli to pompa wtryskowa to możliwe, żeby auto odpalało i gasło (jak troszkę postoi ale jeszcze jest gorące)? Ja jestem laikiem w tych sprawach ale wydaje mi się, że skoro łapie i pali to nie powinno gasnąć. Gdy gasnie nie mogę od razu odpalić, łapie ze 3-4 razy i gasnie aż w końcu odpali. Dlaczego by gasło skoro odpala? Może to faktycznie zapowietrzenie przewodów itp?
Opublikowano
Jak odpali to owszem troszkę zakopci w momencie rozruchu, ale dym taki niby niebieskawy, raczej jasny niż ciemny ale nie biały, gazu oczywiście przy odpalaniu nie dotykam. Normalnie na wolnych obrotach nie kopci, a jak przyduszę jadąc to chyba jak każdy diesel trochę mu czarnego dymu pójdzie z tyłu. Wiem, że można dać do fachowca, ale nie bardzo w tej chwili mam kasę, a pewnie zaraz się znajdą inne rzeczy do zrobienia, dlatego dziękuję wszystkim za pomoć i nakierowanie, co to może być.
Opublikowano

Tak jak kolega pisal, nieszczelnosc ukladu paliwowego. Czesto paliwo cofa sie do zbiornika (uszkodzony zawor zwrotny na pompie) przez co wlasnie lapie powietrze. Najprosciej jest zamontowac zaworek zwrotny miedzy filtrem paliwa a pompa wtryskowa (koszt okolo 20-30zl) i problem zanika

 

na moj gust to nie bardzo, bo po to jest pompka w baku zeby dobic cisnienie zanim sie zacznie krecic pompa wtryskowa :] ale posprawdzaj moze sie myle

 

Pompka jest ale nie przepchnie powietrza w przewodach paliwowych.

Opublikowano
Sprawdz czy pompa paliwa podaje wlasciwe cisnienie, mialem dokladnie ten sam objaw po kupnie auta, paliwo w czasie postoju splywalo do baku a pompka ledwo juz chodzila, a czasem zupelnie sie zawieszala i na okres oczekiwania na nowa pompe udawalo sie ja reanimowac na 2-3 dni wyjmujac ja i lekko opukujac - na chwile zaczynala pracowac jak sprawna i auto odpalalo na dotyk. Wymiana pompy paliwa z baku zalatwila sprawe zupelnie. Sprawna pompa paliwa nie pozwala na to zeby paliwo splywalo do baku. Porady o zalozeniu zaworka zwrotnego wsadz miedzy bajki, bo takie rozwiązanie sprawy to o kant dupy rozbic. Jak bedziesz kupowal pompe paliwa to polecam jakaś VDO lub Boscha a nie tani zamiennik - sam taki kupilem ale wyl tak glosno, ze nie moglem zdzierzyc i zamienilem na VDO. Koszt w moim przypadku 325 zlociszy. :)
Opublikowano
mi się tak działo jak szczotki się zuzyły w rozruszniku- koszt 50 zł + robota; plus ew. spięcie cewki w roruszniku, po naprawie zaczał mi kręcic az miło, a padł przy tym co opisujesz w końcu całkowicie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.